Η Σπουδή , της Σπουδής , Ω Σπουδή.../ Godowsky - Σπουδές πάνω στις Etudes του Chopin
Εν αρχή λοιπόν ήσαν οι Σπουδές (Etudes) του Chopin.
Έργα παιδαγωγικού χαρακτήρα τα οποία όμως διέθεταν και μουσική αξία.
Στη συνέχεια υπήρξε ο Leopold Godowsky (1870 - 1938), Πολωνοαμερικανός πιανίστας, συνθέτης και δάσκαλος, θαυμαστής του έργου του Chopin.
Ο Godowsky σαν φόρο τιμής συνέθεσε μεταξύ 1900 και 1914 53 Σπουδές βασισμένες στις Etudes του τρόπω τινά συμπατριώτη του.
Στην πραγματικότητα βέβαια οι σπουδές είναι 54 διότι στην τρίτη Σπουδή που βασίζεται στην Etude 25-2 υπάρχουν στην ίδια παρτιτούρα δύο versions (δύο ζεύγη πενταγράμμων).
Σύμφωνα με τον ίδιο , ενώ έκανε εξάσκηση στην Etude op. 25-6 του Chopin αναρωτήθηκε αν θα ήταν καλύτερα να αλλάξει τον δακτυλισμό για τις διπλές νότες. Πράγματι άλλαξε τον δακτυλισμό με σκοπό την εξάσκηση αποκλειστικά του αριστερού χεριού και του άρεσε το όλο εγχείρημα. Το θεμέλιο για την όλη απόπειρα είχε τεθεί και μάλιστα θα δινόταν έμφαση στο αριστερό χέρι διότι, κατά την άποψή του ,ότι έπαιζε το δεξί (στις Etudes του Chopin) έπρεπε να μπορεί να παιχτεί και με το αριστερό.
Άλλωστε το αριστερό ήταν κάπως παραμελημένο στις Etudes του Chopin. Παρεμπιπτόντως ο Wagner δεν είχε αποκαλέσει τον Chopin συνθέτη για το δεξί χέρι;
Από τις 53 Σπουδές οι 22 είναι αποκλειστικά για το αριστερό χέρι.
Ήταν ουσιαστικά το πρώτο έργο με έμφαση στο αριστερό χέρι και λέγεται ότι ο Ravel τις μελέτησε εκτενώς πριν γράψει το αντίστοιχο κοντσέρτο του.
Εν αρχή λοιπόν ήσαν οι Σπουδές (Etudes) του Chopin.
Έργα παιδαγωγικού χαρακτήρα τα οποία όμως διέθεταν και μουσική αξία.
Στη συνέχεια υπήρξε ο Leopold Godowsky (1870 - 1938), Πολωνοαμερικανός πιανίστας, συνθέτης και δάσκαλος, θαυμαστής του έργου του Chopin.
Ο Godowsky σαν φόρο τιμής συνέθεσε μεταξύ 1900 και 1914 53 Σπουδές βασισμένες στις Etudes του τρόπω τινά συμπατριώτη του.
Στην πραγματικότητα βέβαια οι σπουδές είναι 54 διότι στην τρίτη Σπουδή που βασίζεται στην Etude 25-2 υπάρχουν στην ίδια παρτιτούρα δύο versions (δύο ζεύγη πενταγράμμων).
Σύμφωνα με τον ίδιο , ενώ έκανε εξάσκηση στην Etude op. 25-6 του Chopin αναρωτήθηκε αν θα ήταν καλύτερα να αλλάξει τον δακτυλισμό για τις διπλές νότες. Πράγματι άλλαξε τον δακτυλισμό με σκοπό την εξάσκηση αποκλειστικά του αριστερού χεριού και του άρεσε το όλο εγχείρημα. Το θεμέλιο για την όλη απόπειρα είχε τεθεί και μάλιστα θα δινόταν έμφαση στο αριστερό χέρι διότι, κατά την άποψή του ,ότι έπαιζε το δεξί (στις Etudes του Chopin) έπρεπε να μπορεί να παιχτεί και με το αριστερό.
Άλλωστε το αριστερό ήταν κάπως παραμελημένο στις Etudes του Chopin. Παρεμπιπτόντως ο Wagner δεν είχε αποκαλέσει τον Chopin συνθέτη για το δεξί χέρι;
Από τις 53 Σπουδές οι 22 είναι αποκλειστικά για το αριστερό χέρι.
Ήταν ουσιαστικά το πρώτο έργο με έμφαση στο αριστερό χέρι και λέγεται ότι ο Ravel τις μελέτησε εκτενώς πριν γράψει το αντίστοιχο κοντσέρτο του.
Last edited: