"Ενσωμάτωση" 2 sub σε Magnepan 1.6?

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
δηλαδη σπυρο αμα βαλουμε το sub στη γωνια που ειναι διπλα στο ενα ηχειο και ρυθμισουμε τη φαση ετσι ωστε να ειναι ιδια με αυτο τοτε αυτοματα θα ειναι ιδια και για το αλλο ηχειο;
 

elias

New member
26 July 2006
34
Σπύρο σ'ευχαριστώ πολύ για τις εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες (μου έδωσες δουλειά για κάνα δίμηνο...:) Πέραν της πλάκας με βοηθάει πάρα πολύ το κείμενό σου.

Δυστυχώς, επειδή ο χώρος είναι σαλόνι, οι πειραματισμοί για την τοποθέτηση μπορούν να έχουν συγκεκριμένο "εύρος" (μπορεί η ιδανικές θέσεις να είναι η μία πάνω στον καναπέ και η άλλη μέσα στο τζάκι, αλλά δεν..)

Μάλλον θα ξεκινήσω από την πρόταση του Μανώλη (πίσω από τα MG εκατέρωθεν ) και βλέπουμε. Ελπίζω να μην χρειαστεί και παραμετρική ισοστάθμιση. Είπα να απλοποιήσω το σύστημά μου (CDP-Ολοκληρωμένος-Ηχεία) και προβλέπω ότι θα χρειάζεται διήμερο σεμινάριο για να ανοίξεις τα μηχανήματα ν'ακούσεις ένα CDάκι

Υ.Γ. Όταν λες Σπύρο:

"Για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι υπάρχει η ελάχιστη δυνατή επικάλυψη μεταξύ τους, άρα χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν πιο απότομες κλίσεις στη συχνότητα αποκοπής του sub"

μιλάς για 24db/octave low pass? Γιά high pass?
 
Sorry που άργησα...

...αλλά έλειπα χτες όλη μέρα, και τώρα είδα τα μηνύματα.

Γιώργο (backousis), σε ένα συμμετρικό χώρο ακρόασης αυτό λέει η θεωρία. Στην πράξη, βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι η γωνιακή τοποθέτηση θα ακουστεί, ντε και καλά, καλύτερα. Υπάρχουν τόσες παράμετροι που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα, που όπως έγραψα πιο πάνω, θέλει αρκετό πειραματισμό και πολλές σημειώσεις για να βρεις την άκρη.

Ηλία, εννοώ τη συχνότητα αποκοπής του υπογούφερ προς τα πάνω, ώστε να μην επικαλύπτονται οι συμφασικές εκπομπές των μεγαφώνων (κυρίως woofer και subwoofer). Όπως πολύ σωστά έγραψε ο Μανώλης, αυτή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 6dB με το μικρόφωνο στη θέση ακρόασης.

BTW, η ιδέα του Τζωρτζάκη για τοποθέτηση των δύο sub ακριβώς πίσω από τα MG, έχει δουλέψει με εξαιρετικά αποτελέσματα, τουλάχιστον σε ένα σύστημα που έχω ακούσει (του Κώστα Τσαρουχά, στη Θεσ/κη).
Ξεκίνα από εκεί, και βλέπεις...//;-)
 
Last edited:

πανκροκ

AVClub Enthusiast
17 June 2006
783
ΠΑΤΡΙΔΑΑ!!!!!
ας πω και εγω μερικα
αν κρατησεις τον μπερυ και φτιασεις δυο 12αρια θα γινει του (ξερεις ποιου) το πανιγυρι , θινκ αμπαουτ ιτ(ενα κρος θελεις μονο μετα)

να ρωτηξω και εγω κατι ?
αν υποθεσουμε οτι μιλαμε για δυο σαμπ που παιζουν γωνια, η ιδεα η καμπινες να ειναι πρισματικες και το μεγαφωνο να βλεπει την ακριβως απεναντι γωνια (δηλαδη απο μπρος κατω αριστερα να βλεπει πισω πανω δεξια) εχει καποιο νοημα ?
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
λοιπον ο χωρος μου δεν ειναι συμμετρικος αλλα το δοκιμασα πριν την απαντηση του σπυρου.

το ειχα ξαναδοκιμαση χωρις επιτυχια αλλα μια και τωρα μπορω να χρησιμοποιησω eq λεω ας δω τη γινεται.

βαζω λοιπον το sub στη γωνια κοιτωντας προς την κατευθυνση που κοιτανε και τα ηχεια. και τιποτα.

σε μια στιγμη πως μου ηρθε και το γυρναω 90 μοιρες δηλαδη προς τον δεξι τοιχο του δωματιου.

ε λοιπον επαιξε τζαμι σε αυτη τη θεση.

αντε βγαλε ακρη. :music-smiley-005:
 
Last edited:

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σχετικά με τή τοποθέτηση SUB εκατέρωθεν , το είχαμε γράψει και στο πάλαι ποτέ avforum , αλλά ευκαιρία είναι να το αναφέρουμε (να υπάρχει...)

...Πέρα απο τήν "κοντινή" και σχεδόν on axis τοποθέτηση τών sub , μου είχε δωθεί η ευκαιρία να πειραματιστώ επι μακρόν σε χώρο που είχα αμεση και καθημερινή πρόσβαση (περίπου 42 τμ ) με τα sub να σχηματίζουν μιά σχεδόν πλήρη εκπομπή σε ένα αρκετά μεγάλο sweet spot

Είναι αυτό που βλέπετε στήν φωτό :
Πραγματικά το SPL σου κούναγε και τα σωθικά /μαλλιά/ μπατζάκια απο δυό δεκάϊντσα refleχ με τήν βοήθεια τής φόρτισης τής γωνίας (μέχρι και +12dB )

Το σύστημα χρησιμοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία σε home cinema , αλλά και με μία μικρή χρονική ιστοστάθμιση κροσσαρισμένο στα 48Hz , έπαιζε με αξιώσεις συνοδεία τών δυό εμπρόσθιων ηχείων τύπου array

Η σύγκριση στον ιδιο χώρο ελέμβανε χώρα με δυο velodyne 12 ιντσα
Μέγιστο SPL απο τα μπροστινά + SUB , περίπου 124-124.5dB ατόν ακροατή με σχετικά χαμηλη παραμόρφωση

Πάντως σε άγνωστους ακουστικά μη συμμετρικούς χώρους , δέν υπάρχει εύκολος κανόνας , χρειάζεται υπομονή , μεθόδευση , πειράματα και σημειώσεις
 

Attachments

  • tz1Rsmall.jpg
    tz1Rsmall.jpg
    33.7 KB · Views: 81
  • tz(3).jpg
    tz(3).jpg
    26.3 KB · Views: 50
Last edited:

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
backousis said:
"και με μία μικρή χρονική ιστοστάθμιση"

μανωλη μπορης να το εξηγησεις αυτο λιγο;

OK
Γιώργο ,είναι το αυτονοητο , δηλαδή μιά μικρή χρονική ολίσθηση για να έρθουν σε προσθετική σύμφαση τα δυό SUB με τα εμπρός (βασικά) ηχεία
Ουσιαστικά για να έρθουν σε φάση μισό μέτρο πρίν και μετά τήν θέση ακρόασης (γιατί για να είναι συμφασικά σε ολο το δωμάτιο...δέν γίνεται )
Επειδή ήταν και τα δύο ρεφλέξ , υπήρξαν κάποια προβληματάκια , αλλά λύθηκαν με κάποιες μετρήσεις ...ακόμη και το αυτοκινητάδικο (το coustic νομίζω εκείνη τήν εποχή ...) ήταν αρκετό
Οπότε ρύθμιση γινόταν μόνο απο τήν φέτα (αν θυμάμαι alesis ) που οδηγούσε τούς τελικούς τών SUB ,ενώ άλλαξαν και λίγο οι σωλήνες τών εμπρόσθιων array , μετρώντας και φέρνοντας ...
 
Απάντηση: Sorry που άργησα...

Σπύρος Κωστόπουλος said:
BTW, η ιδέα του Τζωρτζάκη για τοποθέτηση των δύο sub ακριβώς πίσω από τα MG, έχει δουλέψει με εξαιρετικά αποτελέσματα, τουλάχιστον σε ένα σύστημα που έχω ακούσει (του Κώστα Τσαρουχά, στη Θεσ/κη).

Πού ν'ακούσεις τα Μάγκια του Κώστα τώρα στη Λήμνο με ένα σαμπ με 18ιντσο μεγάφωνο της JBL και καμπίνα σχεδίασης Τζωρτζάκη. Βέβαια για να επιτευχθεί συνέργεια με τις μεμβράνες έχει γίνει απο τον γιατρό πολύωρο παιχνίδι με τοποθέτηση, συχνότητες αποκοπής, κλίσεις (πολύ απότομες όπως είπε και ο Μ.Τζ) και φάσεις του σαμπ. Τα τρία τελευταία ρυθμίζει το ψηφιακό κρός το Κώστα.
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio said:
OK
Γιώργο ,είναι το αυτονοητο , δηλαδή μιά μικρή χρονική ολίσθηση για να έρθουν σε προσθετική σύμφαση τα δυό SUB με τα εμπρός (βασικά) ηχεία
Ουσιαστικά για να έρθουν σε φάση μισό μέτρο πρίν και μετά τήν θέση ακρόασης (γιατί για να είναι συμφασικά σε ολο το δωμάτιο...δέν γίνεται )
Επειδή ήταν και τα δύο ρεφλέξ , υπήρξαν κάποια προβληματάκια , αλλά λύθηκαν με κάποιες μετρήσεις ...ακόμη και το αυτοκινητάδικο (το coustic νομίζω εκείνη τήν εποχή ...) ήταν αρκετό
Οπότε ρύθμιση γινόταν μόνο απο τήν φέτα (αν θυμάμαι alesis ) που οδηγούσε τούς τελικούς τών SUB ,ενώ άλλαξαν και λίγο οι σωλήνες τών εμπρόσθιων array , μετρώντας και φέρνοντας ...

ερωτηξης:
το runtime arrival εχει διαφορα με το phase η ειναι το ιδιο πραγμα;

και εξηγουμε:
στη φωτο που εχεις τα sub ειναι σε μεγαλυτερη αποσταση απο τον ακροατη.

εαν ρυθμισουμε τη φαση ετσι ωστε να ειναι συμφασικα στην θεση ακροασης αναπαραγοντας ενα κρουστικο ηχο ο ηχος τον ηχειων θα φτανη πρωτος στη θεση ακροασης αφου ειναι πιο κοντα σωστα;

αυτο θα μπορουσε να λυθη με delay στον ηχο των ηχειων ωστε να φτανουν μαζι με τον ηχο του sub στη θεση ακροασης που επισης θα τους εφερνε και σε φαση σωστα η μηπως ρυθμιζοντας τη φαση στο sub κανη το ιδιο;

υποθετω οτι δεν ειναι το ιδιο αλλα μηπως σε τοσο χαμηλες συχνοτητες η διαφορα δεν ειναι ακουστη λογο μεγαλου μηκους κυματος και αξιζη μονο μεταξυ mid-tweeter;

τι παω και ρωταω ομως ε;:violent-smiley-030:
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Βασικά με καθυστέρηση λύνεται το πρόβλημα , αλλά :

1) Πολλές φορές στίς συζητήσεις μας (χωρίς να φταίμε βέβαια ) , αντιμετωπίζουμε το θέμα με κάπως στατικό τρόπο
Δηλαδή , οταν παράγεται ένας ήχος , δέν σημαίνει οτι έχουμε εκπομπή ενός μόνο τόνου απο το SUB που θα συνδεθεί με κάποιο άλλο τόνο απο το ηχείο , για να φτάσει στ αυτιά μας όλο μαζί

2) Για να δωθεί η εντύπωση τής κρούσης , ειδικά στούς κτυπογενείς ήχους , υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν μαζί , αλλά ας μείνουμε στο βασικό , δηλαδή οτι η περιβάλλουσα του οργάνου θα αποδωθεί χωρίς φαινόμενα που θα αλλάξουν ριζικά τήν ηχητική υπογραφή του

3) Οπως όμως και να το δούμε , υπάρχει και η αντήχηση καθώς και μιά πιο γενική κατάσταση με τα στάσιμα , τόσο απο το χώρο στ αυτιά μας όσο και απο το χώρο πάνω στίς μονάδες ....δηλαδή έχουμε και άλλα κόλπα για μαγείρεμα

4) Υπάρχει και ένα άλλο θέμα , το οποίο έχει να κάνει με το πώς και πόσο η κάθε καμπινα θα αποτελεί συντονιζόμενο κύκλωμα για τήν άλλη και ποιές είναι αυτές οι συχνότητες που θα πιθανολογηθεί μια αμοιβαία ζεύξη ή υπερβάλλοντας κάποιο ακουστικό βραχυκύκλωμα (συμβαίνει οταν τα ρεφλέξ λειτουργούν κάτω απο το Fb τους και πχ σε ένα ηχείο ρεφλέχ με Fb 50Hz , μάλλον η εκπομπή του SUB με κανά 6αρι dB (πιο πολύ) στα 40-45 του δίνει και καταλαβαίνει ...)

PS
....δέν νομίζω οτι η θεωρητική προσέγγιση εδώ θα κάνει κάτι παραπάνω απο τα χοντρά και βασικά , τα υπόλοιπα θα είναι θέμα πειράματος και πολύ φοβάμαι οτι θα ισχύουν για δεδομένο κατώφλι ισχύος ή κάποια περιοχή έστω
 
Last edited:

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Επαναφέρω το θέμα γιατί έχω μια απορία!
Ερώτηση:
Γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε δύο σαμπ ακριβώς όπως και δύο κοινά ηχεία;

Δηλαδή δεν θα μπορούσαμε να έχουμε τα σαμπ σαν ...το κάτω τμήμα ενός μεγάλου ηχείου και ακριβώς από πάνω δύο μικρά ηχεία (πx Basic Bass);

Τα B&W 801 τι διαφορετικό έχουν από αυτή τη διάταξη;
:chinscratch:
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
βαγγελη αυτη ειναι η καλυτερη λυση.

το μονο διαφορετικο ειναι οτι καλυτερα να ειναι ακουστικης αναρτησης
τα μικρα απο οτι καταλαβα για μην συνονιζη η καμπινα τους στην περιοχη που παιζουν τα sub.

ελα ομως που τα δικα μου ειναι μεγαλα και δεν χωραη sub απο κατω.
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Απάντηση: Re: "Ενσωμάτωση" 2 sub σε Magnepan 1.6?

backousis said:
βαγγελη αυτη ειναι η καλυτερη λυση.

το μονο διαφορετικο ειναι οτι καλυτερα να ειναι ακουστικης αναρτησης
τα μικρα απο οτι καταλαβα για μην συνονιζη η καμπινα τους στην περιοχη που παιζουν τα sub.

ελα ομως που τα δικα μου ειναι μεγαλα και δεν χωραη sub απο κατω.

Στα δικά μου χωράει:music-smiley-005:
Κατ αρχήν θα παίξω με ένα (λέω να πάρω ένα φτηνό Koda) και αν μου αρέσει θα το ζευγαρώσω! (Δυστυχώς δεν θα μου γεμίσουνε το σπιτι μικρά 4" σαμπάκια......:flipout: )

Λέω να τα κροσάρω στους 150 κύκλους και να στουπώσω τους σωλήνες των αποπάνω με τίποτα παλιές κάλτσες για να αποφύγω τους παράξενους συντονισμούς.
Αν κάτσει καλά και εν καιρό θα ξεφορτωθώ τα ζαναντού με κάτι πιο "baby" σε SEAS.-bye-
 

OKOK

Established Member
27 September 2006
126
Έχω την εντύπωση πως ένα σάμπ στο κέντρο ανάμεσα στα δυό L-R ηχεία και σε ίση απόσταση από τον ακροατή με αυτά, δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Θέλει προσοχή στην επιλογή της συχνότητας συντονισμού φυσικά, ανάλογα με το χώρο.

Τα δυό σάμπ μπερδεύουν πολύ το συνολικό αποτέλεσμα και δυσκολεύουν το ταίριασμα μεταξύ τους (και με τα κυρίως ηχεία) αλλά και με το χώρο (εκτός σπανίων εξαιρέσεων εξαιρετικής ασυμμετρίας ή εξαιρετικής συμμετρίας).

Οι λύσεις τύπου 801 ποιός είπε πως είναι οι καλύτερες?

Όσο για το μέγεθος του μεγαφώνου του σαμπ, ο κανόνας είναι απλός: όσο πιο μεγάλο το γούφερ, τόσο καλύτερα.
Κάπου είχα δει ένα εκπληκτικό 32'......
 
Last edited:

OKOK

Established Member
27 September 2006
126
Να συμπληρώσω πως σαμπ όπου τα γούφερ κοιτάνε στα πλάγια ή πίσω ή κάτω ή έχουν οπή ανάκλασης από πίσω κλπ κλπ κλπ είναι για γέλια....

Το μεγάφωνο του σαμπ οφείλει να σε βλέπει κατάματα, όπως το μιντ και το τουίτερ!