Darkness, Darkness, Be My Pillow

17 June 2006
14,350
tchaikovsky.jpg


Tchaikovsky: Marche Funebre (Six Piano Pieces, op. 21) – Mikhail Pletnev (Virgin CD)

Ο ορισμός που μου αρέσει περισσότερο είναι ότι Ρομαντισμός είναι η τέχνη του να μεγεθύνεις το συνηθισμένο, να δίνεις μιά διάσταση άπειρου στο πεπερασμένο. Εχω ξαναγράψει εδώ ότι θεωρώ τον Tchaikovsky έναν από τους πιο προικισμένους μελωδούς σε ολόκληρη την ιστορία της μουσικής. Το Νεκρώσιμο εμβατήριο είναι μιά δίνη αβυσσαλέου πάθους που εμπεριέχει ολόκληρο τον μεγάλο Ρώσσο, στο απόγειο της τέχνης του. Η ιδιοσυγκρασία του θυελλώδης, το σκηνικό Χειμωνιάτικη νύχτα, ανεμοστρόβιλος από ξερά φύλλα. Το θέμα είναι αληθινό κόσμημα - ελεγειακό και μεθυστικό, επιτηδευμένο, γεμάτο μελωδικά ρυάκια που το διατρέχουν απ άκρη σ άκρη, μοιάζει λουσμένο σε απέραντο σκοτάδι. Το μαράζι υποβόσκει από το πρώτο μέτρο στα μπάσα, σαν κρυφή αρρώστεια. Μετά, οι παραλλαγές εκρήγνυνται στεντόρειες και απογειώνουν αυτό το μπαλέτο της βίας. Το αρχικό θέμα επανέρχεται , δίνοντας στο κομμάτι μιά τραγική διάσταση.
Το Σλάβικο ταμπεραμέντο του πιανίστα αναλαμβάνει τα υπόλοιπα: ο Πλετνιόφ μπολιάζει αυτές τις σελίδες με τρυφερότητα, συναίσθημα, ποίηση και με μιά σφοδρότητα που τις μεγαλοποιεί, με τρόπο κυριολεκτικά αξέχαστο.

Εξόχως βεβιασμένο, εκρηκτικό, υπερβολικό - ένα αληθινό Ρομαντικό διαμάντι.


faurekunwoo.jpg


Κun Woo Paik plays Gabriel Faure (Decca CD)

Πρόσκληση σε ένα θαυμάσιο ποιητικό ταξίδι, σ ένα αρμονικό Σύμπαν εξαιρετικά περίπλοκο, με το φάντασμα του Chopin να περνοδιαβαίνει, φευγαλέο, πού και πού, ένα εξαιρετικό απάνθισμα της μουσικής για πιάνο του Faure. Μινιατούρες γεμάτες ηχητικούς ιριδισμούς, το μουντό και διφορούμενο κλίμα των στερνών έργων του συνθέτη, στον αντίποδα της φρεσκάδας και του τρυφερού λυρισμού των έργων της νιότης. Το παίξιμο του Κορεάτη είναι υγιεινό και καθάριο, νομοταγές, πιστό στο πνεύμα του συνθέτη. Δεν έχει την παραμικρή σχέση με μανιερισμούς και βίτσια, αν και άψογο από τεχνική άποψη, αποφεύγει την επίδειξη σαν την πανούκλα. Δε θυμίζει υψηλή πιανιστική: μοιάζει περισσότερο με μουρμούρισμα. Ο Paik αποκρυπτογραφεί αυτά τα σεληνιακά τοπία και δεν χορταίνεις να τον ακούς. Δεν υπάρχει τίποτα εκκεντρικό σ αυτόν το Faure, τον εσωστρεφή και μελαγχολικό, τον υπαινικτικό και νυχτόβιο. Αλλά η προσέγγιση του πιανίστα αστράφτει: τι υπόδειγμα τάκτ και αρχοντιάς, τι πυκνότητα μέσα στην εξαιρετική διαύγεια, τι αισθησιασμός μέσα σε απόλυτη αυστηρότητα, τι ασωτία μέσα στη λιτότητα, τι φιληδονία μέσα στην εγκράτεια. Γλαφυρός αλλά ποτέ πομπώδης, απλός αλλά σε καμία περίπτωση απλοϊκός ή ασκητικός, να δεσπόζει ανα πάσα στιγμή πάνω στην αρχιτεκτονική, να μη χάνεται μέσα στους δαίδαλους της ανάπτυξης, στο θησαυρό των χρωμάτων, στις μικροσκοπικής ακρίβειας αποχρώσεις, στις απειροστές ρυθμικές και μελωδικές λεπτομέρειες.
Ενας εξαιρετικός δίσκος, εκ των ών ουκ άνευ για κάθε δισκοθήκη που αγαπάει το πιάνο.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
10,099
Η 'παθητική' του τι λέει ;
Συγκρίινεται με την του αγαπημένου του Ντέμιαν ;
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
10,099
Thnx, θα το κοιτάξω λίγο παραπάνω. Απλώς δεν μπορώ να αντισταθώ σε οτιδήποτε αφορά πένθιμα εμβατήρια. Τελικά, ο αρχικός τίτλος είναι του Κωστή ;
Στο εξώφυλο αναγράφονται αλλιώς αυτά τα σιξ πίσις (σκουέκ ´;!)
 
17 June 2006
14,350
Το πένθιμο εμβατήριο είναι το ένα από τα 6 κομμάτια op. 21.
Η Παθητική του πολύ καλή αλλά, κατά τη γνώμη μου, δεν φτάνει ούτε αυτή του Μραβίνσκυ, ούτε εκείνη του Κάραγιαν
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,375
Αθήνα
tchaikovsky.jpg


Tchaikovsky: Marche Funebre (Six Piano Pieces, op. 21) – Mikhail Pletnev (Virgin CD)

Ο ορισμός που μου αρέσει περισσότερο είναι ότι Ρομαντισμός είναι η τέχνη του να μεγεθύνεις το συνηθισμένο, να δίνεις μιά διάσταση άπειρου στο πεπερασμένο. Εχω ξαναγράψει εδώ ότι θεωρώ τον Tchaikovsky έναν από τους πιο προικισμένους μελωδούς σε ολόκληρη την ιστορία της μουσικής. Το Νεκρώσιμο εμβατήριο είναι μιά δίνη αβυσσαλέου πάθους που εμπεριέχει ολόκληρο τον μεγάλο Ρώσσο, στο απόγειο της τέχνης του. Η ιδιοσυγκρασία του θυελλώδης, το σκηνικό Χειμωνιάτικη νύχτα, ανεμοστρόβιλος από ξερά φύλλα. Το θέμα είναι αληθινό κόσμημα - ελεγειακό και μεθυστικό, επιτηδευμένο, γεμάτο μελωδικά ρυάκια που το διατρέχουν απ άκρη σ άκρη, μοιάζει λουσμένο σε απέραντο σκοτάδι. Το μαράζι υποβόσκει από το πρώτο μέτρο στα μπάσα, σαν κρυφή αρρώστεια. Μετά, οι παραλλαγές εκρήγνυνται στεντόρειες και απογειώνουν αυτό το μπαλέτο της βίας. Το αρχικό θέμα επανέρχεται , δίνοντας στο κομμάτι μιά τραγική διάσταση.
Το Σλάβικο ταμπεραμέντο του πιανίστα αναλαμβάνει τα υπόλοιπα: ο Πλετνιόφ μπολιάζει αυτές τις σελίδες με τρυφερότητα, συναίσθημα, ποίηση και με μιά σφοδρότητα που τις μεγαλοποιεί, με τρόπο κυριολεκτικά αξέχαστο.

Εξόχως βεβιασμένο, εκρηκτικό, υπερβολικό - ένα αληθινό Ρομαντικό διαμάντι.


faurekunwoo.jpg


Κun Woo Paik plays Gabriel Faure (Decca CD)

Πρόσκληση σε ένα θαυμάσιο ποιητικό ταξίδι, σ ένα αρμονικό Σύμπαν εξαιρετικά περίπλοκο, με το φάντασμα του Chopin να περνοδιαβαίνει, φευγαλέο, πού και πού, ένα εξαιρετικό απάνθισμα της μουσικής για πιάνο του Faure. Μινιατούρες γεμάτες ηχητικούς ιριδισμούς, το μουντό και διφορούμενο κλίμα των στερνών έργων του συνθέτη, στον αντίποδα της φρεσκάδας και του τρυφερού λυρισμού των έργων της νιότης. Το παίξιμο του Κορεάτη είναι υγιεινό και καθάριο, νομοταγές, πιστό στο πνεύμα του συνθέτη. Δεν έχει την παραμικρή σχέση με μανιερισμούς και βίτσια, αν και άψογο από τεχνική άποψη, αποφεύγει την επίδειξη σαν την πανούκλα. Δε θυμίζει υψηλή πιανιστική: μοιάζει περισσότερο με μουρμούρισμα. Ο Paik αποκρυπτογραφεί αυτά τα σεληνιακά τοπία και δεν χορταίνεις να τον ακούς. Δεν υπάρχει τίποτα εκκεντρικό σ αυτόν το Faure, τον εσωστρεφή και μελαγχολικό, τον υπαινικτικό και νυχτόβιο. Αλλά η προσέγγιση του πιανίστα αστράφτει: τι υπόδειγμα τάκτ και αρχοντιάς, τι πυκνότητα μέσα στην εξαιρετική διαύγεια, τι αισθησιασμός μέσα σε απόλυτη αυστηρότητα, τι ασωτία μέσα στη λιτότητα, τι φιληδονία μέσα στην εγκράτεια. Γλαφυρός αλλά ποτέ πομπώδης, απλός αλλά σε καμία περίπτωση απλοϊκός ή ασκητικός, να δεσπόζει ανα πάσα στιγμή πάνω στην αρχιτεκτονική, να μη χάνεται μέσα στους δαίδαλους της ανάπτυξης, στο θησαυρό των χρωμάτων, στις μικροσκοπικής ακρίβειας αποχρώσεις, στις απειροστές ρυθμικές και μελωδικές λεπτομέρειες.
Ενας εξαιρετικός δίσκος, εκ των ών ουκ άνευ για κάθε δισκοθήκη που αγαπάει το πιάνο.

Ο Κορεάτης πιανίστας είναι εξαιρετικός και το cd, τόσο στην επιλογή των κοματιών όσο και στην εκτέλεση, είναι πραγματικό διαμάντι.
Ίσως έχουν δίκιο αυτοί που λένε ότι τα πιανιστικά του Faure είναι ο κρίκος της αλυσίδας που ενώνει τον Brahms με τον Debussy.
Η αρχαιολογική μου όμως σκαπάνη ( -bye-Brucknerian) έχει ξεθάψει έναν ακόμη θυσαυρό στα πιανιστικά του του Faure.
Πρόκειται για την πιανίστρια Thyssens-Valentin Germaine με τα νυκτερινά του συνθέτη, που θα βρείτε στην εταιρία Τestament. Παρά την παλαιά εγγραφή η ποιότητα ήχου είναι πολύ καλή μιας και την ηχογράφηση έχει κάνει ο σπουδαίος ηχολήπτης Charlin. Γιά αυτόν έμαθα από τον συνάδελφο (εννοώ αρχαιολόγο) Κ. Ζαγγογιάννη.
Η κοινότητα μας την έχει περί πολλού με αποτέλεσμα τα βινύλια της να είναι σπάνια και οικονομικά απλησίαστα.

Ο συμφωνικός Tchaikovsky από τον Pletnev με την ορχήστρα της Μόσχας είναι από τα καλύτερα ζωντανά μου ακούσματα. Τον έχω ηχογραφημένο σε πιανιστικά του Tscaikovsky, του Scarlatti κλπ. Δεν πρόκειται όμως να αγοράσω τίποτε πλέον με αυτόν αν δεν λυθεί ένα τεράστιο ηθικό θέμα που τον αφορά και απασχόλησε τον τύπο.
 
17 June 2006
62,715
Χολαργός
Απάντηση: Re: Darkness, Darkness, Be My Pillow

Πρόκειται για την πιανίστρια Thyssens-Valentin Germaine με τα νυκτερινά του συνθέτη, που θα βρείτε στην εταιρία Τestament. Παρά την παλαιά εγγραφή η ποιότητα ήχου είναι πολύ καλή μιας και την ηχογράφηση έχει κάνει ο σπουδαίος ηχολήπτης Charlin. Γιά αυτόν έμαθα από τον συνάδελφο (εννοώ αρχαιολόγο) Κ. Ζαγγογιάννη.
Η κοινότητα μας την έχει περί πολλού με αποτέλεσμα τα βινύλια της να είναι σπάνια και οικονομικά απλησίαστα.

.

Και η εγγραφή σε c.d.ειναι εξαιρετική,μιάς και τυχαίνει να την έχω χρόνια .
 
17 June 2006
14,350
Ο συμφωνικός Tchaikovsky από τον Pletnev με την ορχήστρα της Μόσχας είναι από τα καλύτερα ζωντανά μου ακούσματα. Τον έχω ηχογραφημένο σε πιανιστικά του Tscaikovsky, του Scarlatti κλπ. Δεν πρόκειται όμως να αγοράσω τίποτε πλέον με αυτόν αν δεν λυθεί ένα τεράστιο ηθικό θέμα που τον αφορά και απασχόλησε τον τύπο.

Tον Tchaikovsky εννοείς Κώστα ή τον Pletnev;
Ρωτώ γιατί και με τους δύο είχε δημιουργηθεί 'τεράστιο ηθικό θέμα'.
Το ίδιο θέμα για την ακρίβεια. ;)
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Addicted Member
16 March 2009
1,375
Αθήνα
Tον Tchaikovsky εννοείς Κώστα ή τον Pletnev;
Ρωτώ γιατί και με τους δύο είχε δημιουργηθεί 'τεράστιο ηθικό θέμα'.
Το ίδιο θέμα για την ακρίβεια. ;)

Τον Pletnev εννοώ Κώστα, και δεν εννοώ φυσικά την ομοφυλοφιλία. Αγαπώ τους ομοφυλόφιλους, τους περιθωριακούς και τους καταραμένους. Λατρεύω και τον Tchaikovsky και τον Ζαν Ζενέ.
Δεν αναφέρομαι σε ηθικολογία αλλά σε παιδεραστία και εκπόρνευση με παιδιά.
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
10,099
Πλην όμως είναι βέβαιον ότι ''τον έστησαν'' ... κατ' εμέ περισσότερο από βέβαιο ... επειδή η κουβέντα είναι μεγάλη, θα την κάνουμε από κοντά ...
 
17 June 2006
14,350
Δεν αναφέρομαι σε ηθικολογία αλλά σε παιδεραστία και εκπόρνευση με παιδιά.

είναι πολύ ακανθώδες το θέμα Κώστα.
κανείς δεν γνωρίζει τι ακριβώς έγινε.
οι κατηγορίες πάντως απεσύρθησαν.
Αδυνατώ να πάρω θέση: η υπόθεση έχει πολλές σκοτεινές πλευρές και τον εν λόγω τον εκτιμώ πολύ σαν καλλιτέχνη.
αλλά θεωρώ πως στην κοινωνία μας η υποκρισία περισσεύει: κανείς, λόγου χάρη, δεν διαμαρτυρήθηκε πριν κάποια χρόνια, όταν οι γιγαντοαφίσσες της Stefanel (νομίζω...ή μήπως ήταν της Benetton; ) πλημμύρισαν τις πόλεις του Δυτικού κόσμου. ήταν εκστρατεία διαφήμισης παιδικών ρούχων και είχαν κοριτσάκια, 4 και 5 ετών, ντυμένα, περίπου, σαν πόρνες.
Ολοι όμως αγανακτούν με τους παιδόφιλους και ξεπερνούν ο ένας τον άλλο σε ...επινοητικότητα για το τι πρέπει να τους κάνει η Κοινωνία.

Δεν ξέρω...:nounder:
 
Last edited: