Φακοί Nikon F Mount (DSLR)

Victor240

Established Member
26 April 2011
251
Είπα να συγκρίνω τον παλιό αγαπημένο μου συνδυασμό (D3300 - 35mm f1.8) με τον αντικαταστάτη του (Z6 - 50mm f1.8). Η διαφορα σε οξύτητα και bokeh ιδίως στο 1.8 ειναι εμφανής, όπως και το CA (που μου έμαθε ο @kbouk) του 35mm.
Με την ίδια έκθεση γιατι ο 35mm είναι πιο φωτεινός; Έαν κάποιος θα έπρεπε να έχει καλύτερη διαπερατότητα φωτός αυτος δεν θα έπρεπε να είναι ο 50mm;

f18.jpg
f28.jpg
f4.jpg
f56.jpg
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,240
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Και οι δυο μηχανές σου έδιναν την ίδια έκθεση αυτόματα ? Σε ποιο προγραμμα ήσουν ?

Εβαλες αυτόματες ή Manual ρυθμίσεις σε ταχύτητα, ISO , διάφραγμα, ή π.χ. ότι σου έδωσε η μια μηχανή τα κάρφωσες στην άλλη?

Οχι η διαπερατοτητα του φωτός ενός φακού δεν είναι αντιστοιχη με ότι λέει η ονομαστική τιμή διαφράγματος , εξαρτάται από το πλήθος και το είδος των οπτικών στοιχείων του φακού, σε γενικές γραμμές όσο πιο πολλά οπτικά στοιχεία έχει ο φακός το προσπίπτον φως στο εμπρος οπτικό στοιχείο μειωνεται σε σχέση με αυτό που βγαίνει από το πίσω οπτικό στοιχείο και λούζει τον αισθητήρα.

Οι επαγγελματικοί βίντεο φακοί μάλιστα μετριουνται στην πραγματικη τους φωτεινότητα εκφρασμένη σε Τ stop (όχι τις θεωρητικές F τιμές)

Κανονικα την σύγκριση δυο φακών την κάνουμε στο ίδιο σώμα για να έχουμε πραγματικά συγκρίσιμα αποτελέσματα και να αφαιρέσουμε κάθε άλλη παραμετρο (αισθητηρας, επεξεργαστής κλπ).
 
Last edited:

Victor240

Established Member
26 April 2011
251
Και οι δυο μηχανές σου έδιναν την ίδια έκθεση αυτόματα ? Σε ποιο προγραμμα ήσουν ?

Εβαλες αυτόματες ή Manual ρυθμίσεις σε ταχύτητα, ISO , διάφραγμα, ή π.χ. ότι σου έδωσε η μια μηχανή τα κάρφωσες στην άλλη?

Οχι η διαπερατοτητα του φωτός ενός φακού δεν είναι αντιστοιχη με ότι λέει η ονομαστική τιμή διαφράγματος , εξαρτάται από το πλήθος και το είδος των οπτικών στοιχείων του φακού, σε γενικές γραμμές όσο πιο πολλά οπτικά στοιχεία έχει ο φακός το προσπίπτον φως στο εμπρος οπτικό στοιχείο μειωνεται σε σχέση με αυτό που βγαίνει από το πίσω οπτικό στοιχείο και λούζει τον αισθητήρα.

Οι επαγγελματικοί βίντεο φακοί μάλιστα μετριουνται στην πραγματικη τους φωτεινότητα εκφρασμένη σε Τ stop (όχι τις θεωρητικές F τιμές)

Κανονικα την σύγκριση δυο φακών την κάνουμε στο ίδιο σώμα για να έχουμε πραγματικά συγκρίσιμα αποτελέσματα και να αφαιρέσουμε κάθε άλλη παραμετρο (αισθητηρας, επεξεργαστής κλπ).
Σε Manual πρόγραμμα, έβαλα τις ίδιες ρυθμίσεις και στις δυο μηχανές.
Το γνωρίζω οτι η διαπερατότητα του φωτός ειναι διαφορετική σε κάθε φακό απλα θα περίμενα ότι ο πιο ακριβός και μοντέρνος φακός θα ειναι και πιο φωτεινός, όπως άλλωστε δείχνουν και οι μετρήσεις του DXO ΕΔΩ.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,240
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Οι φακοί (αν δεν κάνω λάθος) μετρούνται στο DXO με ειδικό μηχάνημα στον πάγκο χωρίς σώμα για την πραγματική τους φωτεινότητα που εκφράζεται σε T stop, λογικά από την μέτρηση τους δείχνει ο 50/1.8 να είναι πιο φωτεινός (1.9 Tstop vs 2.2 Tstop)

Οταν όμως μπαίνει στην εξίσωση το σώμα αλλάζουν τα πράγματα.

Εκεί μετράει και πως είναι χρονισμενος ο αισθητήρας του κάθε σώματος για φωτομέτρηση και ποιο είναι το βασικό ISO της κάθε μηχανής που δεν είναι πάντα και το πραγματικό. Μπορεί να διαβάζεις ISO 200 στην πλάτη και το πραγματικό να είναι π.χ. ISO 120.

Γιαυτο σου είπα εξαρχής τέτοιες αντιστοιχίες τις κοιτάς και τις ψαχνεις μόνο στο ίδιο σώμα.

Προφανως κάποιο απο τα δυο σωματα και λογικά ή Ζ7 σου έδινε πληροφορία οτι είναι υπό φωτισμένο το κάδρο κατατι ή της D3300 υπερφωτισμενο κατατι.