Digital projection system στις νύχτες πρεμιέρας

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Σήμερα που πήγα στο To Live and Die in LA, ο Ανδρεαδάκης ανακοίνωσε ότι η αυριανή προβολή της ταινίας cruisin' του Φρίντκιν, θα εγκαινιάσει στον Απόλλωνα το νέο ψηφιακό σύστημα προβολής που εγκαταστάθηκε εκεί. Η ταινία έχει υποστεί και αυτή digital restoration. Οι πληροφορίες μου (όχι και τόσο διπλοτσεκαρισμένες ομολογώ) λένε ότι το σύστημα προβολής είναι 2Κ. Εις αύριον τα σπουδαία λοιπόν, και μεθαύριο το report.
 

nsamar

AVClub Addicted Member
18 June 2006
1,916
Washington, DC
Απάντηση: Δigital projection system στις νύχτες πρεμιέρας

Κατι τετοιο ακουσα και εγω για τον Απολλωνα αλλα δεν ξερω τεχνικες λεπτομερειες
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,877
Παλλήνη
Απάντηση: Δigital projection system στις νύχτες πρεμιέρας

Πολυ καλα νεα! Ο,τι πληροφοριες εχουμε για τον εξοπλισμο του σινεμα ειναι ευπροσδεκτες..
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Με καθυστέρηση 2 ημερών να σας πω τις εντυπώσεις μου από την ψηφιακή προβολή της Δευτέρας στον Απόλλωνα. Δυστυχώς δεν έχω τεχνικές λεπτομέρειες όσον αφορά projector ή κόπια οπότε θα αρκεστώ σε αυτό που είδα στο πανί.

Λοιπόν χωρίς πολλά πολλά, το περίμενα καλύτερο από αυτό που είδα. Η αλήθεια είναι ότι σε αρκετά φωτισμένα πλάνα δεν τα πήγε άσχημα. Ίσως να έχασε μέρος τις πληροφορίας του φιλμ σε κάποια "καμμένα" σημεία του κάδρου, αλλά σε γενικές γραμμές ήταν παραπάνω από αξιοπρεπής η προβολή των καλά φωτισμένων πλάνων. Όταν όμως στην εικόνα κυριαρχούσαν τα μαύρα τότε αρχίζανε τα δράματα. Πολύς και έντονος θόρυβος που δυστυχώς δεν προέρχοταν μόνο από τον κόκκο του φιλμ (γιατί υπήρχε και αυτός). Δυστυχώς όμως δεν μπορεί να υπάρξει εξήγηση για το φαινόμενο γιατί υπήρξαν πολλά στάδια στο proccess που θα μπορούσαν να είχαν εισάγει το πρόβλημα. Η εικόνα όμως ήταν προβληματική στο σύνολο σχεδόν των σκοτεινών πλάνων, κάτι που με οδηγεί στο -σχετικά ανασφαλές- συμπέρασμα ότι κάτι τρέχει και με τον projector. Θεωρώ επίσης ότι δεν υπήρχε σωστή ρύθμιση του προβολικού γιατί ακόμα και εκεί που δεν υπήρχε θόρυβος υπήρχαν πολλά προβλήματα στις αποχρώσεις των χρωμάτων. Ίσως να επηρέαζε και το χρώμα των καθισμάτων του σινεμά που ήταν σκούρο πράσινο. Υπάρχει φυσικά και η πιθανότητα να φταίει και το color grading και ο projector να είναι μια χαρά αλλά για ένα digital restoration τόσο διαφημισμένο νομίζω ότι το σενάριο αυτό είναι κάπως τραβηγμένο...

Ας πούμε τώρα όμως και τα θετικά. Κατ' αρχήν η ευκρίνεια και η φωτεινότητα του προβολικού ήταν σε αρκετά καλά επίπεδα. Πιθανόν με 4Κ να βλέπαμε μεγάλη διαφορά, αλλά και με 2Κ η προβολή (στα καλά πλάνα της ταινίας) μπορεί να συγκριθεί με μια προβολή τυπικής κόπιας φιλμ 35mm. Το κοντράστ και το latitude είναι εμφανώς περιορισμένα σε σχέση με το φιλμ, όχι όμως τόσο ώστε να προβληματίζει. Ίσως βέβαια σε ασπρόμαυρη ταινία (που οι δύο αυτοί παράγοντες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο) το πρόβλημα να γινόταν εμφανέστερο, αλλά και πάλι νομίζω ότι σε συγκεκριμένη δυναμική περιοχή (με αρκετό φως στο πλάνο) ο προβολέας τα καταφέρνει καλά.

Συμπεράσματα:

Νομίζω ότι το φιλμ δεν το "έπιασε" ακόμα ο προβολέας του Απόλλωνα. Πάντως η ποιότητά του δεν είναι κακή. Απλά με όσα είχα διαβάσει για τις νέες τεχνολογίες videoπροβολής (εγώ έχω μείνει σε κάτι barco Digital Cinema και κάτι Christie) περίμενα περισσότερα ιδίως όσον αφορά τη δυναμική περιοχή. Ευχάριστη έκπληξη ήταν η επάρκεια σε ευκρίνεια και φωτεινότητα. Ειδικά η ευκρίνεια στα 2Κ με εξέπληξε πολύ. Αν πρέπει όμως να βγάλω ένα τελικό συμπέρασμα, αυτό είναι πως στο κοντράστ και το latitude έχουμε ακόμα δουλειά. Και εγώ πλέον το επικεντρώνω στην προβολή. Και γιατί όταν είδα το zodiac το οποίο γυρίστηκε με μια viper και μετατράπηκε σε φιλμ, η εικόνα που πήρα ήταν πολύ καλύτερη. Αυτό με οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η προβολή είναι που χολαίνει ακόμα όσον αφορά το digital cinema και όχι τόσο η παραγωγή. Αυτά και ελπίζω να μην σας κούρασα.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Δυστυχώς όπως έγραψα και πιο πάνω δεν γνωρίζω τίποτα για τις τεχνικές λεπτομέριες της προβολής. Ξέρω μόνο ότι ήταν 2Κ. Γι αυτό άλλωστε και τα συμπεράσματα που βγάζω τα βγάζω με μεγάλη επιφύλαξη για το τι φταίει. Μπορώ δηλαδή να εκτιμήσω τι βλέπω, αλλά για το τι φταιει δεν μπορώ να έχω 100% σαφή άποψη μιας και λείπουν πολλά δεδομένα από την αλυσίδα παραγωγής. Και θεωρώ άδικο το να βγω και να πω ότι η ψηφιακή τεχνολογία στη προβολή έχει πρόβλημα, από τη στιγμή που το πρόβλημα που έβλεπα εγώ θα μπορούσε να μπει σε κάποιο στάδιο του post production ή του restoration. ΟΚ το φιλμ σαν μέσο μου αρέσει πολύ, το έχω παραδεχτεί εδώ μέσα πολλές φορές, αλλά το να το βλέπω δογματικά δεν νομίζω να εξυπηρετεί τη συζήτηση.