ΕΝΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
εγώ τον τελευταίο καιρό το χρησιμοποιώ ακριβώς έτσι.
Παίρνει μετά το dac και δεν παρεμβαίνει.
Μόνο το κοιτάω.
 
Απάντηση: Re: ΕΝΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

εγώ τον τελευταίο καιρό το χρησιμοποιώ ακριβώς έτσι.
Παίρνει μετά το dac και δεν παρεμβαίνει.
Μόνο το κοιτάω.

Έχει πλάκα το θέμα. Ακους ένα κομμάτι και σκέφτεσαι "δεν έχω μπάσο".
Κοιτάς το analyzer το οποίο δεν έχει κατέβει από τα 100Hz...

...και μετά αισθάνεσαι καλύτερα... :eek:perator:
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Στέργιο καλημέρα.

Ναι έχω το DEQ και το έχω ψάξει αρκετά . Το χρησιμοποιώ μαζί με το πολύτιμο για εμένα software παραγωγής χαμηλών συχνοτήτων της Velodyne .

H διαδικασία είναι η εξής . Το velodyne DD18 παράγει παλμό χαμηλών συχνοτήτων 15-200 (χωρίς το ίδιο να παίζει φυσικά ) , στέλνω το σήμα στο DEQ , ισοσταθμίζω , μετά προ – τελικός , ηχεία .
Υπάρχει το μετρητικό μικρόφωνο της Velodyne και του DEQ . Αρα πραγματοποιώ μετρήσεις και γραφήματα από 2 ανεξάρτητα συστήματα και μικρόφωνα.

Προσπαθώ να φέρω όλη την απόκριση από 15-200 σχεδόν flat (+-3 db) , ενώ υπάρχουν διαφοροποιήσεις έως και 15 db χωρίς ισοστάθμιση.
Κάτι τέτοιο υποψιάζομαι ότι συμβαίνει και με το προβληματικό μπάσο των 802 που αναφέρει παραπάνω ο pyrg.
Υπόψη ότι το να κάνεις flat την απόκριση των χαμηλών γίνεται με πολλούς τρόπους , το θέμα είναι με ποιο τρόπο θα το κάνεις . Όλα κρίνονται από το τι ακούς.

Οσο και αν σου φανεί περίεργο ενδιαφέρομαι για κάτι ακόμα πιο σύνθετο από το DEQ.
Για να μην παρεξηγηθώ κάνω ότι μου κάνει κέφι και ο παραπάνω τρόπος δεν ξέρω και ούτε με απασχολεί αν είναι επιστημονικός ή όχι.

Πιστεύω ότι όσοι ασχολούνται με τους προβολείς πρέπει να ρίχνουν πολύ γέλιο με όλους εμάς που ασχολούμαστε με to Hi-End , που αποφεύγουμε την παραμικρή ρύθμιση ισοστάθμισης (ή άλλη).

Είναι σαν να αγοράζεις το Sony Qualia (το μεγάλο .ετσι) να το φέρνεις σπίτι σου και να προβάλεις πάνω στον τοίχο που έχεις βάψει στο χρώμα που θέλει η γυναίκα σου με ρυθμίσεις out of the box.
Και επειδή δεν παίζει καλά να αλλάζεις το καλώδιο διασύνδεσης ,ρεύματος , την γείωση του σπιτιού κλπ.

Υ.Γ. Δημήτρη , καλημέρα επίσης . Ακόμα δεν έχω πάρει στα χέρια μου το δώρο σου (thx) . Πιστεύω ότι και αυτό θα βοηθήσει .
 
Παρόλη την τρομερή χρησιμότητα του DEQ, έχω σαφείς ενδοιασμούς σχετικά με την ποιότητα του DAC του.
Δυναμικό, αναλυτικό, πλήρες αλλά...κάτι μου λείπει μερικές φορές και δεν έχει να κάνει με ρυθμίσεις.
Γι'αυτό θέλω να βρω κάποιον που να έχει (και να μου δανείσει) ένα DAC με aes/ebu, ποτενσιόμετρο και balanced εξόδους όπως το benchmark, για να βγάλω εκτός τον (πολύ καλό είναι η αλήθεια) λαμπάτο προ μου.

Οπότε δράττομαι της ευκαιρίας (Ντοκατζή, shoot me! :violent-smiley-030: ) να ζητήσω από τους φίλους συμφορουμίτες ένα τέτοιου είδους DAC προς δοκιμή!
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Σαν DAC πιστεύω είναι μέτριο . Αλλά έχεις το όπλο της ισοστάθμισης .
Και εγώ κατευθύνομαι στο Benchmark.

Αλλά νομίζω ότι το 100 % των συστημάτων-χώρων πάσχουν από την απόκριση των χαμηλών συχνοτήτων.

Κατά την γνώμη μου οι περισσότερες συγκριτικές ακροάσεις (με ίδια ηχεία σε ίδιο χώρο) στην ουσία είναι απλά διαφορετικές (τυχαίες) ισοσταθμίσεις
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
Αν και συζητάμε εκτός θέματος, δεν κατάλαβα Στέργιο γιατί θέλεις να βγάλεις έξω τον προ...
Θα χάσεις.
Επίσης εκείνα τα dac που είδαμε στο ebay δεν σου κάνουν?
Νομίζω έχουν αυτά που ζητάς.
όσο γιά το deq έχω καταλήξει και εγώ ότι ως dac είναι υποδεέστερο του ultramatch....
Και μάλλον λόγω τελικών σταδίων.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αλλά νομίζω ότι το 100 % των συστημάτων-χώρων πάσχουν από την απόκριση των χαμηλών συχνοτήτων.

Κατά την γνώμη μου οι περισσότερες συγκριτικές ακροάσεις (με ίδια ηχεία σε ίδιο χώρο) στην ουσία είναι απλά διαφορετικές (τυχαίες) ισοσταθμίσεις

Ειλικρινώς ΜΠΡΑΒΟ ...απλά υποκλίνομαι

και μιά ακομα IMHO παρατήρηση :
Ναι στο 80-90% τών περιπτώσεων ΜΕΧΡΙ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ , απλά ο ήχος είναι τυχαίος αν δέν υπάρξει έρευνα και κάποια φροντίδα (οχι απαραίτητα με ακουστικά παραπήγματα )

Ποιό όμως είναι το σημείο αυτό ..?
....δυστυχώς ή ευτυχώς η απάντηση δέν είναι μονολεκτική και κυρίως έχει να κάνει με εξατομικευμένες αντιμετωπίσεις ανα περίπτωση και σε βάθος χρόνου
...Οταν οι βαθυστόχαστες αοριστολογίες καταλαγιάζουν ξεκινά η πραγματική προσπάθεια
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Μανόλη ,

Να είσαι καλά .

Πληρώνω αλλά τουλάχιστον μαθαίνω (και περνάω τάξεις).
 

alfaalfa

AVClub Enthusiast
27 June 2006
1,279
Και μια και το έφερε η κουβέντα παρότι είμαστε εκτός θέματος , πολλά συστήματα παίζουν αυτό που αναφέρθηκε κλινικά – χειρουργικά .
Και μάλιστα πολλοί ιδιοκτήτες έχουν μάθει να ζουν και να είναι ευχαριστημένοι με αυτό το παίξιμο.
Εχω και εγώ περάσει από την φάση αυτή και προσπαθήσει να πείσω τον εαυτό μου .

Αλλά πλέον πιστεύω ότι είναι λάθος . Ουσιαστικά λείπουν συχνότητες από το ακουστικό φάσμα (κυρίως των χαμηλών) και κάποιες άλλες υπερ τονίζονται.και κουδουνίζουν .
Ετσι δημιουργείται αυτή η άψυχη υπερανάλυση που νομίζεις ότι δεν σου κρύβει τίποτα και αποκαλύπτει τα πάντα ενώ στην ουσία βγαίνει επειδή λείπουν πολλά.

Και κάτι ακόμα Μανόλη .

Μήπως τελικά το περιβόητο matching (καλώδια – προ – λάμπες κλπ) είναι μία δοκιμαστική (και επαναλαμβανόμενη) ομελέττα συσκευών-καλωδίων κλπ μέχρι να σου κάτσει (κατά τύχη) η ισοστάθμιση φλατ στο σετ ηχεία - χώρος/θέση ακρόασης ?
 
Last edited:

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Και μια και το έφερε η κουβέντα παρότι είμαστε εκτός θέματος , πολλά συστήματα παίζουν αυτό που αναφέρθηκε κλινικά – χειρουργικά .
Και μάλιστα πολλοί ιδιοκτήτες έχουν μάθει να ζουν και να είναι ευχαριστημένοι με αυτό το παίξιμο.
Εχω και εγώ περάσει από την φάση αυτή και προσπαθήσει να πείσω τον εαυτό μου .

Αλλά πλέον πιστεύω ότι είναι λάθος . Ουσιαστικά λείπουν συχνότητες από το ακουστικό φάσμα (κυρίως των χαμηλών) και κάποιες άλλες υπερ τονίζονται.και κουδουνίζουν .
Ετσι δημιουργείται αυτή η άψυχη υπερανάλυση που νομίζεις ότι δεν σου κρύβει τίποτα και αποκαλύπτει τα πάντα ενώ στην ουσία βγαίνει επειδή λείπουν πολλά.

Και κάτι ακόμα Μανόλη .

Μήπως τελικά το περιβόητο matching (καλώδια – προ – λάμπες κλπ) είναι μία δοκιμαστική (και επαναλαμβανόμενη) ομελέττα συσκευών-καλωδίων κλπ μέχρι να σου κάτσει (κατά τύχη) η ισοστάθμιση φλατ στο σετ ηχεία -
χώρος/θέση ακρόασης ?

Οντως δέν θα μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα
Και η αποψή μου επ αυτού (αν και τήν ξέρεις φαντάζομαι ) , είναι ...οτι δέν είναι απαραίτητα κακό (Δηλαδή να ψάχνει κανείς με καλώδια ) , ΑΡΚΕΙ αν γίνεται συνειδητά και μετά απο πολύ καιρό έρευνας με τα πρωταρχικά θέματα ένός συστήματος ...(οδήγηση -στήσιμο )

Και κάτι για το χαμηλό που φαντάζομαι οτι το έχεις διαπιστώσει ή το διαπιστώνεις καθώς περνά ο καιρός :
ΙΜΗΟ Η πραγματική ανάλυση σε ένα σύστημα , βρίσκεται εκεί (30-300Hz ) ΚΑΙ ουσιαστικά αυτό που κανει ένα σύστημα να ξεχωρίζει είναι η αναπαραγωγή απο 30-1000Hz ...οχι δηλαδή οτι τα υπόλοιπα ειναι άχρηστα , αλλά είναι πολύ ..πάρα πολυ μετά .....
Η δε πραγματική δυναμική περιοχή φυσικά και δέν είναι στήν μεσαία περιοχή που μπορεί να φωνάζει (γλυκά ...) , εκείνο που πρέπει να φωνάζει και να κουνάει τα πάντα είναι το 30-300Hz
Ειναι φαντάζομια κατανοητό οτι τα ανώτερα μεσαία και τα μεσοπρίμα , είναι το ευκολότερο θέμα ....

Και πάμε σε ένα τελευταίο που το θεωρώ σημαντικό
....Υποθέτω οτι μπορώ να καταλάβω τι περίπου νοιώθεις ή αισθάνεσαι ΤΩΡΑ ΠΙΑ οταν ακούς για κριτικές - καλώδια - και "Υποχρεωτικά" ΑΚΡΙΒΑ θηρία.
Αλλά επειδή , τώρα τελευταία έχει πέσει πολύ δημοκρατία στον Ελληνα (σε σημείο κορεσμού ...) ο καθένας είναι ελευθερος να πιστεύει οτι γουστάρει , αρκεί να θυμάται πού και πού , οτι το αποτέλεσμα μετράει ....

PS
Νάσαι καλά και σύ ρε Ηλία.-bye-
 
Απάντηση: Re: ΕΝΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

Αν και συζητάμε εκτός θέματος, δεν κατάλαβα Στέργιο γιατί θέλεις να βγάλεις έξω τον προ...
Θα χάσεις.
Επίσης εκείνα τα dac που είδαμε στο ebay δεν σου κάνουν?
Νομίζω έχουν αυτά που ζητάς.
όσο γιά το deq έχω καταλήξει και εγώ ότι ως dac είναι υποδεέστερο του ultramatch....
Και μάλλον λόγω τελικών σταδίων.

Δεν είναι στάνταρ ότι θα τον βγάλω εκτός...αλλά θα ήθελα να ακούσω και την άλλη λύση με το aes/ebu-full balanced DAC με 24/96 σήμα...

Αυτά από το ebay φαίνονται πολλά υποσχόμενα, αλλά δε δίνω 3 κατοστάρικα για να δοκιμάσω.
Δεν ξέρω αν το DEQ είναι υποδεέστερο από το SRC, μου φαίνονται ίδια.
Μήπως πρέπει να αλλάξουμε και σε εκείνο τον κρύσταλλο ή δε παίζει ρόλο???

ποιος ξέρει...
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω ακόμα το εξης:

Πως έχετε καταφέρει με μια συγκεκριμένη και σταθερή ρύθμιση του ψηφιακού ισοσταθμιστή σας να ακούτε σωστά σε όλες τις επιθυμητές στάθμες ακρόααης ;


Η συμμετοχή (συμβολή) του χώρου στο τηχητικό αποτέλεσμα δεν είναι ούτε σταθερή ούτε γραμμική.

Παρέχεται με κάποιο τρόπο η δυνατότητα καταχώρησης συγκεκριμένων προφίλ στην μνήμη του ισοσταθμιστή σας ώστε να μπορείτε ανάλογα και με την στάθμη ακρόασης της μουσικης να τις ανακαλείτε ?

Αυτό για μένα θα ήταν πολύ ποιο σωστό από το να αναγκάζεται κάποιος να ακούει μουσική όλες τις ώρες έχοντας ενεργοποιημένη μία και μοναδική προκαθορισμένη ρύθμιση (συνήθως μια μέση τιμή) .

Νομίζω ότι και με τους βιντεοπροβολείς άλλη ρύθμιση χρειάζεται να γίνει όταν το δωμάτιο είναι φωτεινό και άλλη όταν αυτό είναι σκοτεινό. Εκεί ακόμα και τα χρώματα στους γύρω τοίχους παίζουν σημαντικό ρόλο στο τελικό οπτικό αποτέλεσμα.
Ευτυχώς που στο audio το χρώμα στους τοίχους δεν παίζει -ακόμα- ρόλο. Το είδος της μπογιάς βέβαια παίζει σημαντικότατο ρόλο και κυρίως στις υψηλές συχνότητες που ως γνωστόν αυτές επηρεάζουν και την απόδοση του χαμηλού.

Κάποια στιγμή θα πρέπει να ασχοληθούμε και με τις μπογές , τις hiend μπογιές βεβαίως βεβαίως . Εκεί να ακούσετε διαφορές που υπάρχουν από μπογιά σε μπογιά. Πολύ μεγαλύτερες από τις διαφορες που ακούμε συνήθως αλλάζοντας μόνο τα καλώδια σε ένα σύστημα.
 
Last edited:

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
Από την δική μου εμπειρία κύρια το χρησιμοποιούσα σε υψηλές εντάσεις.
Σε εντάσεις μέχρι 85 μπορούσα και χωρίς αυτό.
Προφίλ μπορείς να αλλάξεις (64) και να επιλέξεις το κατάλληλο.
Πιό καλά όμως αποτελέσματα είχα με τη ρύθμιση dynamic eq όπου η επίδραση του ρυθμίζεται με βάση ένα κατώφλι, attack, και άλλες παραμέτρους έτσι ώστε η ουσιαστικά να επεμβαίνει μόνο σε μεγάλες εντάσεις πιό αποτελεσματικά.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Μα φυσικά και ρυθμίζουμε σε στάθμες που συνήθως ακούμε.

Μέχρι τα 90db όλα παίζουν μια χαρά... Μετά γίνεται ο χαμός!

Μα ο Παναγιωτίδης άλλο λέει οτι κάνει το δικό του.

Μπορείς, αν κατάλαβα καλά, να σώσεις στη μνήμη έως και 64 διαφορετικά profiles που τα επιλέγεις ανάλογα με την στάθμη που ακούς μουσική κάθε φορά.
Εμένα μου αρέσει, αν όντως λειτουργεί με αυτό τον τρόπο. Αν επιλέγεις profile και από το remote , το αγόρασα αύριο.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
ντεν υπάρκει remote καρντιά μου...
σήκω κάτσε.
Αλλά αμα βάλεις μιά τρίμετρη οπτική και τρίμετρα αεσεμπου το παίρνεις και αγκαλιά.
Η ιστορία με τις μνήμες (προφάιλ) είναι μιά λύση.
Η πιό καλή σας είπα είναι το dynamic eq.
Διαλέγεις πχ τη συχνότητα που σε ενοχλεί.
Πχ σε μένα 53 hz.
Μπορείς να την κόψεις 15 db ξεκινώντας πχ από τα -30 και να την κορυφώσεις πχ στα 0.
Με μιά attack πχ 0.2 msec, κάτι αντίστοιχο σε release, ένα ratio γιά το είδος της επέμβασης και φυσικά μπορείτε να επέμβαιτε στην ίδια τη συχνότητα είτε σε ανωπερατό ή κατωπερατό φίλτρο με ξεχωριστές καμπύλες επέμβασης....
Δεν είναι άσχημα.
Στην αρχή είναι λίγο πολύπλοκα, αλλά ότα ακούς τα αγαπημένα σου μπουμαριστά δισκάκια και το βλέπεις στο κρίσιμο σημείο να κόβει όταν ανεβάζεις ένταση το ευχαριστιέσαι...