- 23 June 2006
- 10,099
.... αυτό το έργο με παιδεύει χρόνια ....
ποτέ όμως δεν συζητούσα γι'αυτό, ίσως γιατί η τεράστια εμπορική επιτυχία του (πάντα για έργο σύγχρονης κλασσικής μουσικής) δυνητικά έδιδε την ευχέρεια στον ενδιαφερόμενο να το προσσεγίσει σχετικά εύκολα, ενω συνηθέστατα σε ανάλογες περιπτώσεις καραδοκεί και η χλεύη των ελιτιστών, που δεν θέλουν να δουν σύγχρονο κλασσικό να προκόβει ....
Βασικές πληροφορίες για τον συνθέτη και το έργο :
http://en.wikipedia.org/wiki/Henryk_Górecki
http://en.wikipedia.org/wiki/Symphony_No._3_(Górecki)
για όσους βαριούνται θα αναφέρω ότι πρόκειται για κατά βάση θρησκευτικό έργο, σε τρία μέρη, όλα σε Lento, που βασίζονται σε αντίστοιχα ποιήματα θρήνου της μητέρας για την απώλεια του παιδιού (τα δυό), και του παιδιού που ψάχνει την μητρική θαλπωρή σκαλίζοντας στίχους σε τοίχους φυλακών της Γκεστάπο (το τρίτο -πλην μεσαίο στο έργο).
το στυλ του συνθέτη είναι κατά βάση επηρεασμένο από τις κυρίαρχες τάσεις του 20ου αιώνα και θα το χαρακτήριζα μετα- μίνιμαλ .....
ποτέ όμως δεν συζητούσα γι'αυτό, ίσως γιατί η τεράστια εμπορική επιτυχία του (πάντα για έργο σύγχρονης κλασσικής μουσικής) δυνητικά έδιδε την ευχέρεια στον ενδιαφερόμενο να το προσσεγίσει σχετικά εύκολα, ενω συνηθέστατα σε ανάλογες περιπτώσεις καραδοκεί και η χλεύη των ελιτιστών, που δεν θέλουν να δουν σύγχρονο κλασσικό να προκόβει ....
Βασικές πληροφορίες για τον συνθέτη και το έργο :
http://en.wikipedia.org/wiki/Henryk_Górecki
http://en.wikipedia.org/wiki/Symphony_No._3_(Górecki)
για όσους βαριούνται θα αναφέρω ότι πρόκειται για κατά βάση θρησκευτικό έργο, σε τρία μέρη, όλα σε Lento, που βασίζονται σε αντίστοιχα ποιήματα θρήνου της μητέρας για την απώλεια του παιδιού (τα δυό), και του παιδιού που ψάχνει την μητρική θαλπωρή σκαλίζοντας στίχους σε τοίχους φυλακών της Γκεστάπο (το τρίτο -πλην μεσαίο στο έργο).
το στυλ του συνθέτη είναι κατά βάση επηρεασμένο από τις κυρίαρχες τάσεις του 20ου αιώνα και θα το χαρακτήριζα μετα- μίνιμαλ .....