Συγχαρητήρια για το οπτικό και το ακουστικό (όπως λες) αποτέλεσμα. Μπράβο του έλατου. Δεν του το 'χα.
Ερώτηση περιέργειας : Τι ακριβώς είναι το διπλό καπάκι και γιατί ανεβάζει πολύ το επίπεδο ; Είναι θέμα ακουστικό, γερής κατασκευής, οικονομικό ; Φαντάζομαι και τα τρία, αλλά κυρίως τι ;
Πάμε και για λίγο μάθημα ιστοριας . Το διπλό καπάκι το τελειοποιησε ο Matthias Dammann πριν μερικές δεκαετίες. Είναι ένα σάντουιτς από δύο λεπτά καπάκια που ανάμεσα τους έχει ένα υλικό ,άσχετο ως τότε με την οργανοποιια , που ονομάζεται nomex . Είναι ένα συνθετικό υλικό που στην όψη μοιάζει με κερήθρα.
Σκέψου ότι ένα καπάκι από έλατο φτάνει τα 2mm σε πάχος μιλάμε για ένα πολύ δύσκολο κατασκευαστικά εγχείρημα να έχει παρόμοιο πάχος και ανάμεσα να βάλεις ισοπαχα ένα κομμάτι nomex 0,5mm όχι σε όλη την περιοχή του καπακιού αλλά σε αυτή που θεωρεί ο κατασκευαστής "ενεργή" . Προϋποθέτει σκάψιμο στο ένα καπάκι όσο είναι το nomex και κόλλημα του άλλου από πάνω με την βοήθεια πρέσας κενού (αν την λέω καλά ).
Αυτή η τεχνική δίνει αντοχή στο ξύλο χωρίς να χάσει την ελαστικότητα του ώστε να επιτρέπει ελαφρούς οπλισμούς από ξύλο πίσω από το καπάκι και να έχει μικρότερο βάρος . Έτσι κερδίζεις μεγαλύτερη ένταση , όγκο ήχου σε σχέση με ένα απλό καπάκι σε ίδιο όργανο . Στην Ελλάδα γνωρίζω ότι τέτοια καπάκια κάνει ο οργανοποιος Βασίλης Βασιλειάδης.
Δεν νομίζω να ασχοληθω ούτε από περιέργεια γιατί το κόστος εξοπλισμού και υλικών είναι μεγάλο για έναν ερασιτέχνη . Στην ουσία πέρα από την πρέσα , θέλεις δύο καπάκια ανάλογης ποιότητας συν το nomex . Μιλάμε για τριπλασιασμό στο κόστος...
Μου πήρε ένα χρόνο με 6 μήνες παυση αλλά την τελείωσα . Είναι η δεύτερη μου κιθάρα .
Καθαρά ερασιτέχνης . Όλα από δύο βιβλία , ερωτήσεις σε φόρουμ , βίντεο σε YouTube και δύο επισκέψεις σε οργανοποιο για συζήτηση ότι για τίποτα άλλο . Ότι έμαθα το έμαθα από τα λάθη μου
Η γωνιά των 45 για την ένωση δείνει ομοιογένεια και συνέχεια στον σύνδεσμο !Φιλε, εμενα μου φαινεται τελειο, οχι απλα αρκετα καλο, που λεει ο Κωστης (αλλα αυτος ειναι αυστηρος ).
Με την ευκαιρια, μια ερωτηση, που ειναι και γενικοτερα απορια μου:
Βλεπω οτι τις γωνιες δεν τις "φαλτσοκοψες" (στις 45 μοιρες), και εμενα τουλαχιστον, μου φαινεται μια χαρα.
Απο την αλλη, ομως, βλεπω οτι σε ολες τις κατασκευες, οι γωνιες ειναι παντα 45+45 μοιρες. Και το ερωτημα ειναι....γιατι;
Ειναι καθαρα αισθητικο το θεμα, ή υπαρχει και κατι αλλο; Και αν ειναι μονο αισθητικο, κανει στους περισσοτερους τοσο μεγαλη διαφορα;
Ειναι εντυπωσιακο οτι κυκλοφορουν τοσα μηχανηματα (σεγες, παγκοπριονα, δισκοπριονα κ.α.) με τη δυνατοτητα φαλτσοκοπης, για να μην πω για μηχανημα (φαλτσοπριονο) που φαινεται να ειναι κατεξοχην φτιαγμενο για αυτη τη δυνατοτητα.
Ολα αυτα γιατι οι φαλτσο-ενωσεις ειναι πιο ομορφες απο τις απλες;