Hi-Fi και Ηi-End "εναντίον" Μουσικής

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,787
Χωρις να θελω να φανω αγενης αγαπητε μου μαλλον συνεχιζεις την πλακα που ξεκινησαμε παραπάνω.
Προσωπικα το ελπιζω, διοτι και μενα το πικαπ μου κατασκευαστηκε 35 χρονια πριν τον kenwood του φιλου και ουτε γω δεν το αλλαζω , οπως και καποια λαμπατα μηχανηματα μου ,και μενα σχεδιασμενα απο Ιαπωνες , τους οποιους γενικα εκτιμω.
Αν δεν αστειευεται για το "αληθινοι" παω ΠΑΣΟ :LOL:
 
  • Like
Reactions: rockrock

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,146
Προσωπικα το ελπιζω, διοτι και μενα το πικαπ μου κατασκευαστηκε 35 χρονια πριν τον kenwood του φιλου και ουτε γω δεν το αλλαζω , οπως και καποια λαμπατα μηχανηματα μου ,και μενα σχεδιασμενα απο Ιαπωνες , τους οποιους γενικα εκτιμω.
Αν δεν αστειευεται για το "αληθινοι" παω ΠΑΣΟ :LOL:
+ Αν δεν αστειευεται για το "αντιρρησιών συνείδησης" παω ΠΑΣΟ :LOL::LOL:
 
  • Haha
Reactions: AUDIOLYTIC

Kiriakos_GR

New member
23 January 2015
59
Βόλος
Και στο παραμύθι τα τρία γουρουνάκια, το πρώτο έφτιαξε το σπίτι του με άχυρα = λάμπες.
Όμως έπεσε πρώτο ...

Όποιος δεν αναγνωρίζει τις ηλεκτρικές μετρήσεις ως μεγίστη απόδειξη για το χαρακτηρισμό βαθμού απόδοσης ηχητικού συστήματος, είναι πιθανά ο υδραυλικός της γειτονιάς που ψάχνει για ένα χόμπι.
Οι πρώτοι στον κόσμο ηλεκτρονικοί μηχανικοί που δούλεψαν υπολογιστή στην βιομηχανία είναι οι Ιαπωνέζοι, διότι η μελέτη κατασκευής ημιαγωγών είναι πιο δύσκολη υπόθεση απο ενα γυαλάκι με άνοδο κάθοδο και πόλωση.

Έχω μεγάλο ράδιο με λάμπες και είσοδο για πικάπ, για σόμπα είναι καλό.
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,146
Και στο παραμύθι τα τρία γουρουνάκια, το πρώτο έφτιαξε το σπίτι του με άχυρα = λάμπες.
Όμως έπεσε πρώτο ...

Όποιος δεν αναγνωρίζει τις ηλεκτρικές μετρήσεις ως μεγίστη απόδειξη για το χαρακτηρισμό βαθμού απόδοσης ηχητικού συστήματος, είναι πιθανά ο υδραυλικός της γειτονιάς που ψάχνει για ένα χόμπι.
Οι πρώτοι στον κόσμο ηλεκτρονικοί μηχανικοί που δούλεψαν υπολογιστή στην βιομηχανία είναι οι Ιαπωνέζοι, διότι η μελέτη κατασκευής ημιαγωγών είναι πιο δύσκολη υπόθεση απο ενα γυαλάκι με άνοδο κάθοδο και πόλωση.

Έχω μεγάλο ράδιο με λάμπες και είσοδο για πικάπ, για σόμπα είναι καλό.
Για να το τελειώνουμε φίλε μου οι μουσικοί που παίζουν τις κιθάρες στις εγγραφές που καθημερινά ακους, ΟΛΟΙ παίζουν με λαμπατους ενισχυτές υπάρχουν και τρανζιστορατοι ενισχυτές κιθάρας αλλά δεν τους επιλέγει κανενας αναρωτησου λίγο γιατί και άστα τα τρία γουρουνάκια.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,149
Αγιοι Αναργυροι
Λαμπόγιαλα και κουραφέξαλα.
Αυτός που ξεκίνησε το θέμα δεν είχε στο μυαλό του ότι θα γίνει στέκι ψυχολογικής υποστήριξης αντιρρησιών συνείδησης.

Οι λάμπες είναι το θαύμα ενός αιώνα πίσω, το οποίο ξεπεράστηκε εντελώς, από χιλιάδες καλύτερου σχεδιασμού υλικά.
Λάμπες ? για να δίνουν φως είναι καλές.

Το θέμα είναι περί αγορά ποιοτικά μηχανήματα και πόσο άχρηστα μπορεί να θεωρηθούν χωρίς δισκοθήκη.
το ότι ξεφύγαμε από το θέμα είναι "άλλο καπέλο" και αν σε ενοχλεί μην διαβάζεις το νήμα.
ο νηματοθέτης δεν φαίνεται να τραβάει κάποιο ζόρι, τουναντίον θα έλεγα.



Το 2015 έκανα ερεύνα να βρω την αγαπημένη μου βελόνα STANDON 6800EL ανταλλακτικό, διαθεσιμότητα χαμηλή, καταργημένη, τιμή σε κατάσταση βαριάς εκμετάλλευσης.
Από εκεί και μετά στα γενέθλια μου αγοράζω μόνο γνήσια CD, και έκλεισε / έληξε το θέμα δισκοθήκη βινύλιου.
ναι, στα αναλογικά υπάρχει υπερεκμετάλλευση, γνωστό αυτό και μας "πονάει".. όμως το CD αγαπητέ;; αυτό βρήκες για παράδειγμα;;;
φίλος καλός με cxc transport & audiolab dac μου ζήτησε ένα ταπεινό πικάπ έτσι για τον χαβαλέ , δεν πάει βδομάδα πριν.. παρά τις αντιρρήσεις μου, άρχισε ήδη να αγοράζει δίσκους!


Ευτυχώς για εμάς τους αληθινούς ηλεκτρολόγους ηλεκτρονικούς, από το 2014 έχουμε τελευταίας γενιάς ψηφιακούς παλμογράφους ( άνω των 1000Ε),
και σε καμιά περίπτωση δεν επιβεβαιώνετε ότι αδικούνται αυτιά μας, διότι οι νέες τεχνολογίες είναι μάπα.
Στο φινάλε, ότι δεν μετριέται από αναγνωρισμένα μηχανήματα, από την επιστημονική κοινότητα, τότε αυτό δεν υπάρχει.
Αληθινός ηλεκτρολόγος μηχανικός (από το πανεπιστήμιο της Πάτρας) είναι και ο γιός μου, αλλά προτιμούσε (όσο ζούσε στο πατρικό) να ακούει μουσική από το κινητό του με ακουστικά και youtube, παρά έστω το ίδιο το youtube από το σύστημα του σπιτιού.
και κανείς εδώ απ'όσο κατάλαβα δεν είπε ότι οι νέες τεχνολογίες είναι μάπα... ναι, το CD βιάστηκε να βγει στην αγορά, όλοι λένε ότι ήταν ανώριμο σαν φορμά.


Ο παρακάτω Ιάπωνας, σχεδιάστηκε με ηλεκτρονικές προστασίες, από το 1990, και 32 χρόνια μετά, ζει και βασιλεύει προσφέροντας ενίσχυση ήχου.
Δεν το αλλάζω με τίποτα !!





View attachment 198209
αλήθεια τώρα αυτό το κατά τα άλλα πανέμορφο μηχάνημα μετράει άψογα, ενώ ένας σημερινός ΥΑΜΑΗΑ Α S1200 πχ όχι;;
ξέρεις μέχρι πότε μου άρεσε ο ήχος αυτών των ενισχυτών;;
μέχρι την εφηβεία.
όταν άρχισα να ακούω ζωντανή μουσική, κάτι άρχισε να με χαλάει.. προτιμούσα να τους βλέπω μόνο (ακόμα μου αρέσουν) παρά να τους ακούω.....
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,787
Η λέξη μουσική είναι μεγάλη έννοια και περιλαμβάνει μαθηματικά και τεχνικές και τεχνική ορολογία, ο Έλληνας ακούει τραγούδια.
Εσεις απο που καταγεστε αν επιτρεπεται ;
 

rockrock

Established Member
24 March 2018
190
Για μένα ενα απο τα βασικα ζητουμενα σε ενα hi-fi, hi-end συστημα ειναι οι χροιες.
Δυστυχώς καμια μετρηση δεν μπορει να σου "δειξει" τις χροιες ενος συστήματος.
Μονο τα αυτια μας μπορουν να το κανουν αυτο....
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,146
Για μένα ενα απο τα βασικα ζητουμενα σε ενα hi-fi, hi-end συστημα ειναι οι χροιες.
Δυστυχώς καμια μετρηση δεν μπορει να σου "δειξει" τις χροιες ενος συστήματος.
Μονο τα αυτια μας μπορουν να το κανουν αυτο....
+1 (y)
 

rockrock

Established Member
24 March 2018
190
Για μένα ενα απο τα βασικα ζητουμενα σε ενα hi-fi, hi-end συστημα ειναι οι χροιες.
Δυστυχώς καμια μετρηση δεν μπορει να σου "δειξει" τις χροιες ενος συστήματος.
Μονο τα αυτια μας μπορουν να το κανουν αυτο....
Ενα αλλο ζητουμενο μαζι με τις χροιες ειναι και οι αρμονικες.
Εχετε σκεφτει γιατι το αυτι μας μπορει να ξεχωρισει πχ το σαξωφωνο απο το πιάνο?
Ενω μπορει να παιζουν και τα δυο την ιδια νότα (πχ τη ΣΟΛ), εμεις μπορουμε να ξεχωρισουμε οτι αυτη η σολ ειναι απο πιάνο και η αλλη σολ απο σαξωφωνο.
Το ιδιο συμβαινει και με τις φωνες των ανθρωπων. Πχ μπορει να μας πουν δυο ατομα την ιδια λεξη (χωρις να τους βλεπουμε), αλλα εμεις ξεχωριζουμε οτι τη μια λεξη την ειπε ο Γιαννης, και την αλλη ο Βαγγελης.
Αυτο συμβαινει επειδη ο καθε ενας τους, εχει διαφορετικη χροια, και "πιανει" και διαφορετικες αρμονικες.
Το ιδιο πανω κατω ισχυει και στα μηχανηματα ηχου.
 
  • Like
Reactions: lakiss51
Ευτυχώς για εμάς τους αληθινούς ηλεκτρολόγους ηλεκτρονικούς, από το 2014 έχουμε τελευταίας γενιάς ψηφιακούς παλμογράφους ( άνω των 1000Ε),
και σε καμιά περίπτωση δεν επιβεβαιώνετε ότι αδικούνται αυτιά μας, διότι οι νέες τεχνολογίες είναι μάπα.
Στο φινάλε, ότι δεν μετριέται από αναγνωρισμένα μηχανήματα, από την επιστημονική κοινότητα, τότε αυτό δεν υπάρχει.

Χμ.... Ένας βασικός αναλυτής κάνει ~500€ (QuantAsylum). Ένας σοβαρός αναλυτής ξεκινάει από τα 15.000€ (Audio Precision).

Κανένας από τους δυο δεν θα σου πει τι χαρακτήρα έχει ένα σοβαρό μηχάνημα.

Δεν θα μιλήσω καν για τον παλμογράφο των 1000€.. Ούτε καν το thd ενός τελικού δεν μπορεί να μετρήσει. Δεν είναι αυτή η δουλειά του.

Ένας καλός παλμογράφος θα σου δώσει μια καλή ιδέα για το jitter στα ψηφιακά σου. Αλλά καλός παλμογράφος.. Βλέπε 1GHz bandwidth.. Βλέπε > 10.000 €..

Δυστυχώς οι απλοί θνητοί (στους οποίους περιλαμβάνονται και το 99,9% των εργαστηρίων ηλεκτρονικών) πολύ απλά δεν έχουν τον εξοπλισμό για να μπορούν πραγματικά να χαρακτηρίσουν τον ήχο μιας μηχανής χωρίς να την ακούσουν.
 

lakiss51

Supreme Member
8 December 2006
4,636
...κι "ολοι" ψαχνουν τρανζιστορατο ενισχυτη που να παιζει σαν λαμπα!
Τεχνικα το τρανζιστορ ειναι ανωτερο, ηχητικα, και ΑΝΑΛΟΓΑ με τις μουσικες μας προτιμησεις, η λαμπα υπερισχυει.
Ακουγα αποψε σχεδον 2 ωρες με ακουστικα (πραγμα πολυ σπανιο για μενα, δοκιμαζα ενα καλωδιο cardas - εξαιρετικο) απο τον Leben, μαγεια! Με τρανζιστορ παλαια με τιποτα!
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,146
Χμ.... Ένας βασικός αναλυτής κάνει ~500€ (QuantAsylum). Ένας σοβαρός αναλυτής ξεκινάει από τα 15.000€ (Audio Precision).

Κανένας από τους δυο δεν θα σου πει τι χαρακτήρα έχει ένα σοβαρό μηχάνημα.

Δεν θα μιλήσω καν για τον παλμογράφο των 1000€.. Ούτε καν το thd ενός τελικού δεν μπορεί να μετρήσει. Δεν είναι αυτή η δουλειά του.

Ένας καλός παλμογράφος θα σου δώσει μια καλή ιδέα για το jitter στα ψηφιακά σου. Αλλά καλός παλμογράφος.. Βλέπε 1GHz bandwidth.. Βλέπε > 10.000 €..

Δυστυχώς οι απλοί θνητοί (στους οποίους περιλαμβάνονται και το 99,9% των εργαστηρίων ηλεκτρονικών) πολύ απλά δεν έχουν τον εξοπλισμό για να μπορούν πραγματικά να χαρακτηρίσουν τον ήχο μιας μηχανής χωρίς να την ακούσουν.
Καλημέρα Δημήτρη,
"Κανένας από τους δυο δεν θα σου πει τι χαρακτήρα έχει ένα σοβαρό μηχάνημα." + 10000 (y)
(y)
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,146
...κι "ολοι" ψαχνουν τρανζιστορατο ενισχυτη που να παιζει σαν λαμπα!
Τεχνικα το τρανζιστορ ειναι ανωτερο, ηχητικα, και ΑΝΑΛΟΓΑ με τις μουσικες μας προτιμησεις, η λαμπα υπερισχυει.
Ακουγα αποψε σχεδον 2 ωρες με ακουστικα (πραγμα πολυ σπανιο για μενα, δοκιμαζα ενα καλωδιο cardas - εξαιρετικο) απο τον Leben, μαγεια! Με τρανζιστορ παλαια με τιποτα!
"...κι "ολοι" ψαχνουν τρανζιστορατο ενισχυτη που να παιζει σαν λαμπα!"
Μη το κοροιδευεις βρέθηκε!!
 
  • Haha
Reactions: lakiss51

lakiss51

Supreme Member
8 December 2006
4,636
Για πάνω απο 10 χρόνια ζουσα παρέα με το παρακάτω λαμπάτο τέρας.
Πρώτη αλλαγη των λυχνιων ισχυος στις 2400 ωρες ολα τέλεια δευτερη αλλαγή όλων των λυχνιων στις 5000 ωρες ολα τέλεια, τρίτη στις 7500 ωρες μονο τις ισχυος και φαρμακερή.
Ξαφνικα ξεκινησαν τα προβλήματα μικροφωνισμοί και ανυπαρξία χαμηλου.
Επεστρεψα τις λάμπες μετρήθηκαν και δεν είχαν κανένα προβλημα, παρολαυτα αντικαταστάθηκαν με νέες.
Μετά απο καμια 150 ωρες καναμε και μια ακρόαση με το Vlad (που μονο ακρόαση δεν ηταν γιατι το 90% του χρόνου το βγαλαμε με τα καλώδια) και παλι διαπιστωσαμε οτι μπάσο γιοκ.
Μπήκε αγγελία ο Emille και με το που είδε την αγγελια ο αντιπροσωπος (δεν εχει πουλησει και τοσα κομματια) μου προτεινε μια αρκετά συμφερουσα ανταλλαγη τον Demidoff και ενα phono το clear audio balance plus με τροφοδοσια μπαταριας.
Mε μεγαλη επιφυλαξη και μιση καρδια τον εφερα σπίτι χωρις να δωσω τον Emille μιας και ημουν σιγουρος οτι θα γυρισει πίσω.
ΕΚΠΛΗΞΗ η μεσαία του (εκει που η λάμπα κερδίζει κατα κράτος) απίστευτα μεστή και μουσική, μπάσα δεν σχολιάζω ειναι το δυνατο σημείο του τρανζίστορ και πρίμα δυνατά καθαρά και ποτε συριστικά.
Ο λαμπάτος έφυγε νύχτα.
Για να πουμε ομως ολη την αληθεια μετά απο κανα μήνα κατι μου έληψε σε κάποιες ηχογραφήσεις.
Τοποθετόντας ενα λαμπάτο buffer ιδιοκατασκευη που είχα για να μαλακώνει το dac αναμεσα σε phono και demidoff πηρα ακριβως αυτο που ήθελα.
"Τοποθετόντας ενα λαμπάτο buffer ιδιοκατασκευη .......................... πηρα ακριβως αυτο που ήθελα"
Αρα δεν εχει τον "λαμπατο" ηχο που θελεις!
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,790
Αθήνα
Δεν υπάρχει λόγος «οχύρωσης» πίσω από μια τεχνολογία και πολεμικής εναντίον μιας άλλης. Το κοινό θα πάρει εκείνο που θέλει, εκείνο που του αρέσει και οι κατασκευαστές αυτό θα του προσφέρουν εφ' όσον υπάρχει μερίδιο αγοράς για να το «κατακτήσουν».

Και λάμπα και τρανζίστορ και λάμπα με τρανζίστορ ΑΒ και σκέτο class D. Απ' όλα τα καλά.
 

lakiss51

Supreme Member
8 December 2006
4,636
Η αληθεια ειναι πως με λαμπατο προ και τρανζιστορατο τελικο ημουν υπερκαλυμμενος!
Γι αυτο και ξαναπηρα τελικο (αλλα τον συνδεω με ...ημιλαμπατο προ της Ayon - streamer/dac ειναι βασικα) και ...ολοκληρωσα!
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,146
"Τοποθετόντας ενα λαμπάτο buffer ιδιοκατασκευη .......................... πηρα ακριβως αυτο που ήθελα"
Αρα δεν εχει τον "λαμπατο" ηχο που θελεις!
Σε κάποιες εγγραφές ειχα θεμα, με τον λαμπατο σε πολυ περισότερες και σε καμία περιπτωση στη λαμπα δεν ειχα την εκταση σε μπάσα και πριμα που ήθελα.
Θα χαρω πολυ να ακουσουμε τον laben διπλα διπλα με τον demidoff
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,439
Θεσσαλονίκη
έχω την εντύπωση ότι οι λάμπες αυτό που κάνουν γενικά μιλώντας είναι να κόβουν πρίμα, να χάνουν ταχύτητα στα μπάσα και τα μεσαία να γίνονται πιο profound με σώματα και "αρμονικό πλούτο" χωρίς αυτός να υπάρχει απαραίτητα στην ηχογράφηση.
Και μέσα από λαμπάτο μηχάνημα νομίζω ότι τελικά αυτό που ακούς δεν είναι ο λαμπάτος ενισχυτής του καλλιτέχνη, αλλά ο συνδυασμός αυτού μέσα από λάμπες του μηχανήματος σου. Οι τρανζίστορ είναι πιο διαφανείς.
Τώρα για εμάς που έχουμε μπλέξει με Αγγλικά ηχεία που έχουν 3 db πάνω τα πρίμα σε σχέση με τη φλατ απόκριση και 8 db πάνω σε σχέση με τη harman...
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,146
έχω την εντύπωση ότι οι λάμπες αυτό που κάνουν γενικά μιλώντας είναι να κόβουν πρίμα, να χάνουν ταχύτητα στα μπάσα και τα μεσαία να γίνονται πιο profound με σώματα και "αρμονικό πλούτο" χωρίς αυτός να υπάρχει απαραίτητα στην ηχογράφηση.
Και μέσα από λαμπάτο μηχάνημα νομίζω ότι τελικά αυτό που ακούς δεν είναι ο λαμπάτος ενισχυτής του καλλιτέχνη, αλλά ο συνδυασμός αυτού μέσα από λάμπες του μηχανήματος σου. Οι τρανζίστορ είναι πιο διαφανείς.
Τώρα για εμάς που έχουμε μπλέξει με Αγγλικά ηχεία που έχουν 3 db πάνω τα πρίμα σε σχέση με τη φλατ απόκριση και 8 db πάνω σε σχέση με τη harman...
Γιατι μου το κόβεις στο καλύτερο.
Τελικά ο ηχος είναι μια πολυ προσωπικη υπόθεση του καθενος απο εμάς απλα σε κάποια ακούσματα συγκλίνουν οι απόψεις σε κάποια αλλα οχι.
Σε πόσες και πόσες ακροάσεις δεν εχει συμβεί ο κάθε ακροατής να εχει και διαφορετική γνώμη.
 

Kiriakos_GR

New member
23 January 2015
59
Βόλος
Από την μια πλευρά του ποταμιού, είναι η τεχνολογία, μηχανήματα ήχου, διαγράμματα απόκρισης, και εργαλεία μετρήσεων και έλεγχου.

Από την άλλη πλευρά του ποταμιού είναι τα αφτιά σας, ο τραυματισμός ακοής, η φθίνουσα ακοή λόγο ηλικίας, η άρνηση εξακρίβωσης της ποιότητας ακοής με ιατρική μέθοδο, και ατέλειωτος χρόνος για να σχολιάζουμε τις διαφορές που ακούσαμε.

Από τα γκάζια Hi-Fi σε μη επαγγελματικό χώρο, ανατίναξα τα αφτιά μου σε νεαρή ηλικία.
Όταν μπήκα σε επαγγελματικούς χώρους, να επισκευάσω ηχητικά, όλοι οι TJ είχαν καμένα αυτιά, και έτσι έκαιγαν τα γούφερ.
Και οι μουσικοί με καμένα αφτιά, ταξίδευαν στο συναίσθημα, και οι ντουλάπες εκατοντάδων Watt, τους τρύπησαν τα τύμπανα.
Και αφήνω απέξω τον ενθουσιώδη οδηγό οχήματος, που έκαψε τα αυτιά του με το Car-Audio.

Εάν βρω έναν αναμάρτητο, με τεστ του 2022, ότι δεν έχει καμένα αυτιά, τότε θα εμπιστευτώ την γνώμη του περί ηχοσυστήματα.


ears.jpg