- 23 June 2006
- 9,975
Νεανικό σχετικά έργο, η αριστουργηματική σονάτα για τσέλο και πιάνο opus 40 του Σοστακόβιτς, είναι μία ακόμη κατάδυση σε αβύσσους που ίσως είναι προορισμός, όταν απεγνωσμένα προσπαθούμε να ξε-αγκιστρώσουμε ένα ένα τα δεσμά από αυτά που δεν ανεχόμεθα πλέον προτιμώντας το τίποτε από το μαρτύριο, ίσως όμως είναι και τιμωρία, για το θάρρος να απαρνηθούμε το μπαγιάτικο φως ...
Έργο σε 4 μέρη, όπου σε πρώτη ανάγνωση ξεχωρίζουν η ανυπόφορη ένταση του 2ου μέρους, [λες και παρακολουθείς τις αισθήσεις σου να μετέχουν σε αγώνα αυτιστικών πρωταθλητών των 100 μέτρων], αλλά και η διαυγής απελπισία του αργού 3ου μέρους, [που τονίζει το αδυσώπητο των εικόνων εξαργύρωσης της μαλθακής συμφιλίωσης με τις υποχρεώσεις μας, με μια παγωμένη βεβαιότητα για την αλληλουχία μη ζωής που θα επακολουθήσει] … όμως ο προσεκτικός ακροατής γρήγορα θα αντιληφθεί το ρεσιτάλ ισορροπίας και αυτοπροστασίας που τα ακραία μέρη οικοδομούν… ακριβώς όπως στις ζωές μας, που συνεχώς τις φέρνουμε στα μέτρα μιας άκομψης κουρελαροειδούς ρουτίνας, έντρομοι μήπως οι δεκάδες εμβολιασμοί δεν εξασφαλίσουν τελικά την ανοσία από την δυστυχία….
Έργο σε 4 μέρη, όπου σε πρώτη ανάγνωση ξεχωρίζουν η ανυπόφορη ένταση του 2ου μέρους, [λες και παρακολουθείς τις αισθήσεις σου να μετέχουν σε αγώνα αυτιστικών πρωταθλητών των 100 μέτρων], αλλά και η διαυγής απελπισία του αργού 3ου μέρους, [που τονίζει το αδυσώπητο των εικόνων εξαργύρωσης της μαλθακής συμφιλίωσης με τις υποχρεώσεις μας, με μια παγωμένη βεβαιότητα για την αλληλουχία μη ζωής που θα επακολουθήσει] … όμως ο προσεκτικός ακροατής γρήγορα θα αντιληφθεί το ρεσιτάλ ισορροπίας και αυτοπροστασίας που τα ακραία μέρη οικοδομούν… ακριβώς όπως στις ζωές μας, που συνεχώς τις φέρνουμε στα μέτρα μιας άκομψης κουρελαροειδούς ρουτίνας, έντρομοι μήπως οι δεκάδες εμβολιασμοί δεν εξασφαλίσουν τελικά την ανοσία από την δυστυχία….