Ένα ....Βρώμικο Project

31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
TIGER ειναι το ονομα .... με φημη τον λένε τιγκεροσαυρο Αμερικανικο κιτ το οποιο αφησε εποχη για τα καλουδια που ειχε ηχητικα αλλα και γιατι καιγοταν για πλακα με παμπολλες αναφορες για διαφορα προβληματα σταθεροτητας .

Κατασκευαστηκε καποια στιγμη γυρω στο 1980 και κουβαλαει πανω του τα μυρια οσα προβληματα και απο πλευρας σχεδιασης αλλα και παρα πολλα απο πλευρας υλοποιησης .Μην γελιεται κανεις οι δικες μου κατασκευες εκεινης της εποχης απο τοτε ειχαν περισσοτερη ομορφια αλλα υπεφεραν απο δεκαδες τεχνικα λαθη και στην πλατη αυτων των κυκλωματων μαθαμε φτασαμε ως εδω .

Το μηχανημα ειναι κατασκευασμενο με τα θλιβερα υλικα και λαθη της εποχης ...καθε ενα απο αυτα φερει την δικια του ιστορια υλικα αγορασμενα ακριβα και δυσκολα με καταλοιπα του τεχνολογικου εμπαργκο που ειχαν επιβαλει οι ιμπεριαλιστικες δυναμεις στην χωρα μας λογο της χουντας ( καλο εεεε δεν ξερω καν τι σημαινει αλλα καπου το ακουσα μου αρεσε και το ανατυπωνω :guitarist:) τα οποια οπως ειπα συνδυασμενα με μια κακη κατασκευη ηταν συνταγη καταστροφης ...και ομως εζησε 31 χρονια .

Ποτενσιομετρα Ανατολιkης γερμανιας RFT καποιοι πυκνωτες philips ελληνικοι μετασχηματιστες , αθλιες σχολικες μπορνες , Υλικα αγορασμενα απο τον Βαγγελη στο Ακτινιο (rip) τον πατερα Δαμασκηνο κατω απο το Μινιον .... Τα παλληκαρια στην Κανιγγος μετα δυσκολα υλικα ...καποια αλλα απο τον Μπουριωτη ... τρελλες εποχες .

Τα μεγαλα σασσι ηταν ειδος πολυτελειας οποτε ο κατασκευαστης εφιαξε δυο μικρα σασσι και πηγε σε τεχνολογια μονομπλοκ .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αφιερωνω λοιπον ενα ολοκληρο νημα στην ανακατασκευη του μηχανηματος οπου μεσα απο αυτα θα ηθελα δουμε τα λαθη που εγιναν τοτε και πως μπορουμε να τα προφυλαξουμε με χρησιμες πληροφοριες και για τα μηχανηματα μας στο μελλον αλλα και μια και ο ενας τιγκεροσαυρος δουλευει ακομα τις επομενες ημερες θα ανεβασω και καποια σετ μερησεων για να εχουμε μια εικονα του πως επαιζε πριν και πως θα παιζει μετα .

θα παρακαλουσα την διαχειρηση αν θεωρει οτι το θεμα πρεπει να παει στην κατηγορια diy να πραξει τα δεοντα
Ευχαριστω πολυ
Σακης Πετροπουλος
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: ΕΝΑ ....ΒΡΩΜΙΚΟ PROJECT

DSC00362.JPG


εδω μπορουμε να δουμε πως ηταν ενα τμημα της αρχικης κατασκευης , κακες καλωδιωσεις , χοντρη παροχη ρευματος ομως, πυκνωτες τοποθετημενοι οριζοντια , πλακετα καθετη αλλα με πυκνωτες οριζοντια , μεγαλες διαδρομες στις καλωδιωσεις , ναι μεν αλλα δε με καλωδια VDH τα οποια φυσικα δεν μπορουν να προσφερουν απολυτως τιποτα εκει περα , πολυ κακη η τοποθετηση της καλωδιωσης μεταξυ πλακετας και τρανσιστορ εξοδου αλλα και νουμερο ενα λογος για να πεσει το μηχανημα σε ταλαντωσεις ( τα καλαωδια εκπομπων και συλλεκτη που διαχειριζονται τα "χοντρα" ρευματα επαγαγουν στα καλωδια των βασεων που ειναι πολυ πιο ευιασθητα και αρχιζει η ταλαντωση και ολα μαζι επαγαγουν στα καλωδια του αρνητικου τρανσιτορ και εκει χανεις την μπαλα )

Βυσμα RCA χωρις απομονωση απο το σασσι αναμενω βομβους και ground loops να περιμενουν στην γωνια και να βοηθαν ακομα περισσοτερο την ταλαντωση να κανει κακο
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: ΕΝΑ ....ΒΡΩΜΙΚΟ PROJECT

DSC00363.JPG


ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΑ απο την καλωδιωση των εξοδου και των προβληματων που δημιουργει ( προσθεσε οτι και η ψυκτρα ειναι εξαιρετικα οριακη )
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: ΕΝΑ ....ΒΡΩΜΙΚΟ PROJECT

DSC00364.JPG


λεπτομερια απο το μικρο μονομλποκ σασσι και τους διακοπτες που συνδεαν τα ηχεια ( που προστασιες εκεινη την εποχη ) θεωρω οτι ο μικρος διακοπτακος με δυσκολια θα αναβε εναν τετοιο μετασχηματιστη αλλα ισως και να ειναι διπλος και γεφυρωμενος οποτε τα καταφερε ...δεν το προσεξα
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: ΕΝΑ ....ΒΡΩΜΙΚΟ PROJECT

DSC00365.JPG


λεπτομεριες ( για να παω και σπιτι σε καποια φαση ) απο την πλακετα και τα .... γηριατρικα εξαρτηματα πανω της ...εις αυριον τα σπουδαια ελπιζω να καταφερω μεχρι αυριο να παρουσιασω και μετρησεις απο τον εν λειτουργια tiger για να μπορεσω να τον διαλυσω μετα ωστε να ξεκινησω την ανακατασκευη

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

gkon961

Established Member
1 February 2011
165
Αθήνα
Re: ΕΝΑ ....ΒΡΩΜΙΚΟ PROJECT

Είμαι ο κατασκευαστής!!!
Που πριν 30 περίπου χρόνια έφτιαξε 3-4 ενισχυτές από διάφορα σχέδια που πέσανε μπροστά του και αυτό ήταν εκείνο που έμελλε να μείνει..
Για τις γνώσεις που είχα τότε - μη ξεχνάμε ότι το ίντερνετ δεν μπορούσαμε ούτε καν να το φανταστούμε.. - έκανα τότε θαύματα..

Πηγή γνώσεων ήταν μόνον το περιοδικό ήχος που είχε δημοσιεύσει αρκετά σχέδια μα, εκείνο με κέρδισε και θέλησα να το φτιάξω.
Με κέρδισε η τεκμηριωμένη παρουσίαση και με αποζημίωσε ο ήχος του.. για αυτό το κράτησα για τόσα χρόνια. Χώρια που ένιωθα και σαν ..κουκουβάγιος πατέρας! Το αν του ..μάμησα τη μάνα βέβαια δεν έφταιγα εγώ, τόσα ήξερα τότε!
Λαμπάτες χροιες.. ζεστός, 'γεμάτος' ήχος που κανείς - στα πλαίσια τιμών που μπορούσα να πλησιάσω - δεν έφτανε. Από τους λίγους όπου την κάθε ηχογράφηση την παρουσίαζε όπως ήταν. Σκληρή; σκληρή, πλούσια; πλούσια. Και αυτό για μένα σήμαινε πολλά πάντα.

Μπήκα σε πρωτόγνωρες διαδικασίες τότε.. Επικοινωνία με τη Southwest Products Corporation απ όπου μου στείλανε πλήρη σχέδια, πλακέτες που έφτιαξα στο σπίτι μόνος μου, (με μονωτικό μαρκαδόρο, εμβάπτιση της πλακέτας στα χημικά για να διαλυθεί ο χαλκός που δεν ήταν 'ζωγραφισμένος' και άνοιγμα τρύπες με το τρυπανάκι του ενός mm για να περαστούν τα υλικά.., υλικά που και μόνον να τα βρω ήταν άθλος, πόσο δε μάλλον στη ποιότητα που ήθελα.

Τα δε τρανζίστορ τα παράγγειλα και μου τα στείλανε αυτοί, εδώ δεν υπήρχε κανένα.

Είχα όντως προσέξει πολύ τη τροφοδοσία (πάντα με βάση όσα γνώριζα - γνωρίζαμε όλοι τότε). Πυκνωτές τανταλίου παράλληλα με τους μεγάλους ηλεκτρολυτικούς (για να ανταπεξέρχονται στην αδράνεια των μεγάλων πυκνωτών να δώσουν ρεύμα άμεσα), χοντρά καλώδια για άφθονη στιγμιαία παροχή, αρκετά πάνω των προδιαγραφών οι μετασχηματιστές (4 Ampere αντί για 2.5 νομιζω), γέφυρα ανόρθωσης 25Α και καλώδιο ..κουζίνας για τροφοδοσία όπου είδα και μεγάλες διαφορές.
Καθώς βέβαια και αλουμινένια επιφάνεια που να χωρίζει με βάση την αρχή του κλωβού Faraday το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο του μετασχηματιστή από τη πλακέτα.

Και με συντρόφευσε όμορφα τόσα χρόνια.

Είχε οδηγήσει με καμάρι τα esl-63 ενός φίλου σε σχέση με έναν μάρκας Legend από όσο θυμάμαι.. ήξερα ότι είχα φτιάξει κάτι πραγματικά καλό για τα δεδομένα της εποχής.

Και μέχρι προχτές οδηγούσε αρκετά καλά τα Magnepan 1.7 που όλοι ξέρουμε πόσο δύσκολο φορτίο είναι.

Ομως τα μάγκια δεν αστειεύονται.. Τον ταλαιπώρησαν αρκετά 9 μήνες περίπου πια και το ένα κανάλι παρέδωσε πνεύμα.. Εκείνα που ο Σάκης λέει περί καλωδίωσης των τρανζίστορ εξόδου και καλωδίωσης τον έφτασαν στα όρια του.. Πολλά τα ρεύματα, πολλές και οι επαγωγές.

Και να πω και κάτι εδώ: Γράφει - και πολύ σωστά - ο Σάκης περί ανεπάρκειας ψύκτρας.
Πού να βλέπατε εκείνη του αυθεντικού σχεδίου! Το 1/3 ήτανε.. Εβαλα πληθωρική κιόλας και μου φάνηκε και περιττή με τα Kef104ab που οδηγούσε. Παγωνιά επικρατούσε! Αναρωτιόμουν συνεχώς: Αραγε η δίοδος που 'αισθάνεται' τη θερμότητα της ψύκτρας και ανάλογα ρυθμίζει το ρεύμα ηρεμίας λειτουργεί τελικά;

Με τα Magnepan μόνον αποδεικνύεται λίγη.

Εχω μεγάλη αγωνία για το πού αυτό το σχέδιο μπορεί να φτάσει... Που αν φτάσει στα επίπεδα που 'ανέβασε' τον Smart Kit, και αναλογικά με το σχέδιο του τιγκερόσαυρου που είχα διαβάσει εδώ, τότε είμαι πολύ χαρούμενος!


Υπ όψιν Σάκη ότι έχω άλλο ένα κανάλι φτιάξει, γιατί τότε είχα κατα νου και υπογούφερ, οπότε αν έχει καεί κάποιο τρανζίστορ οδήγησης (40409/40410) έχω να βάλουμε. Καθώς και επιπλέον τρανζίστορ εξόδου προκειμένου να γίνει καλύτερο ταίριασμα για ομοιογένεια ανάμεσα στα δύο κανάλια.
 

gkon961

Established Member
1 February 2011
165
Αθήνα
Re: ΕΝΑ ....ΒΡΩΜΙΚΟ PROJECT

Παρ´ όλο το χάλι - που παραδέχομαι - πάντως της υλοποίησης, με είχε εντυπωσιάσει η τριδιάστατη εικόνα που έφτιαχνε στο χώρο καθώς και τα δυναμικά του.
Σε ένα άλμπουμ δε όπου πρόσφατα έμαθα ότι θεωρείται και αναφορά καλής ηχογράφησης, - πρόκειται για το 'Ιδαίον άντρο' του Ψαραντώνη-, με είχε εντυπωσιάσει που αισθανόμουν την αίσθηση του ξύλου που αποτελείται η κρητική λύρα - και όχι ένα συνεχές βζζζζζ, καθώς και τα ξαφνικά 'τινάγματα' δυναμικής που έβγαζε. Δεν είναι τυχαίο που ο Ψαραντώνης θεωρείται ο Jimi Jendrix της κρητικής μουσικής.

Περιμένω τρομακτικές βελτιώσεις σε όλα αυτά! :)


ΥΓ: Το δεκάλεπτο της δυνατότητας για διόρθωση άρθρου παραείναι λίγο πιστεύω τη στιγμή που λαμβάνει υπόψιν και το χρόνο της διόρθωσης/προσθήκης στο άρθρο. Θέλω να πιστεύω πως ξέρετε παραπάνω από όσα ξέρω εγώ για αυτό το 10λεπτο. :)
 

Magellan

Banned
28 July 2006
19,085
Εν πλώ
Μεταφέρθηκε στην DIY μιας και παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον

για τους χρήστες της κατηγορίας.Και οχι μόνον, βέβαια!


Αναμένουμε την συνέχεια!
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,513
Τα καλώδια τροφοδοσίας 230V και το διακοπτάκι μου προκαλούν κρύο ιδρώτα...
 

takis

Supreme Member
11 August 2006
3,507
--------------------
εντυπωση μου κανει το van den hull που εχεις βαλει στα εξοδου τοτε πρεπει να ειχε πολλα οχι οτι τωρα ειναι τσαμπα λεμε τωρα
 
Last edited:
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
μια παρατηρηση για τον "κατασκευαστη" η θωρακιση με αλουμινιο εχει ελαχιστα να σου προσφερει για να πετυχεις τον κλωβο φαρανταυ χρειαζεσαι σκετο σιδερο το αλουμινιο δεν βοηθαει εικει ....

Τακη τα VDH εκει μονο κακο κανουν ...φυσικα δεν εχει να κανει με την εξαιρετη ποιοτητα του καλωδιου εχει να κανει με την ιδια την καλωδιωση ....Επισης εαν καποιος σκεφτει να κανει το ιδιο πραγμα με συστρεμενα εκει ειναι που το εχασε το μηχανημα μια και καλη .....

ανεβαινουν οι μετρησεις σε κανα δυωρο

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

off topic
Αντωνη ξαναστειλε το μαιλ ...σε ξεχασα
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
παμε λοιπον ...να το διαβασουμε το μηχανακι ...Υπενθυμιζω οτι οι μετρησεις ειναι απο το αδελφακι του το οποιο ακομα δουλευει

ημιτονο με ωμικο φορτιο στο 1ΚΗΖ υπαρχει μια μικρη ασσυμετρια στο κλιπαρισμα ισως εχει να κανει με καλωδιωση αλλα ισως εχει να κανει και με τροφοδοσια γενικα τιποτα το ανησυχητικο .


DSC00370.JPG
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
τετραγωνο στα 10ΚΗΖ .... μαυρη ειναι η νυχτα στα βουνα στους βραχους πεφτει χιονι ....αδυναμια θα επρεπε να ηταν απολυτα τετραγωνος ηταν αναμενομενο να στρογγυλευει τις ακριες αλλα αυτη η εικονα ειναι μαλλον πρωτογνωρη ...δεν ξερω αν εχει να κανει με ταλαντωση η θεμτα οδηγησης ..


DSC00373.JPG
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
τεραγωνικος παλμος στο 1ΚΗΖ σε ωμικο συν χωρητικο φορτιο μολις 1mf οπου το ringing ειναι μπολικο και πλουσιο μιση ντροπη του ενισχυτη και αλλη μιση του πηνιου εξοδου που ειναι τυλιγμενο πανω σην αντισταση dumper (πολυ κακη πρακτικη ) αλλα και γενικοτερη την υλοποιηση του zobel και την επιστροφη του στην γη ...Σημαινει οι σε δυσκολο ηχειο θα δυσκολευεται ακομα περισσοτερο

DSC00374.JPG
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
εικονα απο μπολικη ταλαντωση στο ευρος των 800ΚΗζ το οποιο σαφως ειναι εξω απο την ακουστικη αλλα αυτο δεν σημαινει οτι δεν βασανιζει το μηχανημα και δεν δημιουργεια αρμονικες και αλλες ασταθειες οδηγησης σε χαμηλοτερες συχνοτητες


DSC00376.JPG
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
τελος το χειροτεροτερο ολων και σαφης ενδειξη προβληματων στην σχεδιαση η την υλοποιηση ειναι το οφσετ στην εξοδο που φτανει με ανεση στα 170 τοσα millivolt


DSC00377.JPG