Διορθώσεις φωτεινότητας

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Στην παρακάτω φωτογραφία έχουν ενωθεί 4 φωτογραφίες.
attachment.php


Από αφηρημάδα δεν τραβήχτηκαν με τις ίδιες ρυθμίσεις. Η μηχανή ρύθμισε 1/100 χαμηλά, 1/160 ψηλότερα, 1/200 πιο πάνω και 1/320 στην κορυφή.
Οι διαφορές φωτεινότητας καλύφθηκαν αυτόματα όσο γινότανε από το microsoft ICE, αλλά προφανώς τα λάθη φαίνονται.

Μετά την λήψη ποιός είναι ο σωστός τρόπος να ρυθμίσουμε ίδια την φωτεινότητα κάθε φωτογραφίας ώστε να είναι πιό ομαλό το τελικό αποτέλεσμα;
 

Attachments

  • Russian.jpg
    Russian.jpg
    67.8 KB · Views: 102

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Το θέμα βρήκε απαντήσεις σε άλλο νήμα οπότε μεταφέρω ότι μπορώ εδώ:

απο πανοραματα δεν γνωριζω αλλα σκεφτομαι αν τραβαγες σε Α μπορει η μηχανη να εκανε adjust καλυτερα δινοντας την πρεπουσα ταχυτητα σε καθε καρε.. Επαναλαμβανω οτι την τεχνικη για πανοραματα δεν την γνωριζω.

Ούτε το Α βολεύει, το έχω δοκιμάσει σκόπιμα και κατά λάθος! Οι διαφορές φωτεινότητας που προκύπτουν από καρέ σε καρέ, αν και ψιλο-διορθώνονται από τα προγράμματα συρραφής, τελικά φαίνονται στο τελικό αποτέλεσμα δίνοντας συχνά αφύσικη τονική εναλλαγή.

Η βολικότερη λύση (απ' ότι έχω δοκιμάσει) είναι αυτό που έκανε κι ο Βλάσης. Κλείδωμα ίδιας έκθεσης σε όλα τα καρέ, επιλέγοντας προφανώς κάτι στον μέσο όρο αφού πρώτα έχει φωτομετρηθεί όλο το πλάνο. Και μετά ίσως μικροδιορθώσεις φωτεινότητας στο photoshop όπου χρειαστεί.
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Eντελως συμπτωματικα γνωρισα ενα φοιτητη φωτογραφιας που σπουδαζει
στην Αγγλια και συζητουσε με καποιον αυτο το θεμα της διαφορας φωτεινοτητας και τις ενωσεις .
Λοιπον ειπε το εξης αφου εμφανισουμε στην παλετα channels το καναλι
κοκκινου χρωματος με ctrl-L ανοιγουμε το level και με το μεσαιο βελακι (μεσαιοι τονοι )
κατω απο το ιστογραμμα ταιριαζουμε τους τονους μεταφεροντας το αναλογα . Το ιδιο εφαρμοζουμε και στα αλλα καναλια .
Αν καποιος που ασχολειτε με πανοραμματα μπορει να το δοκιμασει ας κανει
τον κοπο και να μας πει αν ισχυει η τεχνικη αυτη .


Εξαρτάται απ' το μέγεθος και το είδος των διαφορών των καρέ. Σίγουρα βοηθάει πολύ κάτι τέτοιο απ ότι βλέπω δοκιμάζοντας σε δικές μου, αλλά τελικά καταλήγεις να ρυθμίζεις κυρίως με το μάτι.
Αντί αυτού μετρούσα τις τιμές RGB σε κοινά σημεία ανά δύο καρέ και ρύθμιζα και από εκεί κάνοντας κάτι πιο "χοντροκομμένο" απ' ότι πρότεινε ο φοιτητής που ανέφερες, αλλά και πάλι το αποτέλεσμα δεν ήταν πάντα ικανοποιητικό. Με τους μέσους τόνους βλέπω ότι πάει καλύτερα, αλλά πάλι κάτι λείπει.

Η τεχνική με τις μάσκες φωτεινότητας που αναλύει ο Μανώλης σε άλλο μήνυμα είναι αρκετά καταλληλότερη για το τελικό αποτέλεσμα, αλλά είναι προτιμότερο να εφαρμοστεί σε ρυθμίσεις σε τμήματα του κάθε καρέ, όχι σε όλο το καρέ και σπάνια σε όλο το πανόραμα.

Ένα απλό σχετικά τρικ που πάντα βοηθάει σε πανοραμικές είναι η χρήση περισσότερων καρέ ώστε το μπλέξιμο μεταξύ τους να γίνεται πιο ομαλά έχοντας ευκολότερη μετάβαση στις όποιες διαφορές. Αντί για 3 καρέ οριζόντια τραβάμε 5 με μεγαλύτερη αλληλοεπικάλυψη.

Κάποια προγράμματα πανοραμικών ενώσεων δημιουργούν layers με κάθε καρέ και μπορούμε να δουλέψουμε περισσότερο σε τέτοιες λεπτομέρειες μεταβάλλοντας κατά βούληση ότι ενοχλεί και φυσικά θέλει αρκετή δουλίτσα με ρυθμίσεις φωτεινότητας, διαφάνειας, τι σβήνουμε και τι κρατάμε απ' το κάθε layer, πως ισορροπεί με το σύνολο, κι ό,τι άλλο προκύψει στην πορεία.
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Ηλια επειδη δεν καταλαβα πως ακριβως ειπε ο Βλασσης οτι πρεπει να γινει μπορεις σε παρακαλω να γραψεις εσυ τα βηματα στο ps.

Μεταφερθηκε εδώ στην κατηγορία "post processing" όπως σωστά πρότεινε ο Βλάσης.
Ποιά βήματα στο PS όμως θέλεις; Τώρα μπερδεύτηκα κι εγώ!

Επισης γιατι να επηρεαζουμε μονο τους μεσαιους τονους και οχι τους αλλους ?

Οι ακραίες τιμές νομίζω θα είναι οι ίδιες, αν κρατήσουμε με Μ τις ίδιες ακριβώς ρυθμίσεις φωτομέτρησης. Οι μεσαίες τιμές είναι που μεταβάλλονται περισσότερο, αν κι εξαρτάται κι απ' το θέμα. Όσο αλλάζει το καρέ δεν ξέρεις που θα πάει η μέση τιμή του. Αν σου δίνει η μηχανή σου live histogram μπορείς να δείς τις αλλαγές όσο αλλάζει το καρέ.

Πάντως και με την μέθοδο (του φοιτητή) των μέσων τόνων και ρυθμίσεις ανά χρωματικό κανάλι που ανέφερες δεν πέτυχα την εύκολη λύση. Θέλει προσοχή μην ξεφύγει και η χρωματική ισορροπία πέρα απ' την ισορροπία φωτεινότητας.

Προσπαθώντας να βάλω τα πράγματα σε μια σειρά ανακεφαλαιώνω σε ρυθμίσεις επεξεργασίας.
Συχνά η μηχανή μεταβάλει ελαφρά την ισορροπία λευκού, οπότε θέλει κοινή ρύθμιση για όλα τα καρέ του πανοράματος. Καλό είναι αν μπορούμε φυσικά εκτός απ' την έκθεση να κλειδώσουμε και την ισορροπία λευκού (και την ευαισθησία, τα ISO) ΠΡΙΝ τη λήψη.
Αν μας ξέφυγε κατά την λήψη, προσπαθούμε μετά να φέρουμε ίδιες τιμές λευκού και μαύρου στα καρέ.
Αν το tint ξεφεύγει θέλει και αυτό κοινή ρύθμιση.
Στην συνέχεια δεν έχω καταλήξει αν θα μεταβάλλω μόνο φωτεινότητα, μόνο μέσους τόνους, ή συνδυασμό τους ώστε να ισορροπήσουν μεταξύ τους τονικά τα καρέ.
Και μετά ράψιμο, με όποιο πρόγραμμα επιλέξουμε.
Παλιότερα δούλευα το hugin, μετά με βόλεψε το ice της microsoft, αλλά και το τελευταίο photoshop έχει γίνει πολύ δυνατό και σε αυτόν τον τομέα.

Τα υπόλοιπα για την επεξεργασία μετά το ράψιμο λίγο πολύ τα είπαμε ήδη σε προηγούμενα μηνύματα και περιμένω κι εγώ όποιον έχει να προτείνει καλύτερες λύσεις να μας ξεστραβώσει!
 
Last edited: