EOS-5D mark III

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Eνα πολυ πολυ ενδιαφερον ποστ που βρηκα σχετικα με την αναλυση των 22mp ειναι το εξης :


I have no insider information, but just wanted to point that 22 MP has some “magical” properties for HD video, as it corresponds exactly to a 3Χ3 oversampling of the final video resolution. (22 MP, minus crop for 16:9 ratio, divided by 9, equal 1080×1920)

The next “magical” resolution (4Χ4 oversamping) is at 39 MP.



Αν ειναι ακριβες αυτο τεχνικα τοτε φανερωνει ξεκαθαρα και το γιατι επελεγη σχεδον μηδενικη αυξηση της αναλυσης απο τα 21 στα 22 mp.

Κι όλο μαζί, 11888, τυχαίο;




Τα 22 mp ειπαμε γιατι προφανως επιλεγονται .


Xε χε... επειδη καποιοι (μαζι με αυτους και εγω) δεν φανηκαν να πειθονται απο το ποστ, οπως και εσυ αναρωτιεσαι αν στεκεται τεχνικα, συν του οτι με την C300 και την φημολογουμενη 4Κ δεν βλεπω λογο να βγαλουν και αλλη τοοοοοοσο προσανατολισμενη μηχανη στο βιντεο, εξ ου και τα σχολια περι μεγαλης αναλυσης... πιο πολυ με πειθει η κοντρα με την νικον εστω και σε επιπεδο ΜΡ ή ΑΑ φιλτρων ή αλλων ανουσιων χαρακτηριστικων παρα η στοχευση σε ενα κοινο (βιντεογραφοι) ενθετο και προσφατο προς το μεσον (φωτογραφικη μηχανη)...

Δηλαδη, ειναι τοσο δυσκολο να μπει ενας FF αισθητηρας σε μια... βιντεοκαμερα? Εδω τους εχουν κανει δαντελα... οτι θελει βγαζει ο καθενας, οπως θελει κοβει και ραβει... αλλος 2,7χ αλλος 1,8χ αλλος 2χ αλλος 1,6...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,735
Εκεί ψηλά.....
Δεν υπαρχει λογος να μπει FF αισθητηρας σε βιντεοκαμερα. Ειναι προβληματικη η χρηση μιας τετοιας υλοποιησης απο παραγοντα βαθους πεδιου και μονο. Το οτι τσουλησε η 5DII κανοντας μοδα δεν σημαινει οτι ειναι καταλληλη για μια βιντεοκαμερα. Ορθοτερη ειναι η χρηση ενος S35 αισθητηρα (δειτε εδω την διαφορα μεγεθους). Ειναι η χρυση τομη χρηστικοτητας και αισθητικης.
 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,735
Εκεί ψηλά.....
πιο πολυ με πειθει η κοντρα με την νικον εστω και σε επιπεδο ΜΡ ή ΑΑ φιλτρων ή αλλων ανουσιων χαρακτηριστικων παρα η στοχευση σε ενα κοινο (βιντεογραφοι) ενθετο και προσφατο προς το μεσον (φωτογραφικη μηχανη)...

Αυτο το λες εσυ που ενδιαφερεσαι για την φωτογραφικη χρηση. Η Canon που ακομα πουλαει !!! 5dII σαν ζεστα ψωμακια (συμφωνα με χθεσινη κουβεντα dealer επαγγελματικων canon) στην Ελλαδα αλλα και σε ολον τον κοσμο εχει αλλη αποψη.

Πετυχε διανα σε ενα πεδιο που δεν υπηρχε και αλλαξε τελειως το κινηματογραφικο πεδιο. Αναγκασε ακομα και τον Jannard της RED να παραδεχθει οτι η καμερα αυτη του αλλαξε τα σχεδια για μια φτηνη καμερα που τελικα εβγαλε με μεγαλη καθυστερηση αλλα πιο φορτωμενη και πολυ ακριβοτερη ακριβως γιατι στο πεδιο της φτηνης καμερας η 5DII τα τσακισε ολα.

Η 4k θα ειναι αρκετα ακριβη απο οτι καταλαβαινω. Και η C300 των 15400 ευρω (επισημη τιμη ελλαδας) ειναι σε αλλο επιπεδο τιμης....αλλα και αποδοσης.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Δεν υπαρχει λογος να μπει FF αισθητηρας σε βιντεοκαμερα. Ειναι προβληματικη η χρηση μιας τετοιας υλοποιησης απο παραγοντα βαθους πεδιου και μονο. Το οτι τσουλησε η 5DII κανοντας μοδα δεν σημαινει οτι ειναι καταλληλη για μια βιντεοκαμερα..

Η Canon που ακομα πουλαει !!! 5dII σαν ζεστα ψωμακια

Πετυχε διανα σε ενα πεδιο που δεν υπηρχε και αλλαξε τελειως το κινηματογραφικο πεδιο. .

Καλα, απο βιντεο δεν σκαμπαζω γρι (αλλο πραγμα η βιντεοκαμερα και αλλο η κινηματογραφικη καμερα?, εμεις για ποια απο τις δυο μιλαμε?), γι αυτο και το παραπανω μου φαινεται αντιφατικο...και δεν το καταλαβαινω...
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,852
Αθήνα με απόσπαση.
Απάντηση: Re: EOS-5D mark III

Καλα, απο βιντεο δεν σκαμπαζω γρι (αλλο πραγμα η βιντεοκαμερα και αλλο η κινηματογραφικη καμερα?, εμεις για ποια απο τις δυο μιλαμε?), γι αυτο και το παραπανω μου φαινεται αντιφατικο...και δεν το καταλαβαινω...

Mη σκάς βρε!!
Κάνε εσύ street photography που σου πάει και άσε τους άλλους να γυρνάνε το Ben Hur! :flipout::flipout:
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,735
Εκεί ψηλά.....
Καλα, απο βιντεο δεν σκαμπαζω γρι (αλλο πραγμα η βιντεοκαμερα και αλλο η κινηματογραφικη καμερα?, εμεις για ποια απο τις δυο μιλαμε?), γι αυτο και το παραπανω μου φαινεται αντιφατικο...και δεν το καταλαβαινω...


κινηματογραφικη ειναι η βιντεοκαμερα (πλεον...) που κανεις κινηματογραφο :D
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Re: Απάντηση: Re: EOS-5D mark III

Mη σκάς βρε!!
Κάνε εσύ street photography που σου πάει και άσε τους άλλους να γυρνάνε το Ben Hur! :flipout::flipout:

Πως να μη σκαω, μας τα καναν μανταρα, ανεβαζουν τις τιμες και ..... δεν ξερουν και τι θελουν... σε λιγο θα ζητανε και... φοκους πικινγκ... :7SFGSFG:

:ernaehrung004:
 
22 June 2006
34,864
NEO HRAKLEIO
Οι βιντεοκαμερες , μεχρι τωρα, ηταν για γρηγορες παραγωγες, με μεγαλο βαθος πεδιου (ντοκυμαντερ, αθλητικα, ειδησεις , κλπ) , επρεπε ν αντεχουν πολυ, να γραφουν μεγαλες διαρκειες και συνεχομενα , να εχουν καλη κινηση κλπ.

Δεν ειναι γι αυτο οι Video Dslr.

Δεν μπορουν να γραψουν μεγαλες διαρκειες, υπερθερμαινονται οι περισσοτερες, εχουν μετρια κινηση και rolling shutter , εχουν μικρο βαθος πεδιου (αλλου ειναι καλο, αλλου οχι) κλπ.

Δεν κανουν για ολες τις δουλειες ....εδω οι περισσοτερες δεν εχουν καν auto focus !

Οι εταιρειες δεν εχουν ακομη απαντησειες σε πολλα απο τα προβληματα τους, γι αυτο και δεν μπορουν ακομη να βγαλουν βιντεοκαμερες με τετοιους αισθητηρες.... το παλευουν ομως.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,150
Bratislava
Οι βιντεοκαμερες , μεχρι τωρα, ηταν για γρηγορες παραγωγες, με μεγαλο βαθος πεδιου (ντοκυμαντερ, αθλητικα, ειδησεις , κλπ) , επρεπε ν αντεχουν πολυ, να γραφουν μεγαλες διαρκειες και συνεχομενα , να εχουν καλη κινηση κλπ.

Δεν ειναι γι αυτο οι Video Dslr.
.

Αυτο λεω κι εγω... και βρηκαν ξαφνικα οι βιντεαδες με δυο ψωροχιλιαρικα δυνατοτητα να τραβανε και ενα διλεπτο πλανο με μηδενικο βαθος πεδιου, και να τ παιζουν αρτιστες, που πριν δεν μπορουσαν που να χτυπιοταν κατω με τοσα λιγα λεφτα και το πηραν και το τεντωσαν και τσιμπησαν και οι εταιρειες και αντι να ψαχνουν να δωσουν iso 1600 που να βλεπεται στο φωτογραφο, καθονται και φτιαχνουν Hdmi ασυμπιεστο...

Γιατι ακομα και οι του ρεπορταζ να το χρειαζονται για αμεσες καλυψεις με βιντεο σημαντικων γεγονοτων, ενα βιντεο τυπου youtube φτανει...
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Eνα πολυ πολυ ενδιαφερον ποστ που βρηκα σχετικα με την αναλυση των 22mp ειναι το εξης :


I have no insider information, but just wanted to point that 22 MP has some “magical” properties for HD video, as it corresponds exactly to a 3Χ3 oversampling of the final video resolution. (22 MP, minus crop for 16:9 ratio, divided by 9, equal 1080×1920)

The next “magical” resolution (4Χ4 oversamping) is at 39 MP.



Αν ειναι ακριβες αυτο τεχνικα τοτε φανερωνει ξεκαθαρα και το γιατι επελεγη σχεδον μηδενικη αυξηση της αναλυσης απο τα 21 στα 22 mp.


Τεχνικά είναι μεγάλη μανούρα (αν οχι αδύνατο) να δουλέψει σωστά το 3χ3=1 που υπονοείται. Ο λόγος είναι οτι στο ενα μπλοκ 3χ3 έχεις όμορφα και ωραία 5 πράσινα 2 κοκκινα και 2 μπλε πιξελ και μάλιστα συμμετρικά ως προς το κέντρο αλλά στο διπλανο έχεις 4 πρασινα 4 κοκκινα και ΜΟΝΟ ΕΝΑ μπλε (ή και αντίστροφα για τα κοκκινα μπλε). Επομένως η λύση για να έχεις ίδια μπλοκ 3χ3 είναι να αφήνεις κενές γραμμές ... αρα χρειάζεσαι μπλοκ 4χ4.

Τωρα το καλό με αυτή την λογική των μπλοκ 2χ2, 3χ3 ... είναι οτι έιναι εύκολο το binning (συγχώνευση) σε πίξελ ίδιου χρώματος που γίνεται ηλεκτρικά πριν ακομα και απο την ενίσχυση ISO με μηδενικό κόστος σε χρονο και θερμοτητα. Απο ενα μπλοκ 3χ3 θα φθάσουν στο Dac 3 δεδομένα και οχι 9, αντίστοιχα απο 2χ2 έχεις πάλι 3 δεδομένα αντι 4 (συγχωνευονται μόνο τα πράσινα). Και μάλιστα δεδομένα στιβαρά σαν να προέρχονται απο πιξελ με μέγεθος 5πλασιο (για τα πράσινα) ή διπλάσιο (κοκκινο, μπλέ). Και επι πλέον δεν χρειάζεται ουσιαστικά demosaic απλά εκλαμβάνονται οι τιμές των R, G, B σαν να είναι οι συνιστώσες ενος RGB πιξελ. Μιλάμε για διαδικασία 100 φορες πιο απλή απο demosaic.
Επίσης καλό παρελκόμενο είναι οτι τα 1920Χ1080 πίξελ που παράγονται με τέτοιο τρόπο, δίνουν ανάλυση σαν να ήταν πίξελ foveon 900-1000/1080. Ενω ενας αισθητήρας Βayer 1080 γραμμών δεν μπορεί να δώσει πάνω απο 700-750/1080 γραμμές με MTF 50.

Το κακό είναι οτι χρειάζεται και ανάλογης ισχύος Antialising φιλτρο αλλιώς παίρνεις aliasing/moire. Οχι ευθέως ανάλογης εκτροπής φίλτρο, για τα 2χ2 χρειάζεται περιπου 1,5χ για τα 3Χ3(+κενο=4χ4) περίπου 3Χ. Αυτό δεν είναι πρόβλημα σε μηχανές αποκλειστικά για βιντεο όπως η C300, βάζουν το κατάλληλο φίλτρο και τελειώνουν. Αλλά σε υβριδικές VDSLR που ειναι πρώτιστα φωτογραφικές ενα τέτοιο φίλτρο θα βγάλει ΠΟΛΥ ΘΟΛΟΥΡΑ, αναγκαστικά χρησιμοποιούν φίλτρο με δύναμη εκτροπής κατάλληλο για την πλήρη ανάλυση των πίξελ οπως εμφανίζεται στις φωτο.

Επίσης προβληματικό είναι στο μπλόκ 2χ2 οτι τα μπλέ και κόκκινα πιξελ είναι έκκεντρα.

Η Canon δίνει κάποια PDF για τον αισθητήρα της C300 που χρησιμοποιεί τέτοια τεχνική.

Περίληψη και λινκ... http://image-sensors-world.blogspot.com/2011/12/canon-super-35mm-cinema-sensor.html

500px-Bayer_pattern_on_sensor.svg.png
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,735
Εκεί ψηλά.....
Θα πρεπει να περιμενουμε να δουμε τι θα βγαλει τελικα η Canon Ηλια. Και αυτο γιατι στην προσφατη C300 που ηταν η πρωτη της αποπειρα εδραιωσης στην σοβαρη βιντεογραφια οπως ανελυσαν οι ανθρωποι της εταιρειας ο τροπος αποπλεξης χρωματος ειναι διαφορετικος.


201111036122.jpg



Δεν αποκλειω να μεταφερουν αυτον τον τροπο διαβασματος του χρωματος και στις dslr τους.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Ναθ, αν ανοίξεις τα PDF της Canon στα οποία αναφέρεται το λινκ που σου έβαλα θα δείς και ποιός είναι ο νεος αυτός τρόπος.

Ελάχιστα καινοτομικό το βλέπω (και ας λένε οι μαρκετίστες). Είναι γνωστο απο γεννήσεως Bayer και ο ευκολότερος τρόπος να κάνεις σύμπλεξη (οχι απόπλεξη) των τριών μονοχρωματικών καναλιών του Bayer αισθητήρα σε τριχρωματικά RGB πιξελ.

Δεν Βολεύει στις φωτογραφικές, διότι απαιτεί 4πλάσια πίξελ απο την τελική ανάλυση και ΑΑ φιλτρο μεγαλύτερης εκτροπής. Με την κλασσική αντιμετώπιση (demosaic) χρειάζονται το πολύ 2πλάσια πίξελ Bayer έτσι δουλεύουν οι RED, SONY κλπ.

Η καινοτομία είναι οτι (στην C300 αλλά και στην 1Dx, μακάρι και στην 5Dx) έβαλαν διπλές παράλληλες γραμμές μεταφοράς σε κάθε στήλη (αυτες που μεταφέρουν το σήμα απο κάθε πίξελ στον ενισχυτή στήλης, όπου ενισχύεται το σήμα ανάλογα με το επιλεγμένο ISO για να καταλήξει μετά στο DAC για ψηφιοποίηση). Απο αυτές τις γραμμές η μία μεταφέρει σήμα απο τα πράσινα πιξελ και η δεύτερη απο τα μπλέ+κοκκινα.

Η υπαρξη δυο γραμμών μεταφοράς
- αφενός δίνει διπλή ταχύτητα κρατώντας τον χρονισμό ανάγνωσης/ρησετ στα ίδια επίπεδα (στις Canon είναι σχετικά χαμηλός 30Hz/στήλη και τώρα γίνεται Χ2 = 60, οι Panasonic π.χ. είναι πολύ πιο γρήγορες 120Hz για την λειτουργία AF). Η διπλάσια αυτή ταχύτητα μειώνει στο μισό και το rolling shutter. Και μάλιστα διατηρείται και σε ληψη 24-25fps ενω οι Panny/Sony εχουν τέτοιο χρονισμό μόνο στο 50-60fps.

- αφετέρου έχει βολικά απομονωμένα τα πράσινα κανάλια ωστε να κάνει πολύ εύκολα συγχώνευση (binning) των ζευγαριών (τα δυο διαγώνια πράσινα σε κάθε μπλοκ 2χ2) ηλεκτρικά δηλ. απλά γρήγορα και χωρίς κατανάλωση. Kαι αυτή η συγχώνευση μειώνει τα δεδομένα που πάνε στο DAC (3 αντι 4 για κάθε μπλόκ) αρα και μειώνει το απαιτούμενο bandwidth = μειώνει και το θόρυβο αυτού του σταδίου. Επιπλέον τα συγχωνευμένα δεδομένα είναι σαν να προέρχονται απο 1 πιξελ διπλάσιου μεγέθους με SNR αυξημένο κατά 1,4. Και τέλος ουσιαστικά δεν χρειάζεται debayer.

Tωρα αυτή η συγχώνευση μπορεί να γίνει και ψηφιακά κατα την διαδικασία demosaic με "ίδια??" (έτσι το καταλαβαίνω αλλα δεν είμαι σίγουρος, κατι γράφουν τα PDF που θέλει ψαξιμο) ποιότητα αλλά με μεγαλύτερες απαιτήσεις σε bandwidth και επεξεργαστική ισχύ.

To Dcraw έχει ένα mode που κάνει ακριβώς αυτό 2χ2->1 (είναι και ταχύτατο σε αυτο το mode) και μπορούμε να δούμε σε παράδειγμα τι αποτέλεσμα δίνει (ευκρίνεια/ανάλυση/θορυβος) και τι προβλήματα (aliasing/moire)
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Δεν είναι και τόσο σπαζοκεφαλιά να κάνεις ένα σύστημα να λειτουργεί στο 3x3. Απλώς επανασχεδιάζεις τη διάταξη των χρωμάτων στο φίλτρο Bayer. Πχ σε τετράγωνα 3x3 θα μπορούσε οι 4 γωνίες και το κεντρικό να καταλαμβάνονται από το πράσινο (5 πράσινα δλδ), και τα λοιπά να τα παίρνουν συμμετρικά το κόκκινο και το μπλε. Βέβαια σε φωτογραφική χρήση θα μείωνε αναλόγως την ανάλυση, αυτονόητα.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,735
Εκεί ψηλά.....
Η καινοτομία είναι οτι (στην C300 αλλά και στην 1Dx, μακάρι και στην 5Dx) έβαλαν διπλές παράλληλες γραμμές μεταφοράς σε κάθε στήλη (αυτες που μεταφέρουν το σήμα απο κάθε πίξελ στον ενισχυτή στήλης, όπου ενισχύεται το σήμα ανάλογα με το επιλεγμένο ISO για να καταλήξει μετά στο DAC για ψηφιοποίηση). Απο αυτές τις γραμμές η μία μεταφέρει σήμα απο τα πράσινα πιξελ και η δεύτερη απο τα μπλέ+κοκκινα.


Δεν ηξερα οτι το εφαρμοσαν και στην 1Dx . Το θεωρω δεδομενο τοτε οτι θα το βαλουν και στην 5Dx . Πιθανον να ειναι και ιδιας γενιας αισθητηρας απλα λιγο μεγαλυτερος.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: EOS-5D mark III

Δεν είναι και τόσο σπαζοκεφαλιά να κάνεις ένα σύστημα να λειτουργεί στο 3x3. Απλώς επανασχεδιάζεις τη διάταξη των χρωμάτων στο φίλτρο Bayer. Πχ σε τετράγωνα 3x3 θα μπορούσε οι 4 γωνίες και το κεντρικό να καταλαμβάνονται από το πράσινο (5 πράσινα δλδ), και τα λοιπά να τα παίρνουν συμμετρικά το κόκκινο και το μπλε. Βέβαια σε φωτογραφική χρήση θα μείωνε αναλόγως την ανάλυση, αυτονόητα.

Πέρα απο την ανάλυση που θα μειωθεί κάπως σε φωτογραφική χρήση και τεχνουργήματα (π.χ. στο still life του Dpreview την Fuji X10 το κεφάλι του αγάλματος).
Θα υπάρχει πρόβλημα με το demosaic γενικώς αλλά και ειδικά οσον αφορά την χρωματική απόδωση (σε ορισμένα σημεία έχεις υπερσυγκέντρωση πράσινου και έλλειψη των άλλων, αναγκαστικά κάνεις interpolation από μακρυνά δεδομένα).
Kαι σε χρήση video θέλεις και 2Χ πιο ισχυρό antialias filter για να καλύψει το 3Χ3.

Χώρια που υπάρχει και πρόβλημα πατέντας διότι ...

Ακριβώς αυτό έκανε η Fuji στην X1-pro.

bayer.jpg
xtransfilter.jpg


Αυτοί οι τύποι στην Fuji δεν βάζουν μυαλό. Το έκαναν λέει για να εξαφανίσουν το πρόβλημα του moire οπότε δεν χρειάζεται να έχουν antialias και το αφαίρεσαν ...

Να τι κατάφεραν. Στην κουρτίνα αριστερά ... οχι ακριβώς moire, aliasing του κερατά, στα μάτια μου πιο ασχημο απο κλασσικό moire.

Edit. Επειδή εγινε σμικρυνση της εικόνας το λινκ ειναι. http://fujifilm.pl/xpro1porownanie/

zdjecie_2.jpg
 
Last edited:
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
OΟοχ παρασύρθηκα επειδή δεν υπάρχει κατι τέτοιο στις άλλες. Μάλλον είναι η διαφάνεια της κουρτίνας στη συγκεκριμένη στιγμή. Οι άλλες 2 φωτο δεν το έχουν και ... την έκανα την πατατα ολκης.
 

stgeo

AVClub Enthusiast
20 January 2008
1,136
OΟοχ παρασύρθηκα επειδή δεν υπάρχει κατι τέτοιο στις άλλες. Μάλλον είναι η διαφάνεια της κουρτίνας στη συγκεκριμένη στιγμή. Οι άλλες 2 φωτο δεν το έχουν και ... την έκανα την πατατα ολκης.

Μας εχεις αποζημιωσει ομως με το παραπανω σε παλαιοτερα θεματα για αυτο το ολεθριο λαθος σου.:grinning-smiley-043
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,735
Εκεί ψηλά.....
Ανακοινωνεται την επομενη εβδομαδα. Νικο οπλισε :D

Specs

22mp
61pt AF
100% VF
3.2″ LCD
Dual CF/SD Card Slots
Price: Around $3500 USD

Mεγαλη οθονιτσα και προσθηκη sd slot.

Kαι τα φραγκα πολλα....
 

aragorn

Μέλος Σωματείου
29 June 2006
3,651
Μέση γη
Μου φαίνεται πως οι εταιρείες αφού είδαν πως η υπερτιμολόγηση των ακάθρεπτων πουλάει, αποφάσισαν να εκτοξεύσουν τις τιμές και στις dslr.
Ας ελπίσουμε σε μείωση μετά τους Ολυμπιακούς...