Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
DSCH:String quartet no 8:Come and See.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δαμιανός Δημητριάδης" data-source="post: 1490432" data-attributes="member: 206"><p>Στο βιβλίο του Μιχαήλ Άρνοφ, όπου σταχυολογεί αφηγήσεις των παιδιών του Σοστακόβιτς και γράμματα του σε φίλους του και κυκλοφορεί στα ελληνικά με τίτλο "Ο πατέρας μας DSch" (εκδόσεις Μουσαίο, 2006), υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον γράμμα του Σοστακόβιτς στο φίλο του Ισαάκ Γκλίκμαν, της 12ης Ιουλίου 1960.</p><p></p><p>Εκεί, μεταξύ άλλων, αναφέρει την πραγματική αφιέρωση του 8ου κουαρτέτου, που μόλις είχε τελειώσει: "Σκέφτηκα πως όταν πεθάνω είναι απίθανο να γράψει κανείς ένα έργο και να το αφιερώσει στη μνήμη μου. Γι' αυτόν το λόγο αποφάσισα να το γράψω εγώ. Στο εξώφυλλο θα μπορούσε να γραφτεί: 'Αφιερώνεται στη μνήμη του δημιουργού αυτού του κουαρτέτου.'".</p><p></p><p>Επίσης στην επιστολή γράφονται με τρόπο ιδιόμορφο - χαρακτηριστικό του όξινου χιούμορ, του αυτοσαρκασμού και της ντροπαλότητας του συνθέτη - τα ακόλουθα, πολύ αποκαλυπτικά:</p><p></p><p>"Η ψευτογραγικότητα του κουαρτέτου είναι τόσο μεγάλη, που γράφοντας το έχυσα τόσα δάκρυα όσα ούρα αποβάλλονται ύστερα από κατανάλωση έξι μπουκαλιών μπίρας. Επιστρέφοντας στο σπίτι επιχείρησα δύο φορές να το παίξω. Ξανά έτρεχαν δάκρυα. Πιθανόν λόγω αυτοθαυμασμού, ο οποίος σύντομα θα μου περάσει και θα μπορέσω ξανά ν' αντιμετωπίσω με κριτική διάθεση τον εαυτό μου."</p><p></p><p>Η επιλογή και η παρουσίαση του Σπύρου για ένα τόσο θεμελιώδες έργο, ήταν εύστοχη και επίκαιρη. Κατά τη γνώμη μου το αριστούργημα του Σοστακόβιτς, παρά τον πολύ προσωπικό χαρακτήρα του, μας προσφέρει τη γλώσσα για να εκφράσουμε, πέρα από θεμελιώδη και βαθύτερα υπαρξιακά ερωτήματα και την αγωνία, την αποξένωση, το αίσθημα εξαπάτησης, εμπαιγμού και εκμετάλλευσης που αισθάνομαι πως κατακυριεύει όλο και περισσότερους από εμάς, στους ζοφερούς καιρούς που ζούμε.</p><p></p><p>Πρώτη μου δισκογραφική επιλογή, το κουαρτέτο Μπετόβεν, που έδωσαν και την πρεμιέρα του έργου. Κυκλοφορεί και στην πλήρη έκδοση των κουαρτέτων, σε remastering του 2007 από την μικρή αμερικανική εταιρεία doremi, που απέσπασε και το Χρυσό Διαπασών από το ομώνυμο γαλλικό περιοδικό. Πολύ αγαπημένη και η ερμηνεία του κουαρτέτου Μποροντίν, από τη Σοβιετική Ένωση της δεκαετίας του '70.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δαμιανός Δημητριάδης, post: 1490432, member: 206"] Στο βιβλίο του Μιχαήλ Άρνοφ, όπου σταχυολογεί αφηγήσεις των παιδιών του Σοστακόβιτς και γράμματα του σε φίλους του και κυκλοφορεί στα ελληνικά με τίτλο "Ο πατέρας μας DSch" (εκδόσεις Μουσαίο, 2006), υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον γράμμα του Σοστακόβιτς στο φίλο του Ισαάκ Γκλίκμαν, της 12ης Ιουλίου 1960. Εκεί, μεταξύ άλλων, αναφέρει την πραγματική αφιέρωση του 8ου κουαρτέτου, που μόλις είχε τελειώσει: "Σκέφτηκα πως όταν πεθάνω είναι απίθανο να γράψει κανείς ένα έργο και να το αφιερώσει στη μνήμη μου. Γι' αυτόν το λόγο αποφάσισα να το γράψω εγώ. Στο εξώφυλλο θα μπορούσε να γραφτεί: 'Αφιερώνεται στη μνήμη του δημιουργού αυτού του κουαρτέτου.'". Επίσης στην επιστολή γράφονται με τρόπο ιδιόμορφο - χαρακτηριστικό του όξινου χιούμορ, του αυτοσαρκασμού και της ντροπαλότητας του συνθέτη - τα ακόλουθα, πολύ αποκαλυπτικά: "Η ψευτογραγικότητα του κουαρτέτου είναι τόσο μεγάλη, που γράφοντας το έχυσα τόσα δάκρυα όσα ούρα αποβάλλονται ύστερα από κατανάλωση έξι μπουκαλιών μπίρας. Επιστρέφοντας στο σπίτι επιχείρησα δύο φορές να το παίξω. Ξανά έτρεχαν δάκρυα. Πιθανόν λόγω αυτοθαυμασμού, ο οποίος σύντομα θα μου περάσει και θα μπορέσω ξανά ν' αντιμετωπίσω με κριτική διάθεση τον εαυτό μου." Η επιλογή και η παρουσίαση του Σπύρου για ένα τόσο θεμελιώδες έργο, ήταν εύστοχη και επίκαιρη. Κατά τη γνώμη μου το αριστούργημα του Σοστακόβιτς, παρά τον πολύ προσωπικό χαρακτήρα του, μας προσφέρει τη γλώσσα για να εκφράσουμε, πέρα από θεμελιώδη και βαθύτερα υπαρξιακά ερωτήματα και την αγωνία, την αποξένωση, το αίσθημα εξαπάτησης, εμπαιγμού και εκμετάλλευσης που αισθάνομαι πως κατακυριεύει όλο και περισσότερους από εμάς, στους ζοφερούς καιρούς που ζούμε. Πρώτη μου δισκογραφική επιλογή, το κουαρτέτο Μπετόβεν, που έδωσαν και την πρεμιέρα του έργου. Κυκλοφορεί και στην πλήρη έκδοση των κουαρτέτων, σε remastering του 2007 από την μικρή αμερικανική εταιρεία doremi, που απέσπασε και το Χρυσό Διαπασών από το ομώνυμο γαλλικό περιοδικό. Πολύ αγαπημένη και η ερμηνεία του κουαρτέτου Μποροντίν, από τη Σοβιετική Ένωση της δεκαετίας του '70. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
DSCH:String quartet no 8:Come and See.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…