Βασικό χαρακτηριστικό στα λιπαντικά κινητήρων είναι το ιξώδες. Επειδή δε, όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν πολύτυπα κι όχι μονότυπα λάδια, το ιξώδες εκφράζεται με δύο νούμερα που μεταξύ τους υπάρχει το σύμβολο W (εκ του Winter). Έτσι το πρώτο νούμερο υποδηλώνει την κατηγορία ιξώδους σε χαμηλές θερμοκρασίες εκκίνησης, και το δεύτερο νούμερο υποδηλώνει το ιξώδες στις συνήθεις θερμοκρασίες λειτουργίας.
Επίσης κάθε μοντέλο κινητήρα, έχει από τον κατασκευαστή του συγκεκριμένο εύρος ιξώδους λιπαντικών εντός του οποίου συνίσταται να λειτουργεί, όπως επίσης και ειδικότερες προδιαγραφές. Τα ευρωπαϊκά οχήματα ακολουθούν τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής ένωσης κατασκευαστών οχημάτων, της ACEA (προδιαγραφές, ΑCEA A1-3, B1-3, C1-3 κλπ) ενώ τα ασιατικά και αμερικανικά κάποιες εκ των ILSAC, JASO, ASTM. Επιπρόσθετα, οι περισσότερες εταιρείες που κατασκευάζουν οχήματα έχουν θεσπίσει και δικές τους προδιαγραφές, πχ προδιαγραφή τάδε της VW, MB, Peugeot, Renault, GM, Toyota, Ford, Fiat κλπ.
Τα περισσότερα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα μετά το 2000 έχουν βασικό ιξώδες το 5W30 (ενίοτε και 5W40), ενώ κάποια ασιατικά κυρίως προ του 2000-2005 είχαν το 10W40.
Οπότε αν ένα μοτέρ λειτουργούσε από την αρχή πχ με ιξώδες λαδιού 5W30, καλό είναι (όσα λάδια και αν καίει, το γιατί είναι ένα θέμα βέβαια, εμένα με 247.000χλμ σε 16 χρόνια δεν καίει σταγόνα και του βάζω από την αρχή λάδι 5W30, ότι πρότεινε δηλαδή ο κατασκευαστής) να μην ανεβάσουμε ιξώδες πάνω από το 5W40, απλά και μόνο επειδή θεωρούμε ότι έτσι θα περιοριστεί η κατανάλωση λαδιού. Σε ορατό βάθος χρόνου θα κάνουμε μεγαλύτερη ζημία και ουσιαστικά θα επιταχύνουμε την πορεία ουσιαστικής αχρήστευσης του κινητήρα (πρόκληση υπέρμετρης φθοράς που δεν συμφέρει να επισκευαστεί ο κινητήρας). Εξυπακούεται βέβαια ότι πέρα από το βασικό μέγεθος επιλογής λιπαντικού που είναι το ιξώδες, φροντίζουμε και το προς επιλογή λιπαντικό να πληροί τουλάχιστον κάποια από τις προδιαγραφές που έχει βάλει ο κατασκευαστής για τον συγκεκριμένο κινητήρα.
Από κει και πέρα. εξ όσων θυμάμαι, τα Lidl φέρνουν 3 τύπους ιξώδους λαδιών: 5W40, 10W40 και 15W40 (ίσως έχουν φέρει και 5W30, δεν θυμάμαι σίγουρα). Σε κάθε συσκευασία πέρα από το μέγεθος του ιξώδους αναγράφονται και οι προδιαγραφές που καλύπτει το συγκεκριμένο λιπαντικό.
Έχοντας κατά καιρούς περιεργαστεί συσκευασίες από λιπαντικά Lidl αλλά κι έχοντας ακούσει σχόλια από χρήστες που τα χρησιμοποίησαν, επιβεβαιώνω ότι πρόκειται για καθόλα αξιοπρεπή λιπαντικά, κυρίως για κινητήρες μέσης και άνω χιλιομετρικής διάνυσης (άνω των 100.000χλμ πχ), τα οποία όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επιλέγονται με βασικό κριτήριο να ταιριάζει το ιξώδες του λαδιού που κάθε φορά βρίσκουμε στα ράφια του Lidl με το αντίστοιχο του κινητήρα του οχήματός μας, και φυσικά να πληροί και κάποια τουλάχιστον από τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματος. Τουλάχιστον για τους μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές (VW & BMW αν θυμάμαι) τα λάδια του Lidl καλύπτουν τις κυριότερες προδιαγραφές τους. Θα πρέπει ωστόσο σε κάθε περίπτωση να τσεκάρετε τι ακριβώς καλύπτουν και κατά πόσο ανταποκρίνεται σε αυτά που ζητά ο κατασκευαστής του οχήματός σας.
Το να πάει κάποιος που υπό νορμάλ συνθήκες το μοτέρ του χρησιμοποιούσε λάδι πχ 5W30 με προδιαγραφή της VW (πχ για ένα Golf 1.4 του 2001 με300.000χλμ) και να πάρει από το ράφι του Lidl το λιπαντικό W5 που έφερε αυτή την εβδομάδα, το οποίο είναι πχ ιξώδους 15W40, απλά επειδή το αμάξι έχει αρκετά χλμ, καίει λάδια, και το λάδι του Lidl είναι "φθηνό και καλό", θεωρώ ότι είναι γενικά τουλάχιστον αφελές, αν δεν έχουν συνεκτιμηθεί και όσα παραπάνω ανέφερα.
Τέλος δεν γνωρίζω αν τα λιπαντικά του Lidl χρησιμοποιούνται αυτούσια και από την Opel. Το σίγουρο είναι ότι μετά το 2010 η Opel/GM χρησιμοποιεί ως βασικό λιπαντικό για τα μοτέρ της (μέχρι τουλάχιστον προ 2ετίας που εξαγοράστηκε από την Peugeot) ένα συνθετικής βάσης λιπαντικό τύπου 5W30 (το Dexos II όπως το ονομάζει) το οποίο είναι ιδιαίτερο φθηνό (23 ευρώ τα 5 λίτρα) και το οποίο κατασκευάζει μια άλλη γερμανική εταιρεία λιπαντικών (δεν είμαι σίγουρος ποια). Επειδή και τα λάδια του Lidl είναι γερμανικής κατασκευής, ενδέχεται να κατασκευάζονται από την ίδια εταιρεία με αυτή που φτιάχνει το συγκεκριμένο για την Opel, χωρίς πάντως να είμαι και σίγουρος. Αυτό πάντως δεν συνεπάγεται αυτομάτως πως πρόκειται για τα ίδια λιπαντικά (όχι ότι θα ήταν απαραίτητα κακό βέβαια).