Eγινε πλέον 79 ετών.
Και παρά ταύτα είναι παρών,μέ τέτοιο τρόπο πού θά τον ζήλευαν πάμπολλοι Νεότεροί του Σκηνοθέτες..
Αυτός ο υποτιθέμενος Ρεπουμπλικάνος, εδώ και 30 χρόνια καταπιάνεται μέ ´λεπτομέρειες´τής Ζωής ,με ανθρώπινες Ιστορίες ,μέσα απο τίς οποίες ξετυλίγει λεπτά νήματα ,εμβαθύνει ψυχολογικά ,και ανατέμνει ανθρώπινες προσωπικότητες μέ αριστουργηματικό τρόπο.
Τελευταία Ταινία τού Eastwood το Gran Torino πού παίρνει τον τίτλο από ένα Μυθικό Μοντέλο τής Ford τού 1972.Πρωταγωνιστεί μετά απο καιρό ο ίδιος.
Η Υπόθεση θεωρητικά λιτή.
Ενας Αντιδραστικός ηλικιωμένος(πού έχει πολεμήσει στην Κορέα και κουβαλάει πολλές ενοχές τίς οποίες δεν εξομολογείται ποτέ και πουθενά) ο Walt Kowalski,κηδεύει την Γυναίκα του και μένει ολομόναχος μαζί με τον Σκύλο του στό παλιό του σπίτι ,ενώ η υπόλοιπη Γειτονιά έχει πλέον ´καταληφθεί´από Ασιάτες Μετανάστες πού προσπαθούν να στήσουν τήν Ζωή τους.
Ο Kowalski έχει ξεκοπεί εντελώς απο τούς δυό του Γιούς και τά εγγόνια του,και νοιώθει μεγάλη απέχθεια γιά τούς ´κιτρινιάρηδες ´Γείτονές του...
Θυμίζει έναν γέρο σκύλο πού κυριολεκτικά Γρυλλίζει ,γεμάτος γκρίνια γιά οτιδήποτε βλέπει γύρο του...
Η πιό ουσιαστική του σχέση είναι το Ford Gran Torino τού 72(υπήρξε εργάτης στην Ford γιά πάμπολλα χρόνια) πού το φροντίζει,σάν ανθρώπινο Ον.
Η Επόμενη σχέση του είναι μέ τον Ιταλικής Καταγωγής Κουρέα τον οποίον επισκέπτεται τακτικά ανα τρείς εβδομάδες.
Κάθεται μονίμως στην Βεράντα του και πίνει μπύρες παρατηρώντας τά πάντα ,ενώ οι προσπάθειες τού Νεαρού Ιερέα τής Ενορίας να τον πλησιάσει πέφτουν στο Κενό.
Στο διπλανό σπίτι μένει μια οικογένεια Ασιατών με δυο νεαρά παιδιά τον Thao και την Shue..
Κάποια στιγμή μιά Συμμορία Ασιατών πιέζει αφόρητα τον νεαρό Thao,γιά να ´μυηθεί´στην Παρανομία,να προσπαθήσει να κλέψει την Gran Torino τού Kowalski..
O Kowalski τον ´πιάνει στά πράσα´και η Οικογένεια τού Thao καταρρακωμένη τού ζητά να πάρει τον νεαρό γιά κάποιο διάστημα στην ´δούλεψή´του γιά να ξεπλυθεί η Ντροπή.
Απο την άλλη πλευρά η Shue προσεγγίζει τον Kowalski με Χιούμορ και διακριτικότητα μέ αποτέλεσμα αυτό το μοναχικό και αντιδραστικό 'Γέρικο Σκυλί´να πλησιάσει τούς Γείτονες και να αρχίσει να ´μπαίνει ´στον Κόσμο τους...
Ταυτόχρονα προστατεύει τά δυό παιδιά,όσο μπορεί,απο τήν Συμμορία τών Ασιατών πού θεωρούν πώς τούς έχουν προδώσει μιάς και αρνούνται να περάσουν και αυτά στην Παρανομία.
Η Εξέλιξη είναι ´δραματική´ και έχει ένα Λυτρωτικό-Ανατρεπτικό Φινάλε...
Ο Σκηνοθέτης Eastwood δημιουργεί μια Ταινία με πολύ Υπόγειο Χιούμορ.Οι συνομιλίες με τον Ιερέα,ο τρόπος που δείχνει τήν αντιδραστική του φύση,οι διάλογοι με τον Κουρέα του,αλλά και οι διάλογοι με τού δυό νεαρούς Ασιάτες γείτονές του ,ο τρόπος πού προσπαθεί να κάνει ´άντρα´τον νεαρό ,αλλά και το πώς ο ίδιος συμμετέχει στην Γιορτή τών Γειτόνων προκαλούν γέλιο αλλά ταυτόχρονα ξεδιπλώνουν και όλη την αλλαγή που υφίσταται ο Kowalski απο αυτή την αλληλεπίδραση..
Απο την άλλη μεταδίδεται έντονα η Μοναξιά του σέ ολες τίς αποτυχημένες προσπάθειες να επικοινωνήσει μέ τούς Γιούς του..
Ο Eastwood με μια επική λιτότητα και μια στρωτή αφήγηση δημιουργεί μια εξαιρετική Ιστορία ,επί της ουσίας,Δωματίου.
Σαν ηθοποιός αποδομεί κυριολεκτικά τον εαυτό του και τον Dirty Harry...
Eίναι κάποιες στιγμές ,όπως αυτή που στέκεται ολόρθος στην Βεράντα τού Σπιτιού του καπνίζοντας(γιατί ο Eastwood καπνίζει στην Ταινία γράφοντας στά παλιά του τά Παπούτσια όλους τούς Χολυγουντιανούς politcally correct τύπους)πού και μόνη η Εμβληματικό του Φιγούρα στά 79 του χρόνια συγκλονίζει...
Μιά επι τής ουσίας Προσωπική,Αυτοεξομολογητική Ταινία,πού ´καταστρέφει την παλιά του Εικόνα (η οποία βεβαίως έχει ανατραπεί εδώ και πάμπολλα χρόνια μέ τις συγκλονιστικές ταινίες πού έχει δημιουργήσει)και απο Τιμωρός μετατρέπεται σέ κάποιον πού κατορθώνει να ´μιλήσει´γιά τίς παλιές αμαρτίες και να σταθεί δίπλα στούς Παρίες,στούς Κυνηγημένους,στούς Μετανάστες πού προσπαθούν να ενταχθούν σε μια Κοινωνία που αλλάζει και τούς οποίους τελικά τούς νοιώθει πολύ πιό κοντά του απο την Αμερικάνικη Οικογένειά του..
Μιά Μεγάλη Ουμανιστική Ταινία στημένη αριστουργηματικά απο τον Μεγαλύτερο Σκηνοθέτη πού έχει να παρουσιάσει σήμερα η Αμερική.
Παράγει μια σχεδόν Θεατρική Ταινία πού διαλύει τά αντίστοιχα πουλβραβευμένα Crash,ή και τίς διάφορες επί τούτου ´προοδευτικές ταινίες´πού τάσσονται υπέρ τών Μεταναστών αλλά είναι τόσο προφανές πως τούς λείπει η ´Ψυχή´και η Ουσία.
Στό Gran Torino σαν Σκηνοθέτης επιβεβαιώνει την Μεγάλη αξία του και σάν Ηθοποιός(πιθανότατα ο τελευταίος του ρόλος)δημιουργεί έναν Kowalski πού θα τον θυμόμαστε γιά καιρό.Μια εσωτερικά μετεξέλιξη πού αναπτύσσεται σιγά-σιγά και αποτυπώνεται σε αυτό το τόσο καλά Γερασμένο Πρόσωπο.
Γιά μιάν ακόμα φορά ο Eastwood εκπλήσσει μέ την διάθεσή του νά μην επαναπαυθεί στίς ´Δάφνες ´του,και παράγει μια συναρπαστική ταινία ,πικρή,με χιούμορ ,συγκινητική εκεί πού πρέπει και κυρίως αυτοκριτική και αποδομητική τής παλιά του περσόνας..
Τώρα γιατί το Hollywood δεν θεώρησε πώς αυτή η Ταινία δεν άξιζε να είναι στίς 5 καλύτερες είναι αλλουνού παπά ευαγέλλιο..
Το σίγουρο πάντως είναι πώς αυτοί πού επέλεξαν τίς χρυσές μετριότητες είναι γιά Φτύσιμο..
Αλλά σάμπως είναι η πρώτη φορά πού συμβαίνει κάτι τέτοιο????
Και παρά ταύτα είναι παρών,μέ τέτοιο τρόπο πού θά τον ζήλευαν πάμπολλοι Νεότεροί του Σκηνοθέτες..
Αυτός ο υποτιθέμενος Ρεπουμπλικάνος, εδώ και 30 χρόνια καταπιάνεται μέ ´λεπτομέρειες´τής Ζωής ,με ανθρώπινες Ιστορίες ,μέσα απο τίς οποίες ξετυλίγει λεπτά νήματα ,εμβαθύνει ψυχολογικά ,και ανατέμνει ανθρώπινες προσωπικότητες μέ αριστουργηματικό τρόπο.
Τελευταία Ταινία τού Eastwood το Gran Torino πού παίρνει τον τίτλο από ένα Μυθικό Μοντέλο τής Ford τού 1972.Πρωταγωνιστεί μετά απο καιρό ο ίδιος.
Η Υπόθεση θεωρητικά λιτή.
Ενας Αντιδραστικός ηλικιωμένος(πού έχει πολεμήσει στην Κορέα και κουβαλάει πολλές ενοχές τίς οποίες δεν εξομολογείται ποτέ και πουθενά) ο Walt Kowalski,κηδεύει την Γυναίκα του και μένει ολομόναχος μαζί με τον Σκύλο του στό παλιό του σπίτι ,ενώ η υπόλοιπη Γειτονιά έχει πλέον ´καταληφθεί´από Ασιάτες Μετανάστες πού προσπαθούν να στήσουν τήν Ζωή τους.
Ο Kowalski έχει ξεκοπεί εντελώς απο τούς δυό του Γιούς και τά εγγόνια του,και νοιώθει μεγάλη απέχθεια γιά τούς ´κιτρινιάρηδες ´Γείτονές του...
Θυμίζει έναν γέρο σκύλο πού κυριολεκτικά Γρυλλίζει ,γεμάτος γκρίνια γιά οτιδήποτε βλέπει γύρο του...
Η πιό ουσιαστική του σχέση είναι το Ford Gran Torino τού 72(υπήρξε εργάτης στην Ford γιά πάμπολλα χρόνια) πού το φροντίζει,σάν ανθρώπινο Ον.
Η Επόμενη σχέση του είναι μέ τον Ιταλικής Καταγωγής Κουρέα τον οποίον επισκέπτεται τακτικά ανα τρείς εβδομάδες.
Κάθεται μονίμως στην Βεράντα του και πίνει μπύρες παρατηρώντας τά πάντα ,ενώ οι προσπάθειες τού Νεαρού Ιερέα τής Ενορίας να τον πλησιάσει πέφτουν στο Κενό.
Στο διπλανό σπίτι μένει μια οικογένεια Ασιατών με δυο νεαρά παιδιά τον Thao και την Shue..
Κάποια στιγμή μιά Συμμορία Ασιατών πιέζει αφόρητα τον νεαρό Thao,γιά να ´μυηθεί´στην Παρανομία,να προσπαθήσει να κλέψει την Gran Torino τού Kowalski..
O Kowalski τον ´πιάνει στά πράσα´και η Οικογένεια τού Thao καταρρακωμένη τού ζητά να πάρει τον νεαρό γιά κάποιο διάστημα στην ´δούλεψή´του γιά να ξεπλυθεί η Ντροπή.
Απο την άλλη πλευρά η Shue προσεγγίζει τον Kowalski με Χιούμορ και διακριτικότητα μέ αποτέλεσμα αυτό το μοναχικό και αντιδραστικό 'Γέρικο Σκυλί´να πλησιάσει τούς Γείτονες και να αρχίσει να ´μπαίνει ´στον Κόσμο τους...
Ταυτόχρονα προστατεύει τά δυό παιδιά,όσο μπορεί,απο τήν Συμμορία τών Ασιατών πού θεωρούν πώς τούς έχουν προδώσει μιάς και αρνούνται να περάσουν και αυτά στην Παρανομία.
Η Εξέλιξη είναι ´δραματική´ και έχει ένα Λυτρωτικό-Ανατρεπτικό Φινάλε...
Ο Σκηνοθέτης Eastwood δημιουργεί μια Ταινία με πολύ Υπόγειο Χιούμορ.Οι συνομιλίες με τον Ιερέα,ο τρόπος που δείχνει τήν αντιδραστική του φύση,οι διάλογοι με τον Κουρέα του,αλλά και οι διάλογοι με τού δυό νεαρούς Ασιάτες γείτονές του ,ο τρόπος πού προσπαθεί να κάνει ´άντρα´τον νεαρό ,αλλά και το πώς ο ίδιος συμμετέχει στην Γιορτή τών Γειτόνων προκαλούν γέλιο αλλά ταυτόχρονα ξεδιπλώνουν και όλη την αλλαγή που υφίσταται ο Kowalski απο αυτή την αλληλεπίδραση..
Απο την άλλη μεταδίδεται έντονα η Μοναξιά του σέ ολες τίς αποτυχημένες προσπάθειες να επικοινωνήσει μέ τούς Γιούς του..
Ο Eastwood με μια επική λιτότητα και μια στρωτή αφήγηση δημιουργεί μια εξαιρετική Ιστορία ,επί της ουσίας,Δωματίου.
Σαν ηθοποιός αποδομεί κυριολεκτικά τον εαυτό του και τον Dirty Harry...
Eίναι κάποιες στιγμές ,όπως αυτή που στέκεται ολόρθος στην Βεράντα τού Σπιτιού του καπνίζοντας(γιατί ο Eastwood καπνίζει στην Ταινία γράφοντας στά παλιά του τά Παπούτσια όλους τούς Χολυγουντιανούς politcally correct τύπους)πού και μόνη η Εμβληματικό του Φιγούρα στά 79 του χρόνια συγκλονίζει...
Μιά επι τής ουσίας Προσωπική,Αυτοεξομολογητική Ταινία,πού ´καταστρέφει την παλιά του Εικόνα (η οποία βεβαίως έχει ανατραπεί εδώ και πάμπολλα χρόνια μέ τις συγκλονιστικές ταινίες πού έχει δημιουργήσει)και απο Τιμωρός μετατρέπεται σέ κάποιον πού κατορθώνει να ´μιλήσει´γιά τίς παλιές αμαρτίες και να σταθεί δίπλα στούς Παρίες,στούς Κυνηγημένους,στούς Μετανάστες πού προσπαθούν να ενταχθούν σε μια Κοινωνία που αλλάζει και τούς οποίους τελικά τούς νοιώθει πολύ πιό κοντά του απο την Αμερικάνικη Οικογένειά του..
Μιά Μεγάλη Ουμανιστική Ταινία στημένη αριστουργηματικά απο τον Μεγαλύτερο Σκηνοθέτη πού έχει να παρουσιάσει σήμερα η Αμερική.
Παράγει μια σχεδόν Θεατρική Ταινία πού διαλύει τά αντίστοιχα πουλβραβευμένα Crash,ή και τίς διάφορες επί τούτου ´προοδευτικές ταινίες´πού τάσσονται υπέρ τών Μεταναστών αλλά είναι τόσο προφανές πως τούς λείπει η ´Ψυχή´και η Ουσία.
Στό Gran Torino σαν Σκηνοθέτης επιβεβαιώνει την Μεγάλη αξία του και σάν Ηθοποιός(πιθανότατα ο τελευταίος του ρόλος)δημιουργεί έναν Kowalski πού θα τον θυμόμαστε γιά καιρό.Μια εσωτερικά μετεξέλιξη πού αναπτύσσεται σιγά-σιγά και αποτυπώνεται σε αυτό το τόσο καλά Γερασμένο Πρόσωπο.
Γιά μιάν ακόμα φορά ο Eastwood εκπλήσσει μέ την διάθεσή του νά μην επαναπαυθεί στίς ´Δάφνες ´του,και παράγει μια συναρπαστική ταινία ,πικρή,με χιούμορ ,συγκινητική εκεί πού πρέπει και κυρίως αυτοκριτική και αποδομητική τής παλιά του περσόνας..
Τώρα γιατί το Hollywood δεν θεώρησε πώς αυτή η Ταινία δεν άξιζε να είναι στίς 5 καλύτερες είναι αλλουνού παπά ευαγέλλιο..
Το σίγουρο πάντως είναι πώς αυτοί πού επέλεξαν τίς χρυσές μετριότητες είναι γιά Φτύσιμο..
Αλλά σάμπως είναι η πρώτη φορά πού συμβαίνει κάτι τέτοιο????