Garrard σου χαρίζουνε την κεφαλή του κοίταγες.

Δεν είμαι ειδικός, αλλά νομίζω ότι οι βραχίονες 10 ιντσών και άνω δε χρειάζονται antiskating. Κάνω λάθος;
νομίζω ότι αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο στήριξης του βραχίονα και όχι από το μήκος του.
ένας unipivot πχ, αν έχει κάποιας μορφής λίπανσης στην ακίδα του πίβοτ δεν χρειάζεται αντισκέιτ.
η λίπανση συνήθως είναι με γράσσο σιλικόνης και αυτή "φρενάρει" λίγο την ροπή προς το κέντρο του άξονα.
ένας με ρουλεμάν πάντα θα χρειάζεται.
 
νομίζω ότι αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο στήριξης του βραχίονα και όχι από το μήκος του.
ένας unipivot πχ, αν έχει κάποιας μορφής λίπανσης στην ακίδα του πίβοτ δεν χρειάζεται αντισκέιτ.
η λίπανση συνήθως είναι με γράσσο σιλικόνης και αυτή "φρενάρει" λίγο την ροπή προς το κέντρο του άξονα.
ένας με ρουλεμάν πάντα θα χρειάζεται.
Το damping oil δεν υποκαθιστα το antiskating .
 
Ο βραχίονας στη φωτογραφία είναι κάτι παραπάνω από 9,5 ίντσες και έχει ήδη τα σημεία ανάρτησης του antiskating
(είναι με βαρίδι, τώρα τι βάρος θα έχει μένει να προσδιοριστεί, ενώ καλό θα ήταν να βρούμε ποιος βραχίονας είναι).
Και οι 12ιντσοι θέλουν antiskating, ίσως λιγότερο, σε κάθε περίπτωση ο 3012 έχει.
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
Όχι, αποσβένει την ταλάντωση κυρίως στο σημείο συντονισμού του βραχίονα,
ενώ στα αρνητικά καταλογίζεται η αύξηση της μηχανικής σύζευξης του βραχίονα με το plinth.

To dumping έχει να κάνει με τη δυναμική συμπεριφορά του βραχίονα (ταλάντωση),
ενώ το antiskating με την γεωμετρία της θέσης της κεφαλής (εφαρμογή γωνίας εκτροπής
για την επίτευξη μικρότερου σφάλματος ανάγνωσης).

Ειδικότερα το antiskating εφαρμόζει αντιστάθμιση των πλευρικών δυνάμεων ανάγνωσης,
που είναι μεταβλητές (αργά), συνεχείς και με σταθερή φορά (προς το κέντρο).
 
το καταλαβαίνω αυτό που λες και ο AUDIOLYTIC αυτά μου έχει πει σε κουβέντες στο παρελθόν, αλλά η μοναδική μέχρι τώρα επαφή που είχα με unipivot βραχίονα, μου άφησε την εντύπωση ότι το damping oil θα δυσκολεύει (έστω και πολύ λίγο) την "ροή" του βραχίονα, συνεπώς κάνει ακούσια την δουλειά του αντισκέιτ..
και μάλιστα από την αρχή της ανάγνωσης..
δεν λέω ότι είναι σωστό αυτό.. όμως συμβαίνει.
κάτι ανάλογο πρέπει να γίνεται και με τα ρουλεμάν, όμως λέω να μην γράψω τις παρατηρήσεις μου για αυτά σε αυτό το νήμα γιατί θα ξεφύγουμε.

κρατάμε το ότι αντισκέιτ θέλουν όλοι οι ακτινωτοί βραχίονες.
 
έχω την εντύπωση ότι έμμεσα αυτό κάνει.
Καμια σχεση το ενα με το αλλο. Ο AUDIOCRAFT μου εχει και oil damping (adjustable αναλογα με την ενδοτικοτητα της κεφαλης) και antiskating.
Αλλη ρυθμιση του damping για την shure , αλλη για τη zyx κλπ..... ή και καθολου αν προτιμας . Το antiskating του audiocraft επισης ακυρωνεται εντελως αν θελεις.
 
Last edited:
το καταλαβαίνω αυτό που λες και ο AUDIOLYTIC αυτά μου έχει πει σε κουβέντες στο παρελθόν, αλλά η μοναδική μέχρι τώρα επαφή που είχα με unipivot βραχίονα, μου άφησε την εντύπωση ότι το damping oil θα δυσκολεύει (έστω και πολύ λίγο) την "ροή" του βραχίονα, συνεπώς κάνει ακούσια την δουλειά του αντισκέιτ..
και μάλιστα από την αρχή της ανάγνωσης..
δεν λέω ότι είναι σωστό αυτό.. όμως συμβαίνει.
κάτι ανάλογο πρέπει να γίνεται και με τα ρουλεμάν, όμως λέω να μην γράψω τις παρατηρήσεις μου για αυτά σε αυτό το νήμα γιατί θα ξεφύγουμε.

κρατάμε το ότι αντισκέιτ θέλουν όλοι οι ακτινωτοί βραχίονες.
Oι τριβες ενος unipivot στην ακιδα του, ειναι εξαιρετικα μικροτερες απο οποιοδηποτε αλλο βραχιονα με ρουλεμαν. Η συμμετοχη του damping oil ειναι ελαχιστη, γινεται ακριβως στο κεντρο του pivot ( audiocraft, grace ) , και ελεγχεται τοσο απο το ποσο βυθιζεται ο βραχιονας στο λαδι (που ειναι μονο 0.25 ml ) , οσο και απο την πυκνοτητα του λαδιου που μπορει να ειναι απο πολυ αραιο (10000 cst ή και λιγοτερο ) μεχρι και 300000 cst ή και περισοτερο. Οσο ψηλοτερη ειναι η ενδοτικοτητα της κεφαλης, τοσο λιγοτερο εως και καθολου damping χρειαζεται.
 
Δεν είναι το πιο ήσυχο μηχάνημα (συγκρινόμενο με αυτά που χρησιμοποιούν ιμάντα ή μερικά άμεσης οδήγησης) αλλά η τεχνολογία του έχει το δικό της ήχο.

Ήθελα πάνω σ αυτό να ρωτήσω αν έχει να κάνει με το πιο 'σκοτεινό backround' που λένε κάποιοι κάτοχοι του πλατό σε σύγκριση με καλά ιμάντα ή άμεσης οδήγησης που έχουν ακρυλικό πλατό (project/clearaudio/Pink κ.λ.π.)
Κάποιοι παλιοί μου γνωστοί που έχουν το πλατό σε ίδιο σύστημα π.χ. μ ένα Sondek και πολύ καλά συνοδά το έλεγαν από παλιά.
Σε κάποια φόρουμ επίσης το έχω διαβάσει, όπως και το έχουν πει κάποιοι reviewer.
Σ αυτό έχω καταλήξει και εγώ με τα Lenco σε σχέση με τα υπόλοιπα δικά μου αλλά και όσα άκουσα πριν αρκετά χρόνια (και με διάφορους βραχίονες) .
Φοβερό drive και εστίαση, αλλά μια δόση 'σκοτεινιάς΄ στο 'υπόλοιπο' έργο.
Το ότι όλα τα πλατό.κεφαλές.βελόνες είναι απόλυτα ουδέτερα και οφείλουν να παίζουν 'έτσι' ή 'αλλιώς' δεν το ενστερνίζομαι, με βάση τις πολύ κοστοβόρες συγκρίσεις που έκανα αγοράζοντας ή δανειζόμενος (Kuzma,πολύ πριν έρθει εδώ ,λίγο μετά που βγήκε και μέχρι τώρα όσα και όπου άκουσα).

Θα ήθελα την γνώμη σου.
 
Δεν είναι το πιο ήσυχο μηχάνημα (συγκρινόμενο με αυτά που χρησιμοποιούν ιμάντα ή μερικά άμεσης οδήγησης) αλλά η τεχνολογία του έχει το δικό της ήχο.

Ήθελα πάνω σ αυτό να ρωτήσω αν έχει να κάνει με το πιο 'σκοτεινό backround' που λένε κάποιοι κάτοχοι του πλατό σε σύγκριση με καλά ιμάντα ή άμεσης οδήγησης που έχουν ακρυλικό πλατό (project/clearaudio/Pink κ.λ.π.)
Κάποιοι παλιοί μου γνωστοί που έχουν το πλατό σε ίδιο σύστημα π.χ. μ ένα Sondek και πολύ καλά συνοδά το έλεγαν από παλιά.
Σε κάποια φόρουμ επίσης το έχω διαβάσει, όπως και το έχουν πει κάποιοι reviewer.
Σ αυτό έχω καταλήξει και εγώ με τα Lenco σε σχέση με τα υπόλοιπα δικά μου αλλά και όσα άκουσα πριν αρκετά χρόνια (και με διάφορους βραχίονες) .
Φοβερό drive και εστίαση, αλλά μια δόση 'σκοτεινιάς΄ στο 'υπόλοιπο' έργο.
Το ότι όλα τα πλατό.κεφαλές.βελόνες είναι απόλυτα ουδέτερα και οφείλουν να παίζουν 'έτσι' ή 'αλλιώς' δεν το ενστερνίζομαι, με βάση τις πολύ κοστοβόρες συγκρίσεις που έκανα αγοράζοντας ή δανειζόμενος (Kuzma,πολύ πριν έρθει εδώ ,λίγο μετά που βγήκε και μέχρι τώρα όσα και όπου άκουσα).

Θα ήθελα την γνώμη σου.
Όλα εξαρτώνται από τη σχεδίαση και την υλοποίηση.

Τα πλατώ με idler έχουν μεγαλύτερη ροπή και λιγότερη μικροδιακύμανση της ταχύτητας από εξωγενείς ταλαντώσεις
(χτυπήματα, έντονος ήχος κτλ), ενώ απαιτούν ισχυρότερο μοτέρ με ανάρτηση και φυσικά το υπόλοιπο μηχανικό τμήμα
πρέπει να είναι καλά ρυθμισμένο με τροχαλία σε καλή κατάσταση.
Από την άλλη ο ιμάντας είναι ένα φίλτρο που απομονώνει το θόρυβο του μοτέρ, όμως έχει ενδοτικότητα, ταλαντώνει,
στρεσάρεται και επιμηκύνεται - βραχύνεται , με επίπτωση στη σταθερότητα της ταχύτητας.

Ο ήχος των idler είναι πιο σταθερός και βαθύς, ίσως λόγω σταθερότητας της ταχύτητας σε συνάρτηση με τη μουσική.
Ειδικά όταν παίζει σε θορυβώδες περιβάλλον (π.χ μεγάλη ένταση μουσικής) κυρίως έργα με ακουστή την μικροδιακύμανση,
συνήθως πιάνο και πνευστά.
Σε έντονα συμφωνικά έργα ή ηλεκτρονική μουσική ο ιμάντας είναι ίσως πιο καθαρός στην αναπαραγωγή.

Όμως όλα αυτά είναι προσωπικές απόψεις από ακούσματα και με τα δύο είδη πλατώ (έχω σε χρήση 4, δυστυχώς όχι κάποιο direct drive).
 
Να βοηθήσουμε τον takisp51, να μαζέψει αξιοπρεπώς το 301.

Υπάρχουν προτάσεις για την εκτίμηση της κατάστασης και της λειτουργίας του πλατώ και το βραχίονα;
 
Να βοηθήσουμε τον takisp51, να μαζέψει αξιοπρεπώς το 301.

Υπάρχουν προτάσεις για την εκτίμηση της κατάστασης και της λειτουργίας του πλατώ και το βραχίονα;
Εγω θα συμφωνησω με τη "διαγνωση" σου. Θελει αρκετη δουλεια. Να μας πει ο ιδιος αν μπορει να αποσυναρμολογηει το πικαπ και το βραχιονα, να δουμε την κατασταση του πηγαδιου/αξονα, και τροχαλιας και αλλων μικροτερων εξαρτηματων . Αν και πως θελει να προχωρησει με πλινθο. Να το παμε σιγα σιγα διοτι ισως παρει χρονο. Μολις μας πει τι προτιθεται να κανει και μεχρι που θελει να το παει, θα ειναι πιο ευκολο νομιζω να καθορισουμε τις προτεραιοτητες.
 
Για το βραχιονα και τα ρουλεμαν που ειπε ο Κωστας, δεν ειναι ευκολο απο τη φωτογραφια να καταλαβει καποιος. Ομως , καποιες οδηγις για να εχουμε μια πρωτη εκτιμηση, μπορουμε να δοκιμασουμε.
 
Εδω μερικα απο αυτα που σιγουρα θα χρειαστει ο φιλος για το 301. Δεν ειναι ολα, αλλα θα τα δουμε σιγα σιγα με τη συμμετοχη του ιδιου αν θελει.
Για το θεμα του πλινθου, αν θελει να παει πιο πανω ή σε αλλη φιλοσοφια (μαζας) το βλεπουμε κι αυτο. Το συγκεκριμενο στο λινκ ειναι οικονομικο και δοκιμασμενο.

https://www.ebay.co.uk/itm/114756699673?hash=item1ab8084619:g:-O8AAOSwl5pZgGG1

https://www.ebay.co.uk/itm/202227570130?hash=item2f15b3d5d2:g:JagAAOSwDNdVw5ST

https://www.ebay.co.uk/itm/192460833704?hash=item2ccf8f43a8:g:ihcAAOSwu4BVtLOV

https://www.ebay.co.uk/itm/201817907827?hash=item2efd48e273:g:WzgAAOSwu4BVwzeQ