Η αλήθεια είναι πως πρόκειται για ένα αρκετά complex παιχνίδι. Μεγάλη πυκνότητα ανθρώπων και οχημάτων στο δρόμο, μεγάλες αναλύσεις στα textures, πολύ απαιτητικό σκηνικό -πχ στην είσοδο της πολυκατοικίας του- συν φυσικά το global illumination ή ray tracing. Εάν θέλεις όντως να κάνει rendering σε 4K τα specs είναι αναγκαία. Εάν δε, οι κονσόλες κατάφερναν έστω το 1440p60 σε υψηλή ποιότητα θα ήταν μια χαρά. Τα 30fps για τέτοια παιχνίδια είναι meh.
Μα δε λέω πως δεν είναι βαρύτατο το παιχνίδι. Αυτό που λέω είναι ότι δεν υπάρχει λόγος (επί της ουσίας) να είναι τόσο βαρύ. Δηλαδή αμολάμε κάτι textures που τελικά δεν προσθέτουν παρά ένα 0.5% σε ποιότητα και αυξάνουμε το φορτίο σε πολλαπλάσιο βαθμό. Τι θέλουμε από ένα παιχνίδι; Να τρέχει γρήγορα (τουλάχιστον 30, αν όχι 60), να φαίνεται όμορφο εκεί που προσέχουμε (πρόσωπα, μοντέλα, οχήματα, καιρός, κλπ, να φαίνεται ρεαλιστικό (να μην είναι άδειες οι πόλεις). Το αν το τάδε texture που δε φαίνεται έτσι κι αλλιώς επειδή είναι νύχτα, έχει λίγο χαμηλότερη ποιότητα, ή αν τα shadows σε μεγέθυνση 500% φαίνονται πιξελιασμένα, δε θα μας χαλάσει τη μαγιονέζα.
Δηλαδή μιλάμε για κακό optimization, όχι με την έννοια του πως τρέχει σε κάποιο συγκεκριμένο setup, αλλά θεμελιωδών επιλογών σε σχέση με το τι σερβίρεται σαν πρώτη ύλη του παιχιδιού. Ακριβώς αυτό δηλαδή που κάνουν κάποια PS4 exclusives τυπου Uncharted 4, που σου δίνουν την εντύπωση εξωπραγματικής εικόνας απλά παίζοντας πολύ έξυπνα με το που δίνουν προτεραιότητα.
Θα μου πεις έχεις δυνατότητα customization στο PC, αλλά αφενός δεν είναι για τον καθένα, αφετέρου πρέπει να φας ώρες ολόκληρες για να βγάλεις αυτό που θα σε ικανοποεί, αν είναι δυνατόν να χρειαζόμαστε calibration σε κάθε τίτλο! Και βέβαια, στις κονσόλες τρως στη μάπα ό,τι αποφασίσει ο developer.