FIFO Reclocker για RPi κτλ

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Βασίλη, το KALI δανείστηκε την ιδέα από το FiFo του Ian.
Αν το FiFo δεν σε ικανοποίησε τότε αυτό με προβληματίζει σοβαρά.
Εμένα με ενδιαφέρει η λιγότερη δυνατή επέμβαση στο αρχικό μουσικό θέμα, δεν με ενδιαφέρει η διαφοροποίηση, ακόμα κι αν το τελικό αποτέλεσμα ακούγεται σε κάποιους ακροατές πολύ καλύτερο.
Είναι τόσο υποκειμενικά όλα αυτά, που μπορεί σε κάποιον να αρέσει περισσότερο η θέση στα βιολιά σε μία κλασική ορχήστρα να βρίσκεται προς τα δεξιά της σκηνής.
Με την αντιστροφή των καναλιών (L->R και R->L) μόνο ένας-δύο κατάλαβαν ότι η KALI αντιστρέφει τα κανάλια, ενώ έγραφαν διθυράμβους για τις διαφορές προς το καλύτερο που άκουσαν σε όλους τους τομείς.
Ο Δημήτρης Δημητρακούδης (DiM Dim) νομίζω οτι ήταν ο πρώτος που τους το επεσήμανε .
Τα παραπάνω τα ανέφερα ως παράδειγμα για να δεις πόσοι "κουφοί" υπάρχουν γύρω μας, άλλωστε το συμπέρασμα αυτό είναι ήδη γνωστό από τα blind tests που έχουμε συμμετάσχει κατά το παρελθόν.
 
Είναι πολύ πιθανό πολύς κόσμος να μην επηρεάστηκε από την αντιστροφή των καναλιών επειδή έπαιζε με 32bit σήμα, με το οποίο δεν υπήρχε πρόβλημα. Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό.

Αυτό που ξέρω είναι ότι το FIFO του Ian το έχουν πάρει εκατοντάδες ντιούηδες και δεν θυμάμαι να έχω διαβάσει από κανέναν να γράφει ότι έκανε κακό στον ήχο του. Ίσα ίσα.. είναι 100% βέβαιο ότι το μόνο που κάνει είναι να μηδενίζει το jitter, τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

Βέβαια ισχύει και αυτό που διάβαζα τις προάλλες κάπου αλλού.. κάποιοι ζήτησαν από τον δημιουργό μιας κάρτας DAC για RPi που παίζει σε master mode (ώστε να περιορίζει το jitter) να μπορούν να παίξουν σε slave mode επειδή τους άρεσε περισσότερο... Οπότε τρέχα γύρευε.. Άβυσσος..
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Είναι κάτι σαν το άκουσμα ενισχυτή με επικρατούσα 2η ή 3η αρμονική.
Δοκιμές έδειξαν ότι ενώ κάποιοι είχαν επιλέξει τη μία από τις δύο, αργότερα άλλαξαν γνώμη και επέλεξαν τελικά την άλλη ...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ο Δημήτρης ανέβασε στο diyaudio τις παρακάτω συλλήψεις που αφορούν σήμα 16bit/440Hz και από τη συχνότητα του trigger πρέπει να είναι στο bclk η γαλάζια κυματομορφή

44.1K-16bit-440Hz-left-RPi.png


44.1K-16bit-440Hz-left-Kali-fixed.png


Η πρώτη είναι πριν μπει η Kali η δεύτερη με την Kali.

Δεν μπορώ να καταλάβω η μωβ-ροζέ κυματομορφή τι συλλαμβάνει, τα data?

Η κυματομορφή του bclock πριν είναι απαράδεκτη, δείγμα κακού i2s και ίσως υπάρχει και έντονη παρεμβολή από κάτι άλλο πάνω στον παλμό. Πιστεύω εάν μας παρουσιάσει ο Δημήτρης μόνο τη γαλάζια σε μεγέθυνση η αλλοίωση θα φανεί ξεκάθαρα.
Αυτή η αλλοίωση υπάρχει σε μικρότερο βαθμό και στο bclk της Kali, δεν ξέρω το γιατί, αλλά το RPi μου θυμίζει πολύ "βρώμικο" περιβάλλον και χρήζει isolation απαραιτήτως.
 
Η μοβ-ροζέ κυματομορφή όντως παρουσιάζει τα data. Τις δοκιμές αυτές τις έκανα για να διαπιστώσω τι γίνεται με την αντιστροφή των καναλιών. Είναι από ημίτονο 440Hz μόνο στο αριστερό κανάλι.

Προέκυψε ότι η Kali με 16bit σήμα είχε μεγαλύτερο πρόβλημα από την αντιστροφή των καναλιών. Όλοι μας απορούμε πως τελικά αυτή η παλμοσειρά περνούσε από το DAC και έβγαζε μουσική.

Το σημαντικό είναι ότι ο κατασκευαστής έδρασε άμεσα και διόρθωσε το bug. Θα μας στείλει λέει ξανά πλακέτες με διορθωμένο firmware (τα κακά του να μην υπάρχει μηχανισμός fw update..).

Όσο για το καθαρό vs. βρώμικο I2S, αναμενόμενο είναι.. το RPi δεν έχει σχεδιαστεί για τέτοια χρήση. Βασικά δεν έχει σχεδιαστεί για καμία συγκεκριμένη χρήση, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. :p

Βασικά το FIFO & reclocking το έχει πραγματικά ανάγκη. Αν μπει και isolation στο παιχνίδι, ακόμα καλύτερα.

Πληροφοριακά οι άνθρωποι πίσω από την Kali σχεδιάζουν και ένα isolation shield ακριβώς για αυτό το λόγο. Θα μπαίνει μεταξύ RPi και Kali.
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Έγινε άλλη μία συνάντηση στο σπίτι του Δημήτρη.
Αρκετοί παρόντες, μεγάλη πλάκα, το ξενυχτήσαμε και τρέχαμε να φύγουμε σαν κατσαρίδες, όταν είδαμε τι ώρα είχε πάει...

Δοκιμάσαμε το ίδιο σετάπ. Ο Στέλιος Περγιουδάκης είχε φέρει την ωραία κατασκευή του πάνω σε RPi->mambo2, οπότε το ακούσαμε όπως ήταν και αμέσως μετά προσθέσαμε την Kali.
Από τις πρώτες νότες φάνηκε η διαφορά, η οποία δύσκολα περιγράφεται με λόγια.
Αμέσως κάτι αλλάζει, το άκουσμα γίνεται πιο ξεκούραστο, διακρίνεις πιο εύκολα το μουσικό περιεχόμενο. Για μένα έφυγε και ένα boomy που διέκρινα στο αρχικό σετάπ το οποίο σε στρέσσαρε κάπως.
Μουσική θα ακούσεις είτε με το αρχικό σετάπ είτε και με την προσθήκη της Kali.
Εάν όμως κάποιος ψάχνει τρόπους βελτίωσης του σήματος που δεν είναι στη σφαίρα του placebo, με άπειρες δοκιμές για να ακούσεις τη διαφορά στο βιολί του τάδε, στο συγκεκριμένο κομμάτι, τότε η προσθήκη με την Kali αξίζει το έξοδο.

Σε αυτήν τη συνάντηση είχαμε "σοβαρούς" ακροατές, χρυσαφτιάδες, που 'πιάναν και τις διαφορές στο υπερχητικό τμήμα, αλλά είχαμε και κάτι νιάτα πίσω που μας χάλαγαν τη σούπα και το μόνο που κατάφεραν να κάψουν 2-3 ρεγκ σε πανάκριβα dac με τις ματζολιές τους και τα τζατζίκια που πέφταν πάνω στα dac (όχι δεν θα το έλεγα νομίζετε)!
 

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Α καλα,εσείς το έχετε παει μακριά,ψειρίζετε πλέον και τους υπέρηχους.
Περιμένουμε δοκιμή και εκτός Rpi,μην ξεχνιόμαστε!
 
23 December 2007
1,681
Κάπως όπως τα λέει ο Μανόλης είναι η διαφορά. Με τη εύκολη προσθήκη της πλακέτας επάνω στη κατασκευή μου, ήταν σαν να έφυγε το άγχος από τη μουσική. Κάτι σαν να πέφτουν οι παλμοί της καρδιάς.
 

tuxx

Supreme Member
3 January 2014
3,319
/dev/null
Χαίρομαι που είτε όλοι έχουμε δίκιο είτε είμαστε όλοι biased. Τουλάχιστον είμαστε παρέα :D
 
23 December 2007
1,681
Απάντηση: Re: FIFO Reclocker για RPi κτλ

Χαίρομαι που είτε όλοι έχουμε δίκιο είτε είμαστε όλοι biased. Τουλάχιστον είμαστε παρέα :D

Καλά Μιχάλη, για να γίνει σωστή αξιολόγηση θέλει χρόνο και δοκιμές στο χώρο του καθενός. Αλλά όλοι συμφωνούμε ότι κάτι γίνεται.
 

tuxx

Supreme Member
3 January 2014
3,319
/dev/null
Πέρα από την πλάκα, το έχουμε ακούσει αρκετά ζευγάρια αυτιά και έχουμε καταλήξει στο ότι κάτι καλό κάνει.

Επίσης στην πρώτη φουρνιά, όταν τα έκανε μαντάρα με τα 16 bit και χαλούσε το σύστημα του Δημήτρη, ήταν κάτι που επίσης όλοι διαπιστώσαμε, οπότε biased δεν ήμασταν.

Εγώ έχω μια διαφορετική λογική, η οποία βέβαια είναι off topic ως concept για ένα νήμα που εντάσσεται στην DIY. Θεωρώ ότι όλα αυτά δε θέλουν και πολύ ψείρισμα. Το παίρνεις το βάζεις και κάνεις ένα σύντομο Α/Β. Παίρνεις μια πρώτη εντύπωση. Αν είναι καλή, το αφήνεις για καιρό στο σύστημα και κάποια στιγμή που είσαι χαλαρός το βγάζεις. Εκεί θα φανεί η σοβαρή διαφορά αν και καμιά φορά η συνήθεια κάνει τη ζημιά της στη συγκεκριμένη μεθοδολογία.

Αφού ξεμπερδέψεις με όλα αυτά, ξεχνάς το hardware και πέφτεις με τα μούτρα στη μουσική :ADFADF1:
 
Επίσης στην πρώτη φουρνιά, όταν τα έκανε μαντάρα με τα 16 bit και χαλούσε το σύστημα του Δημήτρη, ήταν κάτι που επίσης όλοι διαπιστώσαμε, οπότε biased δεν ήμασταν.

Btw, βρέθηκε και η αιτία του θέματος που είχε το Βουβάλι με τα 16bits του RPi. Το 9018 θέλει το BCLK να είναι 64fs ενώ το συγκεκριμένο overlay του RPi δίνει 32fs.

Η Kali προφανώς δίνει ούτως ή άλλως BCLK με 64fs..
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Έχουμε κάπου κάποιον πίνακα με τις αντιστοιχίσεις σε bclk και mclk για την kali σε διάφορες συχνότητες?

Η Sabre γενικά στα dac-chip της απαιτεί 64fs για σωστή μεταφορά του i2s σήματος σε 24bit PCM, στα 32fs βάζει πολλά "σκουπίδια" με "zero-padded".
Αλλά μου κάνει εντύπωση πως έπαιζε τότε το RPi του Στέλιου εφόσον το είχε συνδέσει με mambo2, το οποίο και αυτό απαιτεί 64fs....όταν σας λέω ότι είναι του διαόλου πράγματα, με περνάτε για γραφικό!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Α καλα,εσείς το έχετε παει μακριά,ψειρίζετε πλέον και τους υπέρηχους.
Περιμένουμε δοκιμή και εκτός Rpi,μην ξεχνιόμαστε!

Αντί να το ψειρίζουν τα νιάτα, το ψείριζαν οι μεσήλικες! Μόνο για γέλια ήμασταν!

Θα γίνει και αυτό Σωκράτη, καταλαβαίνω τι ζητάς, αλλά μη ξεχνάς ότι στο τεστ δεν είχαμε ένα dac των 8 ευρώ, είχαμε ένα mambo2 με εξωτερική αρχική τροφοδοσία με LM317 (σωστά Στέλιο;) και K31 ρώσους πυκνωτές στην έξοδο.
Ο Στέλιος επιμένει ότι είτε συγκρίνει το σύνολο RPi->mambo2 είτε το σύνολο foobar->CMedia->mambo2, δεν ακούει καμία σημαντική διαφορά.
 
23 December 2007
1,681
Θα γίνει και αυτό Σωκράτη, καταλαβαίνω τι ζητάς, αλλά μη ξεχνάς ότι στο τεστ δεν είχαμε ένα dac των 8 ευρώ, είχαμε ένα mambo2 με εξωτερική αρχική τροφοδοσία με LM317 (σωστά Στέλιο;) και K31 ρώσους πυκνωτές στην έξοδο.
Ο Στέλιος επιμένει ότι είτε συγκρίνει το σύνολο RPi->mambo2 είτε το σύνολο foobar->CMedia->mambo2, δεν ακούει καμία σημαντική διαφορά.

Ναι και στα δύο Μανόλη.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Απάντηση: Re: FIFO Reclocker για RPi κτλ

Για να φύγει το "άγχος" από το σύστημα , η λύση είναι να μετατρέψετε τα μουσικά σας αρχεία σε MP3.
Η καλύτερη μέθοδος για να φύγει η πλεονάζουσα μουσική πληροφορία που δεν μπορεί ένα φτηνό σύστημα να αναπαράγει σωστά και αγχώνεται :flipout:
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Ή ακόμη καλύτερα τα πετάς όλα, παίρνεις ένα μικρό ραδιοφωνάκι και γίνεσαι μερακλής ♂, σιγοτραγουδώντας άσματα λαϊκά και όχι πένθιμα ♪♫♫♪♪
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Οι κυματομορφές που ανέβασε ο εκπρόσωπος της KALI στην diyaudio είναι πολύ βρώμικες. Πάντως είναι και αυτές εντός προδιαγραφών κατα τα πρότυπα I2s.
Πολύ αχταρμάς με τα καλώδια , γι αυτό υπάρχει τόσος ΗF
θόρυβος που βγαίνει και στις μετρήσεις των i2s lines.
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Χθες είχαμε και πάλι συνάντηση στο σπίτι του Δημήτρη.

Ετοιμάστηκε μια ειδική έκδοση του μάμπο2, σε μια προσπάθεια να το πάμε όσο το δυνατόν πιο υψηλά και να δούμε υπό αυτές τις συνθήκες το τι μπορεί να κάνει η Kali.
Για αυτό το λόγο επιλέχθηκαν τα:
1) δεν υπήρχε το κλασικό On-Board pre-reg τροφοδοτικό, την κεντρική παροχή στο όλο κύκλωμα την έκανε ένα reflektor-D με φετάκι μόντα στη θέση της R6.
2) δεν υπήρχε το τοπικό τροφοδοτικό του 9023, την παροχή του 9023 την έκανε μια μικρή πλακέτα πάνω στο LT3042 με ειδική βάση τύπου 7805 προσαρμοσμένη στην κλέμα dc του μάμπο (βλέπε φώτο)
3) μπήκε επιπρόσθετο φιλτράρισμα στα πιν τροφοδοσίας του 9023
4) δεν υπήρχε τοπικό master clock, είχε ξηλωθεί, ως master clock δινόταν η συχνότητα που δίνουν τα ρολόγια της amanero, οπότε το dac λειτουργούσε σύγχρονα
5) επιπρόσθετα είχαν αφαιρεθεί και όλα τα path των master ckock path μέσω του πολυπλέκτη, το path του εξωτερικού master clock πήγαινε με εξωτερική αντίσταση κατευθείαν στη διαδρομή του αντίστοιχου πιν tτου 9023.

Με τα παραπάνω ο θόρυβος στο πιν τροφοδοσίας του 9023 ήταν χαμηλότατος και το 9023 είχε όλες τις καλές προυποθέσεις να παίξει πραγματικά καλά.

Εκεί που δεν μπορέσαμε να κάνουμε άψογη δουλειά ήταν στην καλωδίωση του i2s, για να γινόταν άψογη δουλειά έτσι ώστε να κάναμε και αξιοπρεπείς μετρήσεις, χρειαζόταν κατασκευή ειδικής πλακέτας με u.fl που θα προσαρμοζόταν μεταξύ amanero-kali, αυτό φυσικά δεν το κάναμε και περιοριστήκαμε στην τυπική και χειρότερη σύνδεση αυτής των καλωδίων du-point.
Εξαίρεση μόνο το καλώδιο master clock, όπου χρησιμοποιήθηκε 50ωμ u.fl

Αν και στην αρχή φάγαμε μια χοντρή ψυχρολουσία για το πως έπαιξε η kali, μετά καταλάβαμε ότι παίζαμε αρχεία 16bit (το γνωστό θέμα που έχει με αυτό το fw που φορά), καταφέραμε να ακούσουμε είτε με Logitech είτε RPi ως πηγή-transport.


Εν κατακλείδι οι διαφορές που προέκυψαν με την προσθήκη της kali, δεν ήταν οι αντίστοιχες που είχαμε πάνω στο RPi, δείγμα ότι η amanero κάνει πολύ καλά τη δουλειά της και η όποια ελαχιστοποίηση του jitter, πλέον είναι στο όριο. Κάποιες διαφορές υπήρξαν, προσωπικά θα έλεγα στο συναίσθημα που σου αφήνει ένα κομμάτι με καταπληκτική εκτέλεση παρά σε επιμέρους στοιχεία καθαρότητας, τρισδιάστατης εικόνας και τα σχετικά.
Παράδειγμα η καταπληκτική live ερμηνεία της Ane Brun στο Big In Japan (Live Stockholm Concert Hall) με υπέροχη ηχογράφηση.

Προσωπικά θα προχωρήσω στην αγορά της kali, όχι για να έχω μία kali στο dac μου (ως πλακέτα φετίχ μέσα στο dac μου), αλλά γιατί θεωρώ ότι μετά τον πολυπλέκτη, θα "μαζέψει" ότι περίεργο έχει εισαχθεί στο σήμα από τα διάφορα path και τσιπ και φυσικά θα περιορίσει και τα 50ps του 8805 (receiver) που έχει από τις προδιαγραφές του.
 

Attachments

  • lt3042.jpg
    lt3042.jpg
    245.4 KB · Views: 113

Σταύρος Κ.

Established Member
19 June 2006
215
Ευκαιρίας δοθείσης, να ρωτήσω και γω κάτι τους σχετικότερους με το θέμα ?
Στην περίπτωση χρήσης του Digi+ για spdif out, έχει έννοια η χρήση του FIFO Reclocker ?
[offtopic ON]

Για την ιστορία το Digi+ λειτουργεί σε Master mode οπότε δεν συνίσταται η χρήση της Kali.
Το θέμα όμως του χρονισμού μάλλον είχε απασχολήσει και την HifiBerry, οπότε ετοιμάζουν καινούργια έκδοση (pro), η οποία βελτιώνει τα θέματα του χρονισμού διαθέτοντας δυο ξεχωριστά ρολόγια.
Ως ψυχαναγκαστικός με βλέπω να αναβαθμίζομαι, ασχέτως του αν είμαι (που είμαι) ικανοποιημένος από την σημερινή απόδοση του.

[offtopic OFF]
 

lemon

Supreme Member
3 March 2009
4,041
Αυτό που γενικά λέμε master ή slave και μπερδεύει πολλούς, σχετίζεται με τις δυνατότητες του ίδιου του dac chip για το πως μπορεί να λειτουργήσει.
Εάν με λίγα λόγια μπορεί να λειτουργήσει σε σύγχρονη ή ασύγχρονη λειτουργία ή υποστηρίζει και τα δύο mode.
Στην μεν πρώτη περίπωση απαιτεί το i2s σήμα να εμπεριέχει και το master clock στη δε δεύτερη δεν απαιτεί τη σύγχρονη μετάδοση του Master Clock, αλλά καλύπτεται από ένα τοπικό ρολόι μιας συχνότητας που υπάρχει πλησίον του.

Προσέξτε στην περίπτωση της σύγχρονης λειτουργίας το τι fs απαιτεί, καθότι συσκευές που κάνουν reclocking έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές λειτουργίας. Μη ξαφνιαστείτε εάν το reclocker λειτουργεί στα 64fs ενώ το dac-chip απαιτεί 128fs, τότε είναι πιθανόν να μη λειτουργήσει καν το dac-chip ή να λειτουργήσει εκτός προδιαγραφών.

Τέλος όταν αναφερόμαστε σε κάποια πηγή i2s σήματος, όπως για παράδειγμα στις διάφορες usb μοντούλες, η έννοια master-slave υπόκεινται στο εάν δημιουργούν οι ίδιες το master clock ή το παραλαμβάνουν έτοιμο από εξωτερική πηγή. Η πρώτη περίπτωση είναι λειτουργία master ενώ η δεύτερη λειτουργία slave.
 
[offtopic ON]

Για την ιστορία το Digi+ λειτουργεί σε Master mode οπότε δεν συνίσταται η χρήση της Kali.
Το θέμα όμως του χρονισμού μάλλον είχε απασχολήσει και την HifiBerry, οπότε ετοιμάζουν καινούργια έκδοση (pro), η οποία βελτιώνει τα θέματα του χρονισμού διαθέτοντας δυο ξεχωριστά ρολόγια.
Ως ψυχαναγκαστικός με βλέπω να αναβαθμίζομαι, ασχέτως του αν είμαι (που είμαι) ικανοποιημένος από την σημερινή απόδοση του.

[offtopic OFF]

Ενδιαφέρον, και λογικά θα παίζει καλύτερα από το Digi+, αλλά τα WM880x έχουν ούτως ή άλλως κάτω όριο τα 50ps jitter.. καμία σχέση με τα ~3ps του I2S.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Αυτό που γενικά λέμε master ή slave και μπερδεύει πολλούς, σχετίζεται με τις δυνατότητες του ίδιου του dac chip για το πως μπορεί να λειτουργήσει.
Εάν με λίγα λόγια μπορεί να λειτουργήσει σε σύγχρονη ή ασύγχρονη λειτουργία ή υποστηρίζει και τα δύο mode.
Στην μεν πρώτη περίπωση απαιτεί το i2s σήμα να εμπεριέχει και το master clock στη δε δεύτερη δεν απαιτεί τη σύγχρονη μετάδοση του Master Clock, αλλά καλύπτεται από ένα τοπικό ρολόι μιας συχνότητας που υπάρχει πλησίον του.

Προσέξτε στην περίπτωση της σύγχρονης λειτουργίας το τι fs απαιτεί, καθότι συσκευές που κάνουν reclocking έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές λειτουργίας. Μη ξαφνιαστείτε εάν το reclocker λειτουργεί στα 64fs ενώ το dac-chip απαιτεί 128fs, τότε είναι πιθανόν να μη λειτουργήσει καν το dac-chip ή να λειτουργήσει εκτός προδιαγραφών.

Τέλος όταν αναφερόμαστε σε κάποια πηγή i2s σήματος, όπως για παράδειγμα στις διάφορες usb μοντούλες, η έννοια master-slave υπόκεινται στο εάν δημιουργούν οι ίδιες το master clock ή το παραλαμβάνουν έτοιμο από εξωτερική πηγή. Η πρώτη περίπτωση είναι λειτουργία master ενώ η δεύτερη λειτουργία slave.

Σωστά όλα αυτά, αλλά στην περίπτωση των SBCs που έχουμε εδώ η διαφορά master/slave έχει να κάνει με το ποιος δίνει το BCK και το LRCK σε ποιον. Όταν ένα DAC HAT παίζει σε master mode ουσιαστικά δίνει αυτό στο SBC (RPi) τα σήματα BCK & LRCK και παίρνει πίσω μόνο το DATA. Το MCLK δεν έχει να κάνει ποτέ με το SBC.

Όταν το DAC παίζει σε slave mode απλά παίρνει από το SBC όλα τα σήματα, χωρίς να έχει "άποψη" για το θέμα.

Και οι δυο περιπτώσεις πρέπει να υποστηρίζονται από τον κατάλληλο driver..