--- Εκτός Θέματος ---

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Και οι λεντ, γίνανε ελ-ι-ντι, γειά σου ρε Κωτσόβολε... :flipout: :flipout: :flipout:
 

vas_papavas

Supreme Member
21 December 2010
8,849
μπα αυτές είναι μπαγιάτικες. τωρα πάμε για εν-ει-εν-ο-ελ-ι-ντι.


ελα να βλέπω κοτσόβολε papa-lima-alpha-sierra-mike-alpha
 

TerI

AVClub Enthusiast
29 April 2008
1,157
Χίος
Μπήκα σε αυτο το τόπικ μόνο και μόνο για να βγάλω την αγανάκτησή μου.
Προχτές επισκέφτηκα ένα κατάστημα ηλεκτρικών ειδών εδώ στη Χίο για άσχετο απο τηλεόραση λόγο. Είδα λοιπόν πρώτη μούρη στην βιτρίνα τους να εχουν κοτσάρει μια τηλεόραση φτυστή η φετινή σειρά Panasonic. 50άρα που λες τώρα εκεί μπροστά , ντυμένη και με ένα Home Cinema 5.1 , μια χαρά. Πλησιάζω απο περιέργεια να την δω απο κοντά. Το καρτελάκι έλεγε 1100 ευρώ. Μια χαρά έλεγα την δίνουν, μάλιστα. Πάω και απο πίσω της και βλέπω και έλεγε S10.-Μπορώ να βοηθήσω? ακούγεται η φωνή - Ρε αλήτες πήγα να τους πω, τα προπέρσινα τα δίνετε στις τιμές των περσινών? Στο τσακ κρατήθηκα!

Και θα πάει ο άτυχος ο πελάτης, θα δει εκεί την 50άρα θα ψαρώσει, και θα τα σκάσει παίρνοντας μια περιποιημένη προπέρσινη αντί για της περσινής που θα του αξίζει..
 
Last edited:
Και οι λεντ, γίνανε ελ-ι-ντι, γειά σου ρε Κωτσόβολε... :flipout: :flipout: :flipout:
Μου θυμιζει ενα φιλαρακι μου στο πανεπιστημιο που ειχε ενα Lada του πατερα του.Οταν οι κοπελιες τον ρωτουσαν τι αμαξι εχει ελεγε...ελ-ε'ι'-ντι-ε'ι' επειδη ντρεποταν,και επειδη οι κυριες...ψαρωναν!:flipout:
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Τι άλλο θα δούμε... :flipout:

Δεν μπορώ να θυμηθώ τι μου θυμίζει. Το μηχανηματάκι από το Wall-e;

3D_Glasses.jpg
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Άμα βρε παιδί μου είσαι αντικειμενικός και αμερόληπτος... Και είσαι στο φόρουμ το καλό, το δικτυομένο, με το μηνιαίο ενημερωτικό e-mail τρέχα αγόρασε...
Και είσαι και ISF πιστοποιημένος... Άλλος αέρας...

:afro:

Το σημερινό σήριαλ λέγεται "ένας Πετάσης, ένας Hodgkinson και το ιπτάμενο ban"... :popcorn:

Που λέτε, ένας τύπος που λέγεται Mark Hodgkinson, με ένα λογότυπο τεράστιο του ISF για άβαταρ, κάνει ένα "εξαιρετικό" review μιας panasonic LCD με IPS panel: http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-DT30-TX-L37DT30B-37DT30-32DT30-3D-LED-LCD--Review.html

Ένας Πετάσης, τον ρωτάει που είναι τα νούμερα αντίθεσης on/off/ANSI, προσπαθώντας να καταλάβει γιατί έβαλε "excellent contrast ratio" στο IPS.

Δεν απαντά, αλλά στην ερώτηση άλλου χρήστη γιατί έβαλε τόσο ψηλό σκορ, απαντά ότι "το ρυθμιστικό της αντίθεσης ανεβαίνει ψηλά χωρίς clipping" (!!!!).

Φυσικά, ο Πετάσης δεν αντέχει τόση επιστήμη, και του την λέει λιγάκι: http://www.avforums.com/forums/hard...-l37dt30b-3d-led-lcd-review.html#post14410000

Η απάντηση; Το ι1 Pro δεν φτάνει να μετρήσει το αβυσσαλέο μαύρο της τηλεόρασης, αλλά δεν έχει σημασία, γιατί παίζει ρόλο το περιβάλλον (!) [ναι, στο σκοτάδι φτιάχνει το μαύρο :flipout:], και το βασικό είναι το shadow detail (!), το οποίο τα SPVA panel δεν έχουν (!), αλλά έχει το IPS της panasonic (!). Και τελειώνει με "but feel free to base your opinions on picture quality based on numbers".

Όχι, θα το βασίσω στα δικά του λογύδρια, όχι σε πραγματικές μετρήσεις... :flipout:

[Το ότι ένας ISF πιστοποιημένος θα έλεγε ότι οι μετρήσεις δεν λένε και πολλά, ΔΕΝ το είχα φανταστεί ποτέ μου... :flipout:]

Γράφω την διαφωνία μου, μπερδεύεται με το shadow detail (άλλο ρώτησα, άλλο απάντησε), και απαντά δεν την έχει πλέον, αλλά κρατά την σημείωση για τις μετρήσεις αντίθεσης και τις στάθμες του μαύρου.

Και μετά, έρχεται το review της G30. http://www.avforums.com/review/Panasonic-G30-TX-P42G30-50G30-42G30-46G30-Plasma-TV-Review.html

Τα δυναμικά στο excellent (φαίνεται πάλι το ρυθμιστικό της αντίθεσης φτάνει στο Θεό χωρίς clipping), και ανεβαίνουν και τα μαύρα στο excellent.

Εγώ μην έχοντας προσέξει ποιος κάνει review, ρωτώ ξανά για στάθμες, αντιθέσεις, και εξοπλισμό μέτρησης. Με παραπέμπει στο τι έγραψε στο προηγούμενο review, και ότι ξανασημειώνει το αίτημα.
(Τότε θυμάμαι ποιος είναι και τι απάντησε...)

Και ρωτάω: Μήπως είναι κακές, και δεν είναι ανακοινώσιμες; Αν όχι, μπορεί να δανειστεί καλύτερο αισθητήρα, ή να δανείσει την τηλεόραση στον Steve Withers, που είχε κάνει αυτό το review: http://www.avforums.com/review/Pana...2GT30-46GT30-50-Inch-3D-Plasma-TV-Review.html, το οποίο ήταν πιο πλήρες, και είχε στάθμες μαύρου;

Απαντά:

@petasis - we've dealt with your enquiry on a number of occasions. There's no need to keep bringing it up, we've heard you :smile:

Και απαντώ: "And the action will be?"

Ε, αυτό ήταν. Έλαβα αυτό που μου άξιζε. Σβήσαν τα 2 τελευταία μου σχόλια, και έβαλαν μια απειλή: :flipout:

petasis.
Post again in this or any other thread in similar manner and your ability to post at AVForums will be removed.
This is not up for you to reply, comment or debate.
http://www.avforums.com/forums/hard...-tx-p42g30-plasma-tv-review.html#post14493103

Ε, μα πια το παρατράβηξα. Δεν υποφέρομαι. Ακούς εκεί να θέλω μετρήσεις μαύρου, στα "επίσημα" reviews του avforums, από πιστοποιημένους reviewers... :flipout:

Αλλά κρίμα, θέλω να με κάνουν πραγματικό ban... :bigcry:
 

ConnecTEDDD

New member
21 April 2010
74
Άμα βρε παιδί μου είσαι αντικειμενικός και αμερόληπτος... Και είσαι στο φόρουμ το καλό, το δικτυομένο, με το μηνιαίο ενημερωτικό e-mail τρέχα αγόρασε...
Και είσαι και ISF πιστοποιημένος... Άλλος αέρας...

:afro:

Το σημερινό σήριαλ λέγεται "ένας Πετάσης, ένας Hodgkinson και το ιπτάμενο ban"... :popcorn:

Που λέτε, ένας τύπος που λέγεται Mark Hodgkinson, με ένα λογότυπο τεράστιο του ISF για άβαταρ, κάνει ένα "εξαιρετικό" review μιας panasonic LCD με IPS panel: http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-DT30-TX-L37DT30B-37DT30-32DT30-3D-LED-LCD--Review.html

Ένας Πετάσης, τον ρωτάει που είναι τα νούμερα αντίθεσης on/off/ANSI, προσπαθώντας να καταλάβει γιατί έβαλε "excellent contrast ratio" στο IPS.

Δεν απαντά, αλλά στην ερώτηση άλλου χρήστη γιατί έβαλε τόσο ψηλό σκορ, απαντά ότι "το ρυθμιστικό της αντίθεσης ανεβαίνει ψηλά χωρίς clipping" (!!!!).

Φυσικά, ο Πετάσης δεν αντέχει τόση επιστήμη, και του την λέει λιγάκι: http://www.avforums.com/forums/hard...-l37dt30b-3d-led-lcd-review.html#post14410000

Η απάντηση; Το ι1 Pro δεν φτάνει να μετρήσει το αβυσσαλέο μαύρο της τηλεόρασης, αλλά δεν έχει σημασία, γιατί παίζει ρόλο το περιβάλλον (!) [ναι, στο σκοτάδι φτιάχνει το μαύρο :flipout:], και το βασικό είναι το shadow detail (!), το οποίο τα SPVA panel δεν έχουν (!), αλλά έχει το IPS της panasonic (!). Και τελειώνει με "but feel free to base your opinions on picture quality based on numbers".

Όχι, θα το βασίσω στα δικά του λογύδρια, όχι σε πραγματικές μετρήσεις... :flipout:

[Το ότι ένας ISF πιστοποιημένος θα έλεγε ότι οι μετρήσεις δεν λένε και πολλά, ΔΕΝ το είχα φανταστεί ποτέ μου... :flipout:]

Γράφω την διαφωνία μου, μπερδεύεται με το shadow detail (άλλο ρώτησα, άλλο απάντησε), και απαντά δεν την έχει πλέον, αλλά κρατά την σημείωση για τις μετρήσεις αντίθεσης και τις στάθμες του μαύρου.

Και μετά, έρχεται το review της G30. http://www.avforums.com/review/Panasonic-G30-TX-P42G30-50G30-42G30-46G30-Plasma-TV-Review.html

Τα δυναμικά στο excellent (φαίνεται πάλι το ρυθμιστικό της αντίθεσης φτάνει στο Θεό χωρίς clipping), και ανεβαίνουν και τα μαύρα στο excellent.

Εγώ μην έχοντας προσέξει ποιος κάνει review, ρωτώ ξανά για στάθμες, αντιθέσεις, και εξοπλισμό μέτρησης. Με παραπέμπει στο τι έγραψε στο προηγούμενο review, και ότι ξανασημειώνει το αίτημα.
(Τότε θυμάμαι ποιος είναι και τι απάντησε...)

Και ρωτάω: Μήπως είναι κακές, και δεν είναι ανακοινώσιμες; Αν όχι, μπορεί να δανειστεί καλύτερο αισθητήρα, ή να δανείσει την τηλεόραση στον Steve Withers, που είχε κάνει αυτό το review: http://www.avforums.com/review/Pana...2GT30-46GT30-50-Inch-3D-Plasma-TV-Review.html, το οποίο ήταν πιο πλήρες, και είχε στάθμες μαύρου;

Απαντά:



Και απαντώ: "And the action will be?"

Ε, αυτό ήταν. Έλαβα αυτό που μου άξιζε. Σβήσαν τα 2 τελευταία μου σχόλια, και έβαλαν μια απειλή: :flipout:


http://www.avforums.com/forums/hard...-tx-p42g30-plasma-tv-review.html#post14493103

Ε, μα πια το παρατράβηξα. Δεν υποφέρομαι. Ακούς εκεί να θέλω μετρήσεις μαύρου, στα "επίσημα" reviews του avforums, από πιστοποιημένους reviewers... :flipout:

Αλλά κρίμα, θέλω να με κάνουν πραγματικό ban... :bigcry:

Petasis, Σχετικα με το Review της Panasonic που αναφερεσε, εχοντας στη διαθεση μου i1PRO + Chroma 5 PRO + AEMC CA813 φωτομετρο ηθελα να σε ενημερωσω οτι το i1PRO μπορει να ειναι οργανο αναφορας για CMS (Εργαλείο Minimum Recommenced για ΤΗΧ Calibrators) αλλα υστερεί σε χαμηλές μετρήσεις.

Κανεις Επαγγελματιας Calibrator δε το χρησιμοποιει για μετρήση χαμηλη κατω απο 3 ολοκληρα cd/m2.

Το i1PRO μπορει να σου διξει χαμηλη μετρηση απο 0.100 cm/2 αλλα δεν εχει σχεση με τι πραγματικοτητα.

Φαντασου αυτη τη στιγμη που γραφω το εχω πανω στη βαση που περνει dark readings και μου διχνει οτι διαβαζει 0.100cd/m2 μεχρι 0.180cd/m2.

Δεν εχει καποιο νοημα να ποσταρει ο Reviewer μετρησεις για Αντιθεση απο i1PRO γιατι κανοντας τους υπολογισμους δε σου σου βγαλει πανω απο 2.000.

Το Chroma 5 κατεβένει πιο χαμηλα στα 0.015cd/m αλλα η μετρηση WB που σου βγαζει ειναι λαθος. Προσωπικα το χρησιμοποιω μεχρι και 0.100 cd/m, κατω απο αυτο εμπιστευομαι τα ματια μου μονο.

Με το AEMC CA813 μπορεις να εχεις πιο αξιοπιστα αποτελεσματα μετρησης Αντιθεσης αναλογα με την οθονη.

Στη δικια μου KURO που εχω κανει Calibration με το AVFoundry VideoEQ PRO, στη καρτελα 1% Gray μηδενιζει ακομα και το CA813 ενω εγω τη βλεπω.

Μονο με φωτομετρο που μετραει με αναλυση 0.001 Lux μπορεις τοσο χαμηλα πχ. ενα MACAM (δυσκολο να βρεις γιατι εκλεισε το εργοστασιο περσυ).

Η απολυτη λυση για την πιο αξιοπιστη μετρηση Αντιθεσης ειναι το Klein που χρησιμοποιει και ο Μανωλης, αλλα ακομα και στο Klein επειδη ειναι Non-Contact Instrument πρεπει να ειναι ο χορος απολυτα σκοτεινος, ουτε οθονη Notebook, ουτε λαμπακι Stand-By να υπαρχει αναμενο στο δωματιο κατα τη μετρηση. Να σου μηδενιζει το Klein δηλαδη οταν μετρας με κλειστη την οθονη ή στο χωρο πριν μετρησεις την οθονη σου.

Μετρωντας μια LED που απο τη φυση της εχει υπερβολικα μεγαλη φωτεινοτητα για παρακολουθηση ταινιας σε σκοτεινο χωρο δε λεει τιποτα η μετρηση Αντιθεση της που προκυπτει απο την Μέγιστη Maximum Φωτεινοτητα που εχει πχ. 400 cd/m2.

Πολυ απλα γιατι το υλικο που θα δεις (Blu-Ray) ο σκηνοθετης εχει κανει το Mastering σε συνθηκες 80-100 cd/m2, αντε 120cd/m2 το Super White και εκει πρεπει να το ρυθμισεις και εσυ για να δεις ακριβως αυτο που θελει να μεταφερει και ο σκηνοθετης.

Το ματι μας γινετε πιο ευαισθητο και αντιλαμβανετε με μεγαλυτερη αντιθεση οταν ο φωτεισμος της Οθονης ειναι ρuθμισμενος σε σταθμες 120 cd/m2 συμφωνα και με τις προδιαγραφες απο EBU, SMTPE, THX, Charles Poynton κτλ.

Το Shadow Detail Ειναι Το θεμα οπως σου γραφει και ο Reviewer.

Αυτο ειναι κατι που το βλεπεις εχοντας μπροστα σου τη Οθονη.

Αν μπορεις να δεις σωστα ολλα τα Steps απο 10% Gray και κατω που να εχουν και τη σωστες φωτεινοτητες Step απο Step, Τοτε μπορεις να πεις οτι εχεις μια TV με μεγαλη αντιθεση. Οχι μονο να βλεπεις το 1% Gray (Που ειναι το 18, στο RGB 16-235) Αλλα και το 0.5% Gray που ειναι το 17 χωρις να ανεβαινει η σταθμη σου στο μαυρο.

Ολο το παιχνιδι ειναι εκει. Στο 10% και κατω.

Περι μετρησεων αντιθεσης ειναι απλα μονο νουμερα, δε μπορεις να αξιολογησεις μια TV μονο απο αυτο.

Ο καθε Reviewer μετραει κατω απο αγνωστες και διαφορετικες συνθηκες, με διαφορετικα οργανα μετρησης που ακομα και αυτα εχουν απωλειες.

Τιποτα δεν ειναι τελειο, ακομα και το Μinolta τον 15.000€ δε μετραει καλα το μαυρο, χανει ακομα και αυτο, εχει τα δικα του μικροπροβληματα απλα χανει μεσα στα επιτρεπτα ορια.

Αν ψαχνεις το τελειο βαση αριθμων, δε θα βρεις ποτε τη υπερ-TV που να τα εχει ολα, κινηση, μαυρο κτλ.

Ακομα πιο σημαντικο απο τα νουμερα τις αντιθεσης ειναι να εχει ακριβεια η Οθονη στο Gamma, Colour Gamut, να παταει στις Συντεταγμενες Αναφορας να εχει Σωστους Κορεσμους Οχι μονο στο 100% Saturations (που εκει βασιζονται οι καρτελες 75% + 100% Color) Αλλα και στα 75%, 50%, 25% Saturations.

Για να βγαλεις συμπερασμα απο τα νουμερα στο αν μια TV ειναι καλυτερη απο μια αλλη, εκτος απο ολλα τα νουμερα που πρεπει να διαθετεις (Μετρησεις απο Grayscale, Colour Gamut, Saturations) απο οργανα αναφορας.

Παλι δεν εχεις πληρη εικονα γιατι πολυ απλα δε μπορει να μετρηθει στα νουμερα πως ανταποκρινετε η ΤV στη κινηση, στα σκοτεινα πλανα, στο ποσο βαθος πεδιου εχει, στο πως διαχειριζετε τη φωτεινοτητα, στη γωνια θεασης, στο αν αλαζει τις αποχρωσεις παρακολουθοντας υπο γωνια.

Με Τα Νουμερα περνεις μονο μια εικονα.

Για να καταλαβεις διαφορά βασιζομενος στα νουμερα πρεπει να μετρησεις 2 Οθονες στον ιδιο χωρο, με τα ιδια οργανα. με την ιδια πηγη, με τα ιδια δισκακια, ιδια καλωδια, ιδια ρευματα κτλ. κτλ.
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Γιωργο contrast ratio σιγουρα δεν εχει excellent η συγκεκριμενη αλλα η Panasonic εχει βελτιωθει πολυ στις LCD τα τελευταια χρονια. Επειδη ειδα την Ε30 σε συνθηκες καταστηματος δεν εχει τιποτα να ζηλεψει απο τις Samsung D7000/D8000. Βεβαια ξαναλεω οτι μαυρο, shadow detail κτλ. δεν μπορουσα να κρινω σε συνθηκες καταστηματος και πιστευω οτι εκει θα υστερουν (τα IPS alpha δεν "κατεβαινουν" χαμηλα σαν τα SPVA) αλλα σε φωτεινο χωρο και φωτεινα πλανα ηταν παρα πολυ καλη.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Το i1PRO μπορει να σου διξει χαμηλη μετρηση απο 0.100 cm/2 αλλα δεν εχει σχεση με τι πραγματικοτητα.

Φαντασου αυτη τη στιγμη που γραφω το εχω πανω στη βαση που περνει dark readings και μου διχνει οτι διαβαζει 0.100cd/m2 μεχρι 0.180cd/m2.

Δεν εχει καποιο νοημα να ποσταρει ο Reviewer μετρησεις για Αντιθεση απο i1PRO γιατι κανοντας τους υπολογισμους δε σου σου βγαλει πανω απο 2.000.

Το Chroma 5 κατεβένει πιο χαμηλα στα 0.015cd/m αλλα η μετρηση WB που σου βγαζει ειναι λαθος. Προσωπικα το χρησιμοποιω μεχρι και 0.100 cd/m, κατω απο αυτο εμπιστευομαι τα ματια μου μονο.

Αν κάποιος θέλει να είναι "επίσημος" reviewer, σε επίσημο φόρουμ, φροντίζει να έχει και τα κατάλληλα όργανα + γνώσεις. Το i1 pro μπορεί να μην είναι αξιόπιστο χαμηλά, αλλά έχει άλλα φτηνότερα που είναι, και μπορούν να μετρήσουν με καλή ακρίβεια μέχρι τα 0.02. Εννοείται ότι τόσο χαμηλά δεν θα πάρεις μέτρηση για ισορροπία βασικών χρωμάτων, αλλά την στάθμη του μαύρου θα την μετρήσεις.

Και φυσικά δεν προκαλείς βάζοντας σε IPS πάνελ excellent δυναμικά, και δίνεις απαντήσεις του τύπου ανεβαίνει το ρυθμιστικό ψηλά χωρίς clipping. -bye-
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Το Shadow Detail Ειναι Το θεμα οπως σου γραφει και ο Reviewer.

Αυτο ειναι κατι που το βλεπεις εχοντας μπροστα σου τη Οθονη.

Αν μπορεις να δεις σωστα ολλα τα Steps απο 10% Gray και κατω που να εχουν και τη σωστες φωτεινοτητες Step απο Step, Τοτε μπορεις να πεις οτι εχεις μια TV με μεγαλη αντιθεση. Οχι μονο να βλεπεις το 1% Gray (Που ειναι το 18, στο RGB 16-235) Αλλα και το 0.5% Gray που ειναι το 17 χωρις να ανεβαινει η σταθμη σου στο μαυρο.

Ολο το παιχνιδι ειναι εκει. Στο 10% και κατω.

Περι μετρησεων αντιθεσης ειναι απλα μονο νουμερα, δε μπορεις να αξιολογησεις μια TV μονο απο αυτο.

To shadow detail μπήκε από το παράθυρο, λέγοντας ότι τα SPVA δεν έχουν shadow detail. Σε αυτά που γράφεις θα διαφωνήσω λιγάκι, το shadow detail δεν είναι το πρωτεύον θέμα, είναι το δευτερεύον. Αν η τηλεόραση δεν έχει καλή ANSI αντίθεση και ταυτόχρονα καλή στάθμη μαύρου, τι να το κάνω το shadow detail όταν θα έχω μαύρο στο 0.1 cd/m2?

Η μέτρηση της αντίθεσης δεν είναι απλά νούμερα. Αν έχω την ANSI αντίθεση και την στάθμη του μαύρου στην σκακιέρα, έχω μια ασφαλή εκτίμηση της δυναμικής περιοχής του πάνελ, αλλά και της θέσης του σε σχέση με το απόλυτο μαύρο. Αν δε έχω και μέτρηση μαύρου σε κατάσταση off & ξέρω και τον τύπο της τηλεόρασης, μπορώ να καταλάβω αν έχει dimming, halo, floating blacks.

Το shadow detailing λίγο πολύ έρχεται αρκετά καλά σε όλες τις σύγχρονες τηλεοράσεις, αν παίξεις λίγο με την φωτεινότητα.
 

ConnecTEDDD

New member
21 April 2010
74
Εχοντας τα νουμερα απο μετρηση της σκακιερας δε μπορεις να καταλαβεις αν εχει μια οθονη σωστο Shadow Detail.

Μπορει να εχει Local Dimming και να σου δινει πολυ χαμηλο μαυρο που δε μπορεις να μετρησεις και ταυτοχρονα απειρο φως (LED) δινοντας σου απιστευτα Contrast.

Εχοντας ενα S-Curve Gamma που ειναι της μοδας του εντυπωσιασμου πλεον.
Shadow Detail μηδεν και Clipping Full.
Δε σημαινει οτι ειναι δυναμικη.

Δυναμικη θα ειναι οταν θα βλεπεις ενα σκοτεινο πλανο με φωτεινες λεπτομεριες που να σου δινουν τρελλο βαθος εικονας.

Η σκακιερα μια στατικη εικονα ειναι και μονο.

Ομοιομορφια στη κατανομη της φωτεινοτητας μπορεις να δεις σε αυτη.

Ουτε το αν ειναι ορατες οι ζωνες του Local Dimming μπορεις να καταλαβεις με 2 νουμερα ή τον τροπο που ντιμαρουν κτλ.

Floating Blacks στη κινουμενη εικονα θα δεις! στη πραξη παρακολουθοντας, οπως και Halos, Clouding, Dimmings κτλ.

Ο τυπος (reviewer) πιθανον να ειχε σε κανενα συρταρι του ενα τετοιο οργανο που μετραει χαμηλα αλλα δε θα το χρησιμοποιησε.

Υποπτο θα ειναι αν κανει αλλα review με i1PRO και ποσταρει εκει μετρησεις σκακιερας ή αν σε αλλα του review δινει ολα τα νουμερα.

Αληθεια, πιο οργανο μετραει τοσο χαμηλα σωστα και ειναι και φτηνο? Εχεις προσωπικη εμπειρια απο αυτο?
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Εχοντας τα νουμερα απο μετρηση της σκακιερας δε μπορεις να καταλαβεις αν εχει μια οθονη σωστο Shadow Detail.

Πότε το είπα αυτό;
Εγώ είπα ότι σε όλες τις σύγχρονες τηλεοράσεις το shadow detail έρχεται ικανοποιητικά.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Αληθεια, πιο οργανο μετραει τοσο χαμηλα σωστα και ειναι και φτηνο? Εχεις προσωπικη εμπειρια απο αυτο?

Το C5, το ι1 display 2, το colourmunki, όλα έχουν στις προδιαγραφές τους μέχρι 0.02. Εγώ έχω το colourmunki, και είναι μια χαρά οι μετρήσεις του.
Και το ι1 display 2 έχω, και εκεί μέτρηση στάθμης μια χαρά ήταν. Χρωματική ακρίβεια δεν είχε βέβαια τόσο χαμηλά (του φεύγει το πράσινο)...
 

ConnecTEDDD

New member
21 April 2010
74
Πότε το είπα αυτό;
Εγώ είπα ότι σε όλες τις σύγχρονες τηλεοράσεις το shadow detail έρχεται ικανοποιητικά.

Στη καρτελα που το ρυθμιζεις ερχετε σε ολλες, το θεμα ειναι να το εχεις οταν παρακολουθεις ενα δυναμικο πλανο μιας ταινιας, τα details απο 5% Gray και κατω, οχι να βλεπεις μονο μια μαυριλα στις σκιες και να νομιζεις οτι εχεις βαθυ μαυρο.

Το C5 που εχω μετραει και 0.01 cdm/2 αλλα δε μπορεις να το πεις αξιοπιστο. Με Klein μονο εισαι σιγουρος.

Σχετικα με το επιπεδο μαυρου που θεωρεις τοσο συμαντικο σε μια καρτελα και τις μετησεις στη σκακιερα που μπορεις να καταλαβεις αν εχει δυναμικη εικονα μια οθονη σε βρισκω πολυ λαθος.

Tα μονιτορ αναφορας παγκοσμιος που γινετε το mastering των ταινιων ξερεις τι επιπεδο μαυρου εχουν? 0.03, 0.15, 0.2 και μεγιστη φωτεινοτητα ολες 100cd/m. Ειτε ειναι CRT, RGB-LED, LCOS, δηλαδη αντιθεσεις 700:1, 1000:1, αντε το πολυ 3.000:1. Δηλαδη αυτες που εχουν τοσο μικρη αντιθεση και τοσο χαμηλη μεγιστη φωτεινοτιτα δεν εχουν δυναμικη εικονα?

Με ενα νουμερο δε καταλαβαινεις κατι που μπορεις μονο αν εχεις προσωπικη εμπειρια απο την ιδια την οθονη, οχι να την δεις στο Saturn που τις εχει ολες και να βγαλεις συμπερασμα για ολη την αγορα των τηλεορασεων.

Πρεπει να την τη δεις σε χωρο με ενελχομενο φωτεισμο, να βαλεις εκτος απο τις καρτελες (οχι AVSHD μονο που ειχε μονο τα πολυ βασικα) και 10 δισκακια αναφορας για Benchmark και αλλες 4-5 ταινιες αναφορας που να ξερεις

Kαι το πιο βασικο απο ολα , να εχεις καποιο standar σαν αναφορα!
να γνωριζεις πως ειναι η σωστη εικονα για να μπορεις να κρινεις.

Πιο ειναι το στανταρ σου εσενα που εχεις σαν αναφορας, ποια εικονα οθονης εχεις σαν αναφορας που ξερεις οτι αυτο που βλεπεις ειναι το φυσικο και το σωστο χρωματικα?

πχ. εγω που εχω την KURO (που θεωρειτε η καλυτερη οθονη consumer ever) φαντασου η καλυτερη οθονη ομως αυτη εχει μηδεν color management.
Δε δουλεβει το CMS της, μονο τα Hues μπορουσες να αλλαξεις και σε αυτα πολυ μικρο βαθμο, η καθε αλλαγη σε μεγαλο βαθμο καταστρεφουν το Grayscale.

Δεν εχει Full Control Color Management αλλα θεωρειτε αναφορας.

Μακαρι να μπορουσες να φανταστεις πως δειχνει οταν τη καλυμπραρεις με εξωτερικο Video Equaliser, οχι 10 περιοχων αλλα με 22 Step Grayscale (5%-109%) και να εχεις μεσο ορο 0.1dE στο Grayscale 0.1dE στα Colors (εκτος του blue που ειναι κατασκευαστικα λιγο υποκορεσμενο) με απολυτα σταθερο Gamma.

Οταν λοιπον εχεις ενα τετοιο standar σαν αναφορας βλεπεις αλλιος τα πραγματα οταν αξιολογεις μια οθονη γιατι εχεις εικονα το πιο ειναι το σωστο και φυσικο στο μυαλο σου.

Κανοντας λοιπον εσυ calibration με οργανα τυπου D2, colomunku κτλ. και βγαζοντας πχ. αποτελεσματα 0.1dE δε σημαινει οτι αυτο που βλεπεις ειναι το σωστο φυσικο.

Απλα εχεις χαμηλο dE συμφωνα με αυτο που διαβαζει η βεντουζα σου, η οποια χανει κατα 3.0dE απο μια αναφορας τουλαχιστον.

Oποτε τι calibration εκανες και ποσο σωστος εισαι σε εικονα?

2 ιδια οργανα αν παρεις τετια θα σου βγαλουν 2 διαφορετικες τιμες σε μετρησεις στην ιδια οθονη την ιδια στιγμη.

Για να πεις οτι εκανες calibration σε μια οθονη πρεπει να την κανεις minimum χρυσιμοποιοντας και τα 2 πιο φτηνα οργανα αναφορας που ειναι το ι1PRO και το Chroma 5 minιmum.

Και για να εισαι πιο σιγουρος πρεπει να ξανατσεκαρεις το calibration 2-3 φορες αφου εχεις τελειωσει τις επομενες μερες για να δεις αν θα σου βγαζει τα ιδια αποτελεσματα μεσα στα επιτρεπτα tolerances γιατι ολλες οι τηλεορασεις με τη χρηση μεταβαλονται εσωτερικα. Δε σημαινει οτι αν κανεις τωρα ενα calibration οτι μετα απο 6 μηνες θα παρεις τις ιδιες μετρησεις στην ιδια οθονη.

Μπορεις να καταλαβεις αν μια ταινια εχει γινει το mastering της σε CRT οθονες δηλαδη να εχει Color Space SMPTE-C ή σε LCD με REC.709 color space?

Παρα πολλες ταινιες εχουν γινει mastering σε SMPTE-C και τις βλεπουμε σε καλυμπραρισμενες οθονες σε REC709.

Στα λεω ολα αυτα γιατι συμφωνα με οσα διαβαζω εδω στο forum πρεπει να εισαι παρα πολυ ειδικος που ασχολειτε εντονα και παρα πολλες ωρες με το θεμα των τηλεορασεων, απο τους πιο ενημερωμενους, διαβαζοντας παρα πολλες ωρες απιστεφτες πληροφοριες και λεπτομεριες που μονο πολυ ειδικοι καταλαβαινουν, το μειονεκτημα σου ειναι οτι κολλας στα νουμερα και βγαζεις συμπερασματα απο τα νουμερα χωρις να εχεις δει τις οθονες που αναφερεσε κατω απο τις παραπανω συνθηκες δοκιμων.

Δηλαδη ειναι σα να του δοσω τεχνικα χαρακτηριστικα απο 5 ζευγαρια ηχειων, μαζι με ολες τις μετρησεις τους, σχεδιαγραμματα, τεχνολογιες μεγαφωνων, υλικα & τεχνολογια crossover, σχεδια καμπυνας, τα παντα και να μπορεις εσυ να καταλαβεις διαβαζοντας τα πιο απο τα 5 παιζει πιο φυσικα το βιολι, το οποιο βιολι δε το εχεις ακουσει live για να ξερεις πως παιζει φυσικα και να εχεις τον πραγματικο του ηχο στο μυαλο σου σα Standar Αναφορας.

Το κρινεις το ηχειο βασιζομενος σε αυτο που εχεις στο μιαλο σου σα σωστο απο τις εμπιριες σου απο αλλα ηχεια που το εχεις ακουσει καλυτερο.

Μη κολλας στα νουμερα και στις τεχνολογιες τοσο, το ζωντανο παραδειγμα μετραει και ειναι το πιο σημαντικο.

Αλλη εικονα εχω εγω στο μυαλο μου οτι ειναι η φυσικη και σωστη, αλλη εσυ, αλλη ο Μανωλης που καθημερινα περνουν απο μπροστα του.

Δε θα βρεις ποτε την τελεια ΤV, ποτε δε θα υπαρχει η τελεια TV!

Καπου θα υστερει παντα, οπως δεν υπαρχει το τελειο PC, η τελεια Camera, o τελειος Ανθρωπος. Τιποτα δεν ειναι τελειο.

Για αυτο το λογο σου λεει οτι λαθος κατω απο 3.0dE δεν ειναι ορατο.

Πρεπει και το ματι σου ειναι εκπαιδευμενο και εμπειρο για να καταλαβενει μια τετια λεπτομερια.

Ενας εμπειρος ομως καταλαβαινει διαφορα απο το 3.0dE στο 1.0dE.

Ουτε οι καμερες που τραβανε καθε σκηνη της ιδιας ακομα ταινιας δεν εχουν τις ιδιες ρυθμισεις ή ακομα και το mastering δε γινεται παντα κατω απο τις ιδιες συνθηκες σε καθε ταινια. Και τελεια να εχεις ρυθμισει την οθονη σου, αν το ιλικο που βλεπεις δεν ειναι απολυτα σωστο, ή οταν δια παραδειγμα βλεπεις ενα γρηγορο πλανο σε μια ταινια, πως εισαι σιγουρος οτι δε στο διχνει καλα και ομαλα λογο τις οθονης σου και δεν ειναι λογο ρυθμισης της camera που τραβαει? Αν εχει η οθονη σου αλλο Gamma απο αυτο που εχει η καθε ταινια?
 

ConnecTEDDD

New member
21 April 2010
74
Οταν εχεις μια σκηνη αναφορας απο μια ταινια που τσεκαρεις το επιπεδο μαυρου μια τηλεορασης, πως ειναι σιγουρος οτι η συγκεκριμενη σκηνη εχει το μαυρο της στο RGB Level 16 και οχι στο 17 ή 18?

Εχεις αναλυσει τη συσκεκριμενη σκηνη σε προγραμμα στο pc σου για να δεις ακριβως αν το μαυρο ειναι στο 16 ή ειναι παραπανω?

Πως μπορεις να εισαι σιγουρος οτι ειναι οντως γραμμενο στη συγκεκριμενη σκηνη απολυτο μαυρο που περιμενεις εσυ να τσεκαρεις? ή το κανει μαυρο η οθονη σου γιατι δε μπορει να στο δειξει?
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Re: Samsung UE D8000 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Και ξεχνάς τις φωτογραφίες στο ποστ 158 όπου η μεσαία νικά κατα κράτος τις υπόλοιπες δύο...

Εγώ δεν ξεχνάω τίποτα. Όλες εκεί είναι σε δημόσια θέα.
(Απλά, μιλάγαμε για αστέρια...) -bye-
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Στη καρτελα που το ρυθμιζεις ερχετε σε ολλες, το θεμα ειναι να το εχεις οταν παρακολουθεις ενα δυναμικο πλανο μιας ταινιας, τα details απο 5% Gray και κατω, οχι να βλεπεις μονο μια μαυριλα στις σκιες και να νομιζεις οτι εχεις βαθυ μαυρο.

Αν και το έχω ξαναπεί, η λεπτομέρεια στις σκιές είναι δευτερεύον χαρακτηριστικό. Δεν έχει κανένα νόημα όταν δεν έχεις εξασφαλίσει την κατάλληλη στάθμη μαύρου.

Εγώ έχω μια U20. Όταν ήταν καινούργια, είχε στάθμη μαύρου 0.024. Μετά από τις 1600 ώρες αυτό έγινε 0.054. Όσο καλό shadow detail και να έχει, υπάρχει περίπτωση να με πείσει σε θέαση σε σκοτεινό δωμάτιο;
Ακόμα και αν το shadow detail παραμένει τέλειο, τι να το κάνω όταν έχω 0.054 για το 0% IRE;

Επίσης, θέλω να επισημάνω ότι οι ανησυχίες σου για το shadow detail αφορούν το καλιμπράρισμα μιας συσκευής. Έχοντας μια δεδομένη συσκευή, πώς θα την κάνεις να δείξει καλύτερα. Η δεδομένη συσκευή έχει και δεδομένη δυναμική περιοχή εικόνας, και εσύ θα πάς την φωτεινότητα/αντίθεση εκεί που πρέπει, για να πάρεις το μέγιστο (και το βέλτιστο shadow detail που μπορείς να πάρεις χωρίς να ανεβάσεις υπερβολικά την φωτεινότητα του μαύρου).
Οι δικές μου ανησυχίες, αφορούν το review μιας τηλεόρασης, όπου εκεί θέλω εκτίμηση της δυναμικής περιοχής του πάνελ της, πριν την αγοράσω. Και για να τα εκτιμήσω αυτά, θέλω τις μετρήσεις μαύρου/λευκού στην σκακιέρα, και την μέτρηση μαύρου ηρεμίας, με 0% μαύρο. Και την τεχνολογία της τηλεόρασης. Εγώ από αυτά, μπορώ να εκτιμήσω τι μπορεί να κάνει η τηλεόραση σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Και όλα ξεκίνησαν από άριστες βαθμολογίες της δυναμικής περιοχής σε πάνελ IPS, επειδή το ρυθμιστικό της τηλεόρασης πάει λέει πολύ ψηλά, χωρίς να μου δώσει πραγματική εκτίμηση της δυναμικής περιοχής...

Το C5 που εχω μετραει και 0.01 cdm/2 αλλα δε μπορεις να το πεις αξιοπιστο. Με Klein μονο εισαι σιγουρος.
Όλοι οι μετρητές της XRite έχουν χαρακτηριστικά μέχρι το 0.02. Απλά στα όρια, η ακρίβεια (και κυρίως η επαναληψιμότητα) υποφέρουν. Για αυτό, παίρνει κανείς πολλές μετρήσεις, και βγάζεις το μέσο όρο και την διακύμανση.

Εγώ, με αναφορά του οργάνου, και με 5-20 μετρήσεις και μέσο όρο, είναι καλυμμένος. Όταν θα σου μετρήσει 0.01 το C5, είναι σίγουρο ότι η τιμή είναι >= 0.02. Αυτό μου αρκεί.

Σχετικα με το επιπεδο μαυρου που θεωρεις τοσο συμαντικο σε μια καρτελα και τις μετησεις στη σκακιερα που μπορεις να καταλαβεις αν εχει δυναμικη εικονα μια οθονη σε βρισκω πολυ λαθος.

Τι εννοείς "δυναμική εικόνα"; Εγώ έγραψα:
Η μέτρηση της αντίθεσης δεν είναι απλά νούμερα. Αν έχω την ANSI αντίθεση και την στάθμη του μαύρου στην σκακιέρα, έχω μια ασφαλή εκτίμηση της δυναμικής περιοχής του πάνελ, αλλά και της θέσης του σε σχέση με το απόλυτο μαύρο. Αν δε έχω και μέτρηση μαύρου σε κατάσταση off & ξέρω και τον τύπο της τηλεόρασης, μπορώ να καταλάβω αν έχει dimming, halo, floating blacks.

Εννοείς μήπως τα floating blacks; Εγώ, ναι από τις τιμές που λέω, θα το καταλάβω.

Tα μονιτορ αναφορας παγκοσμιος που γινετε το mastering των ταινιων ξερεις τι επιπεδο μαυρου εχουν? 0.03, 0.15, 0.2 και μεγιστη φωτεινοτητα ολες 100cd/m. Ειτε ειναι CRT, RGB-LED, LCOS, δηλαδη αντιθεσεις 700:1, 1000:1, αντε το πολυ 3.000:1. Δηλαδη αυτες που εχουν τοσο μικρη αντιθεση και τοσο χαμηλη μεγιστη φωτεινοτιτα δεν εχουν δυναμικη εικονα?

Καλά, το μάστεριν των ταινιών είναι μεγάλο κεφάλαιο. Είμαι 100% σίγουρος ότι κανένα στούντιο δεν ακολουθεί κανένα πρότυπο, και βλέπουμε ότι αρέσει στον σκηνοθέτη ανάλογα με το πως ξύπνησε μια συγκεκριμένη μέρα.
Πολύ σχετικό είναι αυτό το νήμα: http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=76831
Επίσης, έχασα πάσα ιδέα από ένα ντοκιμαντέρ που είδα πρόσφατα στην νόβα. Ασχολιόταν με μεγάλες εταιρίες επεξεργασίας ταινιών. Ήταν σαφές ότι ο σκηνοθέτης δεν έχει δει ποτέ το τι τράβηξε. Από το στάδιο της 1ης εμφάνισης, υπάρχει ήδη παρέμβαση. Παράδειγμα που ακόμα το θυμάμαι, είναι η ταινία Changeling, που με την 1η εμφάνιση άλλαζαν αμέσως το χρώμα του ουρανού ψηφιακά, για να εξαλείψουν το νέφος του ουρανού του LA...

Παρόλα αυτά θεωρώ ότι καλό είναι να προσπαθούν οι καταναλωτές να ρυθμίζουν τις τηλεοράσεις τους όσο καλύτερα γίνεται σε κάποιο πρότυπο. Αυτό θα

Με ενα νουμερο δε καταλαβαινεις κατι που μπορεις μονο αν εχεις προσωπικη εμπειρια απο την ιδια την οθονη, οχι να την δεις στο Saturn που τις εχει ολες και να βγαλεις συμπερασμα για ολη την αγορα των τηλεορασεων.

Πρεπει να την τη δεις σε χωρο με ενελχομενο φωτεισμο, να βαλεις εκτος απο τις καρτελες (οχι AVSHD μονο που ειχε μονο τα πολυ βασικα) και 10 δισκακια αναφορας για Benchmark και αλλες 4-5 ταινιες αναφορας που να ξερεις

Και μετά να γράψω ένα σοβαρό review... Πιστεύεις ότι όλα αυτά τα έκανε ο συγκεκριμένος του avforums; Η απλά προσπαθεί να πείσει για τα άριστα δυναμικά των IPS της πανασόνικ; Τα οποία είναι τα ίδια με τα δυναμικά των SPVA της σόνυ; Εδώ μιλάμε το πράγμα φωνάζει...

Kαι το πιο βασικο απο ολα , να εχεις καποιο standar σαν αναφορα!
να γνωριζεις πως ειναι η σωστη εικονα για να μπορεις να κρινεις.

Πιο ειναι το στανταρ σου εσενα που εχεις σαν αναφορας, ποια εικονα οθονης εχεις σαν αναφορας που ξερεις οτι αυτο που βλεπεις ειναι το φυσικο και το σωστο χρωματικα?

Αυτός είναι ο ρόλος των οργάνων. Πρέπει αν έχεις σωστά όργανα, για να τα δεις αυτά. Συγκρίσεις με εικόνες "αναφοράς" που γίνονται με το μάτι, εγώ δεν τις εμπιστεύομαι. Το μάτι απλά δεν έχει την απαιτούμενη ακρίβεια.
Χώρια που δεν υπάρχει εικόνα αναφοράς να απευθυνθείς...

πχ. εγω που εχω την KURO (που θεωρειτε η καλυτερη οθονη consumer ever) φαντασου η καλυτερη οθονη ομως αυτη εχει μηδεν color management.
Δε δουλεβει το CMS της, μονο τα Hues μπορουσες να αλλαξεις και σε αυτα πολυ μικρο βαθμο, η καθε αλλαγη σε μεγαλο βαθμο καταστρεφουν το Grayscale.

Δεν εχει Full Control Color Management αλλα θεωρειτε αναφορας.

Καλή είναι, αλλά αναφοράς εγώ δεν θα την έλεγα με τίποτα. Έχει καλές στάθμες μαύρου (από τις καλύτερες), γραμμικότατο grayscale, αλλά εκεί τερματίζει. Έγινε αναφοράς λόγο της αντίθεσης του πάνελ που μπορεί να δώσει, και όχι άδικα, είναι το νούμερο 1 συστατικό της εικόνας. Αλλά χρωματικά, δεν είναι αναφοράς, όπως και καμία άλλωστε...

Μακαρι να μπορουσες να φανταστεις πως δειχνει οταν τη καλυμπραρεις με εξωτερικο Video Equaliser, οχι 10 περιοχων αλλα με 22 Step Grayscale (5%-109%) και να εχεις μεσο ορο 0.1dE στο Grayscale 0.1dE στα Colors (εκτος του blue που ειναι κατασκευαστικα λιγο υποκορεσμενο) με απολυτα σταθερο Gamma.

Εξαρτάται. Αν καλιμπραριστεί με κανένα Minolta σπεκτρο-φωτόμετρο, των 5 nm, με αυτόματη διαδικασία που έχει εξετάσει χιλιάδες χρώματα, και τα έχει φέρει, να το δεχτώ. Με τα υπόλοιπα (ακόμα και με το Klein), αναφοράς δεν θα την πω. Η εικόνα αναφοράς είναι μεγάλη υπόθεση.

Για καλιμπράρισμα με ένα i1 pro, καλή θα είναι, αναφοράς πάλι όχι.

Οταν λοιπον εχεις ενα τετοιο standar σαν αναφορας βλεπεις αλλιος τα πραγματα οταν αξιολογεις μια οθονη γιατι εχεις εικονα το πιο ειναι το σωστο και φυσικο στο μυαλο σου.

Κανοντας λοιπον εσυ calibration με οργανα τυπου D2, colomunku κτλ. και βγαζοντας πχ. αποτελεσματα 0.1dE δε σημαινει οτι αυτο που βλεπεις ειναι το σωστο φυσικο.

Σίγουρα όλοι οι μετρητές έχουν σφάλμα, αλλά και πάλι, είναι προτιμότερο να την φέρεις έστω με ένα τέτοιο, αν δεν είναι καλιμπραρισμένη από το εργοστάσιο.

Επίσης, μην τα βάζεις όλα στο ίδιο τσουβάλι. Το D2 είναι κολοριμέτρο, το ColorMunki είναι σπεκτρο-φωτόμετρο στα 10 nm.

Απλα εχεις χαμηλο dE συμφωνα με αυτο που διαβαζει η βεντουζα σου, η οποια χανει κατα 3.0dE απο μια αναφορας τουλαχιστον.

Oποτε τι calibration εκανες και ποσο σωστος εισαι σε εικονα?

Έστω να δεχτώ ότι χάνει 3 ΔΕ (γύρω στο 1.5 ΔΕ σύμφωνα με τον κατασκευαστή για το colourmunki). Και πάλι, το θεωρώ ικανοποιητικό για οικιακή χρήση.

Πάντως αυτά που γράφεις, τα έχω γράψει και εγώ:
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?p=1056057966#post1056057966
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?p=1056058354#post1056058354

Πάντα με τους φθηνούς αισθητήρες (ακόμα και το i1 pro φθηνό το θεωρώ) φέρνεις την τηλεόραση στα μέτρα του αισθητήρα, και μετά προσεύχεσαι ο αισθητήρας να είναι ακριβής. Και φυσικά, πάντα μιλάμε για τα άκρα, κανείς δεν ξέρει τι γίνεται εντός του τριγώνου.
(Για αυτό μίλησα για αυτόματο καλιμπράρισμα δε χιλιάδες χρώματα παραπάνω...)

2 ιδια οργανα αν παρεις τετια θα σου βγαλουν 2 διαφορετικες τιμες σε μετρησεις στην ιδια οθονη την ιδια στιγμη.

Για να πεις οτι εκανες calibration σε μια οθονη πρεπει να την κανεις minimum χρυσιμοποιοντας και τα 2 πιο φτηνα οργανα αναφορας που ειναι το ι1PRO και το Chroma 5 minιmum.

Το Chroma 5 δεν το θεωρώ τόσο ακριβές. Βρίσκω λογική όμως την διαδικασία του καλιμπράρω το C5 με το i1 pro πάνω στην προς μέτρηση τηλεόραση, και κάνω γρήγορες μετρήσεις με αυτό, αποδεχόμενος ένα ακόμα σφάλμα σε σχέση με το ι1. Αλλά θα δώσει καλύτερες μετρήσεις πιο γρήγορα χαμηλά, λόγω του ότι είναι κολορίμετρο.

Και για να εισαι πιο σιγουρος πρεπει να ξανατσεκαρεις το calibration 2-3 φορες αφου εχεις τελειωσει τις επομενες μερες για να δεις αν θα σου βγαζει τα ιδια αποτελεσματα μεσα στα επιτρεπτα tolerances γιατι ολλες οι τηλεορασεις με τη χρηση μεταβαλονται εσωτερικα. Δε σημαινει οτι αν κανεις τωρα ενα calibration οτι μετα απο 6 μηνες θα παρεις τις ιδιες μετρησεις στην ιδια οθονη.

Μπορεις να καταλαβεις αν μια ταινια εχει γινει το mastering της σε CRT οθονες δηλαδη να εχει Color Space SMPTE-C ή σε LCD με REC.709 color space?

Παρα πολλες ταινιες εχουν γινει mastering σε SMPTE-C και τις βλεπουμε σε καλυμπραρισμενες οθονες σε REC709.

Στα λεω ολα αυτα γιατι συμφωνα με οσα διαβαζω εδω στο forum πρεπει να εισαι παρα πολυ ειδικος που ασχολειτε εντονα και παρα πολλες ωρες με το θεμα των τηλεορασεων, απο τους πιο ενημερωμενους, διαβαζοντας παρα πολλες ωρες απιστεφτες πληροφοριες και λεπτομεριες που μονο πολυ ειδικοι καταλαβαινουν, το μειονεκτημα σου ειναι οτι κολλας στα νουμερα και βγαζεις συμπερασματα απο τα νουμερα χωρις να εχεις δει τις οθονες που αναφερεσε κατω απο τις παραπανω συνθηκες δοκιμων.

Αυτό δεν μπορώ να το αποφύγω. Λόγω του γνωστικού υπόβαθρου που είναι επιστημονικό, εμπιστεύομαι μόνο μετρήσεις. Πράγματα που δεν μπορούν να μετρηθούν, δεν υφίστανται για μένα. Πράγματα πάλι που μπορούν να μετρηθούν αλλά είναι πολύ δύσκολο να γίνει (τα περισσότερα) πάλι τα αποφεύγω, γιατί ότι και να διαβάσω ή να πω είναι υποκειμενικές εκτιμήσεις.

Δηλαδη ειναι σα να του δοσω τεχνικα χαρακτηριστικα απο 5 ζευγαρια ηχειων, μαζι με ολες τις μετρησεις τους, σχεδιαγραμματα, τεχνολογιες μεγαφωνων, υλικα & τεχνολογια crossover, σχεδια καμπυνας, τα παντα και να μπορεις εσυ να καταλαβεις διαβαζοντας τα πιο απο τα 5 παιζει πιο φυσικα το βιολι, το οποιο βιολι δε το εχεις ακουσει live για να ξερεις πως παιζει φυσικα και να εχεις τον πραγματικο του ηχο στο μυαλο σου σα Standar Αναφορας.

Το κρινεις το ηχειο βασιζομενος σε αυτο που εχεις στο μιαλο σου σα σωστο απο τις εμπιριες σου απο αλλα ηχεια που το εχεις ακουσει καλυτερο.

Μην μου το πας στον ήχο, τα πράγματα στην εικόνα είναι πολύ απλούστερα.
Ο ήχος είναι άλλο κεφάλαιο...

Μη κολλας στα νουμερα και στις τεχνολογιες τοσο, το ζωντανο παραδειγμα μετραει και ειναι το πιο σημαντικο.

Αλλη εικονα εχω εγω στο μυαλο μου οτι ειναι η φυσικη και σωστη, αλλη εσυ, αλλη ο Μανωλης που καθημερινα περνουν απο μπροστα του.

Τώρα, φταίω εγώ να σε ρωτήσω να ορίσεις τον όρο "φυσική";;; :grinning-smiley-043
Είπαμε, επιστημονικό το υπόβαθρο, βασίζεται σε μετρήσεις και πράγματα που μπορούν να οριστούν. Αισθήσεις εγώ δεν δέχομαι...

Δε θα βρεις ποτε την τελεια ΤV, ποτε δε θα υπαρχει η τελεια TV!

Καπου θα υστερει παντα, οπως δεν υπαρχει το τελειο PC, η τελεια Camera, o τελειος Ανθρωπος. Τιποτα δεν ειναι τελειο.

Εγώ δεν είπα ότι υπάρχει, αλλά όχι να μου πλασάρουν και την IPS LCD της πανασόνικ ότι έχει την ίδια δυναμική περιοχή με τα SPVA της sony. Όταν κάνει κανείς τέτοιους ισχυρισμούς, πρέπει να τους αποδεικνύει με μετρήσεις. Όταν δεν έχει μετρήσεις, δεν έχει σχέση με επιστήμη. Και όταν μου μοστράρει και πιστοποιήσεις, μιλάμε για κομπογιαννίτη.

Για αυτο το λογο σου λεει οτι λαθος κατω απο 3.0dE δεν ειναι ορατο.

Πρεπει και το ματι σου ειναι εκπαιδευμενο και εμπειρο για να καταλαβενει μια τετια λεπτομερια.

Ενας εμπειρος ομως καταλαβαινει διαφορα απο το 3.0dE στο 1.0dE.

Από αυτά δεν ξέρω τι να πιστέψω. Κυκλοφορούν πολλά αναπόδεικτα πράγματα από διάφορους ημιμαθείς, που τα διαβάζω, τα κρατάω κάπου, αλλά δεν τα εμπιστεύομαι 100%.

Ουτε οι καμερες που τραβανε καθε σκηνη της ιδιας ακομα ταινιας δεν εχουν τις ιδιες ρυθμισεις ή ακομα και το mastering δε γινεται παντα κατω απο τις ιδιες συνθηκες σε καθε ταινια. Και τελεια να εχεις ρυθμισει την οθονη σου, αν το ιλικο που βλεπεις δεν ειναι απολυτα σωστο, ή οταν δια παραδειγμα βλεπεις ενα γρηγορο πλανο σε μια ταινια, πως εισαι σιγουρος οτι δε στο διχνει καλα και ομαλα λογο τις οθονης σου και δεν ειναι λογο ρυθμισης της camera που τραβαει? Αν εχει η οθονη σου αλλο Gamma απο αυτο που εχει η καθε ταινια?

Είπαμε, μεγάλο θέμα οι ταινίες. Νομίζουμε ότι τα στούντιο τα νοιάζει, αλλά είναι μάλλον ψευδαίσθηση...
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Οταν εχεις μια σκηνη αναφορας απο μια ταινια που τσεκαρεις το επιπεδο μαυρου μια τηλεορασης, πως ειναι σιγουρος οτι η συγκεκριμενη σκηνη εχει το μαυρο της στο RGB Level 16 και οχι στο 17 ή 18?

Εχεις αναλυσει τη συσκεκριμενη σκηνη σε προγραμμα στο pc σου για να δεις ακριβως αν το μαυρο ειναι στο 16 ή ειναι παραπανω?

Πως μπορεις να εισαι σιγουρος οτι ειναι οντως γραμμενο στη συγκεκριμενη σκηνη απολυτο μαυρο που περιμενεις εσυ να τσεκαρεις? ή το κανει μαυρο η οθονη σου γιατι δε μπορει να στο δειξει?

Ναι, τις κοιτάω στο PC.
Πάντως, μου κάνει εντύπωση ότι φέρνεις θέματα τα οποία έχω προσπαθήσει να ανακινήσω και εγώ στο παρελθόν... :SFGSFGSF:
(όπως αν πρέπει να βλέπουμε την below black πληροφορία, που γίνεται όλο και πιο συχνή στις μέρες μας...)