Φακοί Cosina, Voigtlander, Zeiss κλασσικοί και νεότεροι

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Carl Zeiss T* 45mm f/2 Planar for Contax G

Πριν ξεκινήσω ένα disclaimer.

Ο καθένας μας μπήκε στις mirroless για τους δικούς της λόγους. Ένας λόγος τέτοιος είναι το θέμα του κόστους. Εκεί, καταλαβαίνω οτι προτάσεις κόστους μερικών εκατοντάδων ευρώ, οτι δεν βοηθάνε πολύ. Υπόσχομαι οτι θα υπάρξουν και αξιόλογες προτάσεις με χαμηλό κόστος. Αλλά κάποιες απο τις προτάσεις μου αφορούν και αυτούς που όπως εγώ, προτίμησαν μια τέτοια μηχανή για το μικρό της μέγεθος αλλά δεν θέλουν να κάνουν και συμβιβασμούς στην ποιότητα. Που θέλουν δλδ προτάσεις για τους καλούς φακούς σε "λογικό" ακόμα κόστος.

Carl Zeiss T* 45mm f/2 Planar for Contax G mount


Πρώτη παρουσίαση, ένας φακός που έχει αναφερθεί κανα δυο φορές ήδη. O Planar 45/2 ήταν ο στάνταρ φακός για το πρωτοποριακό σύστημα Autofocus rangefinder (τηλεμετρικών) Contax G2. Κατασκευαζόταν απο το εργοστάσιο της Kyocera για την Zeiss. Οι φακοί που βγήκαν απο το συγκεκριμένο εργοστάσιο έχουν στο εντωμεταξύ θρυλική φήμη για την ποιότητα κατασκευής τους και τα αποτελέσματά τους. Ο συγκεκριμένος έχει ακόμα μια φήμη. Σύμφωνα με το Popular Photography magazine ήταν ο οξύτερος φακός απο όσους είχαν τεστάρει ανεξαρτήτως συστήματος και εστιακής απόστασης. Αυτό το 1994.

Φακός οξύτατος, 45mm οπότε λίγο ευρύτερος από τα 50, f/2 δλδ αρκετά φωτεινός, από τηλεμετρική οπότε μικρός σε μέγεθος, μεταλλική κατασκευή που κάνει τις τωρινές πλαστικούρες να ντρέπονται. Αλλά και ένα μεγάλο πρόβλημα. Το σύστημα Contax G ήταν αυτόματης εστίασης. Μόνο. Δλδ ο φακός δεν έχει ελικοειδές εστίασης. Η εστίαση γινόταν μέσω του σώματος που γυρνούσε μια βίδα που βρίσκεται στην μοντούρα του φακού. Θεωρητικά αξεπέραστο πρόβλημα. Ευτυχώς για μάς όμως, υπάρχει λύση και μάλιστα πολύ καλή. Οι διάφοροι αντάπτορες που κυκλοφορούν έχουν ειδικό μηχανισμό που επιτρέπει την χειροκίνητη εστίαση. Προσθέτει στην ουσία ένα ελικοειδές. Σε αίσθηση δεν είναι τόσο μαλακό όσο ένα native ελικοειδές ενός φακού, αλλά αρκετά καλό. Και είναι ογκώδης.


Carl Zeiss Planar 2/45 T by AlexTheodin, on Flickr
Ο αντάπτορας είναι το ευρύ μαύρο δακτυλίδι στην βάση του φακού. Τον παράγει η ΜΕΤΑΒΟΝΕΣ και κοστίζει γύρω στα 90Ε. Είναι εξαιρετική κατασκευή βέβαια.

Το σύνολο φακός, αντάπτορας βρίσκεται γύρω στα 350Ε.

Το όλο σύνολο είναι σε ανεκτό μέγεθος. Εδώ η ΝΕΧ7 με τον φακό.


View attachment 91290View attachment 91291


Και τώρα στα σημαντικά.
Ο φακός είναι τπτ λιγότερο απο εξαιρετικός. Είναι χωρίς αμφιβολία ο καλύτερος φακός που έπεσε στα χέρια μου. Δεν είναι μόνο η οξύτητα που είναι εκεί σε όλο το κάδρο απο τέρμα ανοιχτός. Είναι το κόντραστ, ο βαθύς κορεσμός των χρωμάτων, που γράφουν αρκετά σκοτεινά. Είναι αυτό το τρισδιάστατο που έχουν οι φωτογραφίες.

the way back by AlexTheodin, on Flickr

Misty Oberberg by AlexTheodin, on Flickr

Basilica of St. Ursula by AlexTheodin, on Flickr

Before the (Snow)Fall by AlexTheodin, on Flickr


Spring Herbs by AlexTheodin, on Flickr

και μερικές φωτογραφίες απο άλλους φωτογράφους που πιστεύω είναι αντιπροσωπευτικές του χαρακτήρα του φακού.

blizzard bench by sebboh, on Flickr


spring bells by sebboh, on Flickr


Tenerife_day2_7_Zeiss_Planar_45mm_f2 by Phillip Reeve, on Flickr

pork tenderloin in truffle sauce by sebboh, on Flickr
Όπως είπα είναι ένας εκπληκτικός φακός. Ο Βλάσσης ανέφερε οτι η σχεδίαση Planar ταιριάζει πολύ στις ΝΕΧ και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.
Τον οποίο βέβαια πούλησα ήδη, αλλά οι λόγοι δεν είχαν να κάνουν με την αξία του. Η μάλλον περίπου. Μου άρεσε τόσο πολύ που ήθελα να τον έχω και για το φιλμ. Αλλά αντί να τον στείλω για να του αλλάξουν την μοντούρα απο Contax G σε Leica M για να τον βάζω στην Μ6, είπα να πάρω την σύγχρονη εκδοχή του, τον Zeiss ZM 50mm f/2 Planar για Leica M. Οπότε αυτός έπρεπε να φύγει. Βέβαια στο τέλος ούτε αυτόν πήρα γιατί όταν έστειλα την αδερφή μου στο B&P Photo να τον αγοράσει, βρέθηκε τρομερή ευκαιρία και αγοράστηκε άλλος φακός τελικά (παρουσίαση του θα ακολουθήσει φυσικά μόλις έρθει απο Αμερική σε κανα δυο βδομάδες). Αργά η γρήγορα όμως θα τον πάρω, τόσο πολύ τον ερωτεύτηκα.

Για όποιον όμως δεν τον ενδιαφέρει το φιλμ και θέλει έναν εξαιρετικό 45αρη για την mirrorless του, είναι απο τις καλύτερες επιλογές που μπορεί να κάνει.
 
  • Like
Reactions: gkpapad

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Cosina Voigtlander Clasic 35mm f/1.4 Nokton MC

Voigtlander Nokton 35mm f/1.4

Δεύτερη επιλογή, μία απο τις δημοφηλέστερες για στάνταρ φωτεινός για τις Mirroless, o Nokton.
Παράγεται απο την Cosina στο πλαίσιο της αναβίωσης της θρυλικής Voigtlander. Η Cosina κατασκευάζει και τους φακούς για την Zeiss οπότε αυτό απο μόνο λέει κάτι για την ποιότητα της κατασκευής.
Έίναι μοντούρας Leica M, για rangefinder που σημαίνει μικρό μέγεθος και του φακού, αλλά και του αντάπτορα.


Sony NEX 7 with Voigtländer Nokton 35mm MC f/1.4 by AlexTheodin, on Flickr

Φορεμένος στην ΝΕΧ7, δίπλα στην ΝΕΧ5 με τον 16αρη

Brothers by AlexTheodin, on Flickr

Η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής. Όλος μεταλλικός, με βελούδινη αίσθηση στο δακτυλιδι εστίασης, και σίγουρα κλικ στο διάφραγμα. Φορεμένος στην ΝΕΧ7 ισορροπεί πολύ καλά.

Βέβαια το βολικό στον φακό και αυτό που τον έκανε τόσο δημοφιλή είναι ο συνδιασμός του εστιακού μήκους και του φωτεινού διαφράγματος. Και όλα αυτά σε μικρό μέγεθος. Ο φακός είναι πραγματικά μικρός. Οι νορμάλ 50αρηδες της Κανονίκον μπροστά του φαίνονται τηλεφακοί. Οι 35αρηδες 1.4 υπερτηλεφακοί...

Στα 35mm, αποτελεί ιδανικό φακό για καθημερινή χρήση. Με πεδίο σαν 50αρης στο κροπ, είναι εξαιρετικά φυσικός χωρίς να δίνει ευρυγώνια προοπτική. Εμένα είναι εδώ και δυο χρόνια ο στάνταρ φακός που είναι φορεμένος στην μηχανή μου.


frozen ship by AlexTheodin, on Flickr

Ώς φακός είναι αρκετά οξύς. Για τα στάνταρ του συστήματος Μ ανοιχτός έχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης αλλά απο τα 2.8 και πέρα ειναι οκ. Αλλά η οξύτητα δεν είναι το μόνο πράγμα σε έναν φακό. Κατα την άποψη μου, γράφει πολύ ωραία. Δεν έχει αυτήν την ανάγλυφη υφή των Zeiss, έχει μια δική του κορεσμένη στο χρώμα ερμηνεία της εικόνας. Η οποία αλλάζει ανάλογα με το φώς. Το δυνατό του σημείο είναι οι σκοτεινοί τόνοι για μένα. Δεν εξηγείται αλλιώς πώς οι βραδινές του μου αρέσουν περισσότερο απο τις ημερίσιες του.


Untitled by AlexTheodin, on Flickr


Summer moved on by AlexTheodin, on Flickr


Light the path by AlexTheodin, on Flickr


Royal Breakfast by AlexTheodin, on Flickr

Με το 1.4 φωτεινό του διάφραγμα, είναι βολικός και για νυχτερινές βόλτες. Τον παίρνω συχνά σε μπαράκια κλπ, και καταγράφω άφλασα στιγμές της παρέας. Πχ.

words or not by AlexTheodin, on Flickr

Review πιό αναλυτικά μπορείτε να δείτε και απο τον Steve Huff

Η τιμή του είναι γύρω στα 500Ε καινούργιος, βρίσκεται όμως και μεταχειρισμένος φθηνότερα. Για όποιον θέλει έναν φωτεινό, νόρμαλ φακό, υψηλών επιδόσεων και μικρού όγκου είναι η προφανής επιλογή. Στα αρνητικά του μόνο οτι όπως και όλοι οι φακοί για τηλεμετρικές εστιάζει στους 70πόντους και πέρα.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Cosina Voigtlander 21mm f/4 Color Skopar

Cosina Voigtlander 21mm f/4 Color Skopar (M39, Leica M)

Συνεχίζουμε με τον CV 21mm. Η αλήθεια είναι μετά την εμφάνιση στο σύστημα του Sigma 19mm f/2.8 DN το ενδιαφέρον για αυτόν τον φακό μειώθηκε. Και εγώ για την Leica τον αγόρασα για κύριο σκοπό και όχι για την ΝΕΧ7. Και είναι εύκολο το ερώτημα, τι προσφέρει παραπάνω απο τον Sigma ώστε να τον σκεφτόμαστε για την μηχανή μας. Ας μιλήσουμε όμως πρώτα για τον ίδιο τον φακό.

Ο CV 21mm f/4 έχει την δική του φήμη και θέση στο σύστημα της Leica που κυκλοφορούν φακοί με κόστος όσο ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για διάφορους λόγους. Είναι πρώτα απο όλα πολύ μικρός, ακόμα και ανάμεσα στους γενικά μικρούς φακούς για τηλεμετρικές. Είναι οξύτατος απο άκρη σε άκρη απο τέρμα ανοικτός. Έχει ελάχιστες παραμορφώσεις. Και σε σύγκριση με τους υπόλοιπους φακούς του συστήματος είναι φθηνός. Αλλά αυτά αφορούν την Leica, το θέμα είναι πώς συμπεριφέρεται στις Mirroless όπου το πλεονέκτημα τις τιμής δεν ισχύει πλέον.

Απο μέγεθος, είναι πραγματικά τέλειος για την ΝΕΧ7. Ταιριάζει σε μέγεθος και ζύγισμα επάνω της καλύτερα απο κάθε άλλο φακό που τις έχω φορέσει. Και λόγο του μικρού του μεγέθους είναι η πιό φορητή επιλογή. Συγκρίσιμος με τον 16αρη Pancake, κόσμους μακριά όμως σε ποιότητα.

Εδώ φορεμένος στην ΝΕΧ7

Sony Nex 7 with Cosina Voigtlander 21mm f/4 Color Skopar by AlexTheodin, on Flickr

Sony Nex 7 with Cosina Voigtlander 21mm f/4 Color Skopar by AlexTheodin, on Flickr

Βέβαια εμένα μου αρέσει να του φοράω και το τετράγωνο σκίαστρο του. Χάνει σε μέγεθος, κερδίζει σε προστασία, αντανακλάσεις/flare, και στυλ. Επίσης δημιουργείτε μια φυσική λαβή για να την κρατάς με το αριστερό, που με βολεύει. Αλλά αυτό είναι κάτι που το παρατήρησα τυχαία, οτι ασυναίσθητα την έπιανα και την κρατούσα απο εκεί συνέχεια.

Sony Nex 7 with Cosina Voigtlander 21mm f/4 Color Skopar by AlexTheodin, on Flickr

Για να καταλάβουμε λίγο πόσο μικρός είναι, έβαλα διάφορους φακούς στην σειρά για άμεση σύγκριση.

Size compare by AlexTheodin, on Flickr

Απο αριστερά προς δεξια:
Jupiter 8 2/50 (M39), Cosina Voigtlander Nokton 35mm f/1.4 MC (Leica M), Cosina Voigtlander Color Skopar 21mm f/4 (M39), Sigma 19mm f/2.8 DN (E mount), Nikkor AFD 50mm f/1.8 (F mount), Cosina Voigtlander Nokton 50mm f/1.1 (Leica M)
Τον Νίκον τον έβαλα για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, ένας φακός που θεωρείτε μικρός στις DSLR.

Η ποιότητα κατασκευής, όπως και σε όλους τους Voiglander είναι υπεράνω κριτικής.

Απο οξύτητα όμως?

Έκανα ένα γρήγορο συγκριτικό με τον Σίγμα. Στην άτυπη μάχη στα 20μμ έβαλα και τον Ρώσικο ΜΙΡ 20Μ έναν φακό που στις DSLR με είχε εντυπωσιάσει με την συμπεριφορά του. Τί άλλο, ένας τοίχος με τούβλα...

cv21-f4small by AlexTheodin, on Flickr

Και τα crops.
8669226536_b2b1164c6a_k.jpg


Τα συμπεράσματα είναι εύκολα. Στο κέντρο όλοι είναι εντάξει. Αλλά στα άκρα ο CV 21mm είναι με απόσταση καλύτερος. Από ανοικτός.

Βέβαια η οξύτητα δεν είναι τα πάντα.

first to go by AlexTheodin, on Flickr


Camelies in Bamboo by AlexTheodin, on Flickr

Πατώντας στο γεγονός οτι τα άκρα είναι καλά και οτι δεν υπάρχουν παραμορφώσεις, σου δίνεται η δυνατότητα να παίξεις με το near far βάζοντας θέμα στα άκρα. Μερικά δείγματα απο το Flickr


Ok, sounds good by - Itch -, on Flickr

http://www.flickr.com/photos/elmerson/7098051835/


7th Avenue (park slope) by Dj Poe, on Flickr

promenade [Explored] by peterflash, on Flickr

Side Door by Dj Poe, on Flickr


Peek A Boo by Gaijin Photographer, on Flickr
http://www.flickr.com/photos/waldo_posth/6294872651/
http://www.flickr.com/photos/piyavat/8397048702/

Soft Morning Winter by SeanEsopenko, on Flickr


Βέβαια δεν είναι όλα τέλεια. Στην ΝΕΧ7 κυρίως, στις υπόλοιπες λιγότερο, έχει ένα πρόβλημα. Λόγω της σχεδίασης του φακού με το πίσω στοιχείο που βυθίζεται αρκετά πίσω κοντά στον αισθητήρα, παρουσιάζει στα άκρα ένα color cast. Συγκεκριμένα μια μωβ βινιέτα. Το καλό είναι οτι φτιάχνεται σχετικά εύκολα με ένα πρόγραμμα που λέγεται Cornerfix. Είναι πάντως ένα έξτρα βήμα στην επεξεργασία. Για όποιον τραβάει σε RAW και επεξεργάζεται τα αρχεία του στον Υπολογιστή μετά, δεν αποτελεί πρόβλημα. Για όποιον θέλει να τραβάει JPEG, ανάλογα με το πόσο έντονο είναι αυτό στην μηχανή του, το θέμα είναι μεγαλύτερο.


Και φτάνουμε πάλι εκεί που ξεκινήσαμε. Με μια τιμή μεταξύ 300-400Ε, και την ύπαρξη του πολύ καλού Sigma 19mm, έχει θέση αυτός ο φακός σε ένα σύστημα Mirroless? Υποθέτω οτι έχει να κάνει με τους ποιους συμβιβασμούς θέλει να κάνει κάποιος. Με τον Sigma, στα άκρα, την ποιότητα κατασκευής και το μέγεθος. Με τον Voigtlander στην ταχύτητα και στο AF. Για όποιον θέλει έναν walkaround, οπτικά άριστο, φορητό όσο γίνεται, και βολεύεται με το f/4, σίγουρα ο φακός αυτός έχει θέση στο σύστημα του. Αλλιώς ο Sigma είναι μάλλον πιο συμφέρουσα επιλογή. Ειδικά αν υπολογίσει κάποιος την τιμή του.


Μία εναλλακτική του 21mm, είναι και ο έτερος Voigtlander, ο Super Wide Heliar 15mm, για τον οποίο γενικά ισχύουν αρκετά απο τα παραπάνω. Υπάρχει η πιθ
ανότητα να τον δοκιμάσω κάποια στιγμή, οπότε αν το κάνω θα ανεβάσω και εντυπώσεις.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Cosina Voigtlander Nokton 50mm f/1.1

Cosina Voigtländer Nokton 50mm f/1.1

Είναι μάλλον προφανές οτι έχω αγαπήσει την σειρά M της Cosina Voigtlander με αυτόν να είναι ο 3ος φακός της που έρχεται στην κατοχή μου, χωρίς να αποκλείω να έρθουν κιάλλοι. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κάποιος το γιατί. Είναι μικροί, έχουν χαρακτήρα, ποιότητα κατασκευής, οπτικά είναι απο πολύ καλοί μέχρι εξαιρετικοί, και είναι σε "χαμηλές" τιμές όταν μιλάμει για το σύστημα Leica M. Τα πάντα βέβαια είναι σχετικά. Ο 50αρης Nokton f/1.1 κοστίζει καινούργιος κοντά στα 1000Ε, οπότε δεν τον λές και φθηνό. Απο την άλλη ανήκει σε μια οικογένεια φακών (ultra fast) που ο ανταγωνισμός κοστίζει τα πολλαπλάσια. Στην κατηγορία κυριαρχεί ο κατα πολλούς καλύτερος 50αρης του κόσμου η τρίτη γενιά του Leica Noctilux 50mm f/0.95 των 10.000$, οι προηγούμενες εκδόσεις του στo f/1.0 (2nd generation) f/1.2 (1st generation) που βρίσκονται μεταχειρισμένοι μεταξύ 4.000 και 6.000$. Σε καινούργιο υπάρχει ο SLR Magic Noktor 50mm f/0.95 στα 5.000$ αλλά ακόμα δεν έχει κυκλοφορήσει ευρέως. Σχετικά πιο σπάνιος ο Canon 50mm f/0.95 ή "The Dream Lens" όπως είναι γνωστός, ένας φακός που πρέπει να τροποποιηθεί για να μπεί σε Leica M και κοστίζει πάλι γύρω στα 2000-3000$, είναι μαλακός και με χαμηλό κόντραστ.

Αργά η γρήγορα, όποιος αρέσκεται να φωτογραφίζει με natural light και σε χαμηλές φωτιστικές συνθήκες, φτάνει στο σημείο που τα φυσιολογικά διαφράγματα δεν αρκούν. Πάμε απο τα f/1.8 στα f/1.4 αλλά και εκεί απο ένα σημείο και μετά δεν αρκούν. Εκεί έρχονται οι εξωτικοί ultra fast φακοί.
Έτσι και εγώ. Με γοήτευε αυτή η ταχύτητα οπότε όταν βρέθηκε ο 50αρης Nokton σε καλή τιμή δεν έχασα την ευκαιρία.




Συγκριτικά με τα στάνταρ των τηλεμετρικών, ο φακός είναι τεράστιος (βλ. φωτο πιο πανω με side by side συγκριση). Στην πραγματικότητα είναι λίγο μεγαλύτερος απο τον 50αρη Nikkor f/1.8 αλλά βαρύτερος. Λογικό μιας και είναι όλος απο μέταλλο και γυαλί. Ποιότητα κατασκευής στα υψηλά στάνταρ της μάρκας. Η φάτσα του είναι όλη ένα γυαλί. Παίρνει 58αρια φίλτρα που στον κόσμο των τηλεμετρικών είναι τεράστια (το στάνταρ είναι 39mm!!!). Το κλασικό design των Voigtlander δίνει μια διαχρονική ομορφιά στον φακό που είναι εντυπωσιακός φορεμένος σε μια μηχανή.



Η οπτική του απόδοση έχει δυο πλευρές. Τέρμα ανοικτός και κλειστός.
Με μιά λέξη ονειρικός. Ρουφάει το φώς που βρίσκει μπροστά του και δημιουργεί εικόνες που είναι πιό ωραίες απο την πραγματικότητα. Τέρμα ανοικτός, ακόμα και σε μέσαίες αποστάσεις, προσφέρει ένα λεπτό νήμα εστιασμένου και μετά με μια βουτηράτη ομαλότητα τα πάντα θολώνουν. Στο FF (βλ. φιλμ) αυτό είναι ακόμα πιο έντονο και συνδιάζεται με μια έντονη βινιέτα που ενισχύει το εφέ. Ακόμα και στο f/1.1 είναι πραγματικά οξύς (οξύτερος του κλασικού F/1.0 Noctilux) αλλά στην πράξη με τόσο μικρό βάθος πεδίου το critical focus δεν είναι απλη υπόθεση. Κλειστός είναι φυσικά ακόμα καλύτερος, καλύπτοντάς σε όταν θες να τον χρησιμοποιείς και έτσι. Στην ΝΕΧ η βινιέτα δεν φαίνεται σχεδόν καθόλου και το λίγο που υπάρχει διορθώνεται εύκολα.


wassup? by AlexTheodin, on Flickr


blue n light by AlexTheodin, on Flickr
(stitch απο δυο καρε)


House Blues by AlexTheodin, on Flickr
απο φιλμ


Tune Up by AlexTheodin, on Flickr
επισης φιλμ

Πέραν απο την οξύτητα, για μένα πολύ σημαντικό είναι σε έναν φακό ο χαρακτήρας του. Κάθε σχεδίαση έχει και τα δικά της χαρακτηριστικά. Το βλέπουμε στους Zeiss με το ανάγλυφο γράψιμο τους. Το βλέπουμε και στους Voigtlander. Όπως και ο άλλος Nokton ο 35αρης, έτσι και αυτός "αρέσκεται" στις νυχτερινές. Στο πολύ φώς, έχει την τάση να καίει τα highlights πολύ πιο εύκολα, αναγκάζοντας σε να προσέχεις που έχεις λευκά στο κάδρο σου.


Nokton 50mm review by AlexTheodin, on Flickr

Nokton 50mm review by AlexTheodin, on Flickr

Nokton 50mm review by AlexTheodin, on Flickr

Nokton 50mm review by AlexTheodin, on Flickr

Εκεί που όλα όμως έρχονται στα ίσα τους είναι το βράδυ. Τα φωτεινά λάμπουν, οι μεσαίοι τόνοι ζωντανεύουν, με έντονο κορεσμό, και σβήνουν μαλακά στα μαύρα του σκοταδιού γύρω. Όλα αυτά με ένα bokeh που αν πετύχει λαμπάκια τριπάρει...


Nokton 50mm review by AlexTheodin, on Flickr

Color aware Bar by AlexTheodin, on Flickr

Nokton 50mm review by AlexTheodin, on Flickr

Nokton 50mm review by AlexTheodin, on Flickr

Το βάρος και ο περιορισμός του 50αρη σε κροπ αισθητήρα είναι ο λόγος που δεν είναι συνέχεια πάνω στην ΝΕΧ7. Πράγμα που πιθανών να αλλάξει όταν βγεί η FF NEX του χρόνου. Και είναι και ο λόγος που η Leica M6 βλέπει περισσότερη δράση τον τελευταίο καιρό απο την ΝΕΧ, με τον Nokton φορεμένο.

Να επαναλάβω οτι με την χρήση του αντάπτορα που παρουσίασα πιο πάνω, η κοντινότερη απόσταση εστίασης είναι τόσο μικρή που βολεύει πολύ κοντινά πορτραίτα (με τρομερά λεπτό βάθος πεδίου) και ψευτομάκρο.


bloomer by AlexTheodin, on Flickr


thiner than thin by AlexTheodin, on Flickr



Είναι ένας φακός για τους λάτρεις της ταχύτητας. Σε αυτά τα διαφράγματα δεν υπάρχουν πολλές εναλλακτικές, καμία δεν είναι φτηνή, ενώ κάποιες έχουν προβλήματα στην ποιότητα (Mitakon 35mm f/0.95, SLR Magic 35mm f/0.95 o παλιός), ή στο sample variation όπως οi Canon 50mm f/0.95 και 50mm f/1.2
Υπο αυτήν την σκοπιά για όποιον θέλει την ταχύτητα σε συνδιασμό με την απόδοση, χωρίς το κόστος ενός μικρού επιβατικού, ο Cosina Voigtlander Νοkton 50mm f/1.1 είναι η καλύτερη επιλογή.

Και όπως πάντα μερικά χαρακτηριστικά δείγματα απο το Flickr


At Sunset by martinstelbrink, on Flickr

GF1 Nokton 50mm f/1.1 by dansgarbage, on Flickr

The Mob by J Howe, on Flickr

FTPS Asakusa Dec 2010 by babybinjp, on Flickr

happy holidays! by wintershrooms, on Flickr

.a particular frienD by 27147, on Flickr

Untitled by (Jt), on Flickr

A Street Portrait by Leica M9 + Nokton 50 f1.1 by TheGodParticle, on Flickr

Untitled by (Jt), on Flickr


Μερικά reviews απο το web
Steve Huff
Luminous Landscape
Viva La Leica
 

chris73

AVClub Addicted Member
3 March 2014
2,913
Θεσσαλονίκη
Η ώρα της γκρίνιας... :ROFLMAO:

Έχει πλάκα που ενώ ποντάρουν (και) στο brand, όταν θέλουν να αναφερθούν στη "παράδοση" τους δεν κάνουν τον στοιχειώδη κόπο να "διαβάσουν" και λίγο.

Εδώ η ίδια η Cosina είπε να μας διαφωτίσει περεταίρω και μεταξύ άλλων διαβάζουμε:
"Moving forward about half a century from the birth of the HELIAR to 1954, Albrecht Wilhelm Tronnier developed a lens using the same five-elements-three-groups configuration as the HELIAR utilizing new glass types to achieve performance that exceeded the HELIAR"

Ε όχι κύριοι Cosina-δες.
Ο Tronnier είχε έτοιμο τον Apo-Lanthar (καμιά σχέση με τον σημερινό φυσικά) από το 1949. Οι πατέντες ήταν έτοιμες από τότε.
Εδώ η γερμανική
Και εδώ η Αμερικάνικη

Έχω εντοπίσει την παρακάτω διαφήμιση στο Popular Photography και στο τεύχος Σεπτεμβρίου του 1952 (εδώ από το τεύχος Οκτωβρίου)
sim_psa-journal_1952-10_18_10_0004.jpg

Και εδώ στο τεύχος 12/1958 στο ίδιο περιοδικό διαβάζουμε:
Καταγραφή.JPG

Τέλος αν θα πρέπει να κολλήσουμε κάπου το 1954 στην υπόθεση, ΜΑΛΛΟΝ να είναι η χρονιά που εμφανίστηκε ο μικρότερος Apo-Lanthar των 105 χιλιοστών και προστέθηκε ως εναλλακτική επιλογή στη Bessa II των 6X9.

Δυσεύρετος συνδυασμός σήμερα που θέλει κάτι χιλιάρικα.
 
  • Wow
Reactions: cacau and kbouk

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,165
Εκεί ψηλά.....
 
  • Like
Reactions: milaber22

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Νέος Voigtlander Ultron 27mm f/2 για Fuji X-mount με χειροκίνητη εστίαση αλλά και ηλεκτρονικές επαφές για exif data κ.λπ. Πολύ μαζεμένος, αναμένεται τιμή...