Να πω δυο λόγια και γω για τη δικιά μου εμπειρία με τις σειρές Blue Note.
Θα γράψω και για την Tone Poet αλλά και για την 80th Αnniversary που στη συνέχεια μετεξελίχθηκε στην Classic.
Πριν μπω στο ψητό όμως,να διευκρινήσω ένα,δυο πραγματάκια για χάρη της κουβέντας.
Η Blue Note κυκλοφόρησε τις σειρές αυτές
χωρίς όριο στα αντίτυπα.
Κοινώς θα κυκλοφορούν συνεχώς και όχι σε περιορισμένα αντίτυπα.
Αυτό είναι καλό γιατί δεν αγχώνεσαι να πάρεις κάποιο δίσκο γνωρίζοντας ότι θα εξαντληθεί και δεν θα κυκλοφορήσει ξανά με αποτέλεσμα να μπορείς να κάνεις και έναν,τρόπον τινά,προγραμματισμό στις αγορές και να θέσεις προτεραιότητες.
Τουλάχιστον αυτό έκανα εγώ,γιατί στην πορεία προέκυψαν η ιστορία της Analogue Productions με τη Verve και την Impulse που κυκλοφορούσαν ταυτόχρονα και σε "ανάγκαζαν" να πάρεις κάποιες κυκλοφορίες,όπως και η επιστροφή ξανά στην κυκλοφορία πολλών τιτλων της Prestige και της Riverside από την Original Jazz Classics.
Έπρεπε λοιπον να διαλέξω.
-Και πως διαλέγεις μάστορα?
-Έθεσα προτεραιότητες.
-Δηλαδή?
- Είχα όρεξη πάνω απ'ολα για πιανίστες και ρυθμικά πράγματα και λιγότερο για πνευστά.
Έτσι είπα ότι αρχικά θα πάρω ότι βγεί σε πιανίστα, (και στη συνέχεια σε περκασιονίστα) έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μου εκείνη την ατάκα του Λύμπε για τον Herbie Hancock: ότι ο Herbie στην Blue Note ήταν ένας "μικρός" Debussy.
Έτσι ξεκινησα απο τον Herbie και το μόνο που έχω να πώ είναι ότι ο Λύμπε είχε απόλυτο δίκιο.
Με τον Herbie,βέβαια,δεν κάνεις επιλογές.Τα αγοράζεις όλα χωρίς σκέψη,είναι όλα αριστουργήματα.
Aγαπημένος μου δίσκος (μέχρι στιγμής) είναι το Inventions and Dimentions του 1963 από τη σειρά 80th anniversary,ένα Hardbop που λοξοκοιτάει το avant garde,με τον Herbie να εντάσει τα στοιχεία αυτά χωρίς υπερβολές αλλά με μια άνεση που δείχνει ότι ξέρει που να τα βάλει και πως.
Mε Willie Bobo,Paul Chambers και Osvaldo Martinez
Πάμε σε εναν από τους μεγαλύτερους πιανίστες και συνθέτες που θήτευσε για καιρό στους Jazz Messengers του Art Blakey και στην πορεία η Blue Note του έδωσε το χώρο να κάνει τις δικές του δουλειές-τον Horace Silver.Ισχύει ότι ισχύει και με τον Herbie,απλά δεν υπάρχει μέτριος δίσκος του.Και αν το Song For My Father (κυκλοφορεί στην σειρά Classic) είναι το πιο γνωστό,υπάρχει το Further Explorations από το 1958 στην Tone Poet που δείχνει την ιδιοφυία του,παρέα με τον Art Farmer και τον Clifford Jordan.
Για όσους γουστάρουν λάιβ υπάρχει το φοβερό Doin' The Thing του 1961 ηχογραφημένο στο Village Gate.
Hardbop Rock n' Roll,φωτιά και λαύρα,δισκος που είναι αδύνατο να τον ακούσεις καθιστός...
Ένας επίσης τεράστιος πιανίστας και συνθέτης και αδικημένος σφόδρα ήταν ο Andrew Hill,ο οποίος ήταν ο εκπρόσωπος της avant garde πτυχής της Blue Note.
Εδώ βλέπουμε στοιχεία που θα έκαναν τον Charlie Mingus να χαμογελάει,σε ερμηνείες πραγματικά tour de force.
Mέχρι στιγμής έχουν κυκλοφορήσει 3 δίσκοι του,δύο από την Tone Poet (Black Fire,Passing Ships) και το Smoke Stack από την 80th.
Πιο προσβάσιμος είναι το Passing Ships του '69,το μάλιστα οποίο δεν είχε κυκλοφορήσει μέχρι το 2003,αλλά αγαπημένος μου είναι το πολιτικό μανιφέστο του Black Fire του 1963 με τον Joe Henderson στο σαξόφωνο.