Χαιρετώ τα μέλη. Είπα να κάνω μια σύντομη "παρουσίαση" του custom subwoofer που σχεδόν έχω τελειώσει. Εδώ και κάποια χρόνια δεν είχα subwoofer στο hifi του αυτοκινήτου, και μπορώ να πω ότι μου έλειψε η αίσθηση του χαμηλού να με γαργαλάει στο κάθισμα :smash: Έτσι πήρα την απόφαση, και μετά από αρκετό ψάξιμο/έρευνα, παρήγγειλα ένα 12ιντσο subwoofer της Sundown audio, το SA-12 D2. Όπως μαρτυρά η κωδική ονομασία του driver, είναι διπλού πηνίου με 2 Ohm αντίσταση το κάθε πηνίο, οπότε μπορεί να συνδεθεί είτε ως 4 Ohm είτε ως 1 Ohm, σε ενισχυτές που είναι 1 ohm stable βέβαια. Ο ενισχυτής που βρίσκεται στο αμάξι εδώ και 3 χρόνια είναι ο τετρακάναλος Hertz EP4x, ο οποίος είναι class A/B και μπορεί να αποδώσει 4x100 RMS στα 4 Ohm, ή 4x160 στα 2Ohm. Τα 2 πίσω κανάλια γεφυρωμένα μπορούν να αποδώσουν 300W RMS στα 4 Ohm, και δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή πιο χαμηλή αντίσταση σε γεφυρωμένη σύνδεση. Οπότε, μαζί με το subwoofer, έγινε η παραγγελία και για έναν class D Magnat, τον Power Core One Limited, ο οποίος μπορεί να αποδώσει 600W RMS στα 4 Ohm, ή 1250W RMS στο 1 Ohm. Η Sundown audio δίνει το SA-12 ως 600W RMS, αλλά κατά γενική ομολογία αντέχει πολύ παραπάνω, μάλιστα ο ίδιος ο τεχνικός της Sundown μου πρότεινε να συνδέσω το sub στο 1 Ohm και απλά να μην βάλω το gain στο max (που έτσι κι αλλιώς δε θα το έκανα).
Έπειτα λύση για την καμπίνα του driver της Sundown. Δεν μ'αρέσουν και πολύ οι έτοιμες κατασκευές ποιοτικά, και δεν είναι και matched στον εκάστοτε driver, οπότε ακολούθησα την πιο εγγυημένη λύση και έφτιαξα την καμπίνα που προτείνει η Sundown στο site της για το συγκεκριμένο sub, σε σχεδίαση ported. (δεν έχω δοκιμάσει ποτέ sealed και δεν θελω να το ρισκάρω και να μη μου αρέσει). Η καμπίνα είναι tuned στα 35Hz, και είναι αρκετά μεγάλη. Για την κατασκευή χρησιμοποιήθηκε MDF 19mm, το οποίο παρήγγειλα σε κομμάτια έτοιμα κομένα από τοπικό ξυλουργείο, και ακολουθήθηκε πιστά το σχέδιο της Sundown. Mερικές φωτογραφίες.
Προβάρισμα και μαρκάρισμα όλων των κομματιών με μολύβι έτσι ώστε να ξέρω ακριβώς που θα τρυπήσω :
Και σχεδόν τελειωμένο (λέω σχεδόν γιατί θα ντυθεί με μοκέτα πρωτού θεωρηθεί ολοκληρωμένο) :
Ο driver της Sundown στη θέση του για δοκιμή :
Ο driver της Sundown :
Χρησιμοποιήθηκε μπόλικη κόλα Atlacoll, και βίδωμα σε κάθε δυνατό σημείο (συνολικά έβαλα 96 βίδες αφού είχα πάρει 100 και περίσεψαν 4). Πρωτού βιδώσω τρύπησα με ψιλό τρυπανάκι 2mm, για να μην ανοίξει το MDF από τις βίδες. Το συνολικό βάρος της κατασκευής είναι εντυπωσιακό και είναι 33,5 κιλά, και θα ανέβει λίγο ακόμα όταν ντυθεί με την μοκέτα. Λαμβάνοντας υπόψην ότι δεν είναι καν ενεργό, είναι να απορείς για την ποιότητα κατασκευής των έτοιμων sub για οικιακή χρήση. Δεν χρησιμοποίησα κάποιο ηχοαποροφητικό υλικό μέσα, τουλάχιστον προς το παρόν, καθώς θα αλλοιώσει τα ακουστικά χαρακτηριστικά της καμπίνας. Και δεν αποκλείεται καθόλου το sub αυτό να χρησιμοποιηθεί και για οικιακή χρήση. Ανυπομονώ να το ακούσω :ears: Αυτά προς το παρόν!
Έπειτα λύση για την καμπίνα του driver της Sundown. Δεν μ'αρέσουν και πολύ οι έτοιμες κατασκευές ποιοτικά, και δεν είναι και matched στον εκάστοτε driver, οπότε ακολούθησα την πιο εγγυημένη λύση και έφτιαξα την καμπίνα που προτείνει η Sundown στο site της για το συγκεκριμένο sub, σε σχεδίαση ported. (δεν έχω δοκιμάσει ποτέ sealed και δεν θελω να το ρισκάρω και να μη μου αρέσει). Η καμπίνα είναι tuned στα 35Hz, και είναι αρκετά μεγάλη. Για την κατασκευή χρησιμοποιήθηκε MDF 19mm, το οποίο παρήγγειλα σε κομμάτια έτοιμα κομένα από τοπικό ξυλουργείο, και ακολουθήθηκε πιστά το σχέδιο της Sundown. Mερικές φωτογραφίες.
Προβάρισμα και μαρκάρισμα όλων των κομματιών με μολύβι έτσι ώστε να ξέρω ακριβώς που θα τρυπήσω :
Και σχεδόν τελειωμένο (λέω σχεδόν γιατί θα ντυθεί με μοκέτα πρωτού θεωρηθεί ολοκληρωμένο) :
Ο driver της Sundown στη θέση του για δοκιμή :
Ο driver της Sundown :
Χρησιμοποιήθηκε μπόλικη κόλα Atlacoll, και βίδωμα σε κάθε δυνατό σημείο (συνολικά έβαλα 96 βίδες αφού είχα πάρει 100 και περίσεψαν 4). Πρωτού βιδώσω τρύπησα με ψιλό τρυπανάκι 2mm, για να μην ανοίξει το MDF από τις βίδες. Το συνολικό βάρος της κατασκευής είναι εντυπωσιακό και είναι 33,5 κιλά, και θα ανέβει λίγο ακόμα όταν ντυθεί με την μοκέτα. Λαμβάνοντας υπόψην ότι δεν είναι καν ενεργό, είναι να απορείς για την ποιότητα κατασκευής των έτοιμων sub για οικιακή χρήση. Δεν χρησιμοποίησα κάποιο ηχοαποροφητικό υλικό μέσα, τουλάχιστον προς το παρόν, καθώς θα αλλοιώσει τα ακουστικά χαρακτηριστικά της καμπίνας. Και δεν αποκλείεται καθόλου το sub αυτό να χρησιμοποιηθεί και για οικιακή χρήση. Ανυπομονώ να το ακούσω :ears: Αυτά προς το παρόν!