Photis
Supreme Member
Re: Απάντηση: HD ή SD; Τεστάκι για γερά μάτια...
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι οι σημερινές κάμερες HD με αναλύσεις σαν αυτές που αναφέρεις δεν μπορούν να πλησιάσουν ούτε στο χιλιόμετρο την εικόνα που κατάφερε και έβγαλε το 1975 ο Kubrik στο Barry Lyndon μόνο με το φως τον κεριών στην περιβόητη σκηνή, χρησιμοποιώντας μια πανάρχαια Mitchell του 1950. Το θέμα είναι τί φακό είχε βάλει σε αυτή τη μηχανή (μόνο αυτή μπορούσε να τον δεχτεί). Τηλεφακό δορυφόρου με διάφραγμα 1.2!!!
Οι HD cameras είναι το μέλλον. όχι γιατί αυτή τη στιγμή μπορούν να ξεπεράσουν μια Panaflex ή μια ARRI, και την ποιότητα του φιλμ, αλλά για δύο κυρίως λόγους:
α) Το overall κόστος του HD είναι πολύ μικρότερο από το overall κόστος του φιλμ σε όλα τα επίπεδα (παραγωγή, post, mastering, διανομή, προβολή).
β) Η ποιότητα του HD πλησιάζει την ποιότητα του υπάρχοντος φιλμ των 35mm (για φιλμ panavision70 ακόμα δεν υφίσταται καν σύγκριση αλλά αυτά τα είδαν μόνο οι τυχεροί που πήγαν σινεμά στα 60's). Και είναι μάλλον δεδομένο ότι κάποια στιγμή που θα το επιτρέψει η οπτοηλεκτρονική τεχνολογία, η ταχύτητα ροής των δεδομένων και τα μέσα ψηφιακής αποθήκευσης, το ψηφιακό video (δεν ξέρω αν θα λέγεται HD τότε) θα καταφέρει να ξεπεράσει το φιλμ. Το θέμα είναι σε πόσο χρόνο και με τι κόστος. Από ότι μαθαίνω πάντως στη δουλειά μου, σε έναν χρονικό ορίζοντα 7ετίας θα έχουμε και στην Ευρώπη αποκλειστικά ψηφιακές προβολές στα σινεμά, και μάλιστα με μετάδοση των δεδομένων δορυφορικά κατ' ευθείαν από τα studio παραγωγής. Σαν να λέμε δηλαδή bye bye distributors...
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:Σωστά, αλλά να μη ξεχνάμε επίσης, ότι οι «απολιθωμένες» 35 mm κάμερες με τα 24 καρέ, έχουν φτάσει στο ζενίθ της απόδωσής τους εδώ και δεκαετίες, δεν εξελίσσονται πλέον!
Αντίθετα, οι κάμερες υψηλής ευκρίνειας εξελίσσονται με τη ταχύτητα του φωτός. Ούτε γι’ αστείο δεν θα υπάρχει σύγκριση π.χ., με την επόμενη γενιά τους, που θα έχει ανάλυση 4.000x2.000 πίξελς!
Επίσης, ας μην ξεχνάμε τη κίνηση, όπου οι κάμερες υψηλής ευκρίνειας ισοπεδώνουν σαν μπουλντόζες τις κλασικές κάμερες και τα καταραμένα 24 καρέ τους!
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι οι σημερινές κάμερες HD με αναλύσεις σαν αυτές που αναφέρεις δεν μπορούν να πλησιάσουν ούτε στο χιλιόμετρο την εικόνα που κατάφερε και έβγαλε το 1975 ο Kubrik στο Barry Lyndon μόνο με το φως τον κεριών στην περιβόητη σκηνή, χρησιμοποιώντας μια πανάρχαια Mitchell του 1950. Το θέμα είναι τί φακό είχε βάλει σε αυτή τη μηχανή (μόνο αυτή μπορούσε να τον δεχτεί). Τηλεφακό δορυφόρου με διάφραγμα 1.2!!!
Οι HD cameras είναι το μέλλον. όχι γιατί αυτή τη στιγμή μπορούν να ξεπεράσουν μια Panaflex ή μια ARRI, και την ποιότητα του φιλμ, αλλά για δύο κυρίως λόγους:
α) Το overall κόστος του HD είναι πολύ μικρότερο από το overall κόστος του φιλμ σε όλα τα επίπεδα (παραγωγή, post, mastering, διανομή, προβολή).
β) Η ποιότητα του HD πλησιάζει την ποιότητα του υπάρχοντος φιλμ των 35mm (για φιλμ panavision70 ακόμα δεν υφίσταται καν σύγκριση αλλά αυτά τα είδαν μόνο οι τυχεροί που πήγαν σινεμά στα 60's). Και είναι μάλλον δεδομένο ότι κάποια στιγμή που θα το επιτρέψει η οπτοηλεκτρονική τεχνολογία, η ταχύτητα ροής των δεδομένων και τα μέσα ψηφιακής αποθήκευσης, το ψηφιακό video (δεν ξέρω αν θα λέγεται HD τότε) θα καταφέρει να ξεπεράσει το φιλμ. Το θέμα είναι σε πόσο χρόνο και με τι κόστος. Από ότι μαθαίνω πάντως στη δουλειά μου, σε έναν χρονικό ορίζοντα 7ετίας θα έχουμε και στην Ευρώπη αποκλειστικά ψηφιακές προβολές στα σινεμά, και μάλιστα με μετάδοση των δεδομένων δορυφορικά κατ' ευθείαν από τα studio παραγωγής. Σαν να λέμε δηλαδή bye bye distributors...