Φακοί για m4/3

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,632
Πάντως όσον αφορά την στεγανότητα, θεωρώ οτι είναι πιο σημαντικό να είναι ο φακός στεγανός παρά το σώμα. Φυσικά το ιδανικό είναι να είναι και τα 2, απλά αν ο φακός δεν είναι στεγανός είναι δεδομένο ότι θα πάρει και σκόνη και υγρασία κάποια στιγμή και ότι θα χωθεί και σκόνη στον αισθητήρα αλλα και στο ζουμ και θα ακούς τριξίματα. Τα σώματα από την άλλη λίγο πολύ όλα αντέχουν λίγο νερό, φυσικά όχι καταρρακτώδεις βροχές πάνω τους Και ένας στεγανός φακός προστατεύει με το λάστιχο του και το mount. Στην em10iii αρκετές φορές εχει φάει σκόνη και νερό χωρίς να έχω κανένα θέμα, ο 12-100 σκυλί και όπως ειπα την προστατεύει στο να μην μπει τίποτα από το mount.

Υ.Γ. Πάντως ότι έχει υγρασία ο 12-45 είναι πρόβλημα, μιλάμε μάλιστα για έναν σχετικά καινουριο φακό. Πάντως είναι σωστό να έχουμε ίδιας εταιρίας σώματα και φακούς, βέβαια να πω την αλήθεια επειδή κατά καιρούς ειχα/έχω πολλούς φακούς Panasonic πάνω σε σώματα Olympus δεν ένιωσα ποτέ ότι χάνω κάτι. Για το αντίθετο δεν ξέρω καθώς δεν ειμαι καθόλου fan των σωμάτων Panasonic όποτε δεν ξέρω πως συμπεριφέρονται με φακούς Olympus.
 

milaber22

AVClub Addicted Member
2 December 2012
1,402
Βόλος
Χτες ήρθε τελικά στα χέρια μου ο 12-45 αφού αφενός καθυστέρησε να σταλεί, αφετέρου λόγω covid ο φίλος που τον είχε παραγγείλει ήταν σε καραντίνα.

Σαν ποιότητα κατασκευής δεν είδα διαφορές σε σχέση με τον 12-100.
Εργονομικά όμως είδα διαφορές λόγω μεγέθους. Με την gx8 καθόταν άνετα με το clip capture στον ιμάντα του σακιδίου, με ελάχιστη κίνηση.
Διαβάσματος επιτρέποντος ίσως πάω για δοκιμή με τρίποδο απόψε.
Σε μια δύσκολη σκηνή με τον ήλιο στα όρια του κάδρου να πέφτει σε φύλλα δέντρου έβγαζε μια μωβίλα σε κάποια φύλλα, δεν ξέρω πως ονομάζεται το φαινόμενο. Δυστυχώς δεν κράτησα τα αρχεία.
Για αντοχή και θέματα με υγρασία ο χρόνος θα δείξει. Ο φακός αγοράστηκε για να είναι έξω από το τσαντάκι κυρίως. Σε πραγματικά ακραίες συνθήκες δεν με βλέπω να πάω αλλά την υγρασία, τις παραλίες του και τα ψιλόβροχα του σίγουρα θα τα υποστεί.
Κάποια στιγμή σκέφτηκα να δώσω την gx8 και να ψάξω για Olympus σώμα αλλά αισθητικά μου αρέσει πολύ, και πρακτικά το βολεύει το viewfinder. που γυρνάει κάθετα.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,364
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Η GX8 ειναι το πιο πληρες m43 rangefinder σωμα μαζί με την PenF, παντα ηθελα μια ειδικα για το σπαστο EVF αλλα δεν ετυχε να την πάρω , ειχε ενα θέμα με shutter shock που ελυσαν βαζοντας σε silent το κλειστρο στις ταχυτητες που συνηθως συνεβαινε

αν θυμαμαι καλά Μιλτο έχει μια στεγανότητα όχι βεβαια επιπεδου pro Olympus σωμάτων με τσιμούχες σε καθε ροδελα και εξάρτημα. Λογικα στο mount υπάρχει O-ring , ψαξτο οπως και αν λαστιχωνει σωστά με το αντιστοιχο του φακου

H εντονη μωβιλα πισω απο φυλλα σε higihlights ειναι πιθανον εντονο CA προιον των διαφορετικων συνδιαστικών επιστρωσεων που εχουν τα κρύσταλλα των φακών και τα AΑ φιλτρα του αισθητηρα στα σώματα των 2 εταιριων, , μπορει να την δεις ευκολα και με τον αναποδο συνδιασμό : παλιο Olympus σωμα με Lumix φακο ,

Τα σώματα της Panasonic πολλοι τα επιλέγουν μονο για το βιντεο αλλά εχουν πολλές κρυφες χαρες ειδικα μερικές εξυπνες ηλεκτρονικές λειτουργιες, που θα ηθελα να τις ειχαν και τα αντίστοιχα της Olympus
 
Last edited:

milaber22

AVClub Addicted Member
2 December 2012
1,402
Βόλος
Στο mount της μηχανής δεν είδα να έχει κάτι, όπως αντίστοιχα έχει ο φακός. Σαν λαστιχάκι.
Ως weather sealed την πήρα και σε ότι βροχή έχει δεχτεί ως τώρα δεν αντιμετώπισα κάποιο θέμα.
Ο αρχικός αγοραστής αμφιβάλλω όχι σε βροχή, αλλά αν γενικά είχε τραβήξει κάτι.
Το εύρος ικανοποιητικό για τις ανάγκες μου. Συνήθως όταν χρειαζόμουν πιο τέλε ακόμη και τα 200mm σε ff δεν ήταν αρκετά. Ίσως έχω συνηθίσει και στα 90mm στο άκρο λόγω του tamron 90mm που δεν λέει να βγει από την eos r το τελευταίο διάστημα.
 

milaber22

AVClub Addicted Member
2 December 2012
1,402
Βόλος
Το πρόβλημα μου είναι ότι το βλέπω μωβίλα και στο αρχείο _1370394, όπου δεν υπάρχει ήλιος στο κάδρο.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,364
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Το flare μωβιζει πιο εντονα από οτι συνήθως και στις φυλλωσιές των δένδρων το βλέπω επίσης , μου θυμίζει το γνωστό παρόμοιο θέμα του Lumix 7-14 στα παλιά σωματα Olympus που δεν διορθώναν το CA μέσα στο σώμα

ειχες τέτοια θέματα με τον 12-100 ?

δεν έχει κάτσει καλά ο συνδιασμος με το σώμα , δεν νομίζω να είναι θέμα της κόπιας σου
 

milaber22

AVClub Addicted Member
2 December 2012
1,402
Βόλος
Κώστα δεν θυμάμαι καθόλου.
Δεν τον είχα δουλέψει σχεδόν καθόλου και για αυτό τον έδωσα.
Παρόμοιο θέμα είναι η αλήθεια είχα δει και με τον Leica 25 f1.4 οπότε ίσως παίζει κάποιο ρόλο και ο αισθητήρας.
Ακραίες συνθήκες λήψης βέβαια.
Μέσα στην εβδομάδα ελπίζω να δοκιμάσω σε ποιο νορμάλ συνθήκες μόλις τελειώσω με κάτι εργασίες.
Ίσως βρω και κανένα σώμα olympus να δοκιμάσω τον συνδυασμό.
Ευχαριστώ
 

milaber22

AVClub Addicted Member
2 December 2012
1,402
Βόλος
Σε χτεσινή βόλτα με τον ήλιο εκτός κάδρου δεν είχε θέμα.
Σε pen f γνωστού δεν είχε τόσο έντονο θέμα, ακόμη και με τον ήλιο εντός κάδρου.
Παρόλα αυτά ο φακός θα επιστραφεί καθώς με την gx8 έχει θέματα συμβατότητας.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,364
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είναι γνωστό ότι οσοι έχουν σωματα m43 με PDAF με ένα πενηντάρικο περίπου ψωνίζουν ένα ανταπτορα της Viltrox με ηλεκτρονικές επαφές και μπορούν να κάνουν εύκολα χρηση ολης της γκάμας των παλιών αξιόλογων 4/3 φακών με μοναδικό κόστος μια μικρή καθυστερηση στην ταχύτητα εστίασης λόγω των πιο αργών μοτέρ. Για βίντεο επίσης είναι ακατάλληλοι οι φακοί αυτοί κυρίως λόγω του θορυβοδους μοτέρ

Βεβαια αν κανεις θέλει και στεγανότητα μονο ο ακριβός native ΜΜF3 adapter την εξασφαλίζει και το κόστος του δικαιολογείται μόνο αν εχεις πολλούς ή κάποιο εξειδικευμένο και βαρύ ακριβό 4/3 SHG φακό όπου η ποιότητα κατασκευής του original αποδειχθεί κρίσιμη. Ο Viltrox όμως μια χαρά δουλεύει γενικά , έχω και τους δυο.

Οι περισσότεροι 4/3 pro High Grade και Super High Grade φακοί είναι τούμπανο από κατασκευή , φωτεινοί αρκετά με μεγαλα εύρη ζουμ, στεγανοι και εξαιρετικοί οπτικά γιατί είναι τηλεκεντρικης σχεδίασης , τους βρίσκεις πλέον σε τιμές χώμα στα μτχ. και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για χρόνια ακόμη απρόσκοπτα αντί ενός ακριβού m43 φακού

Δεν εχεις φυσικά λειτουργίες όπως το focus stacking και Procapture σε L mode αλλά αυτά ούτε οι native Lumix δίνουν

Ενα παράδειγμα εξαιρετικού οπτικά φακού που τον βρίσκεις γύρω στα 150€ μτχ. μας δίνει σε δυο βιντεάκια ο Robin Wong, πρόκειται για τον Zuiko 14-54 II/2.8-3.5




ΥΣ
Στα 15 χρόνια περίπου που είμαι στο σύστημα είχα την τύχη και δοκίμασα/είχα σχεδόν όλους τους φακούς 4/3 που βγήκαν από Olympus, LEICA/Panasonic, Sigma (με εξαιρεση τους τηλεφακούς Zuiko SHG 300/2.8 , 90-250/2.8, Sigma 300-800), δεν ήταν πολλοι καμία σαρανταριά :)

έχω κρατησει πλέον ένα απλό 25mm/2.8 pancake γιατί είναι ελαφρύς και άριστος οπτικά και ένα HG Zuiko 12-60mm/2.8-4.0 (που είναι καλύτερος του 14-54ΙΙ) ως backup του 12-100/4 με τον οποίο και τον σύγκρινα πριν κανενα δίμηνο ώστε να δω ποσο αντέχουν τα παλιά οπτικά και ειδικά στις μεγάλες αναλύσεις Hires.

Αν ενδιαφέρει κάποιον να γράψω δυο λόγια για το συγκριτικό.
 
Last edited:

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,364
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Γραάψε, ποτέ δεν ξέρεις τι θα βρεθεί στα χέρια μας... ;)
Σου χαλάω εγώ χατήρι ?

να πώ εδώ πως ο παλιός 4/3 ZD 12-60mm/2.8-4 SWD μου εκατσε απο φιλο που δεν τον δουλευε μαζι με μια Ε-3 που εδωσα, είναι εξαιρετικη κόπια αδούλευτη σχεδόν. Είχα πολύ καιρό να χρησιμοποιησω τον συγκεκριμένο φακό σε σωμα OMD με phase detection , από την εποχή που είχα την πρώτη ΕΜ1 , οπότε ημουν ανυπόμονος να δώ τυχον διαφορές στην νεωτερη κατα δυο γενιές ΕΜ1.3

Ο 12-60 ήταν ο αγαπημένος φακών των ψαγμένων 43κηδων, ένας στεγανός φωτεινός ζουμ με χρηστικό εύρος εστιακων, βαρύτερος όμως και μεγαλυτερος του παλιού ΖD 14-54ΙΙ που οι περισσότεροι χρήστες αγόραζαν με pro σώμα DSLR στα 4/3.

Το μόνο του ψεγάδι ήταν η μυστακοειδής παραμόρφωση στα 12mm και ως μεταχειρισμένος λόγω του ταχύτατου για την εποχή SWD μοτέρ έβγαζε θέμα με την καλωδιοταινια που κοβόταν μετά από χρόνια.

Θυμάμαι με την παλιά ΕΜ1 κλείδωνε σε εστίαση ταχύτατα ακόμα και με λίγο φως αλλά επειδή η μηχανή είχε μόνοκατευθυντικά σημεία εστίασης αυτό τον προβλημάτιζε (όπως και όλους τους 4/3 φακούς) αν ο στόχος δεν είχε ίχνος κατακόρυφο. Πλεον τόσο η ΕΜ1.2 , η ΕΜ1.3, η ΕΜ1Χ και η ΕΜ5.3 εχουν διπλοκατευθυντικά σημεια εστίασης.

Στεγανά είναι και τα δυο σετ στο συγκριτικό , το φίλτρο που δεχονται και οι δυο φακοί ειναι στα 72mm. Η εστίαση του 12-60 SWD είναι αρκετά γρήγορη λόγω του υπερηχητικού SWD μοτέρ , εστιάζει αρκετά καλά ο φακός και σε λιγοστό φως αλλά θέλει προσοχή να είναι το EVF σε Νormal Frame rate . Συνολικά είναι πολυ πιο ταχυτερη και ακριβής η εστίαση του 12-60 από αυτή του 14-54 ΙΙ που παρουσίασε πιο πάνω ο Robin αλλά αυτό είναι και επόμενο , γιατί ο 12-60 ήταν πιο ακριβός φακός ενώ είχε και καλύτερα οπτικά.

Η ταχύτητα εστίασης του 12-60 είναι ελαφρως υποδεέστερη (το βλέπεις σε πιο σκοτεινά σημεία) και πιο θορυβώδης αλλα πλέον δεν υπάρχει κανένας δισταγμός οτι στόχος και να είναι αφού τα διπλοκατευθυντικά σημεία εστίασης των σύγχρονων PD pro σωμάτων κάνουν δουλειά. Εννοείται οτι μιλώ πάντα για φωτογραφία, σε βίντεο η ταχύτητα εστίασης των παλιών φακών και ο θόρυβος του μοτέρ δεν είναι οτι καλυτερο.

Ο παλιός 4/3 φακός επίσης δεν υποστηρίζει ολες τις νέες ηλεκτρονικές λειτουργίες των OMD μηχανων (focus stacking, Procapture L κλπ) αλλά με τις τιμές που τον βρίσκεις στην μτχ, αγορά (αν βρει κανεις αξιόλογη κόπια) είναι μια φθηνή λύση αν ψάχνει κανεις ένα ποιοτικό και φωτεινό ζουμ. Ανταπτορα βρίσκεις και φθηνό στα 40-50ευρω π.χ. τον Viltrox που εχω ως δευτερο , καμια διαφορά στην ταχυτητα εστιασης δεν είδα, απλά δεν ειναι στεγανός όπως ο MMF-3 και δεν ξερω μακροπρόθεσμα αν θα εχει την ιδια αντοχή μιας και ο φακός δεν ειναι ελαφρυς.

Εκανα το κλασσικό κοντινό / μακρινό συγκριτικό τεστ στο γραφείο μου και έξω από αυτό.

Γενικό συμπέρασμα ο παλιός δεν έχει να ζηλέψει κάτι πολύ χτυπητό από τον νεοφερμένο σε ποιότητα εικονας. Σε κάποιες εστιακές μάλιστα του ρίξε και φάπα του 12-100 κάτι που δεν μπορώ να πω ότι είδα σε παρόμοιο συγκριτικό από τον συναγωνιστή του LEICA 12-60/2.8-4 όπου λόγω κοινών εστιακών / φωτεινότητας έπρεπε να συγκρίνω με τον παλιό ZUiko 12-60 .

Οπτικά οι δυο φακοί είναι πολύ κοντά σε απόδοση στο κέντρο ενω τα άκρα ανάλογα την απόσταση από το θέμα έχουν μικροδιαφορές , όχι κάτι που θα ξενισει και θα δώσει σαφές προβάδισμα σε κάποιον

Στο ευρυγώνιο που με ενδιέφερε κυρίως δηλ. στα 12-14mm , σε κοντινό θέμα στα 3-4μ ο 12-100/4 είναι ελαφρά καλύτερος στα άκρα ενω σε πιο μακρινό θέμα 7-10μ ο 12-60 είναι οξύτερος και αυτό το δίνει από το φωτεινότερο διάφραγμα.

Ακολουθουν φωτό που είχα κρατησει απο το τεστ που δείχνει ισοδυναμία μεγέθους - χειρισμού των 2 σετ , στην πρώτη ο 12-100 στην ΕΜ1.3 , στην δεύτερη είναι φορεμένος ο Zuiko 12-60 με τον ανταπτορα MMF3 στην ΕΜ1.3 και στην τρίτη οι δυο φακοί δίπλα δίπλα
 

Attachments

  • C66920C4-EEE9-4E9D-87F1-FF22A88521E7.jpeg
    C66920C4-EEE9-4E9D-87F1-FF22A88521E7.jpeg
    1.1 MB · Views: 21
  • 631116E8-9901-4726-9A09-F3819AB4135C.jpeg
    631116E8-9901-4726-9A09-F3819AB4135C.jpeg
    1.2 MB · Views: 21
  • 744E82E6-88FA-4290-9742-CC5E40A2ADDD.jpeg
    744E82E6-88FA-4290-9742-CC5E40A2ADDD.jpeg
    1.7 MB · Views: 21
Last edited:

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,367
Αθήνα
Ενδιαφέρων, αλλά "τέρας" - αν τον βρεις βέβαια όσο ένας νορμάλ πλαστικός και σκοτεινός κιτ, τον παίρνεις από περιέργεια και μόνον...
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,364
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ενδιαφέρων, αλλά "τέρας" - αν τον βρεις βέβαια όσο ένας νορμάλ πλαστικός και σκοτεινός κιτ, τον παίρνεις από περιέργεια και μόνον...
Χε χε δεν χρειαζόταν να με βάλεις να γράψω όλο το κατεβατό για να μου τον απορίψεις ως «τέρας» , και ο 12-100/4 που τον συγκρινα τέρας είναι ως γνωστόν και πιο σκοτεινός στο μεγαλύτερο εύρος του , έχει φυσικά 40mmx2 περισσότερα, ήσυχο μοτέρ για βίντεο , IS κλπ. οπότε δικαιολογεί το χιλιαρικακι του (μτχ. τον βρίσκεις γύρω στα 700€)

εγω θα τον κρατήσω για την ώρα για backup, κάποια στιγμή με βλέπω θα σκοτώσω το ένα θηρίο και θα κρατησω το άλλο 🤫
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,632
Ευχαριστούμε Κώστα για τις πληροφορίες, σε πρώτη φάση να πω την αλήθεια δεν ξέρω πόσος κόσμος θα μπει στην διαδικασια να ασχοληθεί με παλιούς φακούς, ανταπτορες κλπ. Θεωρώ μάλλον μόνο όσοι είχαν από παλιά τέτοιους φακους στην κατοχη τους ή έχουν εύκολη και φτηνή πρόσβαση σε τέτοιους φακούς. Επίσης επειδή είναι αρκετά παλιοί δεν ξέρεις και σε τι κατάσταση θα τους βρεις, ποσο θα αντέξουν, αν λειτουργούν ακόμα οι τσιμούχες για την προστασια σε βροχές κλπ. Προσωπικα δεν θα έμπλεκα μαζί τους, αλλά περί ορέξεως.

Υ.Γ. Και κάτι προσωπικο, είναι και πολύ άσχημοι βρε παιδί μου, μοιάζουν απαρχαιωμένοι και με χαλάνε αισθητικά πάνω στην μηχανή, στις φωτός που έβαλες ο 12-60 μοιάζει σαν ο φτωχός συγγενής αισθητικα μπροστά στον 12-100. Νιώθω ότι γύρισα πίσω 10+ χρόνια στις εποχές των γκουμουτσα DSLR.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,364
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
μπορει Νικο η αισθητικη τους να υστερει λιγο αλλά εργονομικα στο κρυο βροχή ουτε σου γλιστρανε οι παλιοι σε αλλαγες ουτε παγωνουν τα χεράκια σου , και τα δαχτυλιδια ζουμ/χειροκινητης εστιασης τα χειριζεσαι ευκολα ειναι μεγαλα και με σωστο γκριπ λαστιχενιο.

αμα εισαι και μερακλης μπορει να βρείς για κάποιους και skins να τους αλλάξεις αισθητική
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,364
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Η νέα μηχανή θα έρχεται και σε κιτ με τον νέο 12-40/2.8 ΙΙ, διέρρευσαν φωτό του φακού στο 43rumors , δεν έχει ενσωματωμένο IS και τα πιθανά σενάρια που ο φακός εμφανίζεται ως ΙΙ βερσιον είναι :

- better autofocus capabilities of the new camera
- better weather sealing από IPX1 σε IP53 που θα έχει η νέα μηχανή
- changed name
- improved lens hood

056B7877-43B1-4ABE-8E2F-BEC52EE27513.png

Μαλλον θα ανακοινωθεί και η συνέχεια του 12-45/4 pro ο μαζεμένος στεγανός 40-150/4 pro που επίσης διέρρευσε φωτογραφία του

1B15CC87-BD57-4DBC-9070-5FF92B9CBD69.png

Λίγο μετά διέρρευσαν και τα χαρακτηριστικά και οι τιμή των 2 νέων OM φακών που θα ανακοινωθουν μαζι με την νεα OM-1 camera :



OM M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40mm F2.8 PRO II lens:
  • Minimum shooting distance: 0.2m
  • Maximum shooting magnification: 0.3x (full size conversion 0.6x)
  • Lens configuration: 14 elements in 9 groups
  • 7 aperture blades (circular aperture)
  • Total length: 84mm
  • Diameter: 69.9mm
  • Filter diameter: 62mm
  • Weight: 382g
  • Price: 999 euros
  • Lens hood LH-66D


OM M.ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm F4.0 PRO lens:
  • Minimum shooting distance: 0.7m
  • Maximum shooting ratio: 0.21x (35mm equivalent 0.41x)
  • Lens configuration: 19 elements in 9 groups (2 aspherical elements, 1 super ED, ED 2 lenses, 1 HR)
  • Inner focusing system
  • Circular aperture with 7 blades
  • Total length: 99.4mm
  • Diameter: 68.9mm
  • Filter diameter: 62mm
  • Price: 899 euros
  • Lens cap LC-62G
  • Lens hood LH- 66E

Read more: https://photorumors.com/2022/02/11/...digital-ed-12-40mm-f2-8-pro-ii/#ixzz7KZofdD85
 
Last edited:

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,373
Εκεί ψηλά.....
Την ψωνίσαμε μου φαίνεται.

Κούτσα Κούτσα έφτασαν το βασικό pro zoom f2,8 στο χιλιάρικο.....?

Είχε διαφανεί ότι προσπαθούν να ξανασηκωσουν την τιμή του mark I προφανώς αποστασιοποιωντας τον από τον 12-45 f4 αλλά το παρακάναν
 

Tyler_Durden

Established Member
3 June 2011
130
έχει τύχει να δουλέψει κανείς σας τον 7artisans 35mm f/0.95 σε micro four thirds ; Τον σκέφτομαι για ολόσωμα πορτραίτα, σαν συμπλήρωμα του Panasonic Leica 25mm 1.4 II