Δημήτρης Αντωνόγλου
AVClub Addicted Member
Re: Απάντηση: Επιστροφή στη Δραχμή;
Πέραν του ότι λόγω τιμών ο τουρισμός μας είναι μη ανταγωνιστικός και συρρικνώνεται δεν παίρνεις υπόψη σου και έναν άλλο παράγοντα. Ποιος τελικά καρπώνεται τη μερίδα του λέοντος από την τουριστική δαπάνη. Η απάντηση είναι οι Tour Operator του εξωτερικού. Βιβλιογραφία υπάρχει άφθονη. Σκέψου ακόμη τι οφέλη μπορεί να έχει ένα ξενοδοχείο που χτίζεται με ιταλικά πλακάκια από αλβανούς εργάτες, σερβίρει γάλα και πατάτες γερμανίας, έχει βουλγάρες καθαρίστριες και ενοικιάζεται με τη μέθοδο του guarantee από την TUI.
Σε αυτό θα μου επιτρέψεις να μην συμφωνήσω. Πιστεύω οτι είναι ένα μεγάλο ψέμα το οποίο προσπαθούν (και έχουν σε μεγάλο βαθμό πετύχει), να μας φυτέψουν στο κεφάλι ώστε να θεωρούμε τη χώρα μας αντιπαραγωγική και να σκύβουμε το κεφάλι όταν μας κουνάνε το δάχτυλο.
Πράγματι στους τομείς της γεωργίας (που θα' πρεπε) και της βαριάς βιομηχανίας δεν έχουμε να επιδείξουμε σοβαρή παραγωγή και εξαγωγές που είναι το ζητούμενο για το εμπορικό ισοζύγιο.
Εχουμε όμως τον τουρισμό (έστω στα χάλια που είναι) ο οποίος αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας μας και είναι απολύτως αντίστοιχος οικονομικά των εξαγωγών. Με τις εξαγωγές προσφέρεις ένα προιόν και εισάγεις συνάλλαγμα από μία τρίτη χώρα. Ακριβώς αυτό κάνουμε και με το τουριστικό προιόν. Οι τουρίστες κάνουν άμεση εισαγωγή συναλλάγματος όπως και οι εξαγωγές.
Θεωρώ οτι αυτό είναι που μας έχει σώσει οικονομικά μέχρι τώρα ως κατ' εξοχήν τουριστική χώρα και ας μην το λέει κανένας. Δεν παράγουμε με την έννοια που υπονοεί η Γερμανία αλλά έχουμε βρεί άλλο τρόπο, την τουριστική βιομηχανία η οποία είναι τεράστια στη χώρα μας και λειτουργεί αντίστοιχα εισάγοντας συνάλλαγμα.
Δεν είμαι οικονομολόγος αλλά με βάση το παραπάνω σκεπτικό έχω αρχίσει να αμφιβάλλω πολύ για την καραμέλα του "η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα" που αναπαράγεται από όλους μας.
Πέραν του ότι λόγω τιμών ο τουρισμός μας είναι μη ανταγωνιστικός και συρρικνώνεται δεν παίρνεις υπόψη σου και έναν άλλο παράγοντα. Ποιος τελικά καρπώνεται τη μερίδα του λέοντος από την τουριστική δαπάνη. Η απάντηση είναι οι Tour Operator του εξωτερικού. Βιβλιογραφία υπάρχει άφθονη. Σκέψου ακόμη τι οφέλη μπορεί να έχει ένα ξενοδοχείο που χτίζεται με ιταλικά πλακάκια από αλβανούς εργάτες, σερβίρει γάλα και πατάτες γερμανίας, έχει βουλγάρες καθαρίστριες και ενοικιάζεται με τη μέθοδο του guarantee από την TUI.