FOOBAR EQUALIZERS

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
μη βιάζεσαι....
τα βοξένγκο κάτι λενε...
θέλουν μελέτη

ελπίζω να έχουν trial version...
 

hellenic vanagon

AVClub Enthusiast
23 May 2008
1,022
Και για την ακρίβεια έχω πληρώσει πανάκριβα και έχω κατεβάσει, εχμμ... εντάξει free είναι, αυτό εδώ του .... το κέρατο που θέλει ένα μήνα διάβασμα! Δεν καταλαβαίνω τίποτα!

http://www.voxengo.com/doc/glisseq/
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
θα κοιτάξω
πάντως ίσως να θέλει πάνω από κανα δυό μερες...
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Πέρα απ τις βασικές σου ερωτήσεις, υπάρχει και ένα άλλο θέμα.
Κάπου έγραψες για ρυθμίσεις >+10db.

Αν υποθέσουμε ότι τα ηχεία σου είναι 90db/W/m για στάθμη πχ 96db θα καταναλώνεις 4w ενώ για eq +10db θα χρειαστείς 512w!
Να υποθέσω ότι έχεις την ισχύ και το μεγάφωνο θα είναι χαρούμενο μ αυτή;
Εκεί θα παιχτεί το παιχνίδι σε μεγαλύτερο βαθμό απ ότι η υλοποίηση αυτού καθαυτού του EQ.
Σ αυτά που γίνονται σε ψηφιακό επίπεδο τα προβλήματα είναι σαφώς λιγότερα. Και ειδικά αυτά που βρίσκονται πριν το DA.
 

hellenic vanagon

AVClub Enthusiast
23 May 2008
1,022
Απάντηση: Re: FOOBAR EQUALIZERS

Πέρα απ τις βασικές σου ερωτήσεις, υπάρχει και ένα άλλο θέμα.
Κάπου έγραψες για ρυθμίσεις >+10db.

Αν υποθέσουμε ότι τα ηχεία σου είναι 90db/W/m για στάθμη πχ 96db θα καταναλώνεις 4w ενώ για eq +10db θα χρειαστείς 512w!

Θεωρητικά έχεις δίκηο, αλλά σκέπτομαι, και χωρίς να έχω την απαιτούμενη γνώση και άρα μπορεί να κάνω λάθος, τα εξής:

1)To + 15 db στα 20 hz, και το + 10 db στα 25 hz, είναι αύξηση μόνο σε ένα πολύ στενό σημείο του ακουστικού φάσματος. Επίσης εγώ μπορεί να αυξάνω αλλά επειδή ο όγκος της πληροφορίας είναι ελάχιστος, στην πραγματικότητα ελάχιστη είναι και η καθαρή αύξηση της εξόδου του σήματος! Βέβαια εαν πέσω σε σημείο με πολύ χαμηλόσυχνο σήμα δεν ξέρω τι θα γίνει! Προς το παρόν και με τις δοκιμές που έχω κάνει υπάρχει μόνο μια ανεπαίσθητη αίσθηση αύξησης του πολύ βαθέος χαμηλού, και αυτό σε ορισμένες μόνο περιπτώσεις (π.χ. στους YELLO "one second"), και χωρίς την εμφάνιση κάποιου ανησυχητικού φαινομένου στο σύστημα ενισχυτής - ηχεία.

Εν τω μεταξύ επεμβαίνοντας σε όλο το ακουστικό φάσμα μπορείς να πάρεις ένα εντελώς flat αποτέλεσμα! Και αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι: το hifindeλικο όνειρο το έκανε η τεχνολογία τόσο απλό τελικά...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
θύμισέ μας και πάλι το ηχείο που κατεβαίνει στους 20 και 25....
 

hellenic vanagon

AVClub Enthusiast
23 May 2008
1,022
Θα προτιμούσα να παραμείνη η συζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο, ωστόσο εαν επιμένεις, να ποστάρω "frequency response curve"! Eπειδή αυτό σίγουρα θα προκαλέσει τα γνωστά... επεισόδια, για τα οποία εγώ δεν έχω καμμία αντίρρηση, μήπως θα ήταν δυνατόν προηγουμένως να δωθούν, εάν είναι δυνατόν βεβαίως, οι απαντήσεις στα ερωτήματα του thread?
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Re: Απάντηση: Re: FOOBAR EQUALIZERS

Θεωρητικά έχεις δίκηο, αλλά σκέπτομαι, και χωρίς να έχω την απαιτούμενη γνώση και άρα μπορεί να κάνω λάθος, τα εξής:

1)To + 15 db στα 20 hz, και το + 10 db στα 25 hz, είναι αύξηση μόνο σε ένα πολύ στενό σημείο του ακουστικού φάσματος.

Στενό μεν με το 90% της ισχύος να καταναλώνετε εκεί δε.

Επίσης εγώ μπορεί να αυξάνω αλλά επειδή ο όγκος της πληροφορίας είναι ελάχιστος, στην πραγματικότητα ελάχιστη είναι και η καθαρή αύξηση της εξόδου του σήματος!

Λάθος. Βλέπε προηγούμενο σχόλιο.

Βέβαια εαν πέσω σε σημείο με πολύ χαμηλόσυχνο σήμα δεν ξέρω τι θα γίνει! Προς το παρόν και με τις δοκιμές που έχω κάνει υπάρχει μόνο μια ανεπαίσθητη αίσθηση αύξησης του πολύ βαθέος χαμηλού, και αυτό σε ορισμένες μόνο περιπτώσεις (π.χ. στους YELLO "one second"), και χωρίς την εμφάνιση κάποιου ανησυχητικού φαινομένου στο σύστημα ενισχυτής - ηχεία.

Εν τω μεταξύ επεμβαίνοντας σε όλο το ακουστικό φάσμα μπορείς να πάρεις ένα εντελώς flat αποτέλεσμα! Και αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι: το hifindeλικο όνειρο το έκανε η τεχνολογία τόσο απλό τελικά...

Μπορείς να κάνεις τα πάντα -ή σχεδόν τα πάντα- αλλά με πολύ υπομονή και μαζεύοντας εμπειρίες στην πορεία. Η σουμβουλή μου είναι να μελετήσεις λίγο σε βασικό επίπεδο το θέμα. Ασχετα απ τ αποτέλεσμα, για την καλή υγεία των ηχείων και του ενισχυτή σου.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
με ένα πολύ καλό eq όπως το deq 2496 που ανέφερα αυτό που μπορείς να κάνεις συνήθως είναι να αφαιρέσεις db εκεί που χωλαίνει ο χώρος. Πολλά από τα μηχανάκια αυτά προσφέρονται στους επαγγελματίες και σκοπό έχουν να "φέρουν" στα γρήγορα έναν δύσκολο χώρο στα ίσα. Πχ έχουν επιλογές feedback killer όπου επεμβαίνουν μαχαίρι σε μιά συχνότητα που την έξαφανίζουν κυριολεκτικά από το φάσμα.
Εγώ παιδεύτηκα κάπου 3 χρόνια μ αυτά.
Αλλά τα αγόρασα γιά να διώξω μπουμαρίσματα.Είχα στο χώρο μου μιά θεμελιώδη στα 53 hz και κάποιες άλλες αρμονικές.
Θυμάμαι είχα φτάσει (για να δουλεύω αποτελεσματικά) σε -12 db στη θεμελιώδη. Φυσικά σε κάποιες άλλες συχνότητες και μετά από εξαντλητικές μετρήσεις με μετρητικό μικρόφωνο έπρεπε να δώσω επι πλέον. Τελικά όταν δίνεις παραπάνω εκεί είναι το πρόβλημα. Όσο και μαχαίρι να είναι επηρεάζονται και άλλα πράγματα.

Και μιλάμε όλα αυτά γίνονταν σε αυστηρά ψηφιακό περιβάλλον σε 24/96.
Ενας άλλος κίνδυνος που παραμονεύει είναι να κλιπάρει η έξοδός του όταν βρεθεί ικανό εύρος στις συχνότητες που τονίζεις. Τότε θα ακούσεις παραμόρφωση λόγω ψαλιδισμού.
Μιά λύση είναι να δώσεις πχ 10 db που θέλεις και να μειώσεις όλη τη στάθμη κατά 10 db. Τότε όμως χάνεις μερικά bits σε ανάλυση.

Επαναλαμβάνω είναι πολλά τα db που θέλεις να δώσεις, είναι αντιδεοντολογικό, δηλαδή πας να ξεπεράσεις τις δυνατότητες του μεγαφώνου - το βιάζεις δηλαδή παρά φύση - και στο manual του δικού μου τουλάχιστον όχι απλά δεν προτείνονταν επεμβάσεις στις συχνότητες αυτές, αλλά μάλλον δεν ενθαρρύνονταν γιά να μην πω απαγορεύονταν.