Dali Oberon 9

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Μεγάλο ηχείο μεγάλος ήχος λένε οι Αμερικανοί .
Οκ αλλά με προϋποθέσεις .
1)Την συμπεριφορά του στον χώρο .
2)ομοιογένεια στις συχνότητες .
3)Όχι χαμηλό σε ηχογραφήσεις που δεν υπάρχει ,οι περισσότερες ηχογραφήσεις είναι ανάμεσα στα 50 με 60 hz,σαφέστατα υπάρχουν ηχογραφήσεις που το ηχείο θα πρέπει να κατέβει πιο χαμηλά ,εκεί δηλαδή που μπορεί .
4)Διαφάνεια
5)φωνητικά ,βάθος ηχογράφησης ,σκηνή σωστή και ορθή απεικόνιση των μουσικών οργάνων κτλ κτλ
Στην ουσία για το Dali Oberon 9 ,που περίμενα ομολογουμένως καιρό (φαν της της ) για να βγάλει αυτό το ηχείο σε αυτήν τιμή .
Από χθες το απόγευμα το έχω και στρώνει .
Δεν μπήκα καν στην διαδικασία να το μετακινήσω ,ακούγετε με ομοιογένεια σε όλες τις συχνότητες .
Μπορεί να διαχειριστεί όλα τα είδη της μουσικής ,πεντακάθαρες υψηλές ,μεσαίες γνώριμες ,μεγάλη σκηνή και δυναμικά εδώ τα νιώθεις απλά στο στομάχι :)
Αυτά σαν αρχή ,το στρώσιμο συνεχίζεται .
3856C072-B862-4860-9000-01F7B2361ACC.jpeg
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Για να σας μεταφέρω το κλίμα για αυτό που ακούω σήμερα .
Η σκηνή -soundstage άνοιξε ακόμη ,ξεπερνάει τα όρια του δωματίου .
Άρχισαν να βγαίνουν λεπτομέρειες της κάθε ηχογράφησης σε χαμηλές εντάσεις .
Αν κανείς το λάθος και το γκαζώσεις το ηχείο … Πηγαίνεις για τσίσα :) για τα δυναμικά .
Το μπάσο -τύμπανο -πιατίνια το αντιλαμβάνεται το έτερο ήμισυ έναν όροφο πιο κάτω ,χαμήλωσε φωνάζει :ROFLMAO:
Πρέπει όμως να το κάνω το ηχείο στρώνει .
 
  • Like
Reactions: vlad66

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Και κάποιες κατασκευαστικές λεπτομέρειες της καμπίνας κροσόβερ και μεγαφώνων από το πιο πάνω review που άνοιξαν το ηχείο .
C14E64E4-9921-4C98-9A47-76F9FDB64A93.jpeg13030FE2-0367-47A2-98D5-E4F3790F112A.jpeg43F0C6AD-BC0D-4B63-9EB5-B9486B3CDCA9.jpegC47873F1-E3CF-4387-B615-7E7C7423F451.jpeg2C974C04-C5EE-49C7-AAB4-140B3AC7E07E.jpeg9830AF09-B91A-4F2C-9840-B1EF2F67A907.jpeg
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,107
Αγιοι Αναργυροι
Μάκη, τα τερματικά των καλωδίων (οι ακροδέκτες δηλαδή) είναι ότι πιο φθηνό.
τα καλώδια έπρεπε να είναι κολλητά στα μεγάφωνα και με υψηλής ποιότητας καλάι.
εδώ φαίνεται η οικονομία κλίμακας σε χρόνο και χρήμα..
επίσης στην 1η φωτογραφία βλέπουμε ότι το πάχος των τοιχωμάτων της καμπίνας δεν είναι κάτι ιδαίτερο, μάλλον λεπτά θα τα έλεγα για ηχείο τέτοιου μεγέθους.
κάτι ακόμα που με χαλάει είναι η στήριξη του κροσόβερ στο τοίχος.. βλέπω κάποιο λεπτό υλικό ενδιάμεσα, αλλά θα προτιμούσα κάποιον καλό αποστάτη στην πλακέτα.
 
Τυπική εικόνα για ηχείο αυτής της κατηγορίας τιμής.

Με εξαίρεση το crossover.. Περίμενα έστω στα πραγματικά κρίσιμα σημεία να είχαν βάλει πλαστικούς πυκνωτές και όχι παντού ηλεκτρολυτικούς.
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Εγώ πάντως δεν θα κρίνω κάτι αν δεν το ακούσω .
Απλά πληροφοριακά .
Οι ακροδέκτες σαν υλικό είναι ακριβώς το ίδιο για καλήτερη αγωγιμότητα ,απλά στα πιο ακριβά ειναι πιο χοντρά λόγω καθαρά των ραβδώσεων στο menuet είναι ακριβώς η ίδιοι στα ακριβά μοντέλα στην ουσία τριχες κατσαρές .
Όταν αφορά την ποιότητα στο καλαι η κόλληση βρίσκεται μόνο στο τελευταίο μεγάφωνο γούφερ στα υπόλοιπα υπάρχουν ακροδέκτες που κουμπώνουν εσωτερικά τα μεγάφωνα .
Ποιότητα στο καλάι δεν έχω άποψη δεν έχουμε κάνει χημική ανάλυση .
Κροσόβερ δεν γνωρίζουμε η αλλαγή των πυκνωτών θα φέρει καλύτερο ήχο .
5 χρόνια εγγύηση είνσι αυτή ,προσωπικά δεν το ρισκάρω .
Μεγάφωνα στις 9 ίντσες 7 ίντσες στις μεσαίες και 29 χιλιοστά τουιτερ ειναι δύσκολο να βρεθεί σε αυτήν την κατηγορία τιμής με ότι αυτό συνεπάγεται .Να κανείς παιχνίδι με τα ρεύματα .
Με τέσσερα πηνία φωνής στα μεγάφωνα και SMC (παντεταρισμένο) με απουσία παραμόρφωσης σε αυτήν την κατηγορία τιμής .
Ξύλο κατασκευή με αυτό που άκουσα από την σειρά Spektor προσωπικά δεν δίνω σημασία ούτε το φινίρισμα .
Άμα χτυπήσεις την καμπίνα δεν υπάρχει αντήχηση λόγο καθαρά των νευρώσεων που ύπαρχουν εσωτερικά (διαβάστε προσεχτικά το πιο πάνω review (το διαπίστωσα και εγώ )
Αλλά και πάλι όπως είπα δεν δίνω ιδιαίτερη σημαία για τον απλούστατο λόγο όλοι μας θα πήγαιναν στο παρακάτω ηχείο που ειναι τραγικό άμα το ακουσεις από κοντά .
Και κάποια μουσικά όργανα θα πρέπει να ακούγονται φυσικά .
Και εσυ φροντίζεις να τα πνίξεις .
05AE9B5C-6AD9-4106-AD2D-280D056DE352.jpeg
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Τυπική εικόνα για ηχείο αυτής της κατηγορίας τιμής.

Με εξαίρεση το crossover.. Περίμενα έστω στα πραγματικά κρίσιμα σημεία να είχαν βάλει πλαστικούς πυκνωτές και όχι παντού ηλεκτρολυτικούς.
Πολυ σωστα
Τα καλωδια (μεσα) θα επρεπε να ειναι συνεστραμμενα. Επισης δεν υπαρχει ιχνος πισσας - πισσοπανο και εσφαλμενα υπαρχει ενα πηνιο με πυρηνα.

Μάκη καλοακουστα και να τα ευχαριστηθεις
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Πολυ σωστα
Τα καλωδια (μεσα) θα επρεπε να ειναι συνεστραμμενα. Επισης δεν υπαρχει ιχνος πισσας - πισσοπανο και εσφαλμενα υπαρχει ενα πηνιο με πυρηνα.

Μάκη καλοακουστα και να τα ευχαριστηθεις
Ευχαριστώ .
Παιδιά και στα πιο ακριβά μοντέλα της η dali δεν χρησιμοποιεί πισσόπανο και δεν πνιγεί γενικά την καμπίνα ,ακρυλική βάτα χρησιμοποιεί μόνο ,ίσως λόγω για τις ιδιότητες που έχουν τα μεγάφωνα της .
Απλά υπάρχει διαφορετική σχεδίαση (ακριβά μοντέλα ) σχήμα της καμπίνας και φυσικά το φινίρισμα .
Όσον αφορά τα καλώδια πάντα για τις φωτογραφίες του συγκεκριμένου review,εμένα μου φαίνεται ότι τα πέταξε χύμα ακόμη και τα μεγάφωνα για την ανάγκη της φωτογράφησης .
Η παραγωγική μονάδα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα τεχνικού ελέγχου .
Έχω στρώσει πολλά ηχεία της ,κανένα μεγάφωνο δεν διαμαρτυρήθηκε ,το κάθε ζευγάρι δαπέδου που βρίσκεται σε διαφορετική συσκευασία εχει το ίδιο serial number πχ 87 και 88 με την ένδειξη πιο είναι το δεξί κανάλι στο ηχείο με το σύμβολο R.
Υ.Σ Αυτό που παρατήρησα τουλάχιστον απο το μεγάλα bas reflex σε διάμετρο ,δεν είδα κάτι το μεμπτό .
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Είστε όλοι ευπρόσδεκτη ,το γνωρίζετε .
Για να σας βάλω όμως προκαταβολικά στην πρίζα για λίγο με ένα παλιότερο video που ανέβασε μέλος του Avclub.gr τότε που γράφαμε για το spektor 6.
Εδώ με το operon 1 ,
Εγώ άκουσα πριν από λίγο την συγκεκριμένη ηχογράφηση με το operon 9:)
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,107
Αγιοι Αναργυροι
για τις "γκρίνιες" που εκφράσαμε κάποιοι δεν υπονοήσαμε ότι το ηχείο δεν παίζει καλά.. τουλάχιστον εγώ.
αλλά θα έπαιζε ακόμα καλύτερα αν δεν μας άφηνε περιθώριο να γκρινιάξουμε..
ακόμα και αν η διαφορά απόδοσης ήταν μόνο σε επίπεδο "fine tuning" .
βέβαια αυτό το "fine tuning" το κυνηγάμε σε όλα τα κομμάτια/στάδια της αλυσίδας, -αυτό ακριβώς έκανες Μάκη με το πικάπ αλλάζοντας ματ, αντίβαρο κλπ..
δεν έπαιζε άσχημα το πικάπ πριν, πάρα πολύ καλά έπαιζε.. αλλά έπαιξε ακόμα καλύτερα με τις "μικρές" αλλαγές που έκανες.
έτσι δεν είναι Μάκη;;
 
  • Like
Reactions: MakisM

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Αυτό που γράφεις είναι γεγονός .
Απλά …
Το θέμα της καμπίνας είναι μεγάλη ιστορία και κάποια πράγματα δεν είναι μόνο θέμα κόστους ,είναι η φιλοσοφία του κατασκευαστή να δώσει αυτόν τον συγκεκριμένο ήχο , αν δεν σου αρέσει και το ηχείο ακούει ,προσωπικά κοιτάζω να κάνω αλλαγές από πίσω …όπως στο πικαπ που αναφέρεις σαν ΠΗΓΗ .
Στο operon 9 λόγο του μεγάλου ύψους την κατάσταση δεν την σώζουν μόνο τα μεγάφωνα αλλά οι πολλαπλές νευρώσεις ,ιδιαίτερα που έχει απομονώσει τις κρίσιμες μεσαίες συχνότητες .
Και εκεί που θα περίμενες να μην υπάρχει ισορροπία με τις συχνότητες λόγο των πολλαπλών μεγαφώνων ,υπάρχει απλά συνοχή .
Κάποτε για να το πετύχεις αυτό χρειαζόσουν ομοκεντρικά μεγάφωνα .
Για μένα είναι καθαρά θέμα εξέλιξης και φυσικά fine tuning .
Υ.Σ Το βράδυ θα ανεβάσω φωτογραφίες από το dali menuet που έχει ακροδέκτες από τα ακριβά μοντέλα της dali ,για να καταλάβεις τι παίζει .
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Κάπως έτσι θα πρέπει να δικαιολογηθεί το υψηλό κόστος στις παρακάτω φωτογραφίες .
Στην ουσία είναι ακριβώς το ίδιο υλικό αλλάζει μόνο το μέγεθος και φυσικά είναι κοινοτική οδηγία που περνάει ακόμη στους ακροδέκτες των ενισχυτικών (υλικό )σε κάποιες μπανάνες (WBT) βύσματα RCA κτλ κτλ.
Η δικιά μου εμπειρία από ακροδέκτη ηχείο της Tannoy με 100% χαλκό ακόμη και στον σφιγκτήρα ,το ηχείο έπαιξε καλύτερα όταν πέταξα το τελευταίο ,Λογικό .
Στην ακουστική δεν αναμειγνύεις το ίδιο υλικό αλλά κάνεις παιχνίδι με διάφορα υλικά .
Άλλο παράδειγμα .
Αν η dali έβαζε ξύλινη βάση ,πλαστική στην βάση του operon 9 πέρα από το βάρος που έχει το ηχείο ,θα έκανε μια τρύπα στο νερό ,προτίμησε να απομονώσει το ηχείο από το δάπεδο με αλουμινένιο υλικό .
Ακόμη και στην βάση που έχω για το μικρό menuet παντρεύει τρία διαφορετικά υλικά γυαλί -χάλυβα -αλουμίνιο και όχι ένα υλικό
Αυτό φυσικά για να το πετύχεις χρειάζεται κέντρο ερευνών που το έχει .
Στην ουσία το καλύτερο για μένα είναι να μην υπάρχει κανένας ακροδέκτης και η καλωδίωση να ξεκινάει μέσα από το κροσόβερ αλλά ουδέποτε κανένας κατασκευαστής θα προβεί σε αυτό που γράφω ,όλοι θέλουν να πειραματιστούν με τα καλώδια των ηχείων -μήκος αν και το "fine tuning έρχεται από πίσω ,ιδιαίτερα αν ένα ηχείο δεν επιβάλει χαρακτήρα αλλά ακούς τα ενισχυτικά σου κτλ κτλ .
42C31FBF-89D1-4E5F-989E-0416721504FC.jpeg0791873D-C2D7-447B-91AA-88CC81C056DD.jpeg
 

Attachments

  • 5265B3BB-6AE5-4167-9A65-08537BD4281C.jpeg
    5265B3BB-6AE5-4167-9A65-08537BD4281C.jpeg
    1.7 MB · Views: 26

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
742
Αθήνα
Να προσθέσω κι εγώ τη γκρίνια μου για την εταιρία μιας και έχω τα δικά μου 11 χρόνια και με τα ακριβά γούστα που έχω (που δε συμβαδίζουν με το πορτοφόλι μου) δε βλέπω να τ' αλλάζω. Δεν έχω ακούσει νέα μοντέλα της εταιρείας εδώ και αρκετά χρόνια, δεν έχω ιδέα ούτε για το fine tuning που αναφέρθηκε ούτε για τι πρόοδο έχουν (αν έχουν) κάνει...μπορεί τα νέα ηχεία να μου αρέσουν ηχητικά, δε μου αρέσουν αισθητικά όμως πια. Καμπίνες κουτιά και βινύλιο ακόμα και στις επάνω σειρές που κοστίζουν κάποιες χιλιάδες ευρώ. Εξαίρεση η Epicon σειρά που θυμίζει τι ηχεία έβγαζε κάποτε η εταιρεία (Euphonia - Helicon) αλλά σε αυτή τη κατηγορία τιμής υπάρχουν αρκετά ποιοτικά ηχεία.

Anyway...καλοάκουστα και να τα ευχαριστηθείς. Ο λόγος που έχω κρατήσει τα δικά μου είναι ότι απολαμβάνω ν' ακούω μουσική χωρίς να προβληματίζομαι για αλλαγές & βελτιώσεις. "Εύκολα" ηχεία στο αυτί χωρίς να πάσχουν από διαύγεια, στο μέτρο που μπορούν βέβαια. ATC δεν είναι...
 
  • Like
Reactions: bower

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,362
Ευχαριστώ .
Μην τρελένεστε γενικά με τις καμπίνες μου αρέσει να μπαίνω στην ουσία η πλειονότητα των καμπίνων είναι από mtf δηλαδή επεξεργασμένο χαρτί, πάνω του κολλάνε φλούδα καπλαμά το λουστράρουν στα ακριβά μοντέλα η το αφήνουν όπως είναι (σκέτο mtf) και το βάφουν λάκα .
Όταν δε θέλει ο κατασκευαστής να δώσει σχήμα ,θα πρέπει το mtf να μπει σε ειδικό καλούπι αυτό φυσικά θέλει τον χρόνο του και φυσικά χρεώνεται .
Το mtf έχει τις ιδιότητες να του δώσεις ότι σχήμα θέλεις ,εκεί χρειάζεται να είναι χοντρό (mtf)
Ουσία .
Χρειάζεσαι ακρίβεια όταν το κόβεις (mm)όχι σε κορδέλα και το κυριότερο μουσική παιδεία για να κατασκευάσεις μια καμπίνα -μεγάφωνα .
Δέστε τα τεχνικά χαρακτηριστικά στο operon 9 και συγκρίνεται .
Και για να το θέσω διαφορετικά από το πιο μικρό μοντέλο μέχρι το πιο μεγάλο παίζουν φυσικά και όχι digital και αυτό το αντιλαμβάνεσαι ακόμη όταν στην θέση της πηγής είναι το πικαπ .
Χρήζει σίγουρα ακρόαση σε οποιοδήποτε καινούργιο βγάζει ,ανεξάρτητα από την τιμή .
Εδώ πληροφορίες https://www.areadvd.de/tests/xxl-sp...tronik-hersteller-auf-weltweitem-erfolgskurs/
Και εδώ ένα άλλο review https://www.areadvd.de/tests/test-d...-groesste-box-der-erfolgsserie-aus-daenemark/
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,559
Ministry Of Silly Walks
Με γεια Μάκη...Μια μικρή διόρθωση..Το ξύλο λέγεται Mdf. :)
Εκτός αν εννοείς κάτι άλλο που δεν γνωρίζω ..Είμαι και λίγο άσχετος από ηχεία.
 
  • Like
Reactions: mikemtb

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,771
Αθήνα
Σωστός. Medium Density Fiberboard όπως υπάρχει και το HDF σε καμπίνες ηχείων, δηλαδή το High Density Fiberboard.
Στις οικονομικές σειρές αδύνατον να υπάρχει καπλαμας. Βινύλιο είναι επεξεργασμένο.
 
  • Like
Reactions: Haagenti