[Επίσημο] Apple Vision Pro

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,925
Παλλήνη
Κανεις που κανεις το quote, διάβασε το τουλάχιστον. Δεν είπα πουθενά ότι χρειάζεται διπλάσια ανάλυση, είπα ότι η περίπου διπλάσια του vp (σε σχέση με αλλά) δεν επαρκεί για να υποκαταστήσει την ανθρώπινη όραση.

Το ότι δεν ισχύει είναι δίκη σου άποψη βασιζόμενη μάλιστα όχι στην δίκη σου εμπειρία (όχι για το vp αλλά ούτε καν γενικά με vr τα τελευταία χρόνια) αλλά σε “reviews” (που απλά δεν αναφέρουν sde (που και να έχει πρέπει να βρεις τον 1 στους 100 που θα το δει και θα θέλει να το πει κιόλας) / κάτι που μόνο του δεν τα λέει όλα για την ανάλυση - τα είπαμε πιο πάνω αλλά τα αγνοεις) και αγνοώντας και τη θεωρία περι ανάλυσης ανθρώπινου ματιού.

Εγώ κρίνω βάσει αυτών που ξέρω και έχω δει.

Μακάρι εσένα να σου κάνει γι αυτό που θες, πάντως.

Σωστά, έγραψες ότι χρειάζεται «τάξεις μεγέθους» υψηλότερη ανάλυση για να μην βλέπουμε πιξελ
Τεσπα, το εξαντλήσαμε.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,666
Σωστά, έγραψες ότι χρειάζεται «τάξεις μεγέθους» υψηλότερη ανάλυση για να μην βλέπουμε πιξελ
Τεσπα, το εξαντλήσαμε.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ελα να σε τρατάρω παστίτσιο, να πάνε κάτω τα φαρμάκια (3.5Κ είναι αυτά) :p
 
  • Haha
Reactions: vadergr
Εν τω μεταξύ, πολύ κακώς συνεχίζουμε να μιλάμε για 3.5Κ. Υπάρχουν και οι sales taxes, με τους οποίους φτάνουμε αισίως στα σχεδόν 4, καλά στην Ελλάδα θα ξεπεράσουμε λογικά τα 4.5, μην πω 5 μαζί με την πειραγμένη ισοτιμία.
 
Last edited:

vadergr

Super Moderator
Staff member
17 August 2007
27,566
Μεταμορφωση
Εγώ ακόμα ψάχνω να βρω τι use case έχει το συγκεκριμένο μαραφετι.
Τεχνολογικά πολύ προσεγμένο, αλλά στην πράξη...
Games δεν έχει, αυτονομία και ήχο για home cinema δεν έχει, ακόμα και για να περνάς τον χρόνο σου στο αεροπλάνο θα θες σημαντικό αποθηκευτικό χώρο, μαζί με τυχόν έξτρα μπαταρίες.
Το να κυκλοφορεί κάποιος στον δρόμο η στο τρένο με το μαραφετι και να κάνει κινήσεις το θεωρώ γελοίο στην καλύτερη, επικίνδυνο στην χειρότερη περίπτωση.
 
Δε νομίζω τόσο πολύ, κι εγώ 3-4 γενιές βλέπω (=3-4 χρόνια).

Όχι ότι θα αλλάξει ριζικά η τεχνολογία, αλλά θα έχει εδραιωθεί η υποστήριξη από developers (άρα θα έχει κάποιο νόημα - που τώρα δεν έχει), ενώ ίσως ένα πιο ώριμο και καλογραμμένο software θα κάνει τους τεχνολογικούς περιορισμούς πιο αδιάφορους, είτε τεχνικά (πχ κάτι έγραφα παραπάνω για το πως μπορεί μεγάλο κομμάτι του passthrough να είναι pre-rendered) είτε μέσω της χρήσης (πχ το GUI να κάνει καλύτερο blend τα virtual με τα physical και να μην υπάρχει τόσο χαώδης διαφορά που να σου αποσπά την προσοχή στο passthrough).

Και βέβαια, πριν απ'ολα, θα πρέπει όπως είπαμε η τιμή να πέσει στο λίγο πάνω από τον ανταγωνισμό (όπως σε όλα τα υπόλοιπα προϊόντα Apple), από το 6 φορές πάνω που είναι τώρα. Και προφανώς για να πέσει η τιμή σε τέτοια επίπεδα αυτό δε γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη, θα πρέπει να βρούν δικαιολογίες για κάθε σταδιακή μείωση.

Πέρα από τη γκρίνια για όσα έγραψα παραπάνω, ξαναλέω αυτό με το οποίο ξεκίνησα, ότι είναι Apple συσκευή, και το περιβάλλον και η εμπειρία χρήσης (πέρα από τα τεχνολογικά bottlenecks) είναι πραγματικά βγαλμένη από ταινία Sci-Fi. Αυτό τους το δίνω.
 
Κάτι κουφό, που στην αρχή νόμισα ότι είναι ιδέα μου, αλλά αρχίζω και το βλέπω συστηματικά. Μετά από λίγες μέρες παιχνιδιού με το μαραφέτι (μη φανταστείτε πολύωρη χρήση, άντε αθροιστικά μια ώρα τη μέρα, και πολύ λέω), έχω αρχίσει και εκεί που γράφω στο Mac να βλέπω το κείμενο να κάνει pop σα να βρίσκεται σε 3D. Ανεπαίσθητα προφανώς, αλλά το παρατήρησα ουκ ολίγες φορές (χωρίς να το σκέφτομαι ή να ψάχνω να το δω). Ίσως ο εγκέφαλος μας προσπαθώντας να προσαρμοστεί στο VR και αρχίζει να φτιάχνει νέα μονοπάτια τα οποία μένουν residually αργότερα.

Ελπίζω να μη στραβωθώ τελείως. 🤓
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,666
Κάτι κουφό, που στην αρχή νόμισα ότι είναι ιδέα μου, αλλά αρχίζω και το βλέπω συστηματικά. Μετά από λίγες μέρες παιχνιδιού με το μαραφέτι (μη φανταστείτε πολύωρη χρήση, άντε αθροιστικά μια ώρα τη μέρα, και πολύ λέω), έχω αρχίσει και εκεί που γράφω στο Mac να βλέπω το κείμενο να κάνει pop σα να βρίσκεται σε 3D. Ανεπαίσθητα προφανώς, αλλά το παρατήρησα ουκ ολίγες φορές (χωρίς να το σκέφτομαι ή να ψάχνω να το δω). Ίσως ο εγκέφαλος μας προσπαθώντας να προσαρμοστεί στο VR και αρχίζει να φτιάχνει νέα μονοπάτια τα οποία μένουν residually αργότερα.

Ελπίζω να μη στραβωθώ τελείως. 🤓
Δεν μου κάνει καθόλου περίεργο.

Και μετα από βόλτα με το φουσκωτο, όταν βγεις στεριά για κάποιες ώρες νοιωθεις, ανα διαστήματα, σα να είσαι ακόμη στη θάλασσα (ακόμη και αν δεν ζαλιζόσουν εκεί).

Εχει να κάνει με τα κέντρα ισορροπίας του εγκεφάλου, λογικά (μην ελπίζεις δλδ να γίνεις Spider-Man ή κάτι τέτοιο :ROFLMAO: )
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,925
Παλλήνη
Από ότι φαίνεται, κυκλοφορήσαν ηδη 4K UHD 3D movies, remastered για το Vision Pro (Dolby Vision, Multiview High Efficiency Video Coding (MV-HEVC), UHD resolution in HDR).

Screenshot 2024-02-12 at 16.30.16.png


DisneyAVP_3DMovies-1152x1536.png
 
  • Haha
  • Like
Reactions: vadergr and Maestro
Sorry αλλά αν αυτό το χάλι που είδα στο Disney+ στις 3D movies ειναι "enhanced", τότε αναρωτιέμαι πως ήταν πριν. Μιλάμε για unwatchable.

Εντάξει, για να είμαι δίκαιος, να πω ότι όντως δεν παρατήρησα ghosting και ήταν αρκετά φωτεινές (δεν έχω μέτρο σύγκρισης βέβαια, έχω πολλά χρόνια να δω 3D σε σινεμά). Απλά δεν παλεύεται, αφενός η θολούρα, αφετέρου το όλο αφύσικο κάδρο που παρατηρείς και καταστρέφει τελείως την έννοια της φωτογραφίας και κάθε κινηματογραφική ατμόσφαιρα. Μόνο για κάνα πλανητάριο, και κυρίως για τα παιδάκια να ενθουσιάζονται.
 
Επίσης, πάλι με το 3D? Δεν είπαμε ότι αυτό το άλογο ψόφησε;

Θα μπορούσε θεωρητικά να μην έχει ψοφήσει. Αφενός με άλλη τεχνολογία, αφετέρου με άλλες επιλογές των δημιουργών. Δηλαδή, αν το 3D έμοιαζε όπως πχ βλέπεις στο θέατρο, με φυσική αίσθηση βάθους όπως στην όραση σου, κανένα πρόβλημα δεν θα είχα. Όσο όμως κυριαρχεί αυτή η αντίληψη του ακραίου εντυπωσιαστικού που πρέπει ντε και καλά κάθε στοιχείο ενός κάδρου να αποτυπώνεται λες και απέχει 100μ σε βάθος από το διπλανό του, τότε απλά δεν παλεύεται. Φυσικά, αυτός είναι ο μόνος τρόπος να ξεγελαστείς από την κλίμακα και να μην παρατηρείς τα προβλήματα του 3D που θα παρατηρούσες αν όλα ήταν φυσικά.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,925
Παλλήνη
Παιδιά τα έχουμε ξανασυζητήσει. Το 3D εάν έχει υλοποιηθεί σωστά, δίνει άλλη αίσθηση σε ορισμένες ταινίες. Για παράδειγμα το Άβαταρ είναι άλλη ταινία σε 3D συγκριτικά με το 2D.
Με το Vision Pro λύνονται πολλά προβλήματα που σχετίζονταν με την θέαση 3D (Χαμηλή φωτεινότητα, χαμηλή ανάλυση, crosstalk, έλλειψη HDR). Είναι κάτι που ανυπομονώ να δω κατά το demo.
Ότι απέτυχε εμπορικά σαν τεχνολογία, εμένα δε μου λέει κάτι. Είναι ένα μέσο που αξιοποιηθεί σωστά, προσθέτει στην οπτιακουστική εμπειρία.
 
  • Like
Reactions: cinephile

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,666
Κοιτα να δεις που το 3D θα μας φέρει κοντά :ROFLMAO:

Όντως, δεν έτυχε καλής υποστήριξης.

Στα 4Κ και με την υψηλή φωτεινότητα των νέων μέσων θέασης (τα είχαμε και τα 2 προ AVP btw), ίσως είχε άλλη τύχη.

Αλλά το marketing αποφασίζει…

PS Υπήρχαν πάντως αρκετές ταινίες με «διακριτική» χρήση του 3D.
 
Παιδιά τα έχουμε ξανασυζητήσει. Το 3D εάν έχει υλοποιηθεί σωστά, δίνει άλλη αίσθηση σε ορισμένες ταινίες. Για παράδειγμα το Άβαταρ είναι άλλη ταινία σε 3D συγκριτικά με το 2D.
Με το Vision Pro λύνονται πολλά προβλήματα που σχετίζονταν με την θέαση 3D (Χαμηλή φωτεινότητα, χαμηλή ανάλυση, crosstalk, έλλειψη HDR). Είναι κάτι που ανυπομονώ να δω κατά το demo.
Ότι απέτυχε εμπορικά σαν τεχνολογία, εμένα δε μου λέει κάτι. Είναι ένα μέσο που αξιοποιηθεί σωστά, προσθέτει στην οπτιακουστική εμπειρία.

Έβαλα λίγο να δω μια και το ανέφερες. Εντάξει, λόγω του φαντασιακού περιβάλλοντος και των CGI δε σε ξενίζει τόσο όσο σε άλλες, αλλά δε μπορώ να συγκεντρωθώ σε πλοκή έτσι, είναι φοβερά distracting και ενοχλητικό τελικά. Εν πάσει περιπτώσει, τα έχει πει ο Κλιντ για τις απόψεις.

Πάντως εντάξει, να πω ότι πέρα από τα κλασσικά προβλήματα, δε βλέπω κάτι οφθαλμοφανές που να είναι τεχνικά λάθος στο 3D του Vision, οπότε ίσως να είναι όντως καλό γι'αυτό που είναι.