Ηχεία ο αδύνατος κρίκος. Υπάρχει εξέλιξη;

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Θα ήθελα κάποιες πληροφορίες για τα Soundlab, majestic 945 και
το θέμα της συμπεριφοράς τους όσων αφορά την οδηγησή τους.
(ωμική συμπεριφορά, φασική συμπεριφορά και ευαισθησία).
 
27 July 2006
1,926
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Άσχετα με τα υλικά κατασκευής, η βασική φιλοσοφία σχεδίασης των ηχείων παραμένει ίδια τα τελευταία 50+ χρόνια. Τα εξωτικά υλικά κατασκευής ειδικά των μεγαφώνων μου φαίνονται μάλλον μαρκετινίστικο κόλπο παρά ουσιαστική βελτίωση. Αυτό εξηγείται με τον παρακάτω απλό συλλογισμό:

Όλα τα επαγγελματικά μεγάφωνα μεγάλου μεγέθους χρησιμοποιούν χαρτί. Προφανώς αυτό σημαίνει ότι όντως το χαρτί είναι το καταλληλότερο και πιο ελαφρύ υλικό. Τα υπόλοιπα είναι μια εύκολη δικαιολογία για να ανέβουν οι τιμές πείθοντας τους υποψήφιους για την υποτιθέμενη εξέλιξη..

Τα ηχεία τα τελευταία 20 χρόνια μίκρυναν, απέκτησαν ωραιότερο φινίρισμα, πλησίασαν περισσότερο τη λογική του έπιπλου και του γλυπτού παρά του ηχείου. Όλα αυτά έχουν το ανάλογο τίμημα στο ήχο. Και εννοείται ότι οι εταιρείες έχουν καταλάβει ότι είναι προτιμότερο να επενδύουν στο design και στο φινίρισμα, παρά στην γόνιμη έρευνα. Συνεπώς - πάντα κατά την προσωπική μου άποψη - τα ηχεία ελάχιστα έχουν βελτιωθεί τα τελευταία 20 χρόνια. Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Η τοπολογία ακουστικής ανάρτησης σε συνδυασμό με μεγαφώνα τουλάχιστων 8 ιντσών για τα χαμηλομεσαία πήγαν περίπατο, δίνοντας τη θέση τους σε τρύπες που με ψεύτικο τρόπο προσπαθούν να υποκαταστήσουν τα μεγάλα διαφράγματα.

Όσο για την "κουτίλα" είναι παρούσα σχεδόν σε όλα τα ηχεία καμπίνας ανεξαρτήτως κόστους άλλοτε σε μεγάλο και άλλοτε σε μικρότερο βαθμό. Ακούστε μια drums χωρίς μικροφωνική και θα καταλάβετε.. Ειδικά στις σχεδιάσεις bass reflex είναι σχεδόν απίθανο να μην υπάρχει "κουτίλα".

Τα ηχεία πάνελ δεν υποφέρουν από το φαινόμενο της "κουτίλας" αλλά έχουν άλλα προβλήματα και ένα από αυτά είναι το θέμα της οδήγησης. Δεν θα επεκταθώ γιατί θεωρώ ότι το κεφάλαιο ηχείο είναι προσωπικό θέμα. Ο καθένας ακούει όπως εκφράζεται καλύτερα. Και επειδή κανένα ηχείο δεν παίζει τέλεια όλα τα είδη της μουσικής ή - για να το πω αλλιώς - δεν αποδίδει με τον ίδιο τρόπο όλες τις συχνότητες, γι' αυτό η κολοκυθόπιττα μετράει πάνω απ' όλα. Και όταν μιλάμε για υψηλές απαιτήσεις (βλ. hi-end), νομίζω ότι πιθανά αρκεί να έχουμε έστω μία παράμετρο απόλυτα του γούστου μας και τις υπόλοιπες σε δεύτερη μοίρα.

Ακούω με παντοκατευθυντικά γιατί έτσι απολαμβάνω χωρίς στρες τη μουσική.

Τα παραπάνω αποτελούν αυστηρά υποκειμενικές απόψεις.

Σαν φιλοσοφια δεν εχουν αλλαξει και πολυ. Σαν ποιοτητα υλικων και μεγαφωνων σαφως και υπερτερουν εναντι των παλαιοτερων. Τωρα το παραδειγμα με τα επαγγελματικα δεν θα το εκρινα ως ευστοχο. Τα επαγγελματικα "φορουν" ενα 15ιντσο χαρτινο και μια κορνα συνηθως. Αρα και τα αλλα ηχεια θα επρεπε μια εχουν ιδια σχεδιαση? Φυσικα οχι. Γενικα υπαρχει μεγαλη βελτιωση στον ηχο σε σχεση με το παρελθον εκτως ελαχιστων εξαιρεσεων.
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Σαν φιλοσοφια δεν εχουν αλλαξει και πολυ. Σαν ποιοτητα υλικων και μεγαφωνων σαφως και υπερτερουν εναντι των παλαιοτερων. Τωρα το παραδειγμα με τα επαγγελματικα δεν θα το εκρινα ως ευστοχο. Τα επαγγελματικα "φορουν" ενα 15ιντσο χαρτινο και μια κορνα συνηθως. Αρα και τα αλλα ηχεια θα επρεπε μια εχουν ιδια σχεδιαση? Φυσικα οχι. Γενικα υπαρχει μεγαλη βελτιωση στον ηχο σε σχεση με το παρελθον εκτως ελαχιστων εξαιρεσεων.

Αναφέρομαι στο υλικό κατασκευής κυρίως και όχι στην διάμετρο. Σεβαστή η άποψή σου αλλά διαφωνώ.
 

musiclover

Senior Member
19 December 2007
345
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Άσχετα με τα υλικά κατασκευής, η βασική φιλοσοφία σχεδίασης των ηχείων παραμένει ίδια τα τελευταία 50+ χρόνια. Τα εξωτικά υλικά κατασκευής ειδικά των μεγαφώνων μου φαίνονται μάλλον μαρκετινίστικο κόλπο παρά ουσιαστική βελτίωση. Αυτό εξηγείται με τον παρακάτω απλό συλλογισμό:

Όλα τα επαγγελματικά μεγάφωνα μεγάλου μεγέθους χρησιμοποιούν χαρτί. Προφανώς αυτό σημαίνει ότι όντως το χαρτί είναι το καταλληλότερο και πιο ελαφρύ υλικό. Τα υπόλοιπα είναι μια εύκολη δικαιολογία για να ανέβουν οι τιμές πείθοντας τους υποψήφιους για την υποτιθέμενη εξέλιξη..

Τα ηχεία τα τελευταία 20 χρόνια μίκρυναν, απέκτησαν ωραιότερο φινίρισμα, πλησίασαν περισσότερο τη λογική του έπιπλου και του γλυπτού παρά του ηχείου. Όλα αυτά έχουν το ανάλογο τίμημα στο ήχο. Και εννοείται ότι οι εταιρείες έχουν καταλάβει ότι είναι προτιμότερο να επενδύουν στο design και στο φινίρισμα, παρά στην γόνιμη έρευνα. Συνεπώς - πάντα κατά την προσωπική μου άποψη - τα ηχεία ελάχιστα έχουν βελτιωθεί τα τελευταία 20 χρόνια. Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει. Η τοπολογία ακουστικής ανάρτησης σε συνδυασμό με μεγαφώνα τουλάχιστων 8 ιντσών για τα χαμηλομεσαία πήγαν περίπατο, δίνοντας τη θέση τους σε τρύπες που με ψεύτικο τρόπο προσπαθούν να υποκαταστήσουν τα μεγάλα διαφράγματα.

Όσο για την "κουτίλα" είναι παρούσα σχεδόν σε όλα τα ηχεία καμπίνας ανεξαρτήτως κόστους άλλοτε σε μεγάλο και άλλοτε σε μικρότερο βαθμό. Ακούστε μια drums χωρίς μικροφωνική και θα καταλάβετε.. Ειδικά στις σχεδιάσεις bass reflex είναι σχεδόν απίθανο να μην υπάρχει "κουτίλα".

Τα ηχεία πάνελ δεν υποφέρουν από το φαινόμενο της "κουτίλας" αλλά έχουν άλλα προβλήματα και ένα από αυτά είναι το θέμα της οδήγησης. Δεν θα επεκταθώ γιατί θεωρώ ότι το κεφάλαιο ηχείο είναι προσωπικό θέμα. Ο καθένας ακούει όπως εκφράζεται καλύτερα. Και επειδή κανένα ηχείο δεν παίζει τέλεια όλα τα είδη της μουσικής ή - για να το πω αλλιώς - δεν αποδίδει με τον ίδιο τρόπο όλες τις συχνότητες, γι' αυτό η κολοκυθόπιττα μετράει πάνω απ' όλα. Και όταν μιλάμε για υψηλές απαιτήσεις (βλ. hi-end), νομίζω ότι πιθανά αρκεί να έχουμε έστω μία παράμετρο απόλυτα του γούστου μας και τις υπόλοιπες σε δεύτερη μοίρα.

Ακούω με παντοκατευθυντικά γιατί έτσι απολαμβάνω χωρίς στρες τη μουσική.

Τα παραπάνω αποτελούν αυστηρά υποκειμενικές απόψεις.

Τα συγχρονα ultra high end ηχεια ουδεμια σχεση εχουν με τα ηχεια προ 20ετιας.
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Τα συγχρονα ultra high end ηχεια ουδεμια σχεση εχουν με τα ηχεια προ 20ετιας.

Σεβαστό, αλλά θα ήταν καλό να τεκμηριώνουμε την άποψη μας για να είναι γόνιμος ο διάλογος..
 

Macmod

AVClub Addicted Member
24 January 2008
2,539
Αθηνα / Ελλάδα
Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Ηχεία όπως το klipschorn όμως που παράγεται σχεδόν ίδιο και απαράλλακτο
τα τελευταία 60 χρόνια, εξακολουθεί να στέκεται πάρα πολύ καλά ακόμα και
σήμερα!!! Τι θεωρείτε ultra high end ηχεία?
 

musiclover

Senior Member
19 December 2007
345
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Σεβαστό, αλλά θα ήταν καλό να τεκμηριώνουμε την άποψη μας για να είναι γόνιμος ο διάλογος..

Hearing is believing...

Περαστε μια βολτα απο το καταστημα μας να σας το αποδειξω οποτε θελετε.

Οσον αφορα για την κουτιλα κανετε μεγαλο λαθος.

Το συγκεκριμενο προβλημα εχει εξαλειφθει πλεον απο τα πραγματικα καλα high end ηλεκτροδυναμικα ηχεια.
 

musiclover

Senior Member
19 December 2007
345
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Ηχεία όπως το klipschorn όμως που παράγεται σχεδόν ίδιο και απαράλλακτο
τα τελευταία 60 χρόνια, εξακολουθεί να στέκεται πάρα πολύ καλά ακόμα και
σήμερα!!!


Απλως στεκεται..

Εχει ομως πολυ προσωπικοτητα στον ηχο του και δεν "εξαφανιζεται".

Προσωπικα δεν το θεωρω high end. Απλα ενα ιστορικο ποιοτικο ηχειο με τον "δικο" του ηχο που σε μερικους αρεσει.
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Hearing is believing...

Περαστε μια βολτα απο το καταστημα μας να σας το αποδειξω οποτε θελετε.

Οσον αφορα για την κουτιλα κανετε μεγαλο λαθος.

Το συγκεκριμενο προβλημα εχει εξαλειφθει πλεον απο τα πραγματικα καλα high end ηλεκτροδυναμικα ηχεια.

Για να αποδειχθεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να έχουμε στην διάθεση μας μια μικρή συλλογή από κορυφαία ηχεία του παρελθόντος για να συγκρίνουμε.

Και για να υποστηρίξω την άποψη μου, θα αναφέρω το παράδειγμα του κλασσικού LS3/5A που κανένας απόγονος του με τα "σύγχρονα" υλικά δεν κατάφερε να το ξεπεράσει.
 
27 July 2006
1,926
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Για να αποδειχθεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να έχουμε στην διάθεση μας μια μικρή συλλογή από κορυφαία ηχεία του παρελθόντος για να συγκρίνουμε.

Και για να υποστηρίξω την άποψη μου, θα αναφέρω το παράδειγμα του κλασσικού LS3/5A που κανένας απόγονος του με τα "σύγχρονα" υλικά δεν κατάφερε να το ξεπεράσει.
Κοιταξτε. Στο συνολο σαφως και εχει ξεπεραστει. Σε καποια συγκεκριμενα σημεια το rogers ειναι εξαιρετικο. Γεγονος ειναι παντως οτι τα σημερινα ηχεια ειναι καλυτερα. Υπαρχουν πιο συγχρονα μεσα οπως υπολογιστες και μηχανηματα κατασκευης καμπινων που βοηθουν στη ευρεια χρηση σε συνθετικα υλικα σε αυτες και τα μεγαφωνα. Υπαρχουν και εξαιρεσεις παντα αλλα δεν υπαρχει κανονας γιατι το ταδε γουφερ στην ταδε σχεδιαση εχει χαρτινο κωνο ή απο nomex-kevlar-polypropylene κτλ. Υπαρχουν σημερινα ηχεια εξαιρετικα που κανουν χρηση απο ολα αυτα τα υλικα. Οσο για τα διασημα klipschorn συμφωνω με το Γιωργο.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Πέρα απο την τεχνολογική "υστέρηση" στα ηχεία,υπάρχουν κι άλλες σχετικές παράμετροι για συζήτηση:

-Ευελιξία σε σχέση με τον χώρο και τα χαρακτηριστικά του.Ελάχιστη ώς καθόλου πρόνοια λαμβάνεται απο τους κατασκευαστές.Γιατί θα πρέπει ο καταναλωτής να είναι μηχανικός ή να έχει εξειδικευμένες γνώσεις ηλεκτρολογίας κι ακουστικής για να επιλέξει και να στήσει τα ηχεία του;

-Τιμολογιακή πολιτική.Πάρτε για παράδειγμα,ένα απόλυτα κλασσικό ηχείο άς πούμε ένα Harbeth ή ATC.Διαθέτουν αρκετά χρήματα για την εξέλιξη των μονάδων μεγαφώνων(π.χ radial),κατασκευάζουν μόνοι τους αρκετές απ' αυτές,οι καμπίνες τους είναι πολύ καλής ποιότητας και τελικά πωλούνται σε γήϊνες τμές παρεχοντας παράλληλα πραγματικά υψηλή απόδοση.Σίγουρα δεν υπάρχουν και πολλοί τέτοιοι κατασκευαστές.
(φαίνεται ότι είμαι ολίγον της αγγλικής σχολής ε?)
 
Last edited:

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

-Ευελιξία σε σχέση με τον χώρο και τα χαρακτηριστικά του.Ελάχιστη ώς καθόλου πρόνοια λαμβάνεται απο τους κατασκευαστές.Γιατί θα πρέπει ο καταναλωτής να είναι μηχανικός ή να έχει εξειδικευμένες γνώσεις ηλεκτρολογίας κι ακουστικής για να επιλέξει και να στήσει τα ηχεία του;

Διονύση, με πρόλαβες για δευτερόλεπτα! ήμουν έτοιμος να ποστάρω παρόμοια ερώτηση και έκανα refresh τη σελίδα...

Φυσικά τα πιο ευέλικτα ηχεία θεωρητικά είναι τα ακουστικής ανάρτησης. Γιατί βγαίνουν ελάχιστα πλέον;
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Πέρα απο την καμπίνα,υπάρχουν εταιρείες που κατασκευάζουν ηχεία με δυνατότητα προσαρμογής των μπάσσων ή των υψηλών στο χώρο-αλλά είναι ελάχιστοι κι απ' αυτούς ακόμα λιγότεροι το κάνουν πετυχημένα.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Παραδείγματα, όσον αφορά τέτοιες σχεδιάσεις;

Αscendo,Verity,WLM,Avantgarde...
 
Last edited:

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Πολύ καλή σύλληψη αυτή με τη μετακινούμενη μονάδα υψηλών. Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο θα μπορούσε να αποδίδει στην πράξη...
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Πολύ καλή σύλληψη αυτή με τη μετακινούμενη μονάδα υψηλών. Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο θα μπορούσε να αποδίδει στην πράξη...

Παίζει...
Αλλά είναι ακριβά...
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Re: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Επειδή ασπάζομαι την άποψη ότι το καλλιτερο που μπορείς να πάρεις απο ένα ηχοσύστημα είναι αυτό που μπορεί να σου δώσει ο πιο αδύναμος κρίκος, δίνω μεγάλη σημασία στο ηχείο και την συνεργασία του με χώρο και τις υπόλοιπες συσκευές. Εξέλιξη σαφώς και υπάρχει, πόση; δεν ξέρω να την μετρώ! Πάντως τα πρώτα μου ηχεία το 1976 ούτε κατά διανοια δεν μπορούν να συγκριθούν με τα σημερινά μου, ούτε και τα επόμενα που ήταν και επωνυμα και ακριβά.
Κατά την άποψή μου το θέμα τιμολόγησης είναι πονεμένη ιστορία. Χωράει πολύ κουβέντα, ειλικρινά ποτέ δεν κατάλαβα τον τρόπο κοστολόγησης των μηχανημάτων κυρίως των hi-end και αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω είναι πότε στην ευχή αυτές οι συσκευές κάνουν απόσβεση, προφανώς η τιμολόγηση στην παρούσα περίπτωση δεν έχει σχέση με την οικονομική θεωρία αλλά αποκλειστικά και μόνον του κατασκευαστή. Δεν μπορεί ηχείο που παράγεται επι 15ετία να μην μειώνει ποτέ τις τιμές του, δεν μπορεί εταιρία που δεν έχει σε full time μηχανικούς να κοστολογεί ότι γουστάρει, ή δεν μπορεί τα ice power να τα κοστολογεί ο καθένας όσο του κατέβει κ.α.
Η μεγάλη αλλαγή που είδα εγώ τα τελευταία είκοσι χρόνια είναι ότι πλέον τα μηχανήματα αναπαραγωγής ή έχουν δικό τους ανεξάρτητο χώρο στο σπίτι ή περίοπτη δική τους θέση στο σαλόνι.
Επίσης πλέον άρχισαν οι ασχολούμενοι με το χόμπυ σιγά σιγά να δίνουν την πρεπουσα σημασία και στην ακουστική του χώρου. Σημαντική επίσης αλλαγή η σχεδόν εξολοκλήρου επικράτηση του Bass reflex στις βατές τιμολογιακά κατηγορίες.
Η με κάθε τρόπο εισβολή του design ή life style στα ηχεία (απαραίτητο για μένα απο την στιγμή που είναι μέσα στο σαλόνι και ας μην προσφέρει τίποτα ηχητικά).
Και τελικά επιμένω ότι η επένδυση κεφαλαίων και η απασχόληση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού (οι περισσότερες ειναι οικογενειακές ή ένα σχεδιαστής και λίγοι εργάτες) απο τους κατασκευστές ηχείων όλου του κόσμου δεν φτάνει ούτε κατα διάνοια τις επενδύσεις μιας αυτοκινητοβιομηχανίας μικρής κλίμακας. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται με τον όρο εξωτικά φυσικά δεν αναπτύχθηκαν για το audio αλλά για την βιομηχανία (αυτοκίνητα, αεροπλάνα, διστημική κλπ).
 
Last edited:

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Απάντηση: ΗΧΕΙΑ Ο ΑΔΥΝΑΤΟΣ ΚΡΙΚΟΣ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΞΕΛΙΞΗ;

Οι τιμές είναι μιά πολύ σοβαρή παράμετρος-στάθηκα κι εγώ αρκετά.
Θα πρότεινα όμως,δεδομένου ότι είναι πολυσυζητημένο σαν θέμα,να μείνουμε κυρίως στην τεχνολογική αρτιότητα-τεχνοτροπίες των ηχείων.