Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)
Να γράψω κάτι σχετικά με την τελευταία φωτο. Γενικά θεωρώ ότι η ΜΕ δεν αποτελεί είδος φωτογραφίας αλλά τεχνική φωτογράφισης που "κουμπώνει" σε κάποια είδη φωτογραφίας. Άλλοτε χρησιμοποιείται για τεχνικούς λόγους (πχ αστροφωτογραφία) και άλλοτε για αισθητικούς λόγους. Στο τελευταίο, συνήθως μέσω της ΜΕ ο σκοπός είναι να αναδείξουμε το θέμα απομονώνοντάς το με έναν ιδιαίτερο τρόπο από τα υπόλοιπα στοιχεία του κάδρου τα οποία υπό συνήθεις συνθήκες θα λειτουργούσαν αποπροσανατολιστικά.
Εδώ λοιπόν θεωρώ ότι δεν χρειαζόταν να εφαρμόσουμε τη ΜΕ. Αυτό το βλέπω και σε κάποιες άλλες φωτογραφίες που αναρτήθηκαν στο νήμα κατά καιρούς. Φυσικά π'αντα προέχει η προσωπική αισθητική αλλά πχ στην πιο πάνω φωτογραφία, η οποία κινείται μεταξύ φωτογραφίας κλασικού τοπίου και ταξιδιωτικής, θεωρώ ότι η ΜΕ δεν έχει θέση. Μάλιστα, όπως έχει το κάδρο, θα προτιμούσα μία λήψη 3:2 μόνο για τη θάλασσα με τον ορίζοντα στο βάθος ή θα κρόπαρα με ένα τετράγωνο κάδρο μόνο για το δεξί κομμάτι αυτού που βλέπουμε. Επίσης θεωρώ ότι εδώ η α/μ δεν χρειαζόταν. Υποψιάζομαι ότι το χρώμα είναι έντονο στην αρχική φωτογραφία και με τα παραπάνω που έγραψα θα αποτελούσε μία καλή φωτογραφία τοπίου ή ταξιδιωτική.
Διαβάζω επίσης ότι όπως λέει ο Κώστας, αν ο γλάρος εμφάνιζε κίνηση λόγω της ΜΕ, θα τον αφαιρούσε. Εγώ αυτή την κίνηση θα τη θεωρούσα ουσιαστικό μέρος της σύνθεσης σε φωτογραφίες ΜΕ. Το κάνω σε αρκετά σχετικά κάδρα με κινούμενα πουλιά ή βάρκες. Είναι στοιχεία που μαρτυρούν τη γραμμικότητα του χρόνου, μια ροή του χρόνου που μόνο η ΜΕ μπορεί να αναδείξει. Θα έλεγα μάλιστα πως σε μερικές περιπτώσεις η ίδια η ουσία της ΜΕ σε ένα κάδρο εξαρτάται από αυτά τα κινούμενα θέματα.
Αυτά από εμένα για την προηγούμενη φωτογραφία. Ελπίζω να μην κούρασα και να μην παρεξηγήθηκα.