Ηχος και Εικονα Show 2014

sokmav

AVClub Fanatic
5 February 2012
14,227
Εγώ το έχω πει και θα το ξαναπώ.
Θεωρώ κατάντια να διαλέγει το σύστημα μουσικές.

Μουσικές πρέπει να διαλέγουμε εμείς χωρίς περιορισμό κι οι μουσικές μας με τον καιρό εξελίσσονται μαζί μας,οπότε σύστημα του ενός είδους είναι άχρηστο.
Υπάρχουν χάλια παραγωγές.σύμφωνοι.Οι μουσικές τους όμως είναι υπέροχες,θα τις απορρίψω ή προσπεράσω γιατί δεν τις παίζει καλά το σύστημα;
Μωρέ θα το πατήσω κάτω και θα τις παίξει θέλει δεν θέλει,αλίμονο.
Αυτός είναι ο σκοπός του.

Όποιος άλλος συμβιβασμός δεν με πειράζει.
Πέρυσι πόντους μέσα μου πήραν τα συστήματα που οι αντιπρόσωποι δεν μου αρνήθηκαν την μουσική μου.
Οκ,είναι και λίγο θέμα εγωισμού να λαμβάνουμε θετικά τέτοιες συμπεριφορές,είναι ανθρώπινο.

Προσπερνώντας το αυτό όμως,είδα πως μερικοί το έκαναν με την καρδιά τους,ήταν κι οι ίδιοι περίεργοι.
Δυστυχώς όμως η περίεργη νοοτροπία των ειδικών μουσικών αυτού του χόμπι,μερικές φορές τους δένει τα χέρια υποθέτω.
 
26 June 2006
14,830
Athens
Δεν είπα ότι δεν έχει (αν και βρίσκω λίγο σκληρό το άκουσμα στο cd), αλλά το ότι δεν αποτελεί ΙΜΟ αντιπροσωπευτικό δείγμα μουσικής επίδειξης στερεοφωνικού.
 

tzam65

Established Member
11 October 2010
134
Χαϊδάρι - Αττική
Προσωπικά μαζί μου εφέτος είχα ένα δίσκο(cd) με μουσική του κ. Αμπλιανίτη (bahar). Μου γεννήθηκε η επιθυμία να το ακούσω με τα magnepan, αλλά είχε αρχεία μόνο(το ενα που είπαμε πιό πάνω:2thumb22sup:). Θα τα ακούσω κάποια στιγμή στον αντιπρόσωπο βέβαια, αλλά εκεί ήταν καλή ευκαιρία.
Για τις όχι και τόσο καλές ηχογραφήσεις να πω, πως υπάρχουν εξαίρετα μουσικά θέματα, όπως π.χ. στην ηχογράφηση του 1956 με τους "χορούς" του Σκαλκώτα και διεύθυνση ορχήστρας τον Μητρόπουλο, που μπορεί τα όργανα να μην ακούγονται ή ξεχωρίζουν όπως θα θέλαμε σήμερα, αλλά ενα καλό συστημα μπορεί έυκολα να σου μεταδώσει το πάθος του Σκαλκώτα και την ενέργεια του Μητρόπουλου!
 
Last edited:

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,893
Μεσευρώπη
Re: Απάντηση: Ηχος και Εικονα Show 2014

Προσωπικά μαζί μου εφέτος είχα ένα δίσκο(cd) με μουσική του κ. Αμπλιανίτη (bahar). Μου γεννήθηκε η επιθυμία να το ακούσω με τα magnepan, αλλά είχε αρχεία μόνο(το ενα που είπαμε πιό πάνω:2thumb22sup:). Θα τα ακούσω κάποια στιγμή στον αντιπρόσωπο βέβαια, αλλά εκεί ήταν καλή ευκαιρία.
Για τις όχι και τόσο καλές ηχογραφήσεις να πω, πως υπάρχουν εξαίρετα μουσικά θέματα, όπως π.χ. στην ηχογράφηση του 1956 με τους "χορούς" του Σκαλκώτα και διεύθυνση ορχήστρας τον Μητρόπουλο, που μπορεί τα όργανα να μην ακούγονται ή ξεχωρίζουν όπως θα θέλαμε σήμερα, αλλά ενα καλό συστημα μπορεί έυκολα να σου μεταδώσει το πάθος του Σκαλκώτα και την ενέργεια του Μητρόπουλου!

:grinning-smiley-043 Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Να διευκρινίσω εδώ ότι για μένα όταν διαλέγουμε μηχανήματα, διαλέγουμε μηχανήματα και όταν ακούμε μουσική, ακούμε μουσική. Θα διαλέξουμε μηχανήματα με καλές ηχογραφήσεις που θα αναδείξουν τα ελαττώματα και προτερήματα ενός συστήματος, όχι με χρέπια. Το τι θα ακούσουμε όταν αράξουμε μπροστά στο σύστημα είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
Επίσης, αν ένα σύστημα κάνει όλες τις ηχογραφήσεις να ακούγονται καλά δεν είναι καλό. Στο σωστό σύστημα οι καλές ηχογραφήσεις θα ακούγονται καλά και οι κακές άσχημα. Ο φιλόμουσος όμως θα αναγνωρίσει τα ελαττώματα των κακών ηχογραφήσεων, θα τα αποδεχθεί και θα απολαύσει τη μουσική αναδημιουργία των μεγάλων καλλιτεχνών που δεν ευτύχησαν να υπηρετηθούν από προηγμένη τεχνολογία (ή καλούς ηχολήπτες).
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,487
Πειραιας
.........που αν ηταν αντιπρόσωπος θα χρησιμοποιούσε .........
Συγγνώμη βρε φιλαράκια. ....εγώ έγραψα τι θα έπαιρνα μαζί μου σαν πελάτης.
Λάθος κατάλαβα την προτροπή του Πάνου.
Απλά, αυτά που έγραψα έχουν κατά την γνώμη μου άρτιες παραγωγές.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,487
Πειραιας
Επίσης θα ήθελα να σας παραθέσω και ενα προβληματισμό μου.
Επειδή δεν είμαι νέος στο άθλημα , γνωρίζω πολύ καλά ότι όταν ενα σύστημα παίζει καλά κλασσική μουσική (εννοώντας μεγάλα συμφωνικά έργα) ολα τα άλλα τα έχει για πρωινό.
Το θέμα είναι οτι:
1) Δεν ακούω τέτοιου είδους μουσική οπότε α) δεν ξέρω ποια παραγωγή είναι καλη ώστε να έχω μαζί μου το κατάλληλο υλικό και β) δεν την έχω ακούσει σε άλλο σύστημα άρα δεν έχω ακούσματα.
2) Δεν με ενδιαφέρει το είδος άρα γιατί να μπω σε τέτοιου είδους αναζητήσεις .......και έξοδα στο φινάλε.
Που με βρίσκεται λάθος? ???
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,993
Αθήνα
Επίσης θα ήθελα να σας παραθέσω και ενα προβληματισμό μου.
Επειδή δεν είμαι νέος στο άθλημα , γνωρίζω πολύ καλά ότι όταν ενα σύστημα παίζει καλά κλασσική μουσική (εννοώντας μεγάλα συμφωνικά έργα) ολα τα άλλα τα έχει για πρωινό.
Το θέμα είναι οτι:
1) Δεν ακούω τέτοιου είδους μουσική οπότε α) δεν ξέρω ποια παραγωγή είναι καλη ώστε να έχω μαζί μου το κατάλληλο υλικό και β) δεν την έχω ακούσει σε άλλο σύστημα άρα δεν έχω ακούσματα.
2) Δεν με ενδιαφέρει το είδος άρα γιατί να μπω σε τέτοιου είδους αναζητήσεις .......και έξοδα στο φινάλε.
Που με βρίσκεται λάθος? ???

Να σου πω που σε βρίσκω λάθος. Ένα καλό σύστημα που δεν μασάει από μεγάλα συμφωνικά έργα, άρα δεν μασάει πουθενά, δεν σημαίνει ότι θα προσθέσει κάτι σε μια μονοφωνική ηχογράφηση του Τσιτσάνη από γραμμόφωνο.
Επιπλέον, η προσθετική δεν είναι η ιδέα στο hi-fi αλλά η πιστότητα.

Όσοι λοιπόν γυρνάνε με μια χάλια ηχογράφηση και περιμένουν αυτή να ακουστεί διαφορετικά από ένα σύστημα το οποίο είναι καλό γιατί δεν θα κρύψει τα επιπλέον δυναμικά μιας συμφωνικής, έχουν καταλάβει εντελώς λάθος το όλο πράγμα. Νομίζουν ότι προσθέτει το καλό σύστημα ενώ το καλό σύστημα κάνει κάτι άλλο, αποκαλύπτει και δεν κρύβει.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,766
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Ηχος και Εικονα Show 2014

Να σου πω που σε βρίσκω λάθος. Ένα καλό σύστημα που δεν μασάει από μεγάλα συμφωνικά έργα, άρα δεν μασάει πουθενά, δεν σημαίνει ότι θα προσθέσει κάτι σε μια μονοφωνική ηχογράφηση του Τσιτσάνη από γραμμόφωνο.
Επιπλέον, η προσθετική δεν είναι η ιδέα στο hi-fi αλλά η πιστότητα.

Όσοι λοιπόν γυρνάνε με μια χάλια ηχογράφηση και περιμένουν αυτή να ακουστεί διαφορετικά από ένα σύστημα το οποίο είναι καλό γιατί δεν θα κρύψει τα επιπλέον δυναμικά μιας συμφωνικής, έχουν καταλάβει εντελώς λάθος το όλο πράγμα.

Game,set,match...
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,550
Ministry Of Silly Walks
To Thriller έχει εξαιρετική παραγωγή.

Ένα remaster που άκουσα πρόσφατα δεν ακουγόταν..Τίγκα στην παραμόρφωση...Σε βινύλιο που το έχω με την αρχική ηχογράφηση πετάει...
Όταν έψαχνα για ενισχυτή τώρα,υπήρχε ένας που μου έκανε τρομερή εντύπωση για τον εξής λόγο..Έπαιζε καταπληκτικά heavy metal και τα παρακλάδια του...Είχε τρομερό όγκο σε όλο το φάσμα και μια μεστότητα η οποία φώναζε από μακριά...Αν τ' ακούσματα μου ήταν τα ίδια με πριν 10+ χρόνια θα τον είχα επιλέξει με κλειστά μάτια...
Ο Σωκράτης έχει δίκιο όταν λέει πως πρέπει να βλέπουμε σε βάθος χρόνου όταν επιλέγουμε ένα μηχανάκι επειδή τα μουσικά μας ενδιαφέροντα εξελίσσονται με τα χρόνια...
Ο παραπάνω ενισχυτής λοιπόν είχε όγκο και μεστότητα και ήταν στ' αυτιά μου ιδανικός για βαριά κιθαρονια αλλά ήταν ανεπαρκής για άλλα είδη μουσικής που απαιτούν διαφάνεια,ανάλυση και σωστή τονικότητα..
Καταλήγοντας...Αν κάποιος ακούει μόνον Darkthrone ,θα πάρει παραμάσχαλα τρία cd τους και αργά η γρήγορα θα βρει αυτό που θέλει...Οι all arounders όμως θα αποκτήσουν μέση με τα χρόνια...
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,487
Πειραιας
Όσοι λοιπόν γυρνάνε με μια χάλια ηχογράφηση και περιμένουν αυτή να ακουστεί διαφορετικά από ένα σύστημα το οποίο είναι καλό γιατί δεν θα κρύψει τα επιπλέον δυναμικά μιας συμφωνικής, έχουν καταλάβει εντελώς λάθος το όλο πράγμα. Νομίζουν ότι προσθέτει το καλό σύστημα ενώ το καλό σύστημα κάνει κάτι άλλο, αποκαλύπτει και δεν κρύβει.
Μα νομίζω οτι έγραψα 5 δισκάκια. ...αν εκεί είδες πουθενά Τσιτσάνη παω πασο. :flipout:
Ο προβληματισμός εχει να κάνει με αυτό που είπε ο Πάνος για την κλασσική.
Σαφέστατα και ενα σωστό σύστημα οφείλει να υπακούει στο απαράβατο κανόνα. ...garbage in garbage out ,
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,778
Βόλος
Re: Απάντηση: Ηχος και Εικονα Show 2014

Προσωπικά μαζί μου εφέτος είχα ένα δίσκο(cd) με μουσική του κ. Αμπλιανίτη (bahar).
Μπράβο, αυτός είναι δίσκος για τεστ!

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Νομίζουν ότι προσθέτει το καλό σύστημα ενώ το καλό σύστημα κάνει κάτι άλλο, αποκαλύπτει και δεν κρύβει.
Αυτή είναι η ουσία. Το καλό σύστημα δεν προσθέτει, απλά αφαιρεί λιγότερα.
 

TakisJK

Established Member
21 February 2010
155
Πειραιάς
Όλα τα λεφτα αυτά τα δύο πόστ. Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με την απάντηση του Pleo.

Επίσης θα ήθελα να σας παραθέσω και ενα προβληματισμό μου.
Επειδή δεν είμαι νέος στο άθλημα , γνωρίζω πολύ καλά ότι όταν ενα σύστημα παίζει καλά κλασσική μουσική (εννοώντας μεγάλα συμφωνικά έργα) ολα τα άλλα τα έχει για πρωινό.
Το θέμα είναι οτι:
1) Δεν ακούω τέτοιου είδους μουσική οπότε α) δεν ξέρω ποια παραγωγή είναι καλη ώστε να έχω μαζί μου το κατάλληλο υλικό και β) δεν την έχω ακούσει σε άλλο σύστημα άρα δεν έχω ακούσματα.
2) Δεν με ενδιαφέρει το είδος άρα γιατί να μπω σε τέτοιου είδους αναζητήσεις .......και έξοδα στο φινάλε.
Που με βρίσκεται λάθος? ???

Να σου πω που σε βρίσκω λάθος. Ένα καλό σύστημα που δεν μασάει από μεγάλα συμφωνικά έργα, άρα δεν μασάει πουθενά, δεν σημαίνει ότι θα προσθέσει κάτι σε μια μονοφωνική ηχογράφηση του Τσιτσάνη από γραμμόφωνο.
Επιπλέον, η προσθετική δεν είναι η ιδέα στο hi-fi αλλά η πιστότητα.

Όσοι λοιπόν γυρνάνε με μια χάλια ηχογράφηση και περιμένουν αυτή να ακουστεί διαφορετικά από ένα σύστημα το οποίο είναι καλό γιατί δεν θα κρύψει τα επιπλέον δυναμικά μιας συμφωνικής, έχουν καταλάβει εντελώς λάθος το όλο πράγμα. Νομίζουν ότι προσθέτει το καλό σύστημα ενώ το καλό σύστημα κάνει κάτι άλλο, αποκαλύπτει και δεν κρύβει.

Θέλω όμως να μείνω σε μία πρόταση του mdvq.

"Δεν την έχω ακούσει σε άλλο σύστημα άρα δεν έχω ακούσματα"

Τελείως λάθος ή μήπως φανερώνει την πραγματικότητα;

Ποιά κατά την γνώμη σας είναι ακούσματα;
Α) Το να έχει ακούσει κάποιος τις αγαπημένες του μουσικές από 140 διαφορετικά συστήματα, από το πιό μπάζο έως το το πιό ονειρικό.
Β) Η παρέα 3-4 πλανόδιων με πνευστά έξω από τον σταθμό του μετρό. Συναυλία στο Μέγαρο. Ένα κουαρτέτο ή ένα συνολάκι τζαζ σε ένα καφέ ζωντανά χωρίς μικρόφωνα. Ο επαίτης που παίζει βιολί στον δρόμο. Το παιδί μου που παίζει πιάνο ή ακουστική κιθάρα στο σπίτι. Η φιλαρμονική του λιμενικού μπροστά απ´ τον Επιτάφιο (Πειραιάς γαρ...).

Death metal, Heavy metal, βαριά κιθαρόνια, (να προσθέσω και τα αγρίως φαζαρισμένα), ηλεκτρικά μπάσα, συνθετητές, γεννήτριες τόνων, παλμών, ήχων, γενικώς συνθεσάιζερ, ρυθμ κομπιούτερς και τελειωμό δεν έχουν...
Όλα αυτά παράγουν ήχο; Όχι ρε παιδιά! Ηλεκτρικό ρεύμα παράγουν, που για να γίνει ήχος πρέπει να περάσει από κάποιο μεγάφωνο! Άρα εξ αρχής πάει περίπατο η φυσικότητα! Άρα τι κρίνουμε βάζοντας να ακούσουμε ντεθ ή Κράφτβερκ ή έστω το νταρκ σάιντ οφ δε μουν; (να εξαιρέσουμε τα κέρματα και τα ρολόγια). Είναι δυνατόν να κάνουμε σοβαρή συζήτηση περί πιστότητας σε τέτοια (ανύπαρκτη) βάση; Που ξέρει ο καθένας από μας αν και πόσο σωστός είναι ένας ήχος που βγάζει ένα moog; Όταν δεν είναι καν ήχος!
Μ´αυτές τις μουσικές απλώς έχουμε να κάνουμε με ελάχιστα έως αρκετά διαφορετικές εκδοχές. Μιλάμε μόνο για σύγκριση ανάμεσα σε διαφορετικές εκδοχές διαφορετικών συστημάτων. Αυτό που μας αρέσει είναι σαφώς το καλύτερο, τελεία και παύλα. Η αντικειμενικότητα ως έννοια δεν υφίσταται.

Αν πάλι ο στόχος μας είναι η πιστότητα και η φυσικότητα, πρέπει να την επιδιώξουμε μόνο με την αναπαραγωγή ήχων. Φυσικών ήχων. Ήχων που παράγουν μουσικά όργανα που μπορούν να διεγείρουν πρωτογενώς το αισθητήριο της ακοής. Και βεβαίως φωνές. Τραγούδια ή ακόμη και ηχογραφημένες ομιλίες. Για νάχουμε δικαίωμα και βάση να λέμε: "Αυτό είναι φυσικό, σαν να το ακούω ζωντανά!" ή "πώς ακούγεται έτσι μελέ το σόλο βιολί! Εγώ το θυμάμαι να έχει νεύρο και γρέζι".
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,993
Αθήνα
Αυτό με τη φυσικότητα μου γρατζουνά τον αμφιβληστροειδή όμως. Όπως και οι φυσικοί ήχοι. Πρωτογενής διέγερση του αισθητηρίου της ακοής;

Τεσπα άλλο θέμα.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,822
Η αντικειμενικότητα ως έννοια δεν υφίσταται......

Yφισταται σε τεχνικο επιπεδο το οποιο ειπαμε πολλες φορες ομως οτι δεν εγγυαται καλυτερο η χειροτερο ακουστικο αποτελεσμα στην πραξη.Ισως διοτι δεν τα ξερουμε ολα ακομη,ισως διοτι δεν εφαρμοζουμε σωστα αυτα που ηδη ξερουμε?
 

TakisJK

Established Member
21 February 2010
155
Πειραιάς
Μιλώ μόνο για ένα μέρος της διαδικασίας επιλογής συστήματος.
Όχι το τι ακούμε κάθε μέρα. Μάλλον δεν ήταν κατανοητό.

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Yφισταται σε τεχνικο επιπεδο το οποιο ειπαμε πολλες φορες ομως οτι δεν εγγυαται καλυτερο η χειροτερο ακουστικο αποτελεσμα στην πραξη.Ισως διοτι δεν τα ξερουμε ολα ακομη,ισως διοτι δεν εφαρμοζουμε σωστα αυτα που ηδη ξερουμε?

Αντικειμενικότητα. Εννοώ βεβαίως μόνο για την συγκεκριμένη περίπτωση και όχι γενικώς!!! Την επόμενη φορά θα προσπαθήσω να είμαι πιό συγκεκριμένος.
 

tuxx

Supreme Member
3 January 2014
3,319
/dev/null
Οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί έστω και επιφανειακά με κάποιο μουσικό όργανο αντιλαμβάνεται τη ματαιότητα του "άγιου δισκοπότηρου" των hifi/hiend που είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσομοίωση του ζωντανού αποτελέσματος. Έχουμε κανει και άλλη ανάλογη κουβέντα στο avclub περί αυτού.

Ακούσατε ποτέ ένα σαξόφωνο να φυσάει πάνω σας στο ένα μέτρο και μετά θεωρείτε ότι αυτό μπορεί να επαναληφθεί μέσα από ηχεία;; Ακούσατε ποτέ ένα stainway σε σοβαρό χώρο και πιστεύετε ότι αυτό το πιάνο μπορείτε να το ακούσετε και σπίτι σας;;

Γιατί θέλετε να ακούσετε στο σπίτι σας αυτό που συνέβαινε στο studio;; Έίστε σίγουροι ότι ο μουσικός ή ο μηχανικός ήχου θέλει να ακούσουμε κάτι τέτοιο;; Ξέρετε πόσο "βασανισμένο" και όχι πιουρίστικο είναι το σήμα μιας ηλεκτρικής κιθάρας που περνάει μέσα από πέντε πετάλια πάει σε έναν λαμπάτο και μετά επεξεργάζεται και ψηφιακά;

Συνήθως την άποψη ότι πρέπει να ακούμε το όσο πιο δυνατόν "φυσικό" στο σπίτι μας την έχουν ακροατές κλασικής και jazz. Οι πρώτοι την έχουν σίγουρα πατήσει γιατί είναι αδιανόητο να πιστεύουν ότι θα αναπαράξουν μια ορχήστρα στο σαλόνι τους. Οι δεύτεροι μπορεί να σταθούν τυχερότεροι. Τι γίνεται με όλους τους άλλους;; Όσοι ακούμε indie rock, electronica, heavy metal, avande garde; Τι γίνεται όταν ο μηχανικός ήχου έχει κέφια και κάνει reamping, προσθέτει effects από το computer του κλπ;; ;Όταν ο κιθαρίστας ηχογραφεί από 5 mesa boogie ή marshall και ο ηχολήπτης έχει βάλει 10 μικρόφωνα στο studio και γράφουν από διαφορετικά σημεία και τελικά εμείς ακούμε τη μίξη όλων αυτών;; Γιατί εγώ να θέλω να έχω τον ήχο ηλεκτρικού μπάσου από μια τεράστια καμπίνα ενισχυτή στο σπίτι μου όταν τεράστιο ποσοστό μπασιστών ηχογραφεί "καρφί";

Γιατί υπάρχει το αξίωμα ότι θα πρέπει να ακούσω το φυσικό ήχο όταν ο καλλιτέχνης μπορεί να μη θέλει να μου προσφέρει κάτι τέτοιο;; Η μουσική δεν περιορίζεται ούτε σε μια μεγάλη ορχήστρα ούτε σε ένα jazz τρίο. Πέρα από το μουσικό σκέλος ενός ηχογραφήματος υπάρχει ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι, αυτό της παραγωγής. Εκεί ένας μηχανικός ήχου μπορεί από άποψη να κάνει "παπάδες", το αποτέλεσμα να είναι τέλειο και να μην είναι φυσικό ούτε στο 1%.

Θα πρότεινα να ξανασκεφτείτε το πόσο αυτοσκοπός μπορεί να υπάρξει λοιπόν η τρέλα με την αναπαραγωγή του φυσικού ηχητικού γεγονότος, διότι σε μεγάλο ποσοστό είμαστε εκτός θέματος.
 
Last edited:

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,766
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Ηχος και Εικονα Show 2014

Ένα remaster που άκουσα πρόσφατα δεν ακουγόταν...

Θυμασαι πιο remaster ακουσες Σπυρο?
Γιατι εγω εχω ενα επετειακο (επιχρυσο μαλιστα),που ακουγεται μια χαρα...
 

ttquattro

Established Member
18 October 2010
225
Αθήνα
Όταν τα στερεοφωνικά ήταν ακόμη συσκευές αναπαραγωγής υψηλής πιστότητας (high fidelity) τότε η προσπάθεια γινόταν για να ακούσουμε ότι ήταν γραμμένο στο δίσκο (όποιος κι αν ήταν/είναι αυτός) με τη μεγαλύτερη δυνατή πιστότητα. Μετά ήρθε το high end και αρχίσαμε να παρασυρόμαστε από τις "παπαριές" που μας σέρβιραν οι κατασκευαστές του (για το high end μιλάω) ότι δήθεν όλα γίνονται για προσεγγίσουμε το ζωντανό ήχο.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αστοχία από αυτό. Το σύστημά μας το μονο που μπορεί να πετύχει (όσο γίνεται πιο σωστά) είναι να παίξει με τη λιγότερη δυνατή παραμόρφωση (όποια κι αν είναι αυτή) αυτό που ο κάθε καλλιτέχνης, μηχανικός και παραγωγός έχει "γράψει" στο δίσκο. Στο κονσερβαρισμένο δηλαδή γεγονός, κι όχι σε κάτι που είμαστε εμπρός κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης, γιατί ακόμη κι αν έγινε αυτό δεν ακούμε όπως "γράφουν" τα μικρόφωνα, ούτε είμαστε στην ίδια θέση που είναι αυτά κατά την ηχογράφηση. Είτε μας αρέσει, είτε όχι.

Αν τώρα σε μια εξαιρετική ηχογράφηση μας "φαίνεται" ότι η ορχήστρα, το όργανο ή ο τραγουδιστής "παίζει" για μας τότε νομίζω ότι ο στόχος επετεύχθει. Σε μια μέτρια (για να μην πω κακή) αυτό δε συμβαίνει ούτε με σφαίρες (σε ένα σωστό σύστημα πάντα, όχι σε εκείνο που έχουμε επιλέξει επειδή μας άρεσε...).

Αυτό βεβαίως δεν πρέπει να με/μας κάνει να χάνω τίποτα από την ευχαρίστηση που παίρνω/ουμε από τα στερεοφωνικά μας....
 

Haagenti

AVClub Fanatic
18 November 2006
16,550
Ministry Of Silly Walks
Re: Απάντηση: Re: Ηχος και Εικονα Show 2014

Θυμασαι πιο remaster ακουσες Σπυρο?
Γιατι εγω εχω ενα επετειακο (επιχρυσο μαλιστα),που ακουγεται μια χαρα...

Θα σε γελάσω Πάνο...Φίλος το έφερε στο σπίτι και θυμάμαι ότι δεν άντεξα πάνω από ενάμιση κομμάτι...Δεν πρέπει να ήταν το επετειακό απ όσο θυμάμαι...Μπορώ να μάθω όμως...