Re: Απάντηση: Γιατί δεν κατασκευάζονται όλα τα ηχεία, σαν εύκολο φορτίο?
Μαλιστα..Κωστα κατατοπιστικοτατος οπως παντα.Δηλαδη σανα λεμε αρχη της απροσδιοριστιας!Στο κυνηγι του χαμηλου θα υπαρχει ειτε υψηλη εμπεδηση ειτε υψηλη ευαισθησια,ο συνδυασμος των δυο δηλαδη ειναι κατι σαν το ιερο δισκοποτηρο των υλοποιησεων ηλεκτροδυναμικων ηχειων...Γιατί με την υπάρχουσα τεχνολογία δε γίνεται Νίκο. Ηλεκτροδυναμικό μεγάφωνο + κουτί = τουλάχιστον μια κορυφή στην εμπεδηση στη συχνότητα συντονισμού 2-3 φορές μεγαλύτερη από ότι στο υπόλοιπο ωφέλιμο φάσμα.
Η ευαισθησία είναι άλλο θέμα: Με δεδομένη κατώτερη συχνότητα αναπαραγωγής, το "πηλίκο" - καταχρηστικά - όγκος /ευαισθησία είναι σταθερό. Μικραίνεις τον όγκο, μικραίνει και η ευαισθησία. Μεγαλώνεις τον όγκο (ρεφλέξ με "μαλακό" μεγάφωνο ή κόρνα π.χ) μεγαλώνει κι αυτή.
Όλη η ιστορία γίνεται για το μπάσο. Τα υπόλοιπα, δηλ 200-300 ΗΖ και πάνω είναι πολύ πιο εύκολα.
Aν θες να κατεβαίνεις στους 40, ή θα βάλεις κόρνα με στόμιο πάνω από 1 τετραγωνικό μέτρο και ευαισθησία 105 db, ή μεγάφωνο θηρίο σε ρεφλέξ 150 λίτρων αλλά με ευαισθησία 88 db.
Ακόμα και στα συμβατικά ρεφλέξ (το 90% των ηχείων της αγοράς), τα 15ιντσα γούφερ είναι εντελώς εκτός μόδας, βγαίνει το κουτί τουλάχιστον 45 πόντους φαρδύ. Αν βάλεις τώρα 10ιντσο να κατεβαίνει στους 30 ΗΖ, θα έχει πολύ μαλακή ανάρτηση, βαρύ κώνο, πηνίο που έχει διαδρομή από δω μέχρι την Αίγινα και φυσικά μπορεί να πάει και στα 5 ωμ. Και για να μην έχει ευαισθησία 85 db, βάζεις 2 παράλληλα - νάτα τα 2,5 ωμ.
Όλα είναι θέμα όγκου.