Επιλογή κάμερας

bill8k

Established Member
11 February 2012
242
Έστω οτι έχω ενα budget στα 150.000 , μεγάλο μερος αυτού θα το διαθέσω για την αγορά 7 καμερών. Θέλω να ρωτήσω, γιατί κάποιος να αγοράσει Beta κάμερες & να μην πάει σε φορητή λύση (handheld); Μιλάμε πάντα για CCD sendors στα 1080p.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Ξεκινάμε πάντα από το ερώτημα: Για τί είδους χρήση προορίζω τον εξοπλισμό μου; Μιλάμε για γάμους, για ρεπορτάζ ειδήσεων, για κινηματογραφία, για στούντιο; τι από όλα;

Πάντως σαν γενική φιλοσοφία, οι εποχές που πηγαίναμε σε ογκώδεις μηχανές δείχνει να ξεπερνιέται. Αλλά αν η κάμερα είναι hand held, τότε η shoulder camera παραμένει η πιο επαγγελματική λύση.
 

bill8k

Established Member
11 February 2012
242
Καποια στιγμή ειχα μιλησει με εναν γνωστο - στην Αθηνα - εικονολήπτη και μου ειχε αναφέρει ακριβως αυτο που λες. Κάμερα γάμου - κάμερα ρεπορταζ ειδήσεων. Εγω ποτέ δεν το καταλαβα αυτο. Δεν μπορείς μία κάμερα των 15.000 ευρώ να την χρησιμοποιήσεις για το ενα live στις ειδησεις των 8 και μολις τελειωσεις να την φορέσεις σε εναν γερανό για να καλύψεις την δεξίωση μιας τελετής γάμου; Μπορεις. (λογικά). Οπότε, προς τι ο διαχωρισμός αν μιλάμε ΠΆΝΤΑ για κάμερα τελευταιας τεχνολογίας με τα χαρακτηριστικά που ειπα παραπάνω;

"τότε η shoulder camera παραμένει η πιο επαγγελματική λύση."
Στην σχολή (δεν τελείωσα ακόμη) κάποιος με ειχε πει κομπλεξικό επειδή σνόμπαρα της handheld κι έλεγα οτι σαν τις shoulder δεν υπάρχει. Και ναι, το μάθημα ήταν με shoulder κάμερα.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Ακόμα και αν δεχτούμε ότι τεχνικά δύο κάμερες (handycam και shoulder cam) είναι 100% ίδιες στην εικονα τους, είναι καθαρά θέμα εργονομίας. Αν την θες για να την πάρεις στο χέρι, η κάμερα ώμου αν και πιο βαριά σε κουράζει λιγότερο γιατι παίρνεις το βάρος στον ώμο σου. Μια handycam χωρίς βοήθημα στήριξης στον ώμο, όσο ελαφριά και να είναι θα σου κουράζει πολύ το χέρι από ένα χρονικό σημείο και μετά γιατί όλο το βάρος θα είναι εκεί. Ακόμα και κάποιο συστημα στήριξης στον ώμο να βάλεις (σαν υποκόπανο) πάλι δεν θα πάρεις την ίδια εργονομία γιατί η κατανομή του βάρους θα παραμένει μπροστά στην κάμερα. Αν χρησιμοποιείς τριπόδι δεν εχουν καμια διαφορά, πέρα από το γεγονός ότι οι broadcast λόγω βάρους έχουν πιο μεγάλες απαιτήσεις στον εξοπλισμό στηριξης (τριπόδια, γερανοί, steadycam κλπ) σε σχέση με τις μικρές κάμερες.

Αυτά με την προϋπόθεση ότι οι δύο κάμερες τεχνικά είναι ιδιες 100%. Στην πραγματικότητα, μέχρι πολύ πρόσφατα οι handycam κάμερες είχαν πολύ μικρούς αισθητήρες (1/3" CCD/CMOS) το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να έχουν μικρό bokeh, και μικρότερη ευαισθησία στο φως από ότι οι broadcast καμερες με πιο μεγάλους αισθητήρες (2/3" CCD/CMOS). Επίσης η ποιότητα των οπτικών στις μικρές κάμερες είναι πολύ χαμηλή σε σχέση με αυτή στις broadcast. Τώρα με τις DSLR έχουν ανατραπεί αρκετά τα πράγματα. Αλλά και πάλι δεν μιλάμε για handheld καμερα αλλά για φωτογραφική μηχανή με δυνατότητα εγγραφης HD video.
 
Last edited:

bill8k

Established Member
11 February 2012
242
Να ρωτήσω κάτι ακόμη; Οι CCD δεν ειναι καλύτεροι απο τους CMOS; Εχω δει πολλά πολλά βιντεο και τα CMOS εχουν πολλά αρνητικά.
 
22 June 2006
34,779
NEO HRAKLEIO
Και τα 2 εχουν προβληματα... αναλογα με τι θες να κανεις.
Αν πχ πας με μια cmos να τραβηξεις αθλητικα γεγονοτα... ατυχησες !

Δεν εχεις auto focus (στις περισσοτερες.. οχι σε ολες ), εχεις εντονο aliasing-moira kai φυσικα rolling shuetter.
Επισης , δεν μπορεις να τραβηξεις πολυ ωρα, λογω χρονικου περιορισμου και υπερθερμανσης.

Με μικρο cdd , δεν εχεις πολυ καλο low light , δεν εχεις μικρο βαθος πεδιου κλπ

Δεν υπαρχει καλυτερη λοιπον...
 

bill8k

Established Member
11 February 2012
242
Ο λογος που ειπα οτι το CMOS ειναι χειροτερο, είναι ακριβως αυτο: rolling shuetter & το θεμα με την "γρηγορη κινηση" γενικά. "Με 3CCD ομως και αισθητηρα 2/3'' νομιζω εισαι οκ. Στην τελική ρε παιδια δεν γινεται μια καμερα 40.000 Ευρω να ειναι για συγκεκριμενα πράγματα. Θα τρελαθω, θα πηδηχτω απο το παράθυρο!!!
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Φίλε μου φυσικά και γίνεται. Θα σου πω ένα παράδειγμα. Μια κάμερα των 100.000 ευρώ όπως μια Alexa δεν είναι το ίδιο εύχρηστη με ένα broadcast camcorder των 10.000 αν το ζητούμενο είναι να την πάρει ένας άνθρωπος στον ώμο και να κάνει ρεπορτάζ στο δρόμο. Η πρώτη, έχοντας μεγάλο αισθητήρα έχει ρηχό βάθος πεδίου και κατά συνέπεια θέλει μεγαλύτερη προσοχή στο νετάρισμα από ότι η δευτερη.
 

bill8k

Established Member
11 February 2012
242
Το βαθος πεδίου πως αναφερεται στα specs μιας καμερας; Πως ξερω δηλαδη τι ειναι καλο-κακο για ρεπορταζ στο δρομο - γερανό - steadicam; Απο την εμπειρία μου σε DSLR παντως δεν ειναι και τοσο δυσκολο να νεταρεις σε ενα ρεπορταζ για παραδειγμα...
 

giannispass

New member
17 October 2011
16
Η γνώμη μου.
Πάντα για την αγορά του οτιδήποτε, λαμβάνεται υπόψην του η συγκεκριμένη χρήση του.
Ξεκινάς απο το τι θέλεις να τραβάς!!!
Αλλο camcorder είναι για διαφημιστικά, άλλο για ταινίες, άλλο για Γάμους, άλλο για ρεπορτάζ στον δρόμο.
Εσυ για τι χρήση το θέλεις?
Γενικότερα, σχετικά με CCD και CMOS, τα CCD κατέχουν τα πρωτεία. Μακριά απο CMOS, κυρίως λόγω του προβλήματος με τα flash των φωτογράφων.
Όσο αφορά το θέμα ποιότητας σε σχέση με το μέγεθος, αυτό είναι πλέον ξεπερασμένο.
Βλέπε Canon 5D, που αν και μικροσκοπική έχει εκπληκτική εικόνα. Απο την άλλη, οι επαγγελματικές μηχανές ειναι μεγάλες για διάφορους λόγους.
1ον, δεν ενοχλεί το μέγεθος και το βάρος και η κύρια χρήση τους είναι πάνω σε τριπόδι, οπότε δεν μπαίνουν στην διαδικασία να τα μειώσουν.
2ον, είναι θέμα εργονομίας. Επειδή οι επαγγελματικές μηχανές θα φορέσουν πανω στο σώμα τους διάφορα add-ons όπως μεγαλύτερους φακούς, follow-focus, μεγάλα battery packs, διάφορα ηχοληπτικά, mattebox, απαιτούν κάποιο όγκο όπως καταλαβαίνεται για να χωρέσουν. Και απο την άλλη, και κάποια εργονομία.
Ενα άλλο θέμα, είναι οτι το βάθος πεδίου είναι απόλυτα συναρτώμενο απο τον φακό και το διάφραγμα.
Οπότε σαν τελική απάντηση, είναι το ερώτημα.
Επίσης, δεν μπορούμε να έχουμε μια RED να τραβάμε Γάμους, γιατί ακόμα και αν το οικονομικό δεν είναι παράγοντας για εμάς (που δεν νομίζω...), το τεράστιο αρχείο που θα έχουμε απο την χρήση 3-4 ωρών, θα είναι απο πολύ δύσκολο έως και αδύνατον να το επεξεργαστούμε και να το μοντάρουμε, χωρίς την χρήση πανίσχυρων workstations και τεράστιων αποθηκευτικών μέσων.

Το κάθε τι, είναι για μια συγκεκριμένη χρήση.
Αποφάσισε τι θέλεις να τραβήξεις και που θα έχει χρήση ο εξοπλισμός και θα έχεις και την σωστή απάντηση.