Inglourious Basterds

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
95,818
Εκεί ψηλά.....
http://www.youtube.com/watch?v=9TadvFY3rA8




Κάπoτε στην Αγρια Χoλιγoυντιανή Δύση...

Ολα ξεκίνησαν στις αρχές του αιώνα. Τον Οκτώβριο του 2001, ο Ταραντίνο εκμυστηρεύεται στο Hollywood Reporter ότι δουλεύει πολλά σενάρια, κι ένα από αυτά έχει να κάνει με τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο. «Θα είναι η δική μου βερσιόν σε πολεμικές ταινίες τύπου Και οι Δώδεκα Ηταν Καθάρματα, Τα Κανόνια του Ναβαρόνε, Οπου Τολμούν Οι Αετοί. Αλλά μην περιμένετε τη συνήθη ατμόσφαιρα εποχής και Εντιθ Πιαφ στο σάουντρακ. Περισσότερο το Ο Καλός, Ο Κακός Και Ο Ασχημος θα είναι στην κατεχόμενη από τους Ναζί Γαλλία. Θέλω να βρω ένα μέρος για τα γυρίσματα που θα θυμίζει την μεξικανική έρημο που βλέπει κανείς στα γουέστερν - αυτή την απόλυτη ερημιά. Και να μπλέξω Αμερικανούς στρατιώτες, γαλλική αντίσταση και Ναζί κατακτητές. Σπαγγέτι γουέστερν δηλαδή, αλλά με τη θεματολογία και εικονογραφία του Β Παγκοσμίου Πολέμου».

Μπορούμε να τον φανταστούμε να τα διηγείται, κουνώντας τα χέρια του και φτύνοντας μία μία τις λέξεις. Με αυτή τη σκανταλιάρικη λάμψη στα μάτια του -ημίτρελου- μικρού αγοριού που έχει την ιδέα να ανακατέψει όλα τα αγαπημένα του παιχνίδια μαζί και να εφεύρει ένα καινούργιο. Μόνο που ξεπέρασε τον εαυτό του. Το 2002 ομολογεί στην ιστοσελίδα του ότι η ταινία του ξέφυγε.
Είχε γράψει όγκο ανάλογο τριών σεναρίων. «Είναι ίσως το καλύτερο σενάριο της ζωής μου, αλλά δεν μπορώ να το περιορίσω. Και δεν μπορώ να βρω τέλος». Για αυτό το λόγο σταματά, γυρίζει τα «Κill Βill» και επιστρέφει στο πρότζεκτ στα τέλη του 2004. Ομως, ακόμα και μετά τα κοψίματα το σενάριο παραμένει στις 222 σελίδες.
Ο τότε εμπλεκόμενος με την ταινία Μάικλ Μάντσεν διαρρέει στον Τύπο ότι ο τίτλος θα είναι «Ιnglorious Βastards» (σαφή αναφορά στο ιταλικό φιλμ που σκηνοθέτησε το 1978 ο Ενζο Καστελάρι). «Οι ήρωες δεν είναι συνηθισμένοι: έχουν τα χέρια τους λερωμένα, αλλά αυτοί πραγματοποιούν τη Μεγάλη Ιδέα του Β Παγκοσμίου Πολέμου».

Ο στόχος του Ταραντίνο είναι να ξεκινήσει γυρίσματα μέσα στο 2005. Δεν τα καταφέρνει. Η χαοτική πρώτη του προσέγγιση τρομάζει τα στούντιο. «Θέλω να είναι επική παραγωγή, αλλά με το δικό μου κοινωνικό σχόλιο στον ρατσισμό και τη βαρβαρότητα της εποχής. Τη βία από όλες τις πλευρές - των Ναζί, των Αμερικανών, των Γάλλων, των μαύρων, των Εβραίων».
Αναγκάζεται να αφήσει για τρίτη φορά το σενάριο στην άκρη. Βάζει μπροστά το «Grindhouse», η διχοτόμηση του οποίου τον φέρνει αντιμέτωπο με άλλες, γνωστές περιπέτειες. Τον Σεπτέμβριο του 2007 το γράφουν πρώτοι οι Irish Times: «Ο Κουέντιν Ταραντίνο ξεκινά την προπαραγωγή των «Ιnglorious Βastards», της νέας του πολεμικής ταινίας που θυμίζει μία διασταύρωση των «Σταυρών Στο Μέτωπο» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ με σπαγγέτι γουέστερν. Μια ταινία που περιμένουμε περισσότερο και από τη Δεύτερη Ανάσταση».

Με τη στήριξη των αδελφών Γουάινστιν, τον Οκτώβριο του 2008, ξεκινούν τα γυρίσματα στο Βερολίνο. Οι παπαράτσι επιχειρούν να κατασκοπεύσουν, αλλά αντιμετωπίζονται με μπουγέλα από το συνεργείο και τους ηθοποιούς. Ελάχιστες φωτογραφίες διαρρέουν στον Τύπο. Ο Κουέντιν κρατά το στόμα του κλειστό.


Inglourious Βasterds

Στις 10 Φεβρουαρίου εμφανίζεται στο διαδίκτυο το teaser. Πρώτο σοκ: ο τίτλος. Γιατί το έξτρα «u» στο «inglorious»; «Δε θα σας το αποκαλύψω» λέει γελώντας ο Ταραντίνο στην αποκλειστική του συνέντευξη στο Empire. Και η ανορθογραφία του «Βastards»; «Μα έτσι το ακούς. Μπάστεεερντς!»

Ταυτόχρονα, το σενάριο φτάνει στα χέρια του New York Magazine το οποίο δημοσιεύει περισσότερες λεπτομέρειες για την πλοκή που έχει δύο άξονες: τη δράση της αντάρτικης ομάδας των «Βasterds» που εκτελούν, βασανίζουν και παίρνουν τα σκαλπ των Ναζί και την εκδίκηση μίας Εβραιοπούλας που δραπετεύει από ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης και ορκίζεται να σκοτώσει τον αρχι-εκτελεστή των Γερμανών με το ψευδώνυμο «Ο Εβραιοκυνηγός». Οι δρόμοι τους ενώνονται σ' έναν κινηματογράφο - για το μεγάλο φινάλε. «Μου άρεσε πολύ η ιδέα του σινεμά που μάχεται τους Ναζί» εξηγεί ο Ταραντίνο. «Οχι μεταφορικά ή συμβολικά. Στην κυριολεξία».

Ενδιάμεσα υπάρχουν 25λεπτες αιματοβαμμένες αναμετρήσεις σε καφέ (η διαβόητη «La Louisiane» σκηνή που, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, είναι «το Reservoir Dogs κομμάτι της ταινίας»), σεκάνς στο Παρίσι γυρισμένες σε ασπρόμαυρο φιλμ, με το ύφος, το στυλ και τις επιταγές του γαλλικού Νέου Κύματος, μία ταινία μέσα στην ταινία (ένα φιλμάκι που φέρει τον τίτλο «Η Γερμανική Περηφάνια», το οποίο παραγγέλνει ο υπουργός Επικοινωνίας Γκέμπελς για προπαγαν-διστικούς λόγους), φλάσμπακς (τα οποία ξεπηδούν κυριολεκτικά από τα κεφάλια των ηρώων με την αισθητική των comic bubbles).
Ενα ταραντινικό όργιο ιδεών, φόρμας και κινηματογραφικών εμμονών, με την πλοκή και την αισθητική να διαχωρίζονται σε 5 κεφάλαια: «Κάποτε στην Κατεχόμενη από τους Ναζί Δύση», «Ιnglourious Βasterds», «Γερμανική Νύχτα στο Παρίσι», «Επιχείρηση ΚΙΝΟ» και «Η Εκδίκηση του Γιγάντιου Προσώπου».

Το σενάριο έχει μειωθεί στις 166 σελίδες και ορισμένα πράγματα έχουν αλλάξει. Οπως ο ρόλος της Σοσάνα, της Εβραιοπούλας που δραπετεύει από τα S.S. και καταφεύγει στο Παρίσι. «Πάντα στο μυαλό μου την είχα ως την πραγματική πρωταγωνίστρια της ταινίας. Μία δυναμική γυναίκα-εκδικήτρια. Μετά το Kill Bill, όμως, μου φαινόταν ξεπερασμένο αυτό. Την άλλαξα λοιπόν, κατέβασα τους τόνους».

Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχούμε. Από την Νταϊάν Κρούγκερ που ερμηνεύει μία διάσημη Γερμανίδα σταρ που έχει εισχωρήσει στην αντίσταση, μέχρι οπλοφορούσες Ναζί γκόμενες που αντιστέκονται σθεναρά στους basterds, το φετίχ του Κουέντιν με τις δυναμικές ηρωίδες δηλώνει παρών, για να ενωθεί και με τα υπόλοιπα: καλτ κινηματογραφικά είδη ανακατεμένα στο μίξερ. Σεναριακή και αισθητική εξτραβαγκάνζα. Βία που τεντώνει τα όρια.

Αν επιβεβαιωθούν οι φήμες, μόνο σ' έναν τομέα ο Κουέντιν θα παραβιάσει τα πιστεύω του: αν ο Ενιο Μορικόνε έχει όντως αποδεχτεί την πρόταση να γράψει την μουσική της ταινίας - κάτι που θα αποτελέσει πανέξυπνο κλείσιμο ματιού στον φόρο τιμής που στήνει ο Ταραντίνο στο σπαγγέτι γουέστερν. Καμία πλευρά δεν διαψεύδει το γεγονός, αλλά στις επίσημες ιστοσελίδες η θέση του μουσικού συνθέτη είναι κενή.


Meet the Βasterds: oι καλoί, oι κακoί και... o Μπράντ Πιτ
«Δεν ήθελα ονόματα. Ηθελα φάτσες» εξηγεί ο Ταραντίνο για την επιλογή των ηθοποιών του.

Ντάνι Ντoνoβιτς (Ιλαί Ρoθ):
Ο δολοφόνος με το μπαστούνι του μπέιζμπολ. Ο ρόλος έμεινε ορφανός μετά από περιπέτειες στο κάστινγκ. Ανέλαβε τελικά ο σκηνοθέτης του «Ηostel» και προστατευόμενος (χωρίς ιδιαίτερο λόγο) του Κουέντιν Ταραντίνο.

Σμίθσον Γιούτιβις (Μπ. Τζ. Νόβακ):Ο επονομαζόμενος «Μικρούλης» («Τhe Little Οne»). Ο Νόβακ είναι πρωταγωνιστής και παραγωγός του αμερικανικού «Τhe Οffice». Ξεκίνησε την καριέρα του από τις φάρσες του Αστον Κούτσερ στο MTV και έπαιξε για πρώτη φορά στο σινεμά στο «Με την Πρώτη» του Τζαντ Απατοου.

Χούγκο Στίγκλιτς (Τιλ Σβάϊγκερ): Ο ιδιοσυγκρασιακός -στα όρια του ψυχωτικού- λοχίας κι ο πιο αδίστακτος από όλους της ομάδας. Ο Βαυαρός πρωταγωνιστής έχει συμμετοχές από το «SLC Ρunk» μέχρι τη «Λάρα Κροφτ».

Γκέρολντ Χίρσμπεργκ (Σαμ Λεβάϊν): Ο basterd που ξεγελά στην όψη- φαίνεται αθώος κι ανίκανος βαρβαρότητας, αλλά επιφυλάσσει εκπλήξεις. Ο Λεβάιν είναι τηλεοπτικός ηθοποιός με εμφανίσεις στο «Εntourage», «Μy Name is Εarl», «Spin City».

Ομάρ Ουλμερ (Ομάρ Ντουμ): Ο στρατιώτης που φέρει το όνομα του Αμερικανοαυστριακού σκηνοθέτη exploitation Εντγκαρ. Τζ. Ουλμερ. Ο Ντουμ είναι μουσικός/ηθοποιός και συνεργάστηκε ξανά με τον Ταραντίνο στο «Death Ρroof».

Ζίμερμαν (Μάϊκλ ΜπακόΟλ): Ρόλος-φόρος τιμής στον Μπομπ Ντίλαν και στον Billy the Kid θρύλο του. Ο Μάικλ Μπακόλ είναι σεναριογράφος, ηθοποιός αλλά και συγγραφέας κόμικς.

Βίλεμ Βάϊκι (Γκίντεον Μπέρκχαρντ): Στο ρόλο ενός Γερμανοαυστριακού Εβραίου που «αμερικανοποιήθηκε». Δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα του Μπέρκχαρντ: απόγονος διάσημης γερμανικής οικογένειας ηθοποιών σπούδασε και πρωτοδούλεψε στο Λονδίνο και το Λος Αντζελες.

Λοχαγός Αλντό Ρέϊν (Μπράντ Πιτ): Ο «Αλντο, ο Απάτσι» είναι ένας αμόρφωτος επαρχιώτης από το Τενεσί, ο οποίος έχει την ιδέα να συγκεντρώσει 8 στρατιώτες σε μία επιχείρηση εκδίκησης και αποδεκατισμού των Ναζί. Η ουλή στο λαιμό του (κάψιμο από το σκοινί κρεμάλας) δεν εξηγείται ποτέ - αν και υπάρχει υπαινιγμός ότι κάποτε γλίτωσε από λιντσάρισμα. «Τον λατρεύω» ομολογεί ο Ταραντίνο για τον πρωταγωνιστή του. «Δεν μπορούσα να φανταστώ το μέγεθος της αυτοθυσίας του. Γλίστρησε κυριολεκτικά κάτω από το δέρμα του ρόλου και εξαφανίστηκε. Εγινε ο Αλντο. Κοιτούσε σαν αυτόν, μιλούσε σαν αυτόν - δεν έβγαινε εκτός χαρακτήρα ούτε στα διαλείμματα. Και για μένα, που του έγραψα αυτό τον χαρακτήρα, αυτό ήταν θαυμάσιο. Μπορούσα να τον έχω παρέα μου συνέχεια». Ο ίδιος ο Πιτ εξηγεί στο περιοδικό «Ιnterview» ότι αυτού του είδους οι ρόλοι είναι οι αγαπημένοι του. Γιατί τσαλακώνεται και το διασκεδάζει. «Η μόνη μου άλλη συνεργασία με τον Ταραντίνο ήταν ότι είχε γράψει το σενάριο του True Romance. Δεν είχαμε όμως καμία επαφή. Εδώ και χρόνια ψάχναμε το σχέδιο στο οποίο θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε. Και το βρήκαμε».





cinemag
 
Last edited:

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,974
lolen @ Dim :p

Και το BluRay νομίζω βγαίνει όπου να ναι (εξωτερικό φυσικά).

Κατα τα άλλα και sorry για το ΟΤ, αλλά ο Ταραντίνος παίζει να είναι ο πιο υπερεκτιμημένος σκηνοθέτης eva...
 

vadergr

Super Moderator
Staff member
17 August 2007
27,889
Μεταμορφωση
lolen @ Dim :p

Και το BluRay νομίζω βγαίνει όπου να ναι (εξωτερικό φυσικά).

Κατα τα άλλα και sorry για το ΟΤ, αλλά ο Ταραντίνος παίζει να είναι ο πιο υπερεκτιμημένος σκηνοθέτης eva...

Τι θες και ποσταρεις εσυ στα trailer ?:grandpa:
Αφου δεν πατας σινεμα ποτε...:slapface:
Συμφωνω με την αποψη σου για τον Ταραντινο, αλλα απο την αλλη αυτη η ταινια πρεπει να ειναι πολυ διασκεδαστικη...:violent-smiley-030:
 

oranje

AVClub Enthusiast
28 February 2007
901
Δεν ξερω αν ειναι υπερεκτιμημενος ή οχι αλλα η συγκεκριμενη ταινια ειναι με πολυ μικρη διαφορα η καλυτερη του.
Πριν ξεκινησω να αναφερω οτι το πρωτο ποστ με το αρθρο απο το περιοδικο Σινεμα ισχυει εν μερη.Υπαρχουν διαφορες με την ταινια.

Η μονη μου ενσταση ειναι στην διαρκεια της, μια και στην αρχη του ξεφευγει λιγο και αρχιζει να πλατιαζει μετα ομως ειναι μια χαρα.Σαν rolercoaster ξεκιναει αργα αργα ή σαν το Gasoline του Bowie,σιγα σιγα σε βαζει στο ρυθμο του και μετα δεν θες να τελειωσει.
Ειναι φορος τιμης στα spaghetti western,χρησιμοποιει καθε τι που εχουμε δει σε ολες τις ταινιες αυτου του ειδους ομως επειδη θα ειναι spoiler δεν το συνεχιζω γιατι θα χαλασω την ευχαριστηση της θεασης σε οποιον θελει να παει στο σινεμα.
Εκτος απο τα western, και επειδη ειναι "κωλοπαιδο", κανει μια αναφορα στην Γαλλια και το σινεμα γενικοτερα.

Ο Μπραντ Πιτ μπορει να εχει τον πιο αβανταδορικο ρολο αλλα την παρασταση την κλεβουν αλλοι,οπως ο Christoph Waltz,η Kruger(καταφερνει να κανει τα γερμανικα να μοιαζουν με ερωτικη γλωσσα(υπερβαλλω αλλα αμα την δειτε μπορει και να με συγχωρησετε), η Melanie Laurent.

Οσοι δεν τον αντεχεται σαν σκηνοθετη μην κανετε τον κοπο να χαλασετε 150 λεπτα απο την ζωη σας.
Οι υπολοιποι μπορειτε ανετα να περασετε μια υπεροχη βραδια.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
16,081
πετρουπολη
με τον ταραντινο τουλαχιστον δεν κλαις τα λεφτα σου.θα περασεις καλα.
αλλωστε μιλαμε για μεγαλο κωλοπαιδο,με την καλη εννοια.
μετα το αδιαφορο death proof,εδω εχουμε back to basics.
σινεφιλ αναφορες,σκηνες με εξαιρετικους διαλογους,οπως η εναρκτηρια,ερμηνειες εκ τον ουκ ανευ.
αλλα.....
αλλα ελειπε η σπιθα.αυτο το κατι που θα την απογειωσει.και αυτο που μου φαινεται ειναι οτι στο συνολο το στορι ηταν αδυναμο.μπορει οι εν μερη λεπτομερειες να ηταν καλες αλλα οχι των προηγουμενων ταινιων του αλλα το συνολο μου φανηκε αδυναμο και λιγο ξεφτισμενο.
ισως γιατι ο κουεντιν αρχιζει να επαναλαμβανεται και το ολο παιχνιδι αρχιζει και ξεθυμαινει οταν γινεται αυτοσκοπος.και δειχνει μου φαινεται και λιγο αγχωμενος να δειξει οτι το εχει ακομα.ικαι αυτη τη γευση μου αφησε η ταινια.
παντως τη βλεπεις ευχαριστα.αλλα απο ενα σκηνοθετη που εμαθε το σινεμα παρακολουθωντας το και οχι στη θεωρια του και διαβαζοντας γι'αυτο τουλαχιστον γλτωνεις τη φολα ακομα και σε μια ταινια κατωτερη των στανταρντ του...
 

paulmarinis

Supreme Member
7 September 2007
4,578
πολυ καλη ταινια με καπιες φοβερες σκηνες οπως παντα, αλλα ΙΜΗΟ δεν ειναι η καλυτερη του για μενα....
 

Beavis

AVClub Addicted Member
25 August 2006
2,256
AΘΗΝΑ
εγω δεν αντεξα να την δω μεχρι το τελος
πολυ αντιπαθητικοι και βαρετοι χαρακτηρες 'ταραντινικα' τραβηγμενοι στα ακρα
αλλα παλιωσε η συνταγη μαστορα
 

psytransas

AVClub Enthusiast
5 February 2008
849
Θεσσαλονικη
εγω δεν αντεξα να την δω μεχρι το τελος
πολυ αντιπαθητικοι και βαρετοι χαρακτηρες 'ταραντινικα' τραβηγμενοι στα ακρα
αλλα παλιωσε η συνταγη μαστορα
Κι εγω την ειδα ως το τελος μονο και μονο γιατι εγραφε "Ταραντινο" στη συσκευασια...

Απο τη μεση βαριομουνα...
 
20 June 2006
9,531
Θεσσαλονίκη
Το Ταραντινο δεν τον συμπαθω..
Το θεωρω υπερτιμημένο και κάθε φορα που μαζευω την υπομονή μου για να δω μια ταινια του τις περισσότερες φορες την χανω πριν ακομα τελειώσει …
Αυτή την φορά όμως από την πρωτη ακόμα πραξη κατι άλλο είδα σε αυτόν τον δημιουργό που έλλειπε τις προηγούμενες φορες…
Εξεπλάγην ευχάριστα καθως με κράτησε από το πρωτο μεχρι το τελευταίο λεπτό αναγκάζοντας με στο τελος να ψιθυρίσω… - Βρε τον Ταραντινο - ….
Η ταινια δεν είναι κωμωδία όπως πλασαρίστηκε στα τηλεοπτικά τρειλερ..
Τα λιγα οπτικα αστειάκια είναι απλως αστειάκια με εξαίρεση τον Μπραντ Πητ που με το Buongiorno με ξέρανε …
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Ναι το buongiorno είχε τρελό γέλιο! Αλλά δεν μπορώ να πώ ότι σαν ταινία με ενθουσίασε. Και είμαι φαν του Ταραντίνο και του τρόπου που επιλέγει να κάνει τις ταινίες του. Για εμένα οι 3 πρώτες του είναι όλη η ουσία του κινηματογράφου του Ταραντίνο. Μετά πελαγοδρομεί. Δεν θα μπορούσαν οι Μπάστερδοι να αποτελούν εξαίρεση. Προσπάθησε να κάνει μια επική ταινία tribute στα αγαπημένα του spaggheti western και τελικά έκανε μια τρύπα στο νερό. Το δυνατό σημείο του Ταραντίνο -το σενάριο- απουσιάζει επιδεικτικά (όπως απουσίαζε και σε όλες τις ταινίες που έκανε μετά το Τζάκι Μπράουν). Οι χαρακτήρες δεν σκιαγραφούνται όσο θα έπρεπε -με εξαίρεση τους δύο αξιωματικούς, τον Γερμανό και τον Βρετανό σινεφίλ. Γενικά το σετάκι ήταν πολύ κακό για το τίποτα. Μπορεί να είχε τις στιγμές της, αλλά η ταινία έπασχε και έπασχε σε πολλά πραγματα...
 

DimA

AVClub Addicted Member
24 June 2006
1,480
το ειδα προχτες.Δεν ειμαι φαν του Ταραντινο.Σ'αυτο το εργο μου αρεσσε το γυρισμα τυπου Λεονε που εχει αντιγραψει στις αργες σκηνες με ενταση,επισης μου αρεσε που μιλουσαν Γερμανικα,Γαλλικα κλπ και εδινε μια σπανια αυθεντικοτητα στις σκηνες,αλλα σαν συνολο ηταν ανισο,αν εβγαζες μερικες σκηνες απο μονες τους ηταν για καλη ταινια,μετα η επομενη σκηνη ηταν καθαρη σατυρα και το τελικο αποτελεσμα ηταν ανισοροπο.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
16,174
Αθήνα
Με καθυστέρηση αρκετών μηνών την είδα και εγώ, η ταινία όμως δεν μου άφησε θετική εικόνα.
Διάλογοι και σεκάνς έμοιαζαν να κόπηκαν από το μοντάζ του "Reservoir Dogs" ή του "Pulp Fiction" ως "δεύτερες" ή άνισες.
Αν θα ξεχώριζα κάτι θα ήταν η σκηνή της ταβέρνας με την Kruger και τους 3 "υποτιθέμενους" Ναζί όπου η αγωνία της επαπειλούμενης αποκάλυψης της πραγματικής ταυτότητάς τους ανεβάζει λίγο την ένταση. Επίσης οι χαρακτήρες ήταν πολύ αδύναμοι.
Πάντως η πιο ωραία στιγμή της ταινίας είναι οι τίτλοι τέλους όπου ο Ταραντίνο δανείζεται τη μουσική της αντίστοιχης χρονικής στιγμής του "Allonsanfan" των αδερφών Ταβιάνι που έχει συνθέσει ο Μορικόνε.