Εδώ και κάμποσο καιρό (ουσιαστικά από το 2010 και εντεύθεν), ακούμε για κρίση στον χώρο, μειωμένες πωλήσεις, άλλοτε κραταιές εταιρείες που πάνε προς την καταστροφή, και άλλα πολλά. Όλα αυτά βεβαίως επιβεβαιώνονται από τις στατιστικές που δείχνουν πεσμένα νούμερα, και τις συνεργασίες - εξαγορές (βλέπε Pentax -> RICOH, Olympus - Sony, Panasonic - Fuji κ.λ.π.). Επί πλέον έχουμε και κινήσεις όπως αυτές γνωστού μέσου στην Αμερική, που απέλυσε εν μια νυκτί όλους τους φωτογράφους, ενώ παράλληλα διοργάνωσε σεμινάρια λήψης φωτογραφιών με... iphone!
Τι συμβαίνει όμως πραγματικά με το μέσο? Την ίδια την φωτογραφία, είτε πρόκειται για μέσο μετάδοσης είδησης και πληροφορίας γενικά, είτε ως τέχνη αυτή καθεαυτή, ή τέλος ως επικοινωνία και καταγραφή της ζωής μας?
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά! Η χρήση της φωτογραφίας, αυξήθηκε με απίστευτους ρυθμούς, γεγονός που οφείλεται κατ' ουσίαν σε δυο κύριους συντελεστές. Ο πρώτος είναι τα κινητά τηλέφωνα, που έβαλαν μια καλούτσικη φωτογραφική στην τσέπη όλων μας, και η δεύτερος είναι η πλήρης δικτύωσή τους - και η δικτύωση όλων μας γενικώς (παράδειγμα αυτό που διαβάζετε τώρα!). Συντρέχουν βεβαίως και πολλοί άλλοι, όπως π.χ. η μείωση του κόστους του μέσου - τέλος τα φίλμ και οι εκτυπώσεις.
Φτάσαμε λοιπόν στην εποχή της "casual photography", δηλαδή σε αυτό που αναφέρεται εδώ: http://www.core77.com/blog/photogra...lm_opens_wonder_photo_shop_in_tokyo_26487.asp
Όπως λέει σε ελεύθερη μετάφραση ο John Sypal "η μέση 20άχρονη τραβάει 500 φωτογραφίες τον χρόνο, με τις μισές από αυτές να τραβάνε τουλάχιστον μια την ημέρα".
Οι εναπομείναντες "παλιοί" παίκτες λοιπόν (οι εταιρείες που κατασκευάζουν φωτογραφικές) συν οι νέοι (smartphones, social media, κ.λ.π.) έχουν πέσει με τα μούτρα και ψάχνονται, προσπαθώντας για το καλύτερο. Η Canon σκέπτεται να περιορίσει - καταργήσει την γκάμα των βασικών (κάτω από 200$) μηχανών, ενώ άλλοι το έχουν ήδη κάνει επίσημα (Olympus http://www.dpreview.com/articles/31...w-our-reason-to-exist-is-to-push-the-envelope ) ή ανεπίσημα (Panasonic και άλλοι).
Οι δε "παλιοί παίκτες" επαγγελματίες φωτογράφοι, φωτορεπόρτερ κ.α. αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό των microstockaτζήδων και των περαστικών που έτυχε να περνάνε από το χώρο που συνέβη ένα γεγονός!
"Θαυμαστός καινούριος κόσμος" κατά την εφιαλτική εκδοχή του Άλντους Χάξκλευ και αποδόμηση, ή εκδημοκρατισμός του μέσου? Κάθε άποψη δεκτή...
Τι συμβαίνει όμως πραγματικά με το μέσο? Την ίδια την φωτογραφία, είτε πρόκειται για μέσο μετάδοσης είδησης και πληροφορίας γενικά, είτε ως τέχνη αυτή καθεαυτή, ή τέλος ως επικοινωνία και καταγραφή της ζωής μας?
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά! Η χρήση της φωτογραφίας, αυξήθηκε με απίστευτους ρυθμούς, γεγονός που οφείλεται κατ' ουσίαν σε δυο κύριους συντελεστές. Ο πρώτος είναι τα κινητά τηλέφωνα, που έβαλαν μια καλούτσικη φωτογραφική στην τσέπη όλων μας, και η δεύτερος είναι η πλήρης δικτύωσή τους - και η δικτύωση όλων μας γενικώς (παράδειγμα αυτό που διαβάζετε τώρα!). Συντρέχουν βεβαίως και πολλοί άλλοι, όπως π.χ. η μείωση του κόστους του μέσου - τέλος τα φίλμ και οι εκτυπώσεις.
Φτάσαμε λοιπόν στην εποχή της "casual photography", δηλαδή σε αυτό που αναφέρεται εδώ: http://www.core77.com/blog/photogra...lm_opens_wonder_photo_shop_in_tokyo_26487.asp
Όπως λέει σε ελεύθερη μετάφραση ο John Sypal "η μέση 20άχρονη τραβάει 500 φωτογραφίες τον χρόνο, με τις μισές από αυτές να τραβάνε τουλάχιστον μια την ημέρα".
Οι εναπομείναντες "παλιοί" παίκτες λοιπόν (οι εταιρείες που κατασκευάζουν φωτογραφικές) συν οι νέοι (smartphones, social media, κ.λ.π.) έχουν πέσει με τα μούτρα και ψάχνονται, προσπαθώντας για το καλύτερο. Η Canon σκέπτεται να περιορίσει - καταργήσει την γκάμα των βασικών (κάτω από 200$) μηχανών, ενώ άλλοι το έχουν ήδη κάνει επίσημα (Olympus http://www.dpreview.com/articles/31...w-our-reason-to-exist-is-to-push-the-envelope ) ή ανεπίσημα (Panasonic και άλλοι).
Οι δε "παλιοί παίκτες" επαγγελματίες φωτογράφοι, φωτορεπόρτερ κ.α. αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό των microstockaτζήδων και των περαστικών που έτυχε να περνάνε από το χώρο που συνέβη ένα γεγονός!
"Θαυμαστός καινούριος κόσμος" κατά την εφιαλτική εκδοχή του Άλντους Χάξκλευ και αποδόμηση, ή εκδημοκρατισμός του μέσου? Κάθε άποψη δεκτή...