Expect... and discover... perfection

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,886
Για πηγή έχω ένα κινέζικο 9023 χωρίς ενεργό φίλτρο στην έξοδο. Να υποθέσω πως τα 0dBFS αντιστοιχούν σε 2Vrms έξοδο.
Ο ενισχυτής μου έχει κέρδος τάσης x4 οπότε έχω 8Vrms max ατην έξοδο και μέχρι εκεί.
Ποτενσιόμετρο είναι το κλασικό μπλε της Alps. Γύρω από τη μέση (χονδρικά εξασθένηση 15dB ή 18% της μέγιστης τάσης δηλαδή γύρω από το 1,5Vrms)
παίζουν όλα σε απόλυτα ικανοποιητικές εντάσεις εκτός των 880 που παίζουν στα 2 με 2.5Vrms για παρόμοια ένταση (ποτ στις 2).
Οι υπολογισμοί στο περίπου αλλά καλύτερα περίπου και σωστά παρά ακριβώς και λάθος.
 

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Δεν έχω ακούσει ποτέ ούτε τα Κ701 ούτε τα 702. Απλά βλέπω από πολλές πηγές ότι μετράνε 95% το ίδιο με τα Κ612προ. Αν υπάρχουν όντως υποκειμενικές διαφορές τόσο ίσως να οφείλονται κάπου αλλού.
Τα Κ612pro είναι σίγουρα λεπτόηχα συγκρινόμενα τόσο με τα 650 όσο και με τα 990προ(διορθωμένα) για τον λόγο που ανέφερα. Αντίθετα τα 712pro που άκουσα στην έκθεση του avclub έπαιζαν γεμάτα μέσα από μια επαγγελματική κονσόλα(αν θυμάμαι καλά) χωρίς μεγάλη ισχύ.

Σχετικά με την οδήγηση τώρα. Ας πούμε ότι συνδέεις τα 701/612 κτλ. πάνω σε έναν τελικό ενισχυτή ισχύος 100watt. Και ρυθμίζεις τον ενισχυτή έτσι ώστε σε full scale signal να βγάζει 100db μέσα από τα ακουστικά. Αυτή θα είναι και η δυναμική σου περιοχή. Aκόμα και αν ο ενισχυτής ήταν 50watt ή 25watt ή 1watt ή 0,5watt πάλι τα ίδια ακριβώς δυναμικά θα είχες. Αρκεί να μην υπάρχει αλλοίωση όταν φτάνεις τα 100db ή θόρυβος χαμηλά, με όλους αυτούς.

Όταν τα Κ612pro βγάζουν 101db ζητάνε 1Vrms. Αν μπορείς να πάρεις αυτό το 1Vrms μέσα από κάποιο μουσικό πρόγραμμα(που δεν είναι φυσικά full scale signal) με πολύ χαμηλή παραμόρφωση, είσαι ΟΚ. Εγώ τα παίζω στη δεύτερη από τις τρεις σκάλες έντασης που είναι 3,5 Vrms και παίρνω δυνατές εντάσεις αρκετά πάνω από τα 90db. Με τα 650 ξεκουφαίνεσαι στην ίδια τάση(ίσως πάνω και από 100db σε κάποια κομμάτια). Και τα δύο όμως φτάνουν ικανοποιητικά υψηλές εντάσεις χωρίς να ζητούν ενισχυτικά τέρατα των 12 Vrms π.χ..

Θέλουν καλύτερο damping factor από τα HD650 και γλυκό ενισχυτή. Δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το ότι έχουν μεγαλύτερα βαρύτερα διαφράγματα αλλά βοηθιούνται. Αυτό που θέλεις εσύ είναι ακαριαία επιτάχυνση διαφράγματος και καθαρότερο waterfall signature. Να ακούσεις το rise time του παλμού στον κρότο να σε τρομάξει και να σβήσει γρήγορα να πιάσεις όλη την ουρά από το artificial reverb effect η τον χώρο αν είναι γραμμένος. Για αυτό δοκιμάζεις με snare drum αναφορές. Τα έχω δοκιμάσει και τα Κ712 σε αντιπαράθεση με διάφορα. Τα Κ612 είναι γενικά πιο κοντά στα HD600 αλλά πιο σκοτεινά στην λεπτομέρεια. Με πιο εκτεταμένο sub bass όμως. Τα Κ712 είναι πιο ολοκληρωμένα και γλυκύτερα για ευχαρίστηση τα Κ612 είναι πιο μόνιτορ. Στα λίγα λεφτά τους είναι καταπληκτικά για άνεση και απόδοση.
 

Attachments

  • IMG_20160914_202535.jpg
    IMG_20160914_202535.jpg
    155.7 KB · Views: 183

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Για πηγή έχω ένα κινέζικο 9023 χωρίς ενεργό φίλτρο στην έξοδο. Να υποθέσω πως τα 0dBFS αντιστοιχούν σε 2Vrms έξοδο.
Ο ενισχυτής μου έχει κέρδος τάσης x4 οπότε έχω 8Vrms max ατην έξοδο και μέχρι εκεί.
Ποτενσιόμετρο είναι το κλασικό μπλε της Alps. Γύρω από τη μέση (χονδρικά εξασθένηση 15dB ή 18% της μέγιστης τάσης δηλαδή γύρω από το 1,5Vrms)
παίζουν όλα σε απόλυτα ικανοποιητικές εντάσεις εκτός των 880 που παίζουν στα 2 με 2.5Vrms για παρόμοια ένταση (ποτ στις 2).
Οι υπολογισμοί στο περίπου αλλά καλύτερα περίπου και σωστά παρά ακριβώς και λάθος.

Δοκίμασε και ένα διακοπτικό ποτενσιόμετρο.
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,886
Δοκίμασε και ένα διακοπτικό ποτενσιόμετρο.

Έχω ένα κινεζοκίτ αλλά δεν πρέπει να χωράει λόγω διαμέτρου (τρύπα πρόσοψης και πλακέτα)...
Λογικά θα παίξει καλύτερα και δεν είμαι για καινούριο κουτί :hmmmm:
Τουλάχιστον στην μέση του ρυθμιστικού δεν υπάρχει ακουστή διαφορά στα κανάλια.
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,886
20K είναι το alps.
Τα είχα υπόψιν μου τα tocos αλλά δεν τα έχω δοκιμάσει.
Έβαλα μια παραγγελία για 10Κ και 20Κ και βλέπουμε.
 

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Πρόσεχε να είναι Log γιατί παλιότερα θυμάμαι στο ebay σε 10k και 20k πρόσφεραν τα Linear Tocos μόνο. Ρώτα τον πωλητή αν δεν είναι σαφώς Log στην περιγραφή.
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,886
Δεν υπάρχουν λογαριθμικά στα 10 κια 20Κ διαθέσιμα γενικά.
Έβαλα και ένα από το link που έστειλες.
 

Anvidia

Established Member
25 July 2011
159
Re: Απάντηση: Expect... and discover... perfection

Θέλουν καλύτερο damping factor από τα HD650 και γλυκό ενισχυτή. Δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το ότι έχουν μεγαλύτερα βαρύτερα διαφράγματα αλλά βοηθιούνται. Αυτό που θέλεις εσύ είναι ακαριαία επιτάχυνση διαφράγματος και καθαρότερο waterfall signature. Να ακούσεις το rise time του παλμού στον κρότο να σε τρομάξει και να σβήσει γρήγορα να πιάσεις όλη την ουρά από το artificial reverb effect η τον χώρο αν είναι γραμμένος.

Ανέφερα κάτι σχετικό πιο πριν.
https://avclub.gr/forum/showthread....ection?p=1058165683&viewfull=1#post1058165683

Σχετικά με το damping factor έχουν γραφτεί κάποια σοβαρά τεχνικά άρθρα τα οποία ξεκαθαρίζουν το πόσο περιορισμένος είναι ο ρόλος του στα ηχεία. Λόγω του σχετικά υψηλότερου impedance του ίδιου του πηνίου των μεγαφώνων και του κροσόβερ.

Στα ακουστικά δεν υπάρχει κροσόβερ, αλλά το πηνίο έχει υψηλή εμπέδηση στα περισσότερα μοντέλα(π.χ. 150 Ohm). Εκτός αυτού, τα μεγάφωνά τους έχουν μικρή μάζα και σταματούν ταχύτερα. Το DF είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Το damping γίνεται ελέγχοντας την αντίσταση του αέρα μπροστά και πίσω από το μεγάφωνο. Αυτές οι μεταλλικές σίτες που βάζει η sennheiser πίσω από τα μεγάφωνα των HD800/700/660S και ο αφρός πίσω από το μεγάφωνο των HD650 αυτό τον σκοπό εξυπηρετούν. Οι όποιες αλλαγές στο μπάσο προκύπτουν κατά 99% από την αλλοίωση της απόκρισης συχνότητας(αναλόγως το ακουστικό).

Ένα είναι το σίγουρο. Τα K612 δεν έχουν τα μεταβατικά(transients) των HD650(και ανώτερων μοντέλων). Ως συνέπεια παίζουν πιο μαλακά και με λιγότερη ευκρίνεια.
 

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Ανέφερα κάτι σχετικό πιο πριν.
https://avclub.gr/forum/showthread....ection?p=1058165683&viewfull=1#post1058165683

Σχετικά με το damping factor έχουν γραφτεί κάποια σοβαρά τεχνικά άρθρα τα οποία ξεκαθαρίζουν το πόσο περιορισμένος είναι ο ρόλος του στα ηχεία. Λόγω του σχετικά υψηλότερου impedance του ίδιου του πηνίου των μεγαφώνων και του κροσόβερ.

Στα ακουστικά δεν υπάρχει κροσόβερ, αλλά το πηνίο έχει υψηλή εμπέδηση στα περισσότερα μοντέλα(π.χ. 150 Ohm). Εκτός αυτού, τα μεγάφωνά τους έχουν μικρή μάζα και σταματούν ταχύτερα. Το DF είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Το damping γίνεται ελέγχοντας την αντίσταση του αέρα μπροστά και πίσω από το μεγάφωνο. Αυτές οι μεταλλικές σίτες που βάζει η sennheiser πίσω από τα μεγάφωνα των HD800/700/660S και ο αφρός πίσω από το μεγάφωνο των HD650 αυτό τον σκοπό εξυπηρετούν. Οι όποιες αλλαγές στο μπάσο προκύπτουν κατά 99% από την αλλοίωση της απόκρισης συχνότητας(αναλόγως το ακουστικό).

Ένα είναι το σίγουρο. Τα K612 δεν έχουν τα μεταβατικά(transients) των HD650(και ανώτερων μοντέλων). Ως συνέπεια παίζουν πιο μαλακά και με λιγότερη ευκρίνεια.

Ναι 130Ω τα 612 αλλά υπάρχουν και έξοδοι ακουστικών με δεκάδες Ω αντίσταση πηγής. Μία έξοδος με χαμηλή αντίσταση τα βοηθάει. Άλλο οι ενισχυτές ηχείων (με ανάδραση) που συνήθως έχουν επαρκή νούμερα DF 50 και επάνω για 8Ω φορτία. Τα ηχεία πέφτουν αρκετές φορές και κάτω του 50% του ονομαστικού τους φορτίου όταν πολύδρομα.
 

Anvidia

Established Member
25 July 2011
159
Να το διευκρινίσω λίγο. Άσχετα από την εμπέδηση του ενισχυτή ακουστικών/ηχείων το πραγματικό DF είναι τελικά πολύ χαμηλό, λόγω της αντίστασης του ίδιου του πηνίου και του κροσόβερ.

https://en.wikipedia.org/wiki/Damping_factor#Effect_of_voice_coil_resistance
In practice
Typical modern solid-state amplifiers with negative feedback tend to have high damping factors, above 50 and sometimes above 150. High damping factors tend to reduce the extent to which a loudspeaker "rings" (undergoes unwanted short-term oscillation after an impulse of power is applied), but the extent to which damping factors higher than about 20 help in this respect is easily overstated; there will be significant effective internal resistance, as well as some resistance and reactance in cross-over networks an speaker cables.

Στα ακουστικά είναι ακόμα πιο περιορισμένος ο ρόλος του.
 

Salas

AVClub Addicted Member
4 December 2006
1,973
Πολλά ηχεία είναι ενεργά, δεν υπάρχουν παθητικά φίλτρα ανάμεσα και οι ενισχυτές είναι τοποθετημένοι πολύ κοντά τους μέσα στην καμπίνα. Το πηνίο φωνής είναι παράλληλα στον ενισχυτή, δεν προσθέτει στην αντίσταση πηγής τάσης του που είναι εν σειρά.