Glazunov Κονσέρτο για βιολί σε Α Minor (λα ύφεση)
Το κονσέρτο αυτό αν και παίζεται χωρίς διακοπή περιλαμβάνει, όπως συνηθίζεται, τρία μέρη moderato-andante-allegro διάρκειας περίπου 22 λεπτών.
To κονσέρτο ξεκινά με την παρουσίαση και την ανάπτυξη δύο μουσικών θεμάτων με Ρωσικό άρωμα που καταλήγουν σε μια υπέροχη αργή κίνηση γεμάτη λυρισμό και συναισθηματική ένταση, που αναδεικνύει τις ερμηνευτικές δυνατότητες του βιολιστή. Το μουσικό περιεχόμενο της cadenza που ακολουθεί την ανάπτυξη των μουσικών θεμάτων, συνδέεται απόλυτα με το μουσικό θέμα που έχει ήδη προηγηθεί. Η cadenza δεν πλατειάζει, απαιτεί μεγάλη δεξιοτεχνική ικανότητα χωρίς να περιέχει περιττά τερτίπια που θα αναδείξουν τον βιρτουόζο.
Το allegro που εισάγεται με τις τρομπέτες είναι ένα λαμπερό ρόντο γεμάτο χρώματα με ρυθμικές και μελωδικές παραλλαγές του κυρίου θέματος.
Σλάβική μουσική γεμάτη συναίσθημα και πάθος που θεωρώ ότι έχει παραγνωρισθεί και αξίζει να ακούγεται συχνότερα.
Επί χρόνια είχα το βινύλιο με τον Heifetz να συνοδεύεται από μια άγνωστη σε μένα ορχήστρα της RCA. Θαύμαζα την εκτέλεση του Heifeτz αλλά μη έχοντας ακούσει άλλη εκτέλεση εύρισκα το συνολικό ακρόαμα κάπως βαρετό.
Με αφορμή ένα post του κ. Λυμπερόπουλου και το ενδιαφέρον μου για τον Milstein αγόρασα το κονσέρτο σε βινύλιο της Capitol ( σε μορφή cd είναι Capitol-EMI) με την Ορχήστρα του Pittsburgh και διευθυντή τον Steinberg. Για πρώτη φορά απόλαυσα την μουσική του κονσέρτου και όχι μόνο τον ερμηνευτή. Είναι φανερό πως ο Milstein αγαπά αυτή την μουσική. Αυτό άλλωστε φαίνεται και στην δεύτερη πλευρά του δίσκου στο κονσέρτο του Dvorzak που αποδίδεται με ρομαντισμό και θέρμη.
Απολαυστική ήταν και η ακρόαση από τον Oistrakh (μια συλλογή 100 cd της Βrilliant classics Russian Legends) με την κρατική Συμφωνική Ορχήστρα της USSR και διευθυντή τον Kontrashin. Η ηχητική ποιότητα είναι αρκετά καλή αλλά η εγγραφή είναι από το 1947.
Ο Milstein ήταν συνδεδεμένος με αυτό το κονσέρτο μια και το πρωτοπαρουσίασε το 1915 σε ηλικία 12 ετών υπό την διεύθυνση του πενηντάχρονου συνθέτη. Αναφέρει στην αυτοβιογραφία του From Russia to West. «Στην πρόβα έπαιξα κάτι την αρχή του κονσέρτου με τον δικό μου τρόπο. Προφανώς ήμουν ένα αυθάδες αγόρι που η παρουσία του συνθέτη δεν με πτοούσε. Ο Glazounov με κοίταξε μέσα από τα γυαλιά του και μουρμούρισε. Δεν σου αρέσει ο τρόπος που το έγραψα; Έτσι το έπαιξα με τον τρόπο που ήθελε. Όταν τελείωσε η πρόβα μου είπε. Παίξε το όπως θέλεις . Ήξερε ότι η παραλλαγή μου ήταν καλύτερη»
ortho ή Κώστας Γκαβάκος
Το κονσέρτο αυτό αν και παίζεται χωρίς διακοπή περιλαμβάνει, όπως συνηθίζεται, τρία μέρη moderato-andante-allegro διάρκειας περίπου 22 λεπτών.
To κονσέρτο ξεκινά με την παρουσίαση και την ανάπτυξη δύο μουσικών θεμάτων με Ρωσικό άρωμα που καταλήγουν σε μια υπέροχη αργή κίνηση γεμάτη λυρισμό και συναισθηματική ένταση, που αναδεικνύει τις ερμηνευτικές δυνατότητες του βιολιστή. Το μουσικό περιεχόμενο της cadenza που ακολουθεί την ανάπτυξη των μουσικών θεμάτων, συνδέεται απόλυτα με το μουσικό θέμα που έχει ήδη προηγηθεί. Η cadenza δεν πλατειάζει, απαιτεί μεγάλη δεξιοτεχνική ικανότητα χωρίς να περιέχει περιττά τερτίπια που θα αναδείξουν τον βιρτουόζο.
Το allegro που εισάγεται με τις τρομπέτες είναι ένα λαμπερό ρόντο γεμάτο χρώματα με ρυθμικές και μελωδικές παραλλαγές του κυρίου θέματος.
Σλάβική μουσική γεμάτη συναίσθημα και πάθος που θεωρώ ότι έχει παραγνωρισθεί και αξίζει να ακούγεται συχνότερα.
Επί χρόνια είχα το βινύλιο με τον Heifetz να συνοδεύεται από μια άγνωστη σε μένα ορχήστρα της RCA. Θαύμαζα την εκτέλεση του Heifeτz αλλά μη έχοντας ακούσει άλλη εκτέλεση εύρισκα το συνολικό ακρόαμα κάπως βαρετό.
Με αφορμή ένα post του κ. Λυμπερόπουλου και το ενδιαφέρον μου για τον Milstein αγόρασα το κονσέρτο σε βινύλιο της Capitol ( σε μορφή cd είναι Capitol-EMI) με την Ορχήστρα του Pittsburgh και διευθυντή τον Steinberg. Για πρώτη φορά απόλαυσα την μουσική του κονσέρτου και όχι μόνο τον ερμηνευτή. Είναι φανερό πως ο Milstein αγαπά αυτή την μουσική. Αυτό άλλωστε φαίνεται και στην δεύτερη πλευρά του δίσκου στο κονσέρτο του Dvorzak που αποδίδεται με ρομαντισμό και θέρμη.
Απολαυστική ήταν και η ακρόαση από τον Oistrakh (μια συλλογή 100 cd της Βrilliant classics Russian Legends) με την κρατική Συμφωνική Ορχήστρα της USSR και διευθυντή τον Kontrashin. Η ηχητική ποιότητα είναι αρκετά καλή αλλά η εγγραφή είναι από το 1947.
Ο Milstein ήταν συνδεδεμένος με αυτό το κονσέρτο μια και το πρωτοπαρουσίασε το 1915 σε ηλικία 12 ετών υπό την διεύθυνση του πενηντάχρονου συνθέτη. Αναφέρει στην αυτοβιογραφία του From Russia to West. «Στην πρόβα έπαιξα κάτι την αρχή του κονσέρτου με τον δικό μου τρόπο. Προφανώς ήμουν ένα αυθάδες αγόρι που η παρουσία του συνθέτη δεν με πτοούσε. Ο Glazounov με κοίταξε μέσα από τα γυαλιά του και μουρμούρισε. Δεν σου αρέσει ο τρόπος που το έγραψα; Έτσι το έπαιξα με τον τρόπο που ήθελε. Όταν τελείωσε η πρόβα μου είπε. Παίξε το όπως θέλεις . Ήξερε ότι η παραλλαγή μου ήταν καλύτερη»
ortho ή Κώστας Γκαβάκος