Ελαστικά...άλλη μια φορά...

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,374
Αθήνα...
Καλά, το ότι είχε 160 στο τέλος της ευθείας δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι πήγαινε τόσο μέσα στη στροφή, με πάνω από 100-110 αποκλείεται να βγήκε το 407 :D

Ακόμα και εντός πόλης, πάνω από τη Μεταμόρφωση επί παραδείγματι στην εθνική, τα 160 δεν είναι κάτι το τρομερό, ειδικά εάν κάποιος έχει καλό αυτοκίνητο.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
Re: Απάντηση: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

Με το καλυτεροτερο,με το τερας,το θηριο το ανημερο.....Peugeοt 407 με 125 ολακερα αλογατα:flipout:

πολύ καλό πάτημα...!
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,487
Πειραιας
@baspav
Aν έκανες τον κόπο να διαβάζες και όχι να έριχνες μια ματιά στο ποστ, αναφέρω σαφώς ότι φρεναρισα και κατέβασα μια .
Άρα τα 160 στην εθνική με τρεις λωριδες,ευθεια, βράδυ σε ερημο δρομο για πλακα πήγανε 130 και στο τελος που κλείνει αμφιβάλω αν είχα 100 με 110.
Αν εσύ τρέμεις στην ιδέα ότι μπορεί να πας πάνω από 100 χλμ,αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος μπορεί ειναι εγκληματιας.
Αν εχεις μπει σε ένα σύγχρονο μεσαίο αυτοκινητο ,τα 170 χλμ είναι, για πλακα, ταχύτητα ταξιδιού.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,675
Αν εχεις μπει σε ένα σύγχρονο μεσαίο αυτοκινητο ,τα 170 χλμ είναι, για πλακα, ταχύτητα ταξιδιού.

...προς τον άλλο κόσμο 😉
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,487
Πειραιας
Παιδιά είμαι ο πρώτος που σας λέει να οδηγηγάτε ανθρώπινα και να μην κάνετε υπερβολές.
Αν στην ευθεία της Τρίπολης νομίζετε ότι τα 170 χιλιόμετρα είναι ο δρόμος για την κόλαση, να πηγαίνετε με όσα μπορείτε.
Ο καλός οδηγός είναι αυτος που προσαρμόζει την οδήγηση τους αναλόγως των συνθηκών και κυρίως των ικανοτήτων του.
Με 80 μπορείς?
Με 80 να πηγαίνεις.
 
Μαλακίες έχουμε κάνει όλοι μας, αυτό δεν τις κάνει να παύουν να είναι μαλακίες.

Το αυτοκίνητό σου μπορεί να αντέχει τα 170 για πλάκα, ίσως και τα 270 που λέει ο λόγος. Αυτό δεν ισχύει όμως για τη λακούβα που έγινε μισή ώρα πριν και δεν την ξέρεις στον "δρόμο που γνωρίζεις με κλειστά μάτια" (κλασσική δικαιολογία που ακούω), ούτε για τα λάδια που έχυσε ένα φορτηγό που πέρασε πριν από σενα, ούτε για τον σκύλο ή οτιδήποτε μπορεί να πεταχτεί απ'το πουθενά μπροστά σου σε άδειο δρόμο, ούτε για το ότι μπορεί εκείνη τη στιγμή για οποιαδήποτε μαλακία να χάσεις για μισό δέκατο την προσοχή σου, ή τέλος πάντων, για το ότι μπορεί εκείνη τη στιγμή να μη λειτουργείς στο 100% σου και να μην το νιώθεις συνειδητά.

edit: με πρόλαβες

και κυρίως των ικανοτήτων του.

Εκεί είναι το θέμα, ότι σε όσα ανέφερα παραπάνω, κι ο Ραϊκόνεν να 'σαι, οι ικανότητές σου είναι αδιάφορες για το τι θα συμβεί όταν τρέχεις με 200.

Καλές οι ικανότητες, καλά τα λάστιχα, καλά τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, καλά τα ηλεκτρονικά κόλπα, αλλά μάλλον τα >140 να τα αφήνουμε για πάρα πολύ ειδικές περιπτώσεις. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν να είχαμε πίστες για ξε#@$ωμα, αλλά τι ζητάω τώρα κι εγώ...
 
Δηλαδή ποια ταχύτητα θεωρείται ασφαλής?
Για να έχουμε μια αναφορά.

Εννοείται ότι δε σε κρίνω προσωπικά ως οδηγό (ξεκαθαρίζω να μην παρεξηγούμαστε).

Απλά έχε υπόψιν σου ότι όπως εσύ θεωρείς ότι είσαι ικανός να οδηγείς με 180 χωρίς να είσαι/βάζεις τους άλλους σε κίνδυνο (που ίσως να είσαι), το ίδιο θεωρεί κι ο 18χρονος με τα μυαλά στα κάγκελα (που ίσως να μην είναι), και το ίδιο θεωρεί και κάποιος με μειωμένα αντανακλαστικά (λόγω ηλικίας, μέθης κλπ)

Επειδή λοιπόν είναι αδύνατον να ξέρουμε ποιος είναι όντως ακίνδυνος και ποιός όχι, τότε μοιραία νομίζω ότι για την ασφάλεια όλων μας καλό είναι να μένουμε σε ελεγχόμενες καταστάσεις. Ας πούμε ότι το όριο των 130 στους αυτοκινητοδρόμους θα μπορούσε να είναι λίγο παραπάνω (πχ 150). Τα υπόλοιπα όμως καλώς υπάρχουν (κατοικημένες περιοχές, επαρχιακές οδοί κλπ).

Δεν είμαι εγώ ειδήμων να σου πω ποια ταχύτητα είναι ασφαλής, η λογική μου όμως λέει ότι είναι αυτή στην οποία μπορείς να αντιμετωπίσεις με καλές πιθανότητες κάτι απρόοπτο. Ίσως λοιπόν τα 150 στον κλειστό αυτοκινητόδρομο με τρεις καλοστρωμένες λωρίδες και νησίδα να είναι. Αντίστοιχα όμως τα 120 στην άδεια Κηφισίας τη νύχτα (όπου μπορεί να σου πεταχτεί από πεζός μέχρι σουρωμένος από κάθετη) ΔΕΝ είναι. Κλπ κλπ κλπ.

Αντίστοιχα φυσικά είναι γελοία κάτι όρια 30 Km/h σε επαρχιακές οδούς με καλό οδόστρωμα και εκτός κατοικημένων περιοχών.

Τρέχα γύρευε κοινώς.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,487
Πειραιας
Έγκλημα είναι τα 120 στην Κηφισίας, έγκλημα και τα 60 μεσα σε στενα.
Έχω την τύχη να έχω οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα.
Μέσα σε αυτά κορυφαία, αλλά και κάτι νοικιαρικα της συμφοράς.
Αλλά λοιπόν τα 140 με atos και άλλα με m6.
Στο ένα πας ζω-πεθαίνω και στο άλλο σε παίρνει ο ύπνος.

Καλό είναι να πηγαίνουμε όσο μας παίρνει.
Αλλά από την άλλη αφορισμοι για ταχύτητες μέσα στα όρια της λογικής,είναι κάπως.
Το σταματάω εδώ γιατί οπως πολύ σωστα είπες. .....τρέχα γυρευε !
 
Ασχέτως δυνατοτήτων αυτοκινήτου θεωρώ ότι μια ταχύτητα 120-130 είναι μια χαρά για ταξίδι αν ο δρόμος είναι καλός.
Παραπάνω δε νομίζω να χρειάζεται να τρέξει κάποιος εκτός και αν πρέπει να προλάβει κάτι σημαντικό.

Άσε που με 120-130 κάνεις και οικονομία στα καύσιμα...
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,487
Πειραιας
Ρε φιλαράκ Αθήνα Θεσσαλονίκη με 120 θα σε πάρει σίγουρα ο ύπνος.
Βάλε κάτι παραπάνω, να ζωηρεψουμε!!

Τες πάντων εγώ τελευταία βάζω το Cruise control στις 3.600 στροφές, νομίζω ότι είναι κάποια 130+ χλμ, και καίω 8,3 λίτρα στα 100 χλμ.
Σε κάθε άλλη περίπτωση το 407 επειδή είναι πτώμα, έχει πολύ κοντο σαζμαν για να παίρνει λίγο τα πόδια του, καίει τον αγλεουρα !
Αθήνα Λαμία τεζα ,μονο 15,8 λιτρακια στα 100 χλμ!
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,374
Αθήνα...
Μιχαλη, στο Α4 2.0 με το dsg εαν βαλεις cruise στα 160 καιει περιπου 6.5 στα 100. Αυτα με λιγο κατω απο 3000 στροφες.

Στα καινουρια δε της mercedes με το 9g tronic εχεις ακομα χαμηλοτερες καταναλωσεις.
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,159
Νότια Μακεδονία
Για colt 2010 τι ελαστικα προτείνετε; Ειχε 205/45/16 και κατεβηκα σε 195/50/15 . Αυτη τη στιγμη φοραει καποια matador που δεν μπορω να πω οτι μου αρεσουν. Ηταν πιο πολυ προσφορα με τις ζαντες...Εχω βαλει και hankook .Μαμα οταν το αγορασα φορουσε kumho. Αλλα νομιζω και η ζαντα και τα ελαστικα ηταν υπερβολη για αυτο το αμαξι.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,766
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

Κατεβαινοντας το Κολιακι νταλα καλοκαιρι με την ταυτοτητα στο στομα....

Μιχαλη στα ιδια μερη βλεπω κανουμε τις μλκιες μας....:flipout:
Και με ιδιο κινητηρα....:award:

πολύ καλό πάτημα...!

Γαλλοι τσιφ....
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
Μιχαλη, στο Α4 2.0 με το dsg εαν βαλεις cruise στα 160 καιει περιπου 6.5 στα 100. Αυτα με λιγο κατω απο 3000 στροφες.

Στα καινουρια δε της mercedes με το 9g tronic εχεις ακομα χαμηλοτερες καταναλωσεις.

αυτό θα ήθελα όντως να το πιστεψω .....

και να ρωτήσω, αυτό είναι αυτό που βλέπεις στην στιγμιαία ή αφού κάνεις πχ 100 χιλιόμετρα και φουλάρεις?
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

Μιχαλη στα ιδια μερη βλεπω κανουμε τις μλκιες μας....:flipout:
Και με ιδιο κινητηρα....:award:



Γαλλοι τσιφ....

πριν κάπου 12 χρόνια που ήταν να πάρω αυτοκίνητο (το προηγούμενο) ήταν ένα απο αυτά που δοκίμασα.
Θυμάμαι τρία πράγματα....
την ....καρέκλα του...
το πάτημά του....
την δίψα του για γκάζι για να φύγει


λίγα χρόνια μετά (2-3) μπήκα στου Μιχάλη ένα βράδυ μετά από ...μάζωξη...
από το πως με πήγαινε στους σχεδόν άδειους δρόμους της Αθήνας στις 2 τα ξημερώματα κατάλαβα ότι το ....τάϊζε σωστά....
 

baspav

AVClub Addicted Member
21 January 2010
1,800
Αυτό που έχω να πω είναι πως τα όρια ταχύτητας δεν μπαίνουν για πλάκα. Οταν σου λέει το όριο στην πόλη είναι 50 κάτι θα ξέρουν, κάτι θα έχουν δείξει οι μελέτες. Προσωπική μου άποψη είναι πως αν στην πόλη τουλάχιστον τηρούσαμε τα όρια ταχύτητας (αυτοκίνητα κ μηχανές) και στοιχειώδη πράγματα από τον ΚΟΚ πολλά τροχαία θα είχαν αποφευχθεί και από όσα είχαν γίνει θα είχαμε λιγότερες έμψυχες και άψυχες απώλειες. Το ίδιο ισχύει και για τις εθνικές οδούς.
Κάποια στιγμή θα πρέπει να δούμε το αυτοκίνητο σαν είδος εξυπηρέτησης και ευκολίας και όχι σαν -ας μου επιτραπεί η έκφραση- το π@@λι μας που θέλουμε να δείξουμε πόσο μεγάλο το έχουμε (περιγράφοντας πόσο τερματίσαμε το κοντέρ ή τι γαμάτο αυτοκίνητο έχουμε) ή ποιος το έχει μεγαλύτερο κάνοντας κόντρες στο δρόμο ή κολλώντας στον άλλον από πίσω σαν βδέλλα.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,766
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ελαστικά...άλλη μια φορά...

πριν κάπου 12 χρόνια που ήταν να πάρω αυτοκίνητο (το προηγούμενο) ήταν ένα απο αυτά που δοκίμασα.
Θυμάμαι τρία πράγματα....
την ....καρέκλα του...
το πάτημά του....
την δίψα του για γκάζι για να φύγει


λίγα χρόνια μετά (2-3) μπήκα στου Μιχάλη ένα βράδυ μετά από ...μάζωξη...
από το πως με πήγαινε στους σχεδόν άδειους δρόμους της Αθήνας στις 2 τα ξημερώματα κατάλαβα ότι το ....τάϊζε σωστά....

Αν τον δουλευεις ψηλα μπορεις να πας πραγματικα γρηγορα (περισσοτερο απο οτι σε προιδεαζουν τα specs του).Θα πιει τον αμπακο βεβαια αλλα...δεν μπορεις να τα εχεις ολα.
Τον ιδιο φοραει το Πικασο μου...
Για την καρεκλα του Πεζω δεν ξερω....:flipout:
 

click

AVClub Addicted Member
27 July 2007
2,366
Δηλαδή ποια ταχύτητα θεωρείται ασφαλής?
Για να έχουμε μια αναφορά.

Όλα είναι σχετικά και στις περισσότερες των περιπτώσεων οι ικανότητες του οδηγού παίζουν τον μικρότερο ρόλο στην συνολική εξίσωση της ασφάλειας. Τα 170χλμ. σε συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να είναι πολύ πιο ασφαλή από τα 80χλμ. σε κάποιες άλλες συνθήκες.

Σε γενικές γραμμές οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από τα 50χλμ. μέσα σε κατοικημένη περιοχή, σε δρόμους με φανάρια, με διαβάσεις και πεζούς να περπατάνε σε πεζοδρόμια δίπλα στον δρόμο, θεωρείται άκρως επικίνδυνη ταχύτητα. Σε κλειστούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας πάλι υπάρχουν διάφορες προδιαγραφές και ανάλογα υπάρχουν και τα όρια.

Συνήθως σε αστικούς αυτοκινητόδρομους αυτά είναι στα 80χλμ. Στους υπεραστικούς κλειστούς αυτοκινητόδρομους το όριο στην Ελλάδα είναι τα 130χλμ. Προσωπικά πάνω από 150χλμ. δεν θα πήγαινα πουθενά σε κανέναν από τους δρόμους αυτούς. Το ίδιο ισχύει και για τους περισσότερους αυτοκινητόδρομους του εξωτερικού που τα όρια είναι συνήθως 120-130χλμ. Εξαίρεση αποτελεί η Γερμανία όπου το όριο είναι απεριόριστο όμως και οι προδιαγραφές των δρόμων είναι διαφορετικές από αυτές σε άλλες χώρες. Σε αυτούς τους δρόμους θεωρώ πως με χαμηλή κίνηση μέχρι τα 180χλμ. μπορείς να ταξιδεύεις με αρκετή ασφάλεια. Από εκεί και επάνω αρχίζεις να αυξάνεις τον κίνδυνο.

Τώρα για τους υπεραστικούς επαρχιακούς δρόμους που δεν είναι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι το όριο συνήθως είναι μέχρι τα 100χλμ. στις περισσότερες χώρες και πάνω από αυτό το όριο ο κίνδυνος αυξάνεται εκθετικά.