panos_adgr
Supreme Member
Re: Φίλτρα UV, CPL, ND χρήση τους και εναλλακτικές τεχνικές
Εγώ πάντως έχω να πω ότι και οι δύο έχετε ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις και απόψεις. Πρέπει όμως να πω και τα παρακάτω. Θέλω πλέον μόνο καλό εξοπλισμό. Επειδή όμως δεν μου τρέχουν και τα λεφτά από τα πατζάκια θέλω να κάνω καλές κινήσεις. Θα έδινα άνετα 100 αλλά και παραπάνω για ένα καλό 10άρι nd αλλά δεν θα έδινα 300 ή 400 για να πάρω όλο το σετ. Δεν μου χρειάζεται προς το παρόν. Δηλαδή έναν καλό προσαρμογέα και ένα καλό δεκάρι θα τα πλήρωνα. Αλλά δεν θα πλήρωνα να έχω ένα 3αρι και 6άρι ή ένα 8άρι μαζί τα υπόλοιπα. Η D850 μου έκανε ξεκάθαρο από την πρώτη βόλτα ότι δεν αστειεύεται και εκθέτει κάθε φτηνό που κάθετε επάνω της. Γι αυτό την πήρα. Την πήρα επίσης για να μπορώ να παίρνω επιπλέον πληροφορία δίχως θόρυβο και κλιπαρίσματα γιατί όντως μου αρέσουν θέματα με κόντρα φως και έντονα δυναμικά άκρα. Άλλωστε όπως έχω ξαναγράψει η φωτογραφία για εμένα είναι η έκφραση για το πως νιώθω η βλέπω μια σκηνή στο μυαλό μου ή στην φαντασία μου και όχι η απλή αποτύπωση. Άλλωστε φαίνεται κι από το τελικό αποτέλεσμα. Δεν είμαι σε καμία περίπτωση διατεθειμένος να χαραμίσω την D850 με φθηνό φακό αλλιώς δεν υπάρχει λόγος που την αγόρασα. Ήθελα παραπάνω δυναμικό εύρος οξύτητα και τα πήρα. Τώρα όσον αφορά τη μακρά έκθεση είμαι της λογικής της μιας έκθεσης και όχι του stack. Χωρίς να σημαίνει ότι συμφωνώ η διαφωνώ με τον έναν ή τον άλλο τρόπο / τεχνική. Όλες οι τεχνικές είναι επιλογές του καθένα μας για το τελικό αποτέλεσμα που επιδιώκουμε.
Είναι γεγονός ότι οι παρατηρήσεις του πέπλου που λέει ο Ηλίας υφίστανται. Ναι έχω ένα σετ ND πολύ οικονομικό που ευχαριστώ όμως τον φίλο μου που μου το χάρισε γιατί με αυτό πήρα μια γεύση από τον υπέροχο κόσμο της μακράς έκθεσης. Και μην ξεχνάμε ότι όλοι από κάπου ξεκινάμε. Έτσι κι εγώ λοιπόν τώρα. Σιγά σιγά θα μάθω και θα βελτιωθώ.
Αυτό που έχω καταλάβει καλά για τον θόρυβο στην μακρά έκθεση είναι πάντως ότι με μια καλό φωτισμένη λήψη θα είναι περιορισμένος αρκετά. Όσο για το πέπλο δεν βοηθάει στην απουσία η στην μη παρατηριτικότητα του θορύβου... Τα χειρότερα σημεία μου στον θόρυβο είναι εκεί που δεν υπάρχουν λεπτομέριες όπως flat επιφάνειες ή στοιχεία. Αν η λήψη είναι κακή εκεί είναι που φαίνεται άσχημα. Γι αυτό και οι φωτό του Anon δεν είναι καθόλου εύκολη δουλειά... Και οι δύο λέτε ορθά πράγματα αλλά νομίζω πως ο καθένας καλύπτει λίγο διαφορετικά πεδία. Ο ένας μιλάει για έντονα δυναμικά θέματα με έντονα άκρα και ο άλλος για minimal που απαιτούν πολύ σωστή δουλειά για καλό αποτέλεσμα. Μαθαίνω πράγματα και από του δυο και εύχομαι να έχει συνέχεια η κουβέντα γιατί 'αγοραζω'.
Ένα είναι είναι σίγουρο. Ότι τέτοιες τεχνικές απαιτούν γνώση και εμπειρία οποιαδήποτε τεχνική κι αν επιλεγεί. Και σας ακούω και σας διαβάζω με προσοχή.
Συγχωρέστε τυχόν λάθη καθώς γράφω από smartphone και καμιά φορά το λεξικό βάζει τα δικά του....
Εγώ πάντως έχω να πω ότι και οι δύο έχετε ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις και απόψεις. Πρέπει όμως να πω και τα παρακάτω. Θέλω πλέον μόνο καλό εξοπλισμό. Επειδή όμως δεν μου τρέχουν και τα λεφτά από τα πατζάκια θέλω να κάνω καλές κινήσεις. Θα έδινα άνετα 100 αλλά και παραπάνω για ένα καλό 10άρι nd αλλά δεν θα έδινα 300 ή 400 για να πάρω όλο το σετ. Δεν μου χρειάζεται προς το παρόν. Δηλαδή έναν καλό προσαρμογέα και ένα καλό δεκάρι θα τα πλήρωνα. Αλλά δεν θα πλήρωνα να έχω ένα 3αρι και 6άρι ή ένα 8άρι μαζί τα υπόλοιπα. Η D850 μου έκανε ξεκάθαρο από την πρώτη βόλτα ότι δεν αστειεύεται και εκθέτει κάθε φτηνό που κάθετε επάνω της. Γι αυτό την πήρα. Την πήρα επίσης για να μπορώ να παίρνω επιπλέον πληροφορία δίχως θόρυβο και κλιπαρίσματα γιατί όντως μου αρέσουν θέματα με κόντρα φως και έντονα δυναμικά άκρα. Άλλωστε όπως έχω ξαναγράψει η φωτογραφία για εμένα είναι η έκφραση για το πως νιώθω η βλέπω μια σκηνή στο μυαλό μου ή στην φαντασία μου και όχι η απλή αποτύπωση. Άλλωστε φαίνεται κι από το τελικό αποτέλεσμα. Δεν είμαι σε καμία περίπτωση διατεθειμένος να χαραμίσω την D850 με φθηνό φακό αλλιώς δεν υπάρχει λόγος που την αγόρασα. Ήθελα παραπάνω δυναμικό εύρος οξύτητα και τα πήρα. Τώρα όσον αφορά τη μακρά έκθεση είμαι της λογικής της μιας έκθεσης και όχι του stack. Χωρίς να σημαίνει ότι συμφωνώ η διαφωνώ με τον έναν ή τον άλλο τρόπο / τεχνική. Όλες οι τεχνικές είναι επιλογές του καθένα μας για το τελικό αποτέλεσμα που επιδιώκουμε.
Είναι γεγονός ότι οι παρατηρήσεις του πέπλου που λέει ο Ηλίας υφίστανται. Ναι έχω ένα σετ ND πολύ οικονομικό που ευχαριστώ όμως τον φίλο μου που μου το χάρισε γιατί με αυτό πήρα μια γεύση από τον υπέροχο κόσμο της μακράς έκθεσης. Και μην ξεχνάμε ότι όλοι από κάπου ξεκινάμε. Έτσι κι εγώ λοιπόν τώρα. Σιγά σιγά θα μάθω και θα βελτιωθώ.
Αυτό που έχω καταλάβει καλά για τον θόρυβο στην μακρά έκθεση είναι πάντως ότι με μια καλό φωτισμένη λήψη θα είναι περιορισμένος αρκετά. Όσο για το πέπλο δεν βοηθάει στην απουσία η στην μη παρατηριτικότητα του θορύβου... Τα χειρότερα σημεία μου στον θόρυβο είναι εκεί που δεν υπάρχουν λεπτομέριες όπως flat επιφάνειες ή στοιχεία. Αν η λήψη είναι κακή εκεί είναι που φαίνεται άσχημα. Γι αυτό και οι φωτό του Anon δεν είναι καθόλου εύκολη δουλειά... Και οι δύο λέτε ορθά πράγματα αλλά νομίζω πως ο καθένας καλύπτει λίγο διαφορετικά πεδία. Ο ένας μιλάει για έντονα δυναμικά θέματα με έντονα άκρα και ο άλλος για minimal που απαιτούν πολύ σωστή δουλειά για καλό αποτέλεσμα. Μαθαίνω πράγματα και από του δυο και εύχομαι να έχει συνέχεια η κουβέντα γιατί 'αγοραζω'.
Ένα είναι είναι σίγουρο. Ότι τέτοιες τεχνικές απαιτούν γνώση και εμπειρία οποιαδήποτε τεχνική κι αν επιλεγεί. Και σας ακούω και σας διαβάζω με προσοχή.
Συγχωρέστε τυχόν λάθη καθώς γράφω από smartphone και καμιά φορά το λεξικό βάζει τα δικά του....