Noμιζω οτι οποιος παιρνει υποβρυχια καμερα ειναι καταδικασμενος ειτε να την συντηρει σωστα ειτε να την δει να παραδιδει πνευμα πριν καν ληξει η εγγυηση
)
Προσωπικα εχω 'χασει' 3 η 4 τετοιες καμερες οχι επειδη δεν γνωριζα αλλα επειδη βαριουμουν την συντηρηση.
Την οποια συντηρηση να πω οτι δεν την βαριομουν στους αδιαβροχους φακους λεντ που εχω, που λιγο πολυ εχουν την ιδια διαδιακασια προστασιας με τις αδιαβροχες καμερες.
Το πρωτο πραμα που πρεπει να κανουμε ειναι να διαβασουμε προσεκτικα το μανουαλ της υποβρυχιας καμερας. Εχει οδηγιες συντηρησης.
Απο κει και περα απαγορευται να την εχουμε παρκαρισμενη στον ηλιο και μετα να βουταμε. Παντα προστατευμενη απο τον ηλιο μεχρι να την χρησιμοποιησουμε.
Η αποτομη αλλαγη θερμοκρασιας δημιουργει κρυσταλλους και υγρασια στο εσωτερικο. Ο ηλιος επηρρεαζει επισης τα πλαστικα και αλλα μερη και σε συνδυασμο με το αλατι, καταλαβαινετε..
Οταν τελειωσει η αποστολη η καμερα πρεπει να πλυθει παρα πολυ καλα με νερο. Ιδιως οταν το αλατι εχει ξεραθει επανω της. Το αλατι της αλλαζει τα φωτα και διαβρωνει τα παντα.
Μετα απο ενα καλο πλυσιμο στην βρυση για 1 περιπου λεπτο (αλλοι συστηνουν και παραπανω) την στεγνωνουμε πολυ καλα πριν την ανοιξουμε.
Παρεμπιπτοντως, η τελευταια μου υποβρυχια καμερα (pentax) παρεδωσε πνευμα απο νερο που εισχωρησε απο το φλας! Το αλατι ειχε διαβρωσει την περιοχη εκει.
Δεν θα το πιστευα ποτε αν δεν ανοιγα την μηχανη και δεν εβλεπα τα σημαδια. Καπου στο φορουμ εχω ανεβασει σχετικη φωτογραφια απο την ανοιγμενη μηχανη και το προβλημα.
Το δευτερο σημαντικοτερο πραγμα μετα το καλο ξεπλυμα της μηχανης ειναι η περιποιηση και ο ελεγχος των o-rings. Τα λαστιχακια δηλαδη του χωρου των μπαταριων που ειναι υπευθυνα για την στεγανοποιηση.
Καποιες μηχανες εχουν 2 σειρες λαστιχακια. Υποτιθεται οτι σε καθε ανοιγμα της πορτας της μπαταριας (αφου εχει προηγηθει υποβρυχια χρηση βεβαια), τα λαστιχακια πρεπει να βγαινουν και να καθαριζονται.
Τα λαστιχακια εχω παρατηρησει οτι ακομα και μετα την πρωτη βουτια λερωνονται ειτε με αμμο ειτει με τριχες ειτε με οτιδηποτε. Κανονικα πρεπει να βγαινουν και να ελεγχονται για την παραμικρη εκδορα. Ο καθαρισμος πρεπει να γινεται πολυ απαλα με ενα υγρο βαμβακι αφου πρωτα φυσηξουμε οτι μπορει να υπαρχει επανω. Μετα πρεπει να λιπανουμε το λαστιχακι με σιλικονουχο γρασσο (ειναι φτηνο). Το γρασσο πρεπει να μπαινει με μεγαλη φειδω καθως δεν ειναι στεγανοποιητικο, απλα βοηθαει το λαστιχακι να ειναι σε φορμα, να μην ξεραθει. Πρεπει να προμηθευτει καποιος με ανταλλακτικα λαστιχακια (φτηνοτατα) καθως η παραμικρη φθορα σημαινει εισαγωγη νερου, χωρις εξαιρεσεις. Προσοχη οταν κλεινουμε το πορτακι να μην πιαστει καμμια τριχα η τιποτε αλλο που θα ακυρωσει την στεγανοποιηση. Προσοχη επισης να μην τραυματιστει το λαστιχακι απο το ανοιξε κλεισε. Παντα να ειναι στη θεση του την σωστη και να κλεινουμε προσεκτικα και σιγα σιγα.
Επισης να πω οτι δεν βουταμε απο ψηλα με την καμερα στο χερι. Υπαρχει κινδυνος να μπει νερο απο την στιγμιαια πιεση αλλα και να τρωθει ο φακος κλπ.
Σουμα: Πολυ καλο ξεπλυμα, προστασια απο τον ηλιο και προσοχη στην συντηρηση των o-rings.