Λας Βέγκας
Ένα εντυπωσιακό κύμα τηλεοράσεων 3D σαρώνει τη μεγάλη Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών του Λας Βέγκας (CES), με τους κατασκευαστές να ελπίζουν ότι η τεχνολογία θα ανοίξει νέα εποχή στην οικιακή ψυχαγωγία.
Όλες οι μεγάλες εταιρείες παρουσίασαν μοντέλα τηλεοπτικών δεκτών 3D αλλά και προδιαγραφές για τη μετάδοση και προβολή τηλεοπτικού σήματος που δίνει την ψευδαίσθηση του βάθους.
Η τεχνολογία υπάρχει εδώ και χρόνια, θα μπορούσε όμως να γνωρίσει ευρεία εξάπλωση τα επόμενα χρόνια, όπως προοιωνίζει η μεγάλη επιτυχία τρισδιάστατων ταινιών σαν το Avatar του Τζέιμς Κάμερον.
«Όσον αφορά την οικιακή ψυχαγωγία, δεν υπάρχει καμιά εμπειρία σαν το 3D» σχολίασε στο AFP ο διευθύνων σύμβουλος της Sony Χάουαρντ Στρίνγκερ.
Η εταιρεία του θα λανσάρει φέτος μια σειρά τηλεοπτικών δεκτών που θα συγχρονίζονται με τα ειδικά «γυαλιά ενεργού κλείστρου» για τρισδιάστατη προβολή.
Η ψευδαίσθηση του βάθους δημιουργείται με διαφορετικό τρόπο στα συστήματα των επιμέρους κατασκευαστών, συνήθως όμως οι θεατές πρέπει να φορούν ειδικά γυαλιά με τα οποία κάθε μάτι βλέπει την εικόνα υπό ελαφρώς διαφορετική εικόνα λήψης.
Η Sony συνεργάζεται επίσης με το Discovery και την IMAX για τη δημιουργία τηλεοπτικού δικτύου 3D και έχει συνάψει συμφωνία με την ESPN για τη ζωντανή μετάδοση αγώνων ποδοσφαίρου και γκολφ σε τρεις διαστάσεις.
Η Samsung συνεργάζεται με τη DreamWorks Animation (Shrek) και ετοιμάζει «μια πλήρη πρόταση οικιακής διασκέδασης 3D» που περιλαμβάνει ειδικό τηλεοπτικό δέκτη, 3D Blu-ray και «κομψά 3D γυαλιά ενεργού κλείστρου».
Η Toshiba, επίσης, παρουσίασε στη CES την τηλεόραση Cell TV που μετατρέπει το απλό ψηφιακό σήμα σε 3D.
Επίπεδες τηλεοράσεις 3D επέδειξαν και η Mitsubishi και η LG.
Η Panasonic, αναφέρει το BBC, παρουσίασε τη συνεργασία της με την αμερικανική εταιρεία δορυφορικών υπηρεσιών DirectTV για τη δημιουργία τρισδιάστατων τηλεοπτικών καναλιών που θα αυξήσουν τη ζήτηση για τους ανάλογους δέκτες.
Προφανώς οι κατασκευαστές αναμένουν ότι η τρισδιάστατη τηλεόραση θα δημιουργήσει φέτος μια εντελώς νέα αγορά. Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε την Πέμπτη κατά τα εγκαίνια της CES, στη διάρκεια του 2010 θα πωληθούν στις ΗΠΑ 3,4 εκατομμύρια τρισδιάστατοι τηλεοπτικοί δέκτες.
Υπάρχουν όμως και πιο συντηρητικές εκτιμήσεις. Όπως εκτιμά στο AFP ο Τζέιμς ΜακΚουίβι, αναλυτής της Forrester Reserch, είναι αμφίβολο ότι οι καταναλωτές θα σπεύσουν να αγοράσουν τα ακριβότερα 3D μοντέλα, δεδομένου μάλιστα ότι πολλοί μόλις αγόρασαν τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας.
«Γνωρίζω πως είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι με την πορεία του Avatar, είναι όμως δύσκολο να πηδήξει κανείς στο τρένο όταν δεν υπάρχει μονοπάτι που θα το φέρει στα σπίτια μας» είπε.
Newsroom ΔΟΛ