Ξαναλέω το πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα. Πείτε ότι δείχνατε σε έναν άνθρωπο του 17ου-18ου αιώνα, ότι θα έρθει στιγμή, που θα πετάει με αεροπλάνο από το ένα σημείο του κόσμου στο άλλο. Ότι θα υπάρχουν συσκευές, που θα μιλάει και θα βλέπει ο ένας τον άλλον όπου και να βρίσκεται στην γη...Ότι θα μπορούν να απεικονιστούν τα όργανά του και ο σκελετός του με ακτινογραφίες και ανάλογες εξετάσεις...ότι ο κόσμος όλος θα υπάρχει ψηφιακά στο διαδίκτυο...ότι θα πάμε στο διάστημα...και άλλα πολλά. Πως θα σας αντιμετώπιζε ένας άνθρωπος τότε, εάν του λέγατε αυτά?
Πιστεύω ότι αν ένας άνθρωπος του 17ου αιώνα έβλεπε πως χαραμίζουμε την τεχνολογία θα μας έβριζε.
Να του λέγαμε τι; Ότι έχουμε σε μία τόσο μικρή συσκευή όπως είναι το κινητό μας όλη τη γνώση του κόσμου και εμείς χαριεντιζόμαστε στο facebook και κάνουμε like σε γατάκια;
Πρέπει να καταλάβετε κάτι πολύ βασικό. Και έχει αναφερθεί πολλές φορές.
Όταν κάτι είναι δωρεάν, το προϊόν είμαστε εμείς.
Το facebook π.χ. δεν παίρνει λεφτά για να το χρησιμοποιήσεις. Παίρνει λεφτά για να σε χρησιμοποιεί σαν πιθανό πελάτη της εταιρίας που κάνει κάποια διαφημιστική καμπάνια στην πλατφόρμα του.
Το ίδιο και η Google.
Και για να πάμε και πιο παλιά, το ίδιο και η τηλεόραση και το ραδιόφωνο απλά τότε δεν μπορούσε να είναι τόσο προσωπικό.
Το ότι μπορούν οι συσκευές που εκτελούν φωνητικές εντολές να καταγράψουν και να επεξεργαστούν ότι τους δίνουμε, είναι το μόνο σίγουρο, από τη στιγμή που ρωτάνε και εμείς απαντάμε "ναι σε όλα, σιγά μη κάτσω να διαβάσω το κατεβατό".
Αν υπήρχαν συστήματα που θα μπορούσαν να διαβάσουν το μυαλό, δεν θα έμπαιναν για να διαφημίσουν απλά προϊόντα.
Θα προτιμούσαν να επενδύσουν όλη την επεξεργαστική τους δύναμη για να διαβάσουν το μυαλό αυτών που έχουν κάποια εξουσία (πολιτική ή οικονομική) και όχι της κυρά Μαρίας από το Αιγάλεω.
Sentimental analysis κάνουν ούτως ή άλλως εδώ και χρόνια και ξέρουν πολύ καλά την γνώμη του κόσμου για οτιδήποτε.
Παράδειγμα:
Όταν λόγω Covid ο κόσμος γράφει σε blogs, στο twitter, στο facebook κλπ ότι νοιώθει πιο ασφαλής να πάει σε κάποιο
ήσυχο νησί
χωρίς πολύ κόσμο για διακοπές, ο τάδε ότι πήγε στην Κίμωλο, τους Λειψούς, τους Φούρνους κλπ ότι έχουν φοβερές παραλίες και
ησυχία, ότι πήγαινε σε μπαράκια και
δεν είχε πολλά άτομα, οι μηχανές κάνουν την συσχέτιση και σερβίρουν τα κατάλληλα νησιά, την κατάλληλη περίοδο στο κατάλληλο κοινό.
Οι Γερμανοί π.χ. δέχονται διαφημίσεις για καλοκαιρινές διακοπές από τον Δεκέμβρη του προηγούμενου έτους.
Οι Έλληνες από αρχές καλοκαιριού.
Αν
εσύ έψαξες πέρυσι για το που θα πας και όχι η γυναίκα σου, σε εσένα θα τη σερβίρει.
Αν η γυναίκα σου έψαξε για μαγιό, θα της βγάλει τις ανάλογες διαφημίσεις πριν φύγετε για διακοπές.
Στον δικό μου λογαριασμό που δεν έχω σηκώσει ποτέ μου προσωπική φωτογραφία, δεν έχω κάνει sign in σε μέρος, αλλά η γυναίκα μου δεν τα πάει καλά με την τεχνολογία και ψάχνω εγώ για ότι θέλει, βλέπω διαφημίσεις για ημιμόνιμο μανικιούρ, γυναικεία εσώρουχα και μαγιό, βαφές μαλλιών (πέντε τρίχες έχω όλες και όλες) κλπ.
Αν μπορούσε να διαβάσει το μυαλό, οι περισσότεροι άντρες στον πλανήτη θα έβλεπαν διαφημίσεις του pornhub.