EPSON TW600 και lens shift

Pytzamarama

Established Member
19 July 2006
269
Athens
Παιδια σας ευχαριστω πολυ για τισ διευκρινισεις!
Απο οτι εχω καταλαβει τα games πρεπει να παιζονται με Through και οι ταινιες με Squeeze (δεν καταλαβαινω τι ουσιαστικα σημαινουν παντως).
Και μια ερωτηση.Το μαυρο του προβολεα πρεπει εν τελει να ταιριαξει με το μαυρο περιθωριο της οθονης προβολης για να θεωρησουμε οτι εχουμε ρυθμισει το μαυρο?
Ευχαριστω..
 
17 June 2006
1,443
Άλιμος
Pytzamarama said:
Παιδια σας ευχαριστω πολυ για τισ διευκρινισεις!
Απο οτι εχω καταλαβει τα games πρεπει να παιζονται με Through και οι ταινιες με Squeeze (δεν καταλαβαινω τι ουσιαστικα σημαινουν παντως).
Και μια ερωτηση.Το μαυρο του προβολεα πρεπει εν τελει να ταιριαξει με το μαυρο περιθωριο της οθονης προβολης για να θεωρησουμε οτι εχουμε ρυθμισει το μαυρο?
Ευχαριστω..

Εάν εννοείς να μήν βλέπεις διαφορά στα δύο μαύρα, θα ήταν το ιδανικό αλλα είναι αδύνατο με την σημερινή τεχνολογία. Όσο πιό κοντά είναι πάντως τόσο το καλύτερο. Για να ρυθμίσεις το μαύρο στον προβολέα σου υπάρχει διαδικασία που έχει αναφερθεί σε πόστ του Μάστερ των ρυθμίσεων Μανώλη Καστρουνή εδώ http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=271 .
 

Pytzamarama

Established Member
19 July 2006
269
Athens
Δεν ξερω αν αυτο που θα ζητησω στεκει,μιας και δεν γνωριζω κατα ποσο ιδιοι σε αποδοση ειναι 2 προβολης της ιδιας μαρκας.
Εγω 'τρεχω' τον Epson σε TheaterBlack1.
Θα ηθελα καποιος απο τους φιλους που ασχοληθηκαν με το καλιμπραρισμα του να ποσταρανε τις ρυθμισεις τους (Brightness,Contrast (για αυτα κατι εκανα με τις οδηγιες του φοβερου post του Μανώλη Καστρουνή και ενα THX DVD ),Saturation,White,Balck,Skin level,R.G.B κτλ)

Ευχαριστω προκαταβολικα!
 

Pytzamarama

Established Member
19 July 2006
269
Athens
Thanx Μιχαλη.Το γυρισα σε theater black2.
Αλλα δεν εχω την εμπειρια να ρυμισω τα Saturation,White,Balck,Skin level,R.G.B κτλ ktl κτλ.Ειμαι που ειμαι νεοπας,εχει και αυτο το δαιδαλωδες μενου..:)
Αν καποιος φιλος τα εχει ευκαιρα(τις τιμες τους εννοω) για το συγκεκριμενο preset θα με βοηθουσε πολυ...
 

ΜΙΛΤΟΣ

New member
27 October 2006
15
Μελίδης Μιχάλης said:
Τα αποτελέσματα είναι καλύτερα στο theater black 2 στον Epson.
Αυτό είναι κοινώς παραδεκτό.

Γεια σου Μιχάλη!
Δεν είμαι σίγουρος εάν αυτό που θα πω είναι αντικειμενικό ή υποκειμενικό,αλλά έχοντας ψάξει αρκετά τον συγκεκριμένο προβολέα κάνοντας διάφορους συνδιασμούς σεταρισμάτων κατέληξα ότι στο theater black 2 έβλεπα τα μισά στην πραγματικότητα από αυτά που θά´θελε να δω
ο σκηνοθέτης.(Με δεδομένο τις σωστές ρυθμίσεις GAMMA, BRIGHTNESS κ.τ.λ)
Πιστεύω ότι η σωστή κλίμακα του γκρι και το σωστό βάθος πεδίου που θα οδηγήσουν σε κινηματογραφική τρισδιάστατη αίσθηση δεν είναι δυνατόν να επιτευχθούν με theater black 2.
Βέβαια μαύρο θα πάρει κανείς κάπως καλύτερο, αλλά τι να το κάνεις το μαύρο
στη σκοτείνια και τι να το κάνεις που και το γκρι θα το βλέπεις μαύρο.
(Προσωπικά διέγνωσα συμπίεση στην κλίμακα του γκρι που γινόταν αρκετά αισθητή στα σκοτεινότερα πλάνα.)
Εγώ προσωπικά τον δουλεύω σε LIVING ROOM MODE με ίριδα on και έχω τσιμπήσει το gamma (προς τα κάτω)στις φωτεινές περιοχές και το ίδιο στις σκοτεινές.
Έτσι δεν έχω υπερφωτισμένα πλάνα ούτε πέπλο ούτε ενοχλητικό contrast και πολύ καλό μαύρο, ίσως το ίδιο με το theater black 2.(απλά το έβλεπα εκεί που πραγματικά του ταιριάζει)
Η εικόνα έγινε πιο ξεκούραστη, ρεαλιστική,τρισδιάτατη και με ισορροπία μεταξύ φωτ.-σκοτ.πλάνων.
Το dvd player μου, είναι το JVC 77ΝΑ, αρκετα φωτεινό και συνδεδεμένο με component και progressive σήμα.Αρκετά φωτεινό αλλά σε theater black 2 αντιμετώπισα σκοτείνια και με καλές συνθήκες φωτισμού.
Εάν κανείς βάζει σε δεύτερη μοίρα την οικονομία της λάμπας του ας το ψάξει με δυνατότερο mode και νομίζω προσωπικά ότι θα κερδίσει πολλά.
Είναι πιο εντυπωσιακή η ''ζωηρή'' εικόνα και καλύτερο το ασπρο της (όχι συμπιεσμένο με σωστό gamma)ενώ μπορεί να επιτευχθεί και πολύ καλό μαύρο.
 
Last edited:
Μίλτο δεν διαφωνώ αλλά, άλλο η είσοδος component και άλλο η HDMI.
Σαφώς και έχουν διαφορά.
Μέσω HDMI το Theater black 2 είναι καλύτερο. Φυσικά με τις κατάλληλες ρυθμίσεις σε φωτεινότητα και κοντράστ μπορείς να πετύχεις το καλύτερο δυνατό. Μπορούν όλα να έρθουν σε ισσοροπία.
Υπ´όψιν ότι εγώ τον δικό μου τον έχω ρυθμίσει σε επαγγελματία calibrator με όργανα. Και μάλιστα 2 φορές. Και τις 2 μου τον ρύθμισαν με το theater black 2.
 

ΜΙΛΤΟΣ

New member
27 October 2006
15
Έχεις δίκιο Μιχάλη, εγώ μίλησα για σύνδεση component και δεν έχω εμπειρία
από HDMI.
Μου έβαλες ιδέες τώρα..
Εγώ δεν προχώρησα σε αγορά dvd player με hdmi λόγω του ότι δεν υπάρχουν και οι ανάλογοι τίτλοι προς ενοικίαση ακόμη. (και η αναμονή λογικά συμφέρει σ'αυτή την περίπτωση)
Έχει τόση διαφορά η σύνδεση hdmi από την component με τα κανονικά dvd,
σε φωτεινότητα;
Ποιές οι διαφορές γενικότερα;
 
Μα δεν έχει σχέση το HDMI με τους τίτλους προς ενοικίαση.
Δεν νοικιάζεις DVD; Δεν τα βλέπεις έτσι κι αλλιώς;
Πάρε ένα player με HDMI, να ακλώδιο και μετά ρύθμισε. Με την component δεν παίρνεις τα μέγιστα. Τώρα είναι και φτηνά τα player με HDMI.
 

ΜΙΛΤΟΣ

New member
27 October 2006
15
Εγώ πίστευα ότι χωρίς HD κατάσταση δεν θά'χα ιδιαίτερη διαφορά.
Ξέρω ότι με ψηφιακή πλέον hdmi μπορώ να δω και τα συμβατικά dvd,αλλοίμονο, αλλά δεν ήξερα ότι θα είχα μεγάλη διαφορά στην ποιότητα.
 
Κι όμως έχει.
Εγώ είχα το περίφημο Sony 930S που με την component ζωγράφιζε, αλλά τελικά το άλλαξα και πήρα το Sony V92 με έξοδο HDMI μια και ο καινούργιος (τότε) προβολέας είχε τέτοια είσοδο.
Και ναι, υπάρχει διαφορά.
 

ΜΙΛΤΟΣ

New member
27 October 2006
15
Εντάξει.!!
Θα προχωρήσω σε αγορα καινουριου player.
Έτσι κι´αλλιώς θα το κάνω που θα το κάνω..
Θα κάνω μια έρευνα στο forum για το καλύτερο δυνατό
player με hdmi και θα φροντίσω και τις συνδέσεις..
Εάν έχεις κάτι να μου προτείνεις Μιχάλη και εσείς παιδιά,είμαι όλος αυτιά!!
Συζητάμε για κάτι λογικό και αξιοπρεπές γύρω στα 200 euro :chinscratch:
 

Mihalis S.

Supreme Member
19 June 2006
3,497
ΜΙΛΤΟΣ said:
Εντάξει.!!
Θα προχωρήσω σε αγορα καινουριου player.
Έτσι κι?αλλιώς θα το κάνω που θα το κάνω..
Θα κάνω μια έρευνα στο forum για το καλύτερο δυνατό
player με hdmi και θα φροντίσω και τις συνδέσεις..
Εάν έχεις κάτι να μου προτείνεις Μιχάλη και εσείς παιδιά,είμαι όλος αυτιά!!
Συζητάμε για κάτι λογικό και αξιοπρεπές γύρω στα 200 euro :chinscratch:

Για δές αυτό: http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=3230. Αν κάνεις λίγο υπομονή έρχεται και θα μπορούμε να δούμε εντυπώσεις από πολλούς χρήστες που το πήραν συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντος.
 

ΜΙΛΤΟΣ

New member
27 October 2006
15
Μιχάλης said:
Για δές αυτό: http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=3230. Αν κάνεις λίγο υπομονή έρχεται και θα μπορούμε να δούμε εντυπώσεις από πολλούς χρήστες που το πήραν συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντος.

Εντάξει...!
Περιμένω εντυπώσεις παίδες!
Α.. και καλές θεάσεις!
 

ΜΙΛΤΟΣ

New member
27 October 2006
15
Απάντηση: Re: EPSON TW600 και lens shift

Pytzamarama said:
Μιλτο επαιξες καθολου με Saturation,Tilt και RGB ή τα αφησες default?

Φίλε Pytzamarama, συγνώμη που καθυστέρησα να απαντήσω..
Δεν νομίζω ότι έχουν ιδιαίτερο νόημα οι δικές μου ρυθμίσεις,διότι
οι δικές μου ρυθμίσεις έγιναν με συγκεκριμένες συνδέσεις και πηγές (DVD pl.)
Μην ξεχνάμε και τον παράγοντα προσωπικό γούστο..
Πάντως θα σου δώσω κάποιες ''κατευθυντήριες δικές μου ''γραμμές'' που εγώ προσωπικά ακολούθησα και βελτίωσα όσο μπορουσα την εικόνα μου.
Ασχολούμε αρκετό καιρό με το χρώμα και με άλλους προβολείς στο παρελθόν και έχω διαπιστώσει ότι ένα χαμηλότερο saturation είναι ιδανικότερο από το ανάποδο.
Αυτό γιατί με αυτόν τον τρόπο θα αναγκαστείς να ανεβάσεις τις τιμές του RGB για να πάρεις χρώμα.Ανεβάζοντας το RGB θα έχεις πιό φωτεινά χρώματα, πιο τρισδιάστατη εικόνα, πιο ζωηρή, καλύτερο βάθος πεδίου,πιο ανάγλυφη εικόνα κ.α.
Εάν αυτό το προσπαθήσεις από το contrast ή brightnes δεν θα το πετύχεις.
Το πιο πιθανό είναι να μην πάρεις αξιοπρεπές μαύρο, να δημιουργήσεις 'πέπλο'
στην εικόνα σου, να πάρεις καμμένα πλάνα, ξεπλυμένα χρώματα, κουραστικό contrast κ.α
Άρα εκμεταλεύσου κάποιες υψηλότερες τιμές του RGB και κατέβασε το saturation.
Βέβαια αυτό θέλει τρόπο και όχι υπερβολές.Να έχεις υπόψιν σου ότι αυτές τις ρυθμίσεις πρέπει να τις τεστάρεις σε διαφορα πλάνα:σκοτεινά και φωτεινά.
Πρέπει να τις τσεκάρεις ώστε να έχεις όσο το δυνατόν σωστό χρώμα και στα δύο πλάνα.
Για παράδειγμα ίσως πετύχεις πολύ χρωματιστα σκοτεινά πλάνα και άχρωμα φωτεινά..
Να θυμάσαι ότι το offset ρυθμίζει κυρίως τα σκοτεινά πλανα και το gain κυρίως
τα φωτεινά.Θα πρέπει να έχεις λοιπόν ισορροπία του contrast και της φωτεινότητας στα σκοτεινα πλάνα, στα φωτεινά, και μεταξύ τους όλα να ισορροπούν χρωματικά...
Φτιάχνοντας αυτά θα χρειάζεται να ξαναδιορθώνεις διάφορες τιμές και αλλού
απ' την αρχή..
Όλα αυτά θέλουν τρόπο και όχι υπερβολές βέβαια μιας και ο προβολέας ο συγκεκριμένος έχει αρκετα καλή ισορροπία σε μηδενικές τιμές.

Επίσης σου προτείνω μια καμπύλη του GAMMA, και όχι τις by default ρυθμίσεις
που έχει ο προβολέας.Δηλ. μείσωσε τις τιμές του μαύρου στην άκρη αριστερά
και το ίδιο δεξιά.Τις ενδιάμεσες ανέβασέ τις έτσι ώστε να δημιουργήσεις καμπύλη.Αυτό θα κάνει την εικόνα σου πιο τρισδιάστατη και ξεκούραστη αλλά θέλει προσοχή και όχι υπερβολές πάλι.Πειραματίσου..!
Κάνοντας αυτό θα πάρεις καλύτερο βάθος πεδίου και πολλά άλλα,αλλά εάν υπερβάλεις θα πάρεις 'ψεύτικη' εικόνα και με τεχνουργήματα.

Προσωπικά θα σου πρότεινα να χρησιμοποιείς livingroom mode εάν δεν έχεις συνδεση HDMI.Εγώ αυτό έχω βάλει γιατι η σύνδεσή μου είναι component, η οποία είναι λιγότερο φωτεινή.

Επίσεις να ξέρεις ότι την δύναμη στην εικόνα σου θα δώσει κυρίως το πράσινο χρώμα Αυτό είναι το κυριότερο από τα τρία και το βασικότερο για την παραγωγή του λευκού και αυτό τα λέει όλα!
Διάβασε τη ''θεωρία του χρώματος'' του Forum, θα σε βοηθήσει να πετύχεις ισορροπία στα χρώματα.
Πάντως για το PAL σύστημα οι τιμές του RGB που θεωρούνται ιδανικές τιμές ανάμειξης, είναι οι εξής: (system intern.CIE 1931)

χ: R: 0.64 G: 0.29 B: 0.15 WHITE :0.313
ψ: R: 0.33 G: 0.6 B: 0.06 WHITE: 0.329

6,500 Kelvin

Όπου ψ είναι η φωτεινότητα.(gain)
Όπου χ είναι το contrast.(offset)
Από το παραπάνω παίρνεις μια ιδέα για το πως να ''ανακατέψεις'' κατά κάποιον τρόπο τα χρώματα.
Θα πούμε κι άλλα προσεχώς....
 

Pytzamarama

Established Member
19 July 2006
269
Athens
Μιλτο σε ευχαριστω πολυ!
Θα προσπαθησω να κανω καλη χρηση των οδηγιων σου :)
Αν τα βρω σκουρα θα ξαναενοχλησω ;)
 
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Re: EPSON TW600 και lens shift

ΜΙΛΤΟΣ said:
Φίλε Pytzamarama, συγνώμη που καθυστέρησα να απαντήσω..
Δεν νομίζω ότι έχουν ιδιαίτερο νόημα οι δικές μου ρυθμίσεις,διότι
οι δικές μου ρυθμίσεις έγιναν με συγκεκριμένες συνδέσεις και πηγές (DVD pl.)
Μην ξεχνάμε και τον παράγοντα προσωπικό γούστο..

Ο Μίλτος έχει απόλυτο δίκιο όσο αφορά την διαφορετικότητα των set up και τις ρυθμίσεις σε κάθε ένα από αυτά. Το έχουμε γράψει πολλές φορές ότι τις περισσότερες φορές οι ρυθμίσεις του ενός δεν ταιριάζουν στον άλλο για πολλούς και διαφόρους λόγους.
 
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Re: EPSON TW600 και lens shift

ΜΙΛΤΟΣ said:
Αυτό γιατί με αυτόν τον τρόπο θα αναγκαστείς να ανεβάσεις τις τιμές του RGB για να πάρεις χρώμα.Ανεβάζοντας το RGB θα έχεις πιό φωτεινά χρώματα, πιο τρισδιάστατη εικόνα, πιο ζωηρή, καλύτερο βάθος πεδίου,πιο ανάγλυφη εικόνα κ.α.

Μίλτο αναφέρεσαι στα RGB gain και offset ή στα RGB του color decoding;
 
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Re: EPSON TW600 και lens shift

ΜΙΛΤΟΣ said:
Επίσεις να ξέρεις ότι την δύναμη στην εικόνα σου θα δώσει κυρίως το πράσινο χρώμα Αυτό είναι το κυριότερο από τα τρία και το βασικότερο για την παραγωγή του λευκού και αυτό τα λέει όλα!
Διάβασε τη ''θεωρία του χρώματος'' του Forum, θα σε βοηθήσει να πετύχεις ισορροπία στα χρώματα.
Πάντως για το PAL σύστημα οι τιμές του RGB που θεωρούνται ιδανικές τιμές ανάμειξης, είναι οι εξής: (system intern.CIE 1931)

χ: R: 0.64 G: 0.29 B: 0.15 WHITE :0.313
ψ: R: 0.33 G: 0.6 B: 0.06 WHITE: 0.329

6,500 Kelvin

ΟΜΩΣ
Το color saturation πρέπει να είναι στο σωστό σημείο και όχι λίγο ποιο πάνω και όχι πιο κάτω. Σίγουρα στους περισσότερους η έλλειψη χρώματος θα είναι ποιο εμφανής από ότι ο υπερκορεσμός. Το λεγόμενο color saturation έχει να κάνει με το color decoding και δεν έχει να κάνει με το gray scale με το οποίο διορθώνουμε χρησιμοποιώντας τα rgb gain και offset.
Στο grayscale αυτό που κοιτάμε είναι το “Y” . Το color decoding έχει να κάνει με το πόσο καλά γίνεται η μετατροπή του voltage στην είσοδο της συσκευής και η μετατροπή του σε “Y” .
Το Υ (Luma) οριζεται ως εξής:

Y1 = .299R1 +.587G1 +.114B1 για SD υλικό.
Y1 = .2126R1 +.7152G1 +.0722B1 για HD υλικό


Εάν παρατηρώντας ένα grayscale μειώσουμε το R και G τότε το grayscale θα μπλεδίσει στο σύνολό του. Οπότε δεν θα έχουμε grayscale αλλά bluescale. Άρα όταν μιλάμε για ένα σωστό color saturation αναφερόμαστε στην σωστή αναλογία ή εάν προτιμάτε στο σωστό ταίριασμα, ποσοστιαία, μεταξύ των τριών χρωμάτων που αναφέρονται σαν πρωτεύοντα και είναι το Red το Blue και το Green.
 

Attachments

  • component voltage.jpg
    component voltage.jpg
    36.1 KB · Views: 9
  • RGB voltage.jpg
    RGB voltage.jpg
    31 KB · Views: 5
Last edited by a moderator: