Credo

17 June 2006
14,350
41aa295a-733b-4489-b761-bc657775b7c3.jpg


Credo – Beethoven, Part, Corigliano – Helene Grimaud, Swedish Radio Symphony Orchestra & Choir, Esa-Pekka Salonen (DG CD)

Η ερμηνεία στη Σονάτα νο. 17 op. 31 νο.2 -Tempest- του Beethoven, είναι υποδειγματική: γεμάτη χρώματα και φωτισμούς, ένταση, φαντασία και μιά αίσθηση αυτοσχεδιασμού. Η Φαντασία για Πιάνο, Χορωδία και Ορχήστρα op. 80, πολύ εντυπωσιακή, με πεντακάθαρη άρθρωση και την ορχήστρα γεμάτη σφρίγος, να συνδιαλέγεται με την πιανίστρια. Το Credo, του Arvo Part, δεν είναι από τις πιο πετυχημένες συνθέσεις του και, στ αυτιά μου τουλάχιστον, ηχεί σαν ένα μέτριο κολάζ. Αλλά η “Φαντασία σ ένα ostinato για σόλο πιάνο” του Corigliano, είναι από μόνη της αρκετή για να αποκτήσει κανείς αυτό το πολύ καλό άλμπουμ. Το αρμονικό σύμπαν του John Corigliano είναι εκρηκτικό, μίγμα επιθετικότητας και φινέτσας, τολμηρό, πρωτότυπο, κυριολεκτικά μαγικό. Το κομμάτι είναι ένα ταξίδι σ ένα κόσμο που θυμίζει τον Scriabin: γραφή συγκινησιακά σχεδόν αφόρητη και σε μόνιμη ηχοχρωματική μέθη, με έντονες αντιθέσεις στα tempi, κρυστάλλινα διάφανη και γεμάτη αιχμές, μόνιμα επιρρεπής στο ντελίριο. Απαγγελία ρευστή και λίγο παρατραβηγμένη, ένα αίνιγμα που σε κοψοχολιάζει, με τη λύση να κάνει την εμφάνισή της στο τέλος: μιά σπουδή πάνω στο αργό β’ μέρος της 7ης Συμφωνίας του Μπετόβεν. Σε κερδίζει αμέσως, με τους όρους της. H τονικότητα περνάει σε δεύτερο πλάνο: εδώ μετράει πάνω απ όλα το πύρινο ταμπεραμέντο, η εκστατικότητα της έκφρασης. Αλλά η μαστοριά της πιανίστριας είναι τέτοια που το θράσος του συνθέτη δεν σε τρομάζει καθόλου.
 
Όταν γράφεις για την τρικυμία, τη φαντασία και προτείνεις αυτήν με αυτό το εξώφυλλο, με καταδικάζεις να κατέβω στο Μετρόπολις σήμερα! :rolleyes:

Κοριλιάνο... έτσι λεγόταν το πρώτο βιολί της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του '60. Λες να 'ναι ο ίδιος;

ΥΓ. Πάνε πια οι εποχές που στα εξώφυλλα έμπαιναν τοπία και τέτοια. Τώρα τις βγάζουν φόρα - παρτίδα να σαγηνεύσουν και τους άμουσους. :p
 
17 June 2006
62,715
Χολαργός
H εμορφάδα τής Ελενίτσας αρκεί για να με πείσει να αντικαταστήσω τον Gilels??Δύσκολο.Στο Μέγαρο πάντως στον Ravel δεν με ξετρέλλανε.H αλήθεια είναι ούτε η εμορφάδα της με ξετρέλλανε.:chinscratch:
Ο Salonen είναι ένας καλός διευθυντής ορχήστρας (έχει διευθύνει υποδειγματικά συμφωνίες τού Nielsen),αλλά στην φαντασία τού Beethoven??
Αρα πάμε μόνον για τον Corigliano.
Βεβαίως-βεβαίως εμπιστευόμαστε και το γούστο σου:D ,οπότε στα υπ´όψιν.