CANON POWERSHOT G9 !!

PETRAN

AVClub Fanatic
20 June 2006
11,063
in orbit
τι λέτε γι αυτήν εδώ...?

φίλος την είδε και την ερωτεύτηκε, έχει λυσάξει!!!

δεν ξέρω αν είναι καλή ή όχι, αλλά μου φαίνεται αρκετά ακριβή για compact...

υ.γ ο φίλος μου έχει ήδη dslr οπότε μάλλον για καβάντζα την θέλει...
 

yiannakas

AVClub Addicted Member
28 September 2006
1,714
έχει μικρό αισθητήρα και πολλά μεγκαπίξελς, δηλαδή αρκετός θόρυβος ακόμα και στα 100 iso....
απορρίπτεται...
 

Ορέστης Κ

New member
28 June 2006
36
Θεσσαλονίκη
Θα διαφωνήσω με τον Yiannakas. Νομίζω πως η μηχανή είναι η κορυφαία του είδους. Ενδεικτικό ότι γράφει ακόμα και RAW αρχεία!

Τα πολλά MP στον αισθητήρα είναι όντως ένα πρόβλημα θεωρητικά αλλά στην πράξη αυτό που παρατηρούμε είναι πως ταυτόχρονα με την αύξηση των ΜΡ στον αισθητήρα βελτιώνεται δραματικά και η τεχνολογία αυτών προκειμένου να αντιπαρέλθουν το μειονέκτημα αυτό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρώτη Full Frame μηχανή είχε 4 ΜΡ και τώρα έχει 21 και ο θόρυβος δε σε ενοχλεί τόσο πολύ στα 3200 iso όσο σε ενοχλούσε παλαιότερα στα 400.

Επομένως ο κανόνας αυτός βρίσκει εφαρμογή στα χαμηλής ποιότητας μοντέλα όταν απλά τα φορτώνουν με πολλά ΜΡ για να εντυπωσιάσουν τον ανυποψίαστο αγοραστή. Δεν ισχύει το ίδιο όπως για μοντέλα στην κλάση της G9. (αμφιβάλλω αν υπάρχουν και άλλα στην κλάση της δηλαδή...)
 

nilo

AVClub Addicted Member
5 March 2007
1,482
Athens
απο το dpreview

για τον θορυβο

Unsurprisingly, given that they almost certainly share the same sensor, the G9 and Nikon P5100 results are very similar (from a noise point of view), with both pretty useless at anything over ISO 400 for serious work. We found that the G9 produced very noisy images at ISO 800 in low light - noisier than these crops might suggest.


αποσπασμα απο το συμπερασμα

But a camera that seduces you with its indulgent styling and solid build is only half the story; the G9 is a wonderful 'gadget' and a powerful photographic tool, but is it a great camera? The sad truth is that the one area where we'd really like to have seen Canon making significant changes - the image quality - hasn't really changed at all. Not that it's poor - anything but; it's just not outstanding (and I have to say, using the default settings and shooting JPEG, occasionally disappointing if you stray over ISO 100).

It's the biggest irony of the compact digital camera market: since the cameras all use very similar sensors (often the exact same sensor) and many even share the same lens assembly, the price difference between the entry-level models and range-toppers such as the G9 simply isn't reflected in a commensurate difference in output quality. And it doesn't matter how much you are prepared to spend; you can't buy your way out of the 'compact camera problem' - a small, noisy sensor is a small noisy sensor no matter what kind of tank you build around it or how many 'professional' features you build into the body.


κ τελικα..... (just) highly recommended

It's not a camera for everyone; you need to know what you're doing to coaxe the very best out of it, and it doesn't operate that effectively as a 'point and shoot' model (especially in low light), but in the right hands it's a real step up from the mass of indistinguishable compacts on the market, and the more you use it, the more you'll grow to appreciate it. And so, like the G7, the G9 only just scrapes into our highest rating bracket.

full review
http://www.dpreview.com/reviews/canong9/
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Σε όλα βρίσκει εφαρμογή ο κανόνας.

Δεν μπορούμε μεν να συγκρίνουμε αισθητήρες με διαφορά 6-7 ετών (παρεμπιπτόνως, η Canon EOS 1D του 2001 στην οποία προφανώς αναφέρεσαι, δεν ήταν full frame, ούτε φυσικά το iso400 της ήταν κατώτερο από το 3200 της σημερινής ναυαρχίδας της Canon, δεν ήταν δηλαδή και τόσο χάλια!), μπορούμε όμως να συγκρίνουμε τους φετεινούς με τους περσινούς, μια και ουσιαστικώς δεν έχει αλλάξει η τεχνολογία τους. Σε τι διαφέρει λοιπόν η φετεινή G9 από την περσινή G7? Ακόμη και ο επεξεργαστής που φορούν είναι ίδιος. Μόνο στα 2 επιπλέον mp. Επομένως παντού επηρεάζει το θέμα με την αύξηση των mp. Απλώς οι εταιρίες είναι αναίσχυντοι μαρκετίστες, αυτό πρέπει να καταλάβουμε.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Σε όλα βρίσκει εφαρμογή ο κανόνας.

Δεν μπορούμε μεν να συγκρίνουμε αισθητήρες με διαφορά 6-7 ετών (παρεμπιπτόνως, η Canon EOS 1D του 2001 στην οποία προφανώς αναφέρεσαι, δεν ήταν full frame, ούτε φυσικά το iso400 της ήταν κατώτερο από το 3200 της σημερινής ναυαρχίδας της Canon, δεν ήταν δηλαδή και τόσο χάλια!), μπορούμε όμως να συγκρίνουμε τους φετεινούς με τους περσινούς, μια και ουσιαστικώς δεν έχει αλλάξει η τεχνολογία τους. Σε τι διαφέρει λοιπόν η φετεινή G9 από την περσινή G7? Ακόμη και ο επεξεργαστής που φορούν είναι ίδιος. Μόνο στα 2 επιπλέον mp. Επομένως παντού επηρεάζει το θέμα με την αύξηση των mp. Απλώς οι εταιρίες είναι αναίσχυντοι μαρκετίστες, αυτό πρέπει να καταλάβουμε.

και ατην υποστήριξη αρχείων .raw
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
την οποία με (ανεπίσημο) firmware, μπορεί να την έχει ακόμη και η Α570! (όλες οι μηχανές με Digic II ή III). Συνεπώς πάλι στα μαρκετινίστικα τρυκ καταλήγουμε.


Αυτός που ήδη έχει dslr, πιστεύω θα πάρει μία πιο μικρή κόμπακτ, σε εμένα τουλάχιστον κύριο λόγο θα είχε η φορητότητα (αλλιώς παίρνω και το κανονικό μου σύστημα)
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Κι εγώ την ίδια άποψη έχω. Εχω 2 dslr (ευρυγώνιος στη μια και τηλεφακός στην άλλη) και μερικούς φακούς στην καβάντζα. Έχω και μερικές κόμπακτ με καλύτερη την SONY R1 (κυρίως λόγω εξαιρετικού ευρυγώνιου φακού). Όμως όταν θέλω να έχω κάτι μαζί μου ή θα πάρω τη μικρή FUJI ή θα πάρω τη d200 με ένα φακό πάνω της και ένα στην τσέπη.

Η G9 και όλες οι παρόμιου μεγέθους μηχανές (εξαιρούνται οι σούπερζουμ) μου μοιάζουν ούτε ψάρια ούτε πουλιά.
 

PETRAN

AVClub Fanatic
20 June 2006
11,063
in orbit
ψαροπούλια μήπως??? :ROFLMAO:

ενημέρωσα τον φίλο μου και κατάλαβε οτι οι απόψεις διίστανται..

οπότε, έθεσε την εξής ερώτηση,

ποια είναι η καλύτερη all around compact(οχι λιλιπούτεια αλλά να χωράει σε τσέπη) φωτογραφική μηχανή ανεξαρτήτως χρημάτων?

γιατί, δεδομένου οτι έχει dslr, θέλει να έχει μια πολύ καλή compact για εκεί που μια dslr είναι δύσχρηστη(γιαυτό φυσικά και καρφώθηκε με την G9!)

υγ. υπάρχει κανείς που να έχει παίξει μαζί της?

υ.γ2 ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά!! -bye-
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Έτσι είναι. Η Fuji F50fd για παράδειγμα, ζυγίζει το μισό και έχει το μισό πάχος (μόλις 2,3 εκατοστά, άρα χωράει άνετα σε οποιαδήποτε τσέπη) από τη G9. Και κοστίζει σχεδόν τα μισά. Εάν έχω ήδη ένα σύστημα slr, γιατί να προτιμήσω τη G9?
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,518
Εγώ νομίζω ότι είναι ιδανική γιά κάποιον που θέλει να ξεφύγει από το κόμπακτ και να έχει πλήρη έλεγχο.
Φυσικά το θέμα του θορύβου ισχύει και φυσικά μπορεί να κάνει παπάδες σε σχέση με κάποια κόμπακτ που "λέει" ότι έχει και manual mode.

Αν ξέρεις τι παίρνεις είναι ΟΚ.
Overpriced ναι...
Σε σχέση με την G5 που ακόμα δε μου κανει καρδιά να δώσω, δεν βλέπω σημαντικές αλλαγές, θεωρώ ότι τα 12 mp είναι δώρο άδωρο.
Αλλά ώρες ώρες είναι πολύ χρήσιμη και χωράει και στην τσέπη.
Πολλές φορές σκέφτηκα και σε διακοπές ότι καλύτερα η dslr να έμενε σπίτι...
 

Ορέστης Κ

New member
28 June 2006
36
Θεσσαλονίκη
Φυσικά συμφωνώ πώς αυτός που έχει dslr δε θα πάρει μια τόσο ογκώδη μηχανή ούτε θα αναζητήσει την ποιότητα στο raw των compact όταν μπορεί να το έχει σε μια dslr. Όμως για κάποιον που θέλει να μάθει φωτογραφία και να ασχοληθεί με την επεξεργασία raw αρχειών είναι μια καλή επένδυση.

Αυτό για το firmware πολύ ενδιαφέρον, δε το γνώριζα. Πώς γίνεται? Νόμιζα πώς το να υποστηρίζει raw μια μηχανή δεν είναι μόνο θέμα software...

Όσο για το θόρυβο στην 1DS markII & III από προσωπική εμπειρία παρατηρώ πώς είναι άκρως αποδεκτός ακόμη και στα 3200 iso σε αντίθεση με μια μηχανή πενταετίας όπως η 10D. Στην τελευταία ακόμη και στα 200 παρατηρείς ενοχλητικό κόκκο. Σε τέτοιες χρονικές αποστάσεις επομένως υπάρχει ουσιαστική βελτίωση το θέμα του κόκκου.

Φυσικά η G9 από την G7 δεν περιμένουμε να έχει λιγότερο θόρυβο και προφανώς τα πολλά ΜΡ της πρώτης αποτελούν συγκριτικό μειονέκτημα. Ο αντίποδας σε αυτό είναι η δυνατότητα για Raw που όμως αν υπάρχει εύκολος τρόπος να εισαχθεί η δυνατότητα αυτή και σε παλαιότερα μοντέλα χωρίς προβλήματα αλλάζει η ζυγαριά προς την G7.

Παρεπιπτόντως, για όταν δεν παίρνω μαζί μου dslr διάλεξα μία αδιάβροχη και άθραυστη (στις απλές πτωσούλες) compact μηχανή της olympus. Έχει ακριβώς ότι λείπει από τις dslr: Δε φοβάσαι να τη βάλεις μέσα στο νερό, δε φοβάσαι μη σου πέσει, δεν κουβαλάς 10 κιλά τσάντα αλλά και δυστυχώς δεν περιμένεις και αξιόλογη ποιότητα εικόνας. Δυστυχώς στο θέμα αυτό είναι πολλά χρόνια πίσω...
 

PETRAN

AVClub Fanatic
20 June 2006
11,063
in orbit
Απάντηση: Re: CANON POWERSHOT G9 !!

Έτσι είναι. Η Fuji F50fd για παράδειγμα, ζυγίζει το μισό και έχει το μισό πάχος (μόλις 2,3 εκατοστά, άρα χωράει άνετα σε οποιαδήποτε τσέπη) από τη G9. Και κοστίζει σχεδόν τα μισά. Εάν έχω ήδη ένα σύστημα slr, γιατί να προτιμήσω τη G9?

υποθέτω οτι σκεφτόταν την G9 (γιατί μετά απ' όσα του είπα έχει ενδοιασμούς) γιατί απο την μια μεριά ήθελε την καλύτερη compact σε περιπτώσεις που η dslr δεν ήταν δυνατό να χρησιμοποιηθεί, αλλά απο την άλλη να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη ποιότητα σ' αυτό που θα τραβάει.....

λοιπόν, τι λέτε?
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Κοίταξε, η φιλοσοφία όσων χρησιμοποιούμε κατά βάση slr με ολόκληρο σύστημα φακών, όταν κοιτάξουμε κατά τη μεριά των κόμπακτ, είναι ακριβώς αυτό. Να είναι compact. Ο κύριος λόγος που θα ψάξει για κόμπακτ όποιος εμπίπτει στην παραπάνω κατηγορία, πιστεύω πως είναι το ότι θέλει κάτι για να βρίσκεται διαρκώς μαζί του. Δηλαδή ως λύση στο "μα, να μην έχω τώρα τη μηχανή μου..." που όλοι φαντάζομαι έχουμε μονολογήσει.
Ε λοιπόν, εάν έπαιρνα μία G9, λόγω του όγκου της δεν θα μου κάλυπτε αυτή την ανάγκη. Δεν θα την είχα μονίμως μαζί μου. Όπου δεν υπάρχει ο περιορισμός της τσέπης, καλύπτομαι και από την dslr με έναν ζουμ άντε και έναν μικρό σταθερό μαζί.
 

PETRAN

AVClub Fanatic
20 June 2006
11,063
in orbit
Απάντηση: Re: CANON POWERSHOT G9 !!

Κοίταξε, η φιλοσοφία όσων χρησιμοποιούμε κατά βάση slr με ολόκληρο σύστημα φακών, όταν κοιτάξουμε κατά τη μεριά των κόμπακτ, είναι ακριβώς αυτό. Να είναι compact. Ο κύριος λόγος που θα ψάξει για κόμπακτ όποιος εμπίπτει στην παραπάνω κατηγορία, πιστεύω πως είναι το ότι θέλει κάτι για να βρίσκεται διαρκώς μαζί του. Δηλαδή ως λύση στο "μα, να μην έχω τώρα τη μηχανή μου..." που όλοι φαντάζομαι έχουμε μονολογήσει.
Ε λοιπόν, εάν έπαιρνα μία G9, λόγω του όγκου της δεν θα μου κάλυπτε αυτή την ανάγκη. Δεν θα την είχα μονίμως μαζί μου. Όπου δεν υπάρχει ο περιορισμός της τσέπης, καλύπτομαι και από την dslr με έναν ζουμ άντε και έναν μικρό σταθερό μαζί.

Σωστός.:D

έλα μου όμως που δεν μου λέτε μια super duper compact να του προτείνω.....:bigcry:

υ.γ πάντως, απο όλα τα σχόλια που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής, δεν σας κρύβω οτι πολλά απο αυτά θα βοηθήσουν κι εμένα σε μελλοντική αγορά φωτογραφικής.

big thanx Λοιπόν σε όλους! :ernaehrung004:
 

PETRAN

AVClub Fanatic
20 June 2006
11,063
in orbit
Απάντηση: Re: CANON POWERSHOT G9 !!

Εγώ νομίζω ότι είναι ιδανική γιά κάποιον που θέλει να ξεφύγει από το κόμπακτ και να έχει πλήρη έλεγχο.
Φυσικά το θέμα του θορύβου ισχύει και φυσικά μπορεί να κάνει παπάδες σε σχέση με κάποια κόμπακτ που "λέει" ότι έχει και manual mode.

Αν ξέρεις τι παίρνεις είναι ΟΚ.
Overpriced ναι...
Σε σχέση με την G5 που ακόμα δε μου κανει καρδιά να δώσω, δεν βλέπω σημαντικές αλλαγές, θεωρώ ότι τα 12 mp είναι δώρο άδωρο.
Αλλά ώρες ώρες είναι πολύ χρήσιμη και χωράει και στην τσέπη.
Πολλές φορές σκέφτηκα και σε διακοπές ότι καλύτερα η dslr να έμενε σπίτι...

πιστεύω οτι αυτό ακριβώς είναι και το σκεπτικό του ενδιαφερόμενου...
και εκεί πιστεύω βρίσκετε όλο το ζουμί της υπόθεσης αγοράς compact μηχανής απο κάποιον που ήδη κατέχει μια dslr..
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Κοίταξε, εάν του κάνει του ίδιου να την κουβαλάει, κανένα πρόβλημα, μια χαρά μηχανή φαίνεται, όπως και η προκάτοχός της G7.
Για εμένα το θέμα του θορύβου σε ψηλά iso σε μία τέτοιου είδους μηχανή δεν είναι τόσο σημαντικό (όσο για κάποιον που θα την επέλεγε ως μόνη φωτογραφική του μηχανή), καθώς οι λήψεις θα είναι κατά 99% σε εξωτερικούς χώρους και κατά κύριο λόγο με καλές φωτιστικές συνθήκες. Δηλαδή μία μηχανή αυτής της φιλοσοφίας, δεν είναι ανάγκη να τα κάνει όλα, αλλά αυτά που κάνει θέλω να τα κάνει καλά. Δηλαδή θα έψαχνα καταρχήν για άριστη ευκρίνεια (συνεπώς για μηχανή με άριστο φακό), για καλά επίπεδα θορύβου μέχρι iso200, για καλό σκόπευτρο και σύστημα AF, για ευρυγώνιο φακό (στις βόλτες άντε να χρησιμοποιήσω κάδρο μέχρι 120mm, πιο πάνω δεν είναι και ιδιαίτερης σημασίας το να διαθέτει η μηχανή). Και να χωράει οπωσδήποτε σε μία τσέπη μου. Το οποίο θέτει περιορισμό στο πάχος, το οποίο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 3 εκατοστά, και στο βάρος, καθώς πάνω από τα 200 γραμμάρια θα βαραίνει η τσέπη και θα ενοχλεί ή θα φαίνεται.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
η έννοια της καλύτερης κόμπακτ δεν υπάρχει. Είναι σχετικό μέγεθος.

Για την αξιολόγηση παίζουν ρόλο τα εξής:
1. Ευκολία λήψης/ποιότητα εικόνας.
2. Ποιότητα λήψης στα λίγα iso/πολλά iso (δεν ταυτίζονται, το αντίθετο θα έλεγα).
3. Φορητότητα/βέλτιστο κράτημα.
4. Ταχύτητα εστίασης και λήψης.
5. Εστιακή απόσταση φακού/δυνατότητες λήψης
6. Οξύτητα-χρώματα
7. Άριστη λήψη απευθείας/δυνατότητα επεξεργασίας στον ΗΥ
8. Λήψη βίντεο.
9. Τιμή.

Και κάποιος άλλος θα μπορούσε να προσθέσει κι άλλα.

Με βάση τα παραπάνω κοιτώντας τα specs, η καλύτερη μηχανή είναι η Olumpus SP560UZ. Όμως οι προδιαγραφές δεν οδηγούν και σε άριστο αποτέλεσμα. Π.χ. βγάζει χειρότερες φωτογραφίες από τις περισσότερες κόμπακτ μηχανές (τελική ποιότητα εικόνας). Πολλοί θα πάρουν μια τέτοια μηχανή και θα νομίσουν ότι είναι οι πρώτοι.

Τί μου θυμίζει; Αυτούς που πάνε να αγοράσουν τζιπ με βάση τα χαρακτηριστικά στα προσπέκτους, τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου και τις δόσεις. και τελικά όταν βγουν από την άσφαλτο, όταν πάνε να κάνουν χρήση αυτού που πλήρωσαν, τότε γελειοποιούνται, γιατί το αυτοκίνητο δεν είναι ψάρι, ούτε πουλί, άρα δεν κολυμπά, δεν πετά, άρα βρίσκονται σε χαντάκι, βουλιαγμένοι στη λάσπη, ή στην καρότσα οδικής βοήθειας. Και μετά δεν ξαναπηγαίνουν στην άμμο, το χώμα, τη λάσπη. Ετσι και οι μηχανές. θα την πάρει μαζί του, θα βγάλει φωτογραφίες μη συγκρίσιμες με εκείνες της SLR και επίσης δεν θα την έχει πάντα μαζί του, αφού δεν χωρά παντού. Άρα ... θα καταλήξει ένα ακριβό παιχνίδι.

Από την άλλη υπάρχουν φωτογραφικές μηχανές που σε κάποιους τομείς πατώνουν, αλλά σε άλλους αριστεύουν. Ετσι είναι μερικές σούπερζουμ (CANON S5IS, PANASONIC TZ3 για διαφορετικούς λόγους), οι FUJI F20/30/31/40 αλλά όχι και η F50 που αριστεύουν στο λίγο φωτισμό, οι CANON IXUS IS (μινιατούρες ικανές) και οι CANON A σειρά 7ΧΧ is. για γενική χρήση. Μάλλον ίδιες με τη σειρά CANON A πρέπει να είναι και οι NIKON P5XXX.

Από τις OLYMPUS ξεχωρίζω τις μ770 (αυτές που είναι υποβρύχιες και ανθεκτικές σε πτώσεις και χτυπήματα). Πραγματικά έοχυν χαρακτηριστικά που δεν έχουν άλλες.

Μετά από όλ ατα παραπάνω, θα σύστηνα στο φίλο σου (μια και δεν είναι άσχετος με τα φωτογραφικά) να πάει ένα απόγευμα στο media markt και να παίξει με όσες μηχανές τον ενδιαφέρουν. Έτσι θα κάνει καλύτερη αγορά.