Full Range vs. συμβατικά ηχεία

Αυγερινός Παπαδάκης

AVClub Addicted Member
29 November 2006
1,621
Νέα Ιωνία, Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Η απαντηση μπορει ειναι μονο μια = πρεπει ν ακουσεις ο ιδιος. Εαν ξεφυγουμε απο τα "θεωρητικα" μονο με τα αυτια σου και κατα προτειμηση, εαν οχι σε χωρο που σου ειναι "οικειος" σε συγκριση με ηχειο που το ξερεις πως ακουγεται ....

Ρε συ Τζιμάκο αν είχα ακούσει με τα αυτιά μου, πιθανόν να μην άνοιγα το θέμα καθόλου. Απλά μου φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό να ακούς ένα μονόδρομο ηχείο που κοστίζει, σαν υλικά 300 , με έναν π.χ. t-amp των 100 και να παίζει μουσική εντυπωσιακά καλά, που σε άλλη περίπτωση θα κόστιζε χιλιάρικα...
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Ρε συ Τζιμάκο αν είχα ακούσει με τα αυτιά μου, πιθανόν να μην άνοιγα το θέμα καθόλου. Απλά μου φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό να ακούς ένα μονόδρομο ηχείο που κοστίζει, σαν υλικά 300 , με έναν π.χ. t-amp των 100 και να παίζει μουσική εντυπωσιακά καλά, που σε άλλη περίπτωση θα κόστιζε χιλιάρικα...

κατα την πρωσωπικη μου αποψη δεν παιζει καλα ο τ-αμπ.
Εχω δοκιμασει στο δικο μου διαφορα ψηφιακα και μπορω να σου πω οτι απο τα
παρακατω παιζουν ολα καλυτερα.
Τρια SE λαμπατα, ενα aleph, δυο gainclone, ακομα και ενας yamaha , απειραχτος μαμα...
 

Αυγερινός Παπαδάκης

AVClub Addicted Member
29 November 2006
1,621
Νέα Ιωνία, Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

κατα την πρωσωπικη μου αποψη δεν παιζει καλα ο τ-αμπ.
Εχω δοκιμασει στο δικο μου διαφορα ψηφιακα και μπορω να σου πω οτι απο τα
παρακατω παιζουν ολα καλυτερα.
Τρια SE λαμπατα, ενα aleph, δυο gainclone, ακομα και ενας yamaha , απειραχτος μαμα...

Σίγουρα θα έχεις δίκιο, αλλά στα αυτιά μου ένα John Blue JB4 με τον ψηφιακό Kingrex έπαιζαν μουσική. Εμένα με ευχαριστούσε το άκουσμα και άνετα, με τα μειονεκτήματα τους, θα τα έβαζα σπίτι μου.

Και για το αρχικό μου ερώτημα, γιατί καμία σχεδόν επώνυμη εταιρία δεν επενδύει σε μονόδρομα ηχεία;
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Σίγουρα θα έχεις δίκιο, αλλά στα αυτιά μου ένα John Blue JB4 με τον ψηφιακό Kingrex έπαιζαν μουσική. Εμένα με ευχαριστούσε το άκουσμα και άνετα, με τα μειονεκτήματα τους, θα τα έβαζα σπίτι μου.

Και για το αρχικό μου ερώτημα, γιατί καμία σχεδόν επώνυμη εταιρία δεν επενδύει σε μονόδρομα ηχεία;

Aνεφερες ειδη μια. Υπαρχουν και ελληνικα, αλλα και καποια γνωστα, οσελια, ζου κλπ. Σαν diyer παντως, δεν με απασχολει καθολου τι κανουν οι εταιριες.
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Να ρωτήσω και εγώ κάτι τώρα που μπορεί να είναι απο χαζό έως λάθος:

Οταν λές Full Range ενοείς πολύδρομα full range, δηλαδή ηχεία που αναπαράγουν όλο το ηχητικό φάσμα(20Hz-20KHz) ανεξαρτήτα με το πόσους δρόμους και πόσα μεγάφωνα χρησιμοποιούν;;

Το ρωτώ γιατί εγώ ξέρω (ή τουλάχιστον έτσι το έχω καταλάβει) οτι τα μονόδρομα λέγονται αλλιώς και full range με την ένοια οτι έχουν μόνο ένα μεγάφωνο για την αναπαραγωγή του ηχητικού φάσματος, ανεξάρτητα απο τα χαμηλά ή τα υψηλά τους όρια... δηλαδή μπορεί να παίζουν απο τα 100-12.000Ηz (τυχαία νούμερα) και να θεωρούνται full range επειδή όσο παίζουν το αναπαράγουν απο ένα μεγάφωνο...

Κατά κυριολεξίαν, ηχείο πλήρους φάσματος ονομάζεται αυτό που είναι σε θέση να αναπαράγει ολόκληρο το ακουστικό φάσμα -ή έστω σχεδόν ολόκληρο, σε ικανή στάθμη (όχι στο 1W), ανεξαρτήτως των δρόμων του. Λέω σχεδόν ολόκληρο, μιας και τα ηχεία που είναι σε θέση να αναπαραγάγουν την πρώτη μιάμιση οκτάβα του εκκλησιαστικού οργάνου (16 - 48Hz) είναι ελάχιστα, ογκώδη και ακριβά, ενώ από την άλλη, η ικανοποιητική επίδοση σε τόσο χαμηλές συχνότητες δεν ενδιαφέρει τον πολύ κόσμο, μιας και το σύνηθες ακουστικό φορτίο που βιώνουμε καθημερινά είναι από τα 50Hz και άνω.
Όμως, η έννοια full range έχει επικρατήσει κατά το κριτήριο του πλήθους των δρόμων που έχει ένα ηχείο, και έτσι, ως τέτοια, χαρακτηρίζονται που αποτελούνται από έναν δρόμο, όπου όλες οι συχνότητες διοχετεύονται χωρίς φίλτρο σε ένα ή περισσότερα μεγάφωνα, και είναι εκεί που αρχίζει η πονεμένη ιστορία των full range (μονοδρόμων) ηχείων.
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Κατά κυριολεξίαν, ηχείο πλήρους φάσματος ονομάζεται αυτό που είναι σε θέση να αναπαράγει ολόκληρο το ακουστικό φάσμα -ή έστω σχεδόν ολόκληρο, σε ικανή στάθμη (όχι στο 1W), ανεξαρτήτως των δρόμων του. Λέω σχεδόν ολόκληρο, μιας και τα ηχεία που είναι σε θέση να αναπαραγάγουν την πρώτη μιάμιση οκτάβα του εκκλησιαστικού οργάνου (16 - 48Hz) είναι ελάχιστα, ογκώδη και ακριβά, ενώ από την άλλη, η ικανοποιητική επίδοση σε τόσο χαμηλές συχνότητες δεν ενδιαφέρει τον πολύ κόσμο, μιας και το σύνηθες ακουστικό φορτίο που βιώνουμε καθημερινά είναι από τα 50Hz και άνω.
Όμως, η έννοια full range έχει επικρατήσει κατά το κριτήριο του πλήθους των δρόμων που έχει ένα ηχείο, και έτσι, ως τέτοια, χαρακτηρίζονται που αποτελούνται από έναν δρόμο, όπου όλες οι συχνότητες διοχετεύονται χωρίς φίλτρο σε ένα ή περισσότερα μεγάφωνα, και είναι εκεί που αρχίζει η πονεμένη ιστορία των full range (μονοδρόμων) ηχείων.

1. Το "σχεδόν ολόκληρο" και το "πληρες" τα βρισκω διαφορετικα σαν εννοιες. Εσυ?

2. Define please "ικανη σταθμη". Δηλαδη ποσο?

3. Εφοσον δεν ειναι εντελως πληρους φασματος τα "αλλα", γιατι ονομαζονται ετσι?
 

DIAMANTIS SVIGOS

AVClub Addicted Member
7 April 2008
2,887
ΕΛΛΑΔΑ
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Aνεφερες ειδη μια. Υπαρχουν και ελληνικα, αλλα και καποια γνωστα, οσελια, ζου κλπ. Σαν diyer παντως, δεν με απασχολει καθολου τι κανουν οι εταιριες.

Εγω παντως δεν κατασκευασα (λογω εκτεταμενης κουλαμαρας:flipout:) αλλα πηρα ετοιμα και ελληνικα. Τι να πω οτι οταν τ' ακουσα μου φανηκε οτι τοσα χρονια που ακουγα με πολυδρομα ημουν τελειως.....πως να το πω... κουφος!

Ο ηχος που εφτανε στ αυτια μου ηταν κρυσταλλινος και πεντακαθαρος. Κι αυτα περι περιορισμων στα ακρα του φασματος (πανω και κατω) δεν τα καταλαβα και πολυ. Ενταξει ισως θα 'θελα λιγο μπασακι ακομα...αλλα μαλλον φταιει το τι ακουγα τοσα χρονια και τ' αυτια μου ειχαν συνηθισει σε εντονη προβολη του κατω ακρου.
Ενα αλλο σημειο αξιο προσοχης IMHO ειναι οτι με τα πολυδρομα δεν ακουγα πολυ ωρα μουσικη ενω τωρα μπορω ν' ακουω ατελειωτες ωρες αλλα και σε μεγαλυτερες σταθμες. Φαινεται οτι υποσυνειδητα παλια με κουραζε ενω τωρα μαλλον οχι...δε μπορω να το εξηγησω κι αλλιως. Βεβαια εχει αλλαξει ολο το σεταπ απο πολυδρομα με τρανσιστορ σε μονοδρομα με λαμπες αν αυτο λεει κατι...

Ασχετο, Τζιμακο στα zu βλεπω επιπλεον μοναδες, ειναι διδρομα η κανω λαθος???
 
Last edited:

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

και μια τελευταια. Κροσσαρεις στου 2κ5, ας πουμε.
Εισαι υποτιθεται φασικα οκ στην περιοχη διασταυρωσης.
Η ερωτηση ειναι η εξης:
Ξερει καποιος να μου απαντησει τι γινεται στις περιξ του κρος περιοχες? Υπαρχει φασικη διαφορα λογω του φιλτρου?
Ακους μια νοτα πχ στον 1 χιλιοκυκλο
Θεωρητικα οι επομενες αρμονικες εκτος απο τη σχεση πλατους με τη θεμελιωδη θα πρεπει να εχουν και σωστη χρονικη σχεση. Εαν λοιπον οι μισες αρμονικες παιζονται απο το γουφερ και οι αλλες μισες απο το τουιτερ τα φιλτρα των οποιων εχουν διαφορετικη ολισθηση φασης πως ειναι δυνατον να μπορει να αναπαραχθει σωστα ενας τονος?
Υπαρχει καποιος που εχει ασχολιθει σοβαρα? Καποιο διαγραμμα ?
Κατι που να ας πουμε π.χ. δειχνει φαση vs frecuensy για πρωτης ή δευτερης ταξης LP ή HP?
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Καποτε ειχα ποσταρει μια προσομοιωση,οπου οι αρμονικες ενος σηματος ειχαν μια α χρονικη καθυστερηση....(μεταβλητη σε καθε συχνοτητα αν μιλαμε για phase shift)οπου φαινεται καθαρα η παραμορφωση που υπεστει το σημα,αλλα τοτε εγινε χαμος...τεσπα.

Για να μην νομιζετε οτι ειμαι biased στα μονοδρομα,να πω οτι ακουω απο 3δρομο,αλλα ορισμενες αρετες του μονοδρομου δεν τις παιρνω με τιποτα.Αυτα
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

1. Το "σχεδόν ολόκληρο" και το "πληρες" τα βρισκω διαφορετικα σαν εννοιες. Εσυ?

2. Define please "ικανη σταθμη". Δηλαδη ποσο?

3. Εφοσον δεν ειναι εντελως πληρους φασματος τα "αλλα", γιατι ονομαζονται ετσι?

1. Και εγώ, αλλά μιλώντας αυστηρά. Αν το καλοεξετάσεις όμως, 16 με 30Hz υπάρχουν ελάχιστα πράγματα στο χώρο της μουσικής, μαζί και οι εκρήξεις, οπότε ο χαρακτηρισμός δεν είναι αβάσιμος.

2. Εξαρτάται από την απόσταση, ενώ, εκτός αυτού, απαιτείται από το ηχείο να διατηρήσει το εύρος της απόκρισής του απορροφώντας υψηλότερη ισχύ, κάτι που τα περισσότερα ηχεία δεν μπορούν να επιτύχουν, λόγω μεγέθους. Πάντως, αν ένα ηχείο προδιαγράφεται με απόκριση 25 - 20000Ηz (την οποία επιτυγχάνει στο 1W), και με την ίδια διακύμανση επιτυγχάνει απόκριση 35 - 20000Hz 6dB κάτω από την οροφή του (απαίτηση πάρα πολύ αυστηρή και απαιτητική), ε, είναι πλήρους φάσματος.

3. Στο είπα, διαφέρει το κριτήριο. Στην καθομιλουμένη, ηχείο full range = ηχείο χωρίς κροσόβερ.
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

και μια τελευταια. Κροσσαρεις στου 2κ5, ας πουμε.
Εισαι υποτιθεται φασικα οκ στην περιοχη διασταυρωσης.
Η ερωτηση ειναι η εξης:
Ξερει καποιος να μου απαντησει τι γινεται στις περιξ του κρος περιοχες? Υπαρχει φασικη διαφορα λογω του φιλτρου?
Ακους μια νοτα πχ στον 1 χιλιοκυκλο
Θεωρητικα οι επομενες αρμονικες εκτος απο τη σχεση πλατους με τη θεμελιωδη θα πρεπει να εχουν και σωστη χρονικη σχεση. Εαν λοιπον οι μισες αρμονικες παιζονται απο το γουφερ και οι αλλες μισες απο το τουιτερ τα φιλτρα των οποιων εχουν διαφορετικη ολισθηση φασης πως ειναι δυνατον να μπορει να αναπαραχθει σωστα ενας τονος?

Μπορεί να έχουν διαφορετική ολίσθηση, μπορεί όχι, αναλόγως της αντίστασης ενός εκάστου των μεγαφώνων στη συγκεκριμένη περιοχή. Εκεί που το κροσάρισμα δεν μπορεί να γίνει σωστά ας πούμε με φίλτρο 2ης, μπορεί να γίνει με φίλτρο ανώτερης ή κατώτερης τάξης. Εξαρτάται από την περίπτωση.
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Μονόδρομα.

Πέρασα απο κει για μερικά χρόνια.

Αν θυμάμαι καλά ήμουν ο πρώτος στο πάλαι ποτέ AVForum που έκοψα φάλτσα ξύλα :flipout: και μοντάρισα την Jericho κόρνα οπίσθιας φόρτισης για το Fostex FE208EΣ.

Για το κόστος που μιλάτε σκεφτείτε ότι είχα πληρώσει ~400 ευρώ στα ξύλα + 538 ευρώ για τα μεγάφωνα. Χωρίς τις ώρες για υπολογισμούς, μοντάρισμα, λούστρα.

Για το κόστος επίσης, αν συμπεριλάβουμε μεγάφωνα όπως τα Lowther, PHY κτλ δεν νομίζω ότι το σπορ είναι φτηνό.
Και για τις καμπίνες αν μιλάμε για κόρνες οπίσθιας φόρτισης η δυσκολία κατασκευής είναι πολλαπλάσια απ ότι ένα κλασσικό κουτί.

Το αποτέλεσμα.

Κατάλληλα για μικρά σύνολα ακουστικής μουσικής και μέχρι μέτριες εντάσεις.

Ιδανικά θέλουν ειδικούς ενισχυτές που συμπεριφέρονται σαν πηγές ρεύματος και όχι ενισχυτές τάσης κατά τον κο Nelson Pass.
http://www.firstwatt.com/downloads/cs-amps-speakers.pdf

Με τα κατάλληλα μηχανάκια θα παίξουν ξεκούραστα με ποιότητες στα μικροδυναμικά και αμμεσότητα που δεν συναντάς εύκολα σε κλασσικές πολύδρομες σχεδιάσεις.

Εντυπωσιακά όταν σκέφτεσαι ότι όλο το αποτέλεσμα προέρχεται απο ένα και μόνο μεγάφωνο αλλά αν βγάλεις απ την μέση την παραδοχή αυτή μένεις μ ένα αποτέλεσμα που έχει αρκετά μειονεκτήματα.
Το πόσο αυτά ζυγίζονται ως μικρότερα απ αυτά που ακούς στα πολύδρομα είναι μόνο στο μυαλό του ακροατή να κρίνει.
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

κατα την πρωσωπικη μου αποψη δεν παιζει καλα ο τ-αμπ.

+1

Τα ηχεία του audiomonitor τα ακούω από τοτε που ήταν μονόδρομα. Συνήθως τα έπαιζε με λαμπάτο SE. Μεγάλη φυσικότητα στις φωνές και όλη την πληροφορία των μεσαίων συχνοτήτων. Κάποια στιγμή τα ακούσαμε μ' εναν Trends και εναν Super-T... Δεν μπορουσες να πείς οτι ηταν κι άσχημα, ειδικά με τον Super-T. Αλλα δεν υπήρχε πουθενά η "ζωντάνια" και ο όγκος που είχαμε με λάμπα.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Ναι, εννοείται, απλά το βάζω με κάθε ευκαιρία.
Μ'αρέσει να το θαυμάζω (και να τη μπαίνω και στον Κόγια που δεν τα πάει με τίποτα τα παραβάν...). :BDGBGDB55:

Άμα σε φέρει ο δρόμος από Σαλόνικα, ξέρεις. -bye-

Νταξ, δεν είναι και Quad, αλλά κάτι λένε... :p
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Παρεπιπτόντως, δεν είναι όλα τα μονόδρομα ευαίσθητα και φθηνά...
 

KostasF

AVClub Enthusiast
28 April 2007
853
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Άμα σε φέρει ο δρόμος από Σαλόνικα, ξέρεις. -bye-

Νταξ, δεν είναι και Quad, αλλά κάτι λένε... :p

Eννοείται Στέργιο. :grinning-smiley-043
Άλλο πράμα το παραβάν.. :guitarist:
 

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,209
παλλληηηηηνιηηηη
Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

τρισδιάστατη απεικόνιση αέρινες εικόνες με υπόσταση

φωνές από τον παράδεισο

ώρες ώρες τρως κόλλημα ότι έχεις μπροστά σου τη σκηνή ...
απολαμβάνεις μέχρι και το τελευταίο τρακ
πιάνεις τον εαυτό σου να ΣΥΓΚΙΝΕΙΤΑΙ σαν 18 ετών και ανακαλύπτεις και πάλι την μουσική

ΚΟΛΛΗΣΑ με αυτά
CainHeader.png




αλλά ξεκόλλησα με τα 7 χιλιάρικα που ζηταγανε


άλλα βολεύτηκα με εξαιρετικά αποτελέσματα

με αυτό το ντιουικο

Dallas+II.JPG




από κει πέρα υπάρχουν μόνο οι πολυδρομες κόρνες


τα κλασικά κουτάτα μπασρεφλεξια είναι μάλλον το πιο χοντρό αστείο της βιομηχανίας του audio

imho τα πάντα όλα :flipout:
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Να είπω κι εγώ ο ουτιδανός,ότι κυρίως μιλάμε για διαφορετικό ήχο,διαφορετική αναπαράσταση της ηχογράφησης.

Η αρχαιότερη φουλαριστή των ηχείων σχολή,είναι κάτι σαν τις λάμπες κι αυτά.Παραπέμπουν σε ζωντανή μουσική,σε πραγματικό συμβάν κι ουχί σε στα συνήθη τσίκι-τσίκι-μπόμ(εδώ το πιάνο-κέιθε στα 30 εκατοστά η κιθάρα,παραδίπλα η καραμούζα,2,5 μέτρα η σκηνή κοκ).

Βέβαια πολύ καλύτερα το κάνουν αυτό οι σωστά μελετημένες κι επανδρωμένες με καλές μονάδες πολύδρομες σχεδιάσεις κόρνας(όπως αφήνει να εννοηθεί κι ο φίλτατος Βασίλειος άνωθεν).

Η επιλογή σχολής ηχείων,είναι και θέμα τι μουσική έχει ακούσει ό καθείς και πώς-που-κάθε πότε την ακούει...
 
Last edited:

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Και για το αρχικό μου ερώτημα, γιατί καμία σχεδόν επώνυμη εταιρία δεν επενδύει σε μονόδρομα ηχεία;

Εχω ακούσει αρκετά μονόδρομα ηχεία. Τα περισσότερα με άφησαν ίσως αδιάφορο, ίσως με καλές, ίσως με κακές εντυπώσεις, αλλά θα σταθώ στα δύο άκρα:

Πρώτα τα Rehdeko RK-145:

http://uk.cinenow.com/products/2629-rehdeko-rk-145

Τα είχα ακούσει σε πανάκριβο σύστημα με λαμπάτο set ενισχυτή με B300 λυχνίες, και ήταν για κλάματα! Παντελής απουσία και των δύο άκρων του φάσματος. Επαιζαν μόνο μεσαίες. Το κομμάτι του φάσματος που μπορούσαν να αναπαράγουν το αναπαρήγαγαν πολύ σωστά, αλλά ήταν πολύ λίγο!!! Ελειπαν τελείως τα πρίμα και τελείως τα μπάσα! Πρώτη φορά άκουσα από hi-end σύστημα τόσο λίγο κομμάτι του ακουστικού φάσματος. Μόνο μεσαίες! Τίποτα άλλο! Σίγουρα το φορητό ραδιοCD της SONY που έχει ο γιός μου στο δωμάτιό του έχει μεγαλύτερη απόκριση συχνότητας και προς τα δύο άκρα και ας χρησιμοποιεί κι αυτό ένα μόνο μεγάφωνο full range ανά κανάλι χωρίς tweeter.

Στο άλλο άκρο ήταν τα ελληνικά Spicom:

http://www.spicom.gr/display.php?lang=EL&model=TYPE 40K

Τα είχα ακούσει στην Εκθεση και είχα μείνει άφωνος! Είχα μείνει πάνω από μισή ώρα ακούγοντάς τα και μην μπορώντας να πιστέψω ότι αυτός ο μεγαλειώδης ήχος ο τόσο πλούσιος σε συχνότητες και προς τα δύο άκρα του φάσματος είναι δυνατόν να βγαίνει από ένα και μοναδικό μεγάφωνο!!! Επίσης το timing ήταν άψογο όπως άψογη ήταν και στερεοφωνική εικόνα. Αυτό ήταν το ηχείο που με έκανε να αλλάξω γνώμη για τα μονόδρομα.
 

Αυγερινός Παπαδάκης

AVClub Addicted Member
29 November 2006
1,621
Νέα Ιωνία, Αθήνα
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Full Range vs. Πολύδρομα ηχεία

Εχω ακούσει αρκετά μονόδρομα ηχεία. Τα περισσότερα με άφησαν ίσως αδιάφορο, ίσως με καλές, ίσως με κακές εντυπώσεις, αλλά θα σταθώ στα δύο άκρα:

Πρώτα τα Rehdeko RK-145:

http://uk.cinenow.com/products/2629-rehdeko-rk-145

Τα είχα ακούσει σε πανάκριβο σύστημα με λαμπάτο set ενισχυτή με B300 λυχνίες, και ήταν για κλάματα! Παντελής απουσία και των δύο άκρων του φάσματος. Επαιζαν μόνο μεσαίες. Το κομμάτι του φάσματος που μπορούσαν να αναπαράγουν το αναπαρήγαγαν πολύ σωστά, αλλά ήταν πολύ λίγο!!! Ελειπαν τελείως τα πρίμα και τελείως τα μπάσα! Πρώτη φορά άκουσα από hi-end σύστημα τόσο λίγο κομμάτι του ακουστικού φάσματος. Μόνο μεσαίες! Τίποτα άλλο! Σίγουρα το φορητό ραδιοCD της SONY που έχει ο γιός μου στο δωμάτιό του έχει μεγαλύτερη απόκριση συχνότητας και προς τα δύο άκρα και ας χρησιμοποιεί κι αυτό ένα μόνο μεγάφωνο full range ανά κανάλι χωρίς tweeter.

Στο άλλο άκρο ήταν τα ελληνικά Spicom:

http://www.spicom.gr/display.php?lang=EL&model=TYPE 40K

Τα είχα ακούσει στην Εκθεση και είχα μείνει άφωνος! Είχα μείνει πάνω από μισή ώρα ακούγοντάς τα και μην μπορώντας να πιστέψω ότι αυτός ο μεγαλειώδης ήχος ο τόσο πλούσιος σε συχνότητες και προς τα δύο άκρα του φάσματος είναι δυνατόν να βγαίνει από ένα και μοναδικό μεγάφωνο!!! Επίσης το timing ήταν άψογο όπως άψογη ήταν και στερεοφωνική εικόνα. Αυτό ήταν το ηχείο που με έκανε να αλλάξω γνώμη για τα μονόδρομα.

Υπάρχουν δηλαδή και εξαιρέσεις! Στην ουσία όμως κανένας επώνυμος κατασκευαστής δεν έχει στον κατάλογο του, ούτε ένα μονόδρομο ηχείο. Προσωπικά αρχίζω να πιστεύω πως για να πετύχεις "καλό" ήχο σε μονόδρομο ηχείο, θέλεις εξαιρετικό σχεδιασμό στην καμπίνα αλλά και πάλι δεν σου εγγυάται επιτυχία. Απ' την άλλη στα συμβατικά ηχεία εμπεριέχεται και όλο το παιχνίδι του εμπορίου, ήτοι τονισμένα πρίμα, βαρύ χαμηλό εκτεταμένο εύρος σκηνής αλλά και ότι άλλο μπορούμε να φανταστούμε.

Ουσιαστικά είναι πολύ ευκολότερο να σκάσεις π.χ. 400 και να πάρεις καλό συμβατικό ηχείο, παρά να δώσεις 400 σε υλικά με αμφίβολο έως απίθανο να πετύχεις "παρόμοιο" ηχητικό αποτέλεσμα. Αλλά αν το πετύχεις (λέμε τώρα, βρήκες την Ιθάκη σου)!