Let's get back to the blues...
Επειδή, είμαστε σε μπλουζ αστερισμό στην κατηγορία, με τις πρόσφατες παρουσιάσεις μας και αναφορές σε αντίστοιχα ακούσματα και όσο συμβαίνουν ευτράπελα αλλά και τραγικά, θα μου επιτρέψετε να συνεχίσω τις μπλου νότες και να αναφερθώ, στους γίγαντες εκείνους, που είναι επιβεβλημένο κάποιος να γνωρίζει, από τη στιγμή που ασχολείται με το είδος. Όλοι τους μεγαλούργησαν στο μεταπολεμικό Σικάγο, με θεματολογία στο έργο τους εμπνευσμένη από τα προβλήματα προσαρμογής στο αστικό περιβάλλον, τη φτώχεια, το ρατσισμό, την υψηλή θνησιμότητα και τις προκαταλήψεις. Η περιθωριοποίηση και ο συνεπαγόμενος παραβατισμός, τραγουδήθηκαν όχι μοιρολατρικά και με ηττοπάθεια, αλλά σαν ανάγκη έκφρασης και λύτρωσης. Ο ήχος από ακουστικός μετατράπηκε σε ηλεκτρικό, σηματοδοτώντας πρόθεση για αντίδραση και διεκδίκηση δικαιώματος γνώμης και ισοτιμίας στη ζωή.
Ο Muddy Waters ήταν το μακροβιότερο αστέρι, στο ρόστερ της Chess, η οποία αφιερώθηκε σε μεγάλο βαθμό στους καλλιτέχνες του Σικάγο. Η Chess συνδέεται πλέον με αυτό που τα ενημερωμένα μπλουζ λαγωνικά αποκαλούν, ήχο των τεσσάρων μεγάλων "W": Muddy Waters, Little Walter, Howlin' Wolf και ο Sonny Boy Williamson. Ο ήχος αυτός, είχε μια σκληρή λάμψη, με την προβεβλημένη ηλεκτρική κιθάρα και την καυτή φυσαρμόνικα που υποστηρίζονταν από γρανιτένια ρυθμ σέξιον. Όπως ο Sam Phillips της Sun Records, η Chess πρόσθεσε ένα ιδιαίτερο βάθος στην ηχογράφηση των ενισχυμένων οργάνων, που προσέδιδε στο ηχητικό αποτέλεσμα μια "απόκοσμη" και μυστηριακή ηχώ...
Χούτσι Κούτσι
Muddy Waters - The Best Of Muddy Waters (Απρίλιος 1958, Chess)Τραγούδια: A1 I Just Want To Make Love To You (Willie Dixon) [1954] - 2:50, A2 Long Distance Call [1951] - 2:39, A3 Louisiana Blues [1950] - 2:52, A4 Honey Bee [1951] - 3:20, A5 Rollin' Stone [1950] - 3:05, A6 I'm Ready [1954] (Willie Dixon) - 3:02, B1 Hoochie Coochie [1954] - 2:49, B2 She Moves Me [1951] - 2:55, B3 I Want You To Love Me [1953] - 3:01, B4 Standing Around Crying [1952] - 3:19, B5 Still A Fool [1951] - 3:12, B6 I Can't Be Satisfied [1948] - 2:41
Μουσικοί: Muddy Waters (φωνητικά & κιθάρα σ' όλα τα κομμάτια, στίχοι & σύνθεση εκτός A1, A6), Ernest "Big" Crawford (μπάσο: A2, A3, A4, B3, B6), Willie Dixon (μπάσο: A1, A6, B1), Little Walter (φυσαρμόνικα: A1, A2, A3, A6, B1, B2, B4, κιθάρα: B5), Walter "Shakey" Horton (φυσαρμόνικα: B3), Jimmy Rogers (κιθάρα: A1, A4, A6, B1, B3, B4), Otis Spann (πιάνο: A1, A6, B1, B3, B4), Fred Below (τύμπανα: A1, A6, B1), Elgin Evans (τρίφτης/washboard: A3, τύμπανα: B3, B4), Leonard Chess (γρανκάσα: B2, B5)
Παραγωγή: Leonard Chess, Phil Chess
Ηχογραφήθηκε στο Σικάγο, από τον Απρίλιο του 1948 έως 1η Σεπτεμβρίου του 1954. Το άλμπουμ είναι μια ανθολογία του 1958, ο πρώτος μεγάλης διάρκειας δίσκος (LP) του μπλουζίστα (και ο τρίτος για την Chess), που αρχικά κυκλοφόρησε σαν Chess LP 1427 και περιέχει πολλά από τα καλύτερα τραγούδια του Muddy των αρχών της δεκαετίας του 1950. Μάλιστα πέντε από αυτά, έφτασαν το Top 10 του ρυθμ εντ μπλουζ τσαρτ του περιοδικού Billboard από τις αρχές του 1951 μέχρι τα τέλη του 1954.
Πήρα ένα κόκαλο μαυρόγατας (σπάνιο είδος φυλαχτού)
Πήρα και μια σακούλα φυλαχτών
Πήρα ρίζα Ιωάννη του Κατακτητή (φυτό για ξόρκια)
Θα σας φέρω μπέρδεμα
Εγώ κορίτσια θα σας κάνω να με κρατάτε από το χέρι
Τότε ο κόσμος θα ξέρει τον άντρα χούτσι κούτσι (γυναικάς)
Πήρα και μια σακούλα φυλαχτών
Πήρα ρίζα Ιωάννη του Κατακτητή (φυτό για ξόρκια)
Θα σας φέρω μπέρδεμα
Εγώ κορίτσια θα σας κάνω να με κρατάτε από το χέρι
Τότε ο κόσμος θα ξέρει τον άντρα χούτσι κούτσι (γυναικάς)
Είναι ένα ασυγκράτητο μπλουζ, πλούσιο, με βουντού αναφορές, μυστικιστικό, εξωτικό και διεγερτικό. (Ο Marshall Stearns, επισημαίνει στο "The Story Of Jazz", ότι είναι μια γοητεία "κατασκευασμένη" στο Σικάγο, με σκοπό να κάνει έναν αγαπητικό ακόμα πιο αξιαγάπητο. Ακόμα, εγγυάται την καλή τύχη στα τυχερά παιχνίδια. Μάλλον πρόκειται για τον νεοαφιχθέντα απόδημο από το βαθύ Νότο παρά για τον μαύρο "σαγηνευτικό" αστό)...
Η συνέχεια στο παλιότερο νήμα "Δεν μπορώ να είμαι ικανοποιημένος"...