Ηρθε η μεγάλη στιγμή - αγορά ηχείων - ματσάρισμα με A-S1100

Nikos6699

Established Member
12 May 2013
284
Αθήνα
με 91 db ευαισθησια,αναισθητα δεν τα λες.Αρα το θεμα εντασης προερχετε απο αλλου.Ριχνουν την αντισταση τους που δειχνει οτι θελει ρευμα.Οτι ηχειο και να διαλεξεις πρεπει να κοιταξεις απο την αρχη το θεμα ττοποθετηση των ηχειων.Αν και οπως φαινεται δεν ειναι λαθος με τις αποστασεις κυριως θα παιξεις και το toe in -out.να ειχαν καποιο θεμα τα proack? τι να πω.Με τα ηχεια που ηδη
εχεις δεν ειχες παρομοιο θεμα να υποθεσω.....

Το στήσιμο όντως δεν το κάναμε πολύ καλά, ήταν λίγο βιαστικό, τα toe-in και οι αποστάσεις εννοώ. Αλλά όχι κάτι δραματικό. Το βασικό πρόβλημα ήταν ότι είχαμε καρφί τις ακίδες πάνω στο ξύλινο πάτωμα.

Στην ένταση ήταν εμφανής η διαφορά. Στα mission που έχω η ένταση ανεβαίνει πιο σταδιακά και σε χαμηλές εντάσεις (8-9-10 θέση) ακούγονται σαφώς πιο δυνατά. Στο 12 η ένταση ήταν ίδια και στα δύο (τα παίξαμε αντιπαράθεση) αλλά τα Proac είχαν αρχίσει να μπουμάρουν ήδη και στη 1 το βββοοουυμμμμ έπνιγε τα πάντα, χαμήλωνες αμέσως. Βελτιώθηκε όταν κλείσαμε τις τρύπες στη βάση, αλλά δεν έφυγε τελειως.

Αν ήμουν μόνος, επειδή με ξέρω, μπορεί και να μη μου είχα εμπιστοσύνη, ότι μπερδεύτηκα. Αλλά ήταν και η σύντροφος μαζί στην ακρόαση. Η οποία θέλει να ακούει πολύ δυνατά μουσική και το είδε κι εκείνη.

Είναι 91 μεν τα Proac, αλλά στα 4Ω. Να αποφεύγω να κοιτάζω 4άρια; Σίγουρα αυτό που μου έμεινε από την εμπειρία ειναι ότι κόβονται ηχεία που έχουν το bass reflex κάτω από τη βάση να σκάει στο πάτωμα.

στο θέμα εκτίμησης από την κοινότητα για την Wharfedale, ..ενίσταμαι!!
ούτε αυτή, ούτε η mordaunt short, ούτε η mission, ούτε τόσες και τόσες άλλες εγγλέζικες εταιρίες ξέχασαν πως να φτιάχνουν καλά ηχεία....
πήγαν στην Κίνα γιατί είναι η ανάγκη της εποχής που ζούμε..
άσε που το συγκεκριμένο μοντέλο αν δεν κάνω λάθος, είναι " made in england"
Κίνα είναι. Αλλά προσωπικά δεν με ενοχλεί αυτό. Απλά αυτή την εντύπωση αποκόμισα, ότι τα Wharfedale είναι καλά για τον «πολύ τον κόσμο». Από την άλλη βέβαια, εγώ τι είμαι; Πολύς κόσμος δεν είμαι; :p


Νόμιζα ότι ήταν σε ισχύ η προσφορά ήδη.
Για τα γούστα σου θα κοιτούσα και καμιά αγγελία για κανένα chario της σειράς constellation αλλά και τα Linton, για την αισθητική τους και μόνο θα τους έριχνα μια "αυτιά".
Αυτοί που τα έχουν ακούσει βέβαια γράφουν για ηχόχρωμα κοντά σε αυτό που ψάχνεις.
Θυμάμαι ένα σχόλιο ότι η Χ εταιρεία έπαιζε εξαιρετικά τις νότες, ενώ τα linton τη μουσική
Kef είναι η εταιρία της ατάκας. Κάπου το πέτυχα κι εγώ αυτό το διάστημα και τόσα που έχω διαβάσει δεξιά κι αριστερά.
 

Nikos6699

Established Member
12 May 2013
284
Αθήνα
Μην αγοράζεις ποτε με το τι εχει εκτίμηση ή όχι, εμπιστευσου τα αυτιά σου και ..πάρε wharfedale
Η επόμενη εξόρμηση (αν και όχι πολύ άμεσα, να ηρεμήσει λίγο το μυαλό μου) θα είναι από τον Νάκα. Δεν έχω πάει στον χώρο ακρόασης και έχω διαβάσει απόψεις ότι είναι χάλια και δεν καταλαβαίνεις τίποτα, αλλά έστω για να τα δω και να το συζητήσω. Να δω και τα Evo 4.4 επί τη ευκαιρία, που πριν αρχίζω να διαβάζω ήταν το πρώτο φαβορί.
 

triangle

AVClub Enthusiast
2 July 2006
813
ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ
κοιτα και τα mission 91 εχουν ευαισθησια,πρακτικα το ιδιο.Μπορει τα proak να εχουν καλλυτερο και περισσοτερο μπασο που μαλλομ εχουν ) και να ανεδιξαν πιθανο προβλημα.Δοκιμασε αλλο ενα ζεθγσρι ηχεια στον χωρο σου(δεν εχει σημασια πια) για ν αβγαλεις ακρη εαν ειναι θεμα χωρου η ηχειου.Σε θεωρητικη βαση το να εχει το reflex στην βαση ,δημιουργει λιγοτερα προβληματα απο το να τοχει ,ασ πουμε πισω.Δεν νομιζω να εχει θεμα με τετραωμα ο yamaha.
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,369
Καταρχήν …
1)Δεν είναι κακό να πας στην Κίνα να επενδύσεις σε δικό σου εργοστάσιο για φτηνά εργατικά χέρια ,να μπορείς δηλαδή να ελέγχεις την ποιότητα συναρμολόγησης ώστε το προϊόν σου να είναι ανταγωνιστικό . Αυτό θα μπορούσε να γίνει και σε άλλη χώρα .
Το πρόβλημα υφίσταται όταν πας σε εργοστάσιο φασόν και βγάζεις φασόν ηχεία και όχι μόνο …

2) Το θέμα είναι να μην είσαι απατεώνας δηλαδή να παρουσιάζεις ηχεία ,ενισχυτές και πάει λέγοντας με υλικά που παρουσιάζεις και μετά να βρίσκεις άλλα …
Την περίφημη Castle την βούλιαξαν …
Είναι εταιρία η οποία κατασκεύαζε τις καμπίνες παλιότερα ακόμη και της proac και κάποιοι τα ψάχνουν και πληρώνουν όσο -όσο παλιότερης κοπής με την στάμπα made England .
3) Σε ένα ηχείο που υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές το επίφοβο είναι να παρουσιάσει διακυμάνσεις στην ωμική αντίσταση όποτε εκεί χρειάζονται ρεύματα από την μεριά των ενισχυτικών αποφεύγω να μιλάω συνέχεια για watt …
4)Αν τοποθετήσεις έξυπνα το bass reflex πίσω όχι κάτω …Είναι εύκολο να παίξεις με την απόσταση του τοίχου ώστε το ηχείο να αποκτήσει διαφάνεια ,αυτό όμως προδιαθέτει έξυπνη σχεδίαση των reflex αλλά να έχεις και τα μεγάφωνα ,όποτε δεν υπάρχει κανόνας και εκεί .
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,288
Αγιοι Αναργυροι
Καταρχήν …
1)Δεν είναι κακό να πας στην Κίνα να επενδύσεις σε δικό σου εργοστάσιο για φτηνά εργατικά χέρια ,να μπορείς δηλαδή να ελέγχεις την ποιότητα συναρμολόγησης ώστε το προϊόν σου να είναι ανταγωνιστικό . Αυτό θα μπορούσε να γίνει και σε άλλη χώρα .
Το πρόβλημα υφίσταται όταν πας σε εργοστάσιο φασόν και βγάζεις φασόν ηχεία και όχι μόνο …

2) Το θέμα είναι να μην είσαι απατεώνας δηλαδή να παρουσιάζεις ηχεία ,ενισχυτές και πάει λέγοντας με υλικά που παρουσιάζεις και μετά να βρίσκεις άλλα …
Την περίφημη Castle την βούλιαξαν …
Είναι εταιρία η οποία κατασκεύαζε τις καμπίνες παλιότερα ακόμη και της proac και κάποιοι τα ψάχνουν και πληρώνουν όσο -όσο παλιότερης κοπής με την στάμπα made England .
3) Σε ένα ηχείο που υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές το επίφοβο είναι να παρουσιάσει διακυμάνσεις στην ωμική αντίσταση όποτε εκεί χρειάζονται ρεύματα από την μεριά των ενισχυτικών αποφεύγω να μιλάω συνέχεια για watt …
4)Αν τοποθετήσεις έξυπνα το bass reflex πίσω όχι κάτω …Είναι εύκολο να παίξεις με την απόσταση του τοίχου ώστε το ηχείο να αποκτήσει διαφάνεια ,αυτό όμως προδιαθέτει έξυπνη σχεδίαση των reflex αλλά να έχεις και τα μεγάφωνα ,όποτε δεν υπάρχει κανόνας και εκεί .
κάποιο συγκεκριμένο για τον yamaha του , στον χώρο του, στο πάτωμά του έχεις να του προτείνεις;
το δικό σου Dali θα έκανε καλό ματσάρισμα ;;
 
Να κάνω μία παρατήρηση.

Έχεις αρκετά μεγάλο χώρο και τα mission είναι ηχεία με midwoofer σχετικά μικρής διαμέτρου.

Αυτό σημαίνει πως 1,5 με 2 οκτάβες δεν βγαίνουν σχεδόν καθόλου (δηλαδή από 20 μέχρι περίπου 60-80 Hz ) και ίσως και η επόμενη να βγαίνει με δυσκολία και να ταλαιπωρεί το μεγάφωνο.

Το σημαντικότερο όμως είναι πως, επειδή συμβαίνει αυτό, οι πιθανότητες να μπουμάρουν τα mission είναι ελάχιστες οπότε μάλλον έχεις συνηθίσει ήχο χωρίς μπουμαρίσματα δηλαδή χωρίς να ακούγονται ιδιαίτερα οι ρυθμοί του δωματίου σου.

Μόλις λοιπόν πας σε ηχείο με μεγαλύτερη διάμετρο woofer θα αρχίζουν να φαίνονται τα προβλήματα του χώρου, να μπουμάρουν και γενικότερα να λερώνουν τον ήχο και να μην σε αφήνουν ικανοποιημένο.

Συνέβη και σε εμένα που, έχοντας χώρο με παρόμοιες διαστάσεις με τον δικό σου πήγα από βάσης με μικρό midwoofer 6" (S.F. Signum) σε μεγαλύτερο βάσης με 2x6,5" (Chario academy millenium II). Οι ρυθμοί του δωματίου έγιναν πολύ πιο εμφανείς και έχω πολύ δουλειά μπροστά μου στο στήσιμο και στη διαμόρφωση του χώρου ακρόασης.

Καλό θα είναι λοιπόν στις δοκιμές που θα κάνεις, αφενός να βλέπεις αν ο Yamaha μπορεί να οδηγήσει τα υποψήφια ηχεία και αφετέρου, οποιαδήποτε σύγκριση με τα mission να την κάνεις με near field άκουσμα, δηλαδή σε απόσταση από τα ηχεία 1,5 με 2 μέτρα για να περιορίζεται η συμμετοχή του χώρου σε ότι ακούς.

Μετά άκου και από απόσταση αλλά όχι συγκριτικά.
 

PetVoul

Established Member
25 May 2020
231
Την περίφημη Castle την βούλιαξαν …
(.....)
Ωστόσο και τα σημερινά "κινέζικα" Castle παραμένουν καταπληκτικά ηχεία και ...πανέμορφα... Ειδικά αυτό το λιλιπούτειο Castle Richmond Anniversary. Το ακούς και δεν πιστεύεις... Castle Richmond Anniversary.jpg
Αν τοποθετήσεις έξυπνα το bass reflex πίσω όχι κάτω …Είναι εύκολο να παίξεις με την απόσταση του τοίχου ώστε το ηχείο να αποκτήσει διαφάνεια, αυτό όμως προδιαθέτει έξυπνη σχεδίαση των reflex αλλά να έχεις και τα μεγάφωνα, όποτε δεν υπάρχει κανόνας και εκεί .
....Πολύ σωστά το γράφεις Μάκη... και δεν βελτιώνεις μόνο την διαφάνεια...
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,993
Αθήνα
Καταρχήν …
1)Δεν είναι κακό να πας στην Κίνα να επενδύσεις σε δικό σου εργοστάσιο για φτηνά εργατικά χέρια ,να μπορείς δηλαδή να ελέγχεις την ποιότητα συναρμολόγησης ώστε το προϊόν σου να είναι ανταγωνιστικό . Αυτό θα μπορούσε να γίνει και σε άλλη χώρα .
Το πρόβλημα υφίσταται όταν πας σε εργοστάσιο φασόν και βγάζεις φασόν ηχεία και όχι μόνο …

2) Το θέμα είναι να μην είσαι απατεώνας δηλαδή να παρουσιάζεις ηχεία ,ενισχυτές και πάει λέγοντας με υλικά που παρουσιάζεις και μετά να βρίσκεις άλλα …
Την περίφημη Castle την βούλιαξαν …
Είναι εταιρία η οποία κατασκεύαζε τις καμπίνες παλιότερα ακόμη και της proac και κάποιοι τα ψάχνουν και πληρώνουν όσο -όσο παλιότερης κοπής με την στάμπα made England .
3) Σε ένα ηχείο που υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές το επίφοβο είναι να παρουσιάσει διακυμάνσεις στην ωμική αντίσταση όποτε εκεί χρειάζονται ρεύματα από την μεριά των ενισχυτικών αποφεύγω να μιλάω συνέχεια για watt …
4)Αν τοποθετήσεις έξυπνα το bass reflex πίσω όχι κάτω …Είναι εύκολο να παίξεις με την απόσταση του τοίχου ώστε το ηχείο να αποκτήσει διαφάνεια ,αυτό όμως προδιαθέτει έξυπνη σχεδίαση των reflex αλλά να έχεις και τα μεγάφωνα ,όποτε δεν υπάρχει κανόνας και εκεί .
1. Δηλαδή το IAG Group που έχει το δικό του IAG group βιομηχανικό πάρκο, έχει κάνει πολύ καλά και δεν κάνει φασόν.

2. Μάντεψε ποιος εξακολουθεί να βγάζει σοβαρές (=μεγάλου πάχους τοιχώματα) καμπίνες των ηχείων που φτιάχνει, ειδικά στις οικονομικές κατηγορίες. Πάρε οποιοδήποτε ηχείο από το IAG Group και σύγκρινέ το με τον ανταγωνισμό, όπως για παράδειγμα τα καρυδότσουφλα καμπίνες που έχει η Dali και άλλες εταιρίες. Παίζουν με παλαβή αντίχηση (resonance) τα περισσότερα λόγω των λεπτών τοιχωμάτων της καμπίνας.

3. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις ηχείο consumer που να μην οδηγείται από... consumer ενισχυτές.

4. Πριν φτάσουμε στο bass reflex υπάρχουν πολύ σημαντικότερα πράγματα που αφορούν τα μεγάφωνα, τη διάταξή τους και πως συμπεριφέρονται τοποθετημένα επάνω στη μπάφλα του ηχείου. Για παράδειγμα το ίδιο μεγάφωνο σε μικρή μπάφλα ηχείου μπορεί να χάσει εύκολα 5dB ευαισθησία σε σχέση με το ίδιο μεγάφωνο σε ηχείο με μεγαλύτερη μπάφλα.
Το bass reflex γενικότερα δεν είναι πρόβλημα, και για να δημιουργήσει πρόβλημα θα πρέπει να πας να κολλήσεις το αυτί σου επάνω του για να ακούσεις τον θόρυβο από τον αέρα, κι αυτό υπό προϋποθέσεις (όπως η στάθμη που παίζει).
Στην τελική πρόκειται για ένα μηχανισμό που βοηθά το ηχείο να παίζει με περισσότερα dB σε χαμηλότερη συχνότητα και το «μπουμάρισμα» δεν έχει να κάνει με το bass reflex απ' ευθείας, αλλά με το πως διεγείρεται ο χώρος από ένα ηχείο που παίζει χαμηλότερες συχνότητες πιο «δυνατά» (πως διεγείρονται οι ρυθμοί του δωματίου)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: mirage and Sonorus

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,369
Παρεπιπτόντως ήμουν παλιότερα κάτοχος castle ειδικότερα την δεκαετία του 90 όχι μόνο μιας σειράς .
Από εμφάνιση μπορεί να σκίζουν αλλά το θέμα είναι πως ακούγονται …
Και εδώ είναι η παγίδα προφανώς έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών και το κούρδισμα τους .
Ωραίο περιτύλιγμα αλλά ήχο που να σε συγκινήσει No.
Δεν ρωτάς και άλλους παλιότερους κατόχους να σου πουν την άποψη τους .
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,369
Το περίφημο group IAG .
Βγάζοντας τους audiolab με συγκεκριμένους πυκνωτές στα ενισχυτικά τους στα reviou …Είχαν άλλους πυκνωτές κινεζικούς όταν πήγαιναν στους κατόχους .
Θέλατε και άλλα ;
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,369
1. Δηλαδή το IAG Group που έχει το δικό του IAG group βιομηχανικό πάρκο, έχει κάνει πολύ καλά και δεν κάνει φασόν.

2. Μάντεψε ποιος εξακολουθεί να βγάζει σοβαρές (=μεγάλου πάχους τοιχώματα) καμπίνες των ηχείων που φτιάχνει, ειδικά στις οικονομικές κατηγορίες. Πάρε οποιοδήποτε ηχείο από το IAG Group και σύγκρινέ το με τον ανταγωνισμό, όπως για παράδειγμα τα καρυδότσουφλα καμπίνες που έχει η Dali και άλλες εταιρίες. Παίζουν με παλαβή αντίχηση (resonance) τα περισσότερα λόγω των λεπτών τοιχωμάτων της καμπίνας.

3. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις ηχείο consumer που να μην οδηγείται από... consumer ενισχυτές.

4. Πριν φτάσουμε στο bass reflex υπάρχουν πολύ σημαντικότερα πράγματα που αφορούν τα μεγάφωνα, τη διάταξή τους και πως συμπεριφέρονται τοποθετημένα επάνω στη μπάφλα του ηχείου. Για παράδειγμα το ίδιο μεγάφωνο σε μικρή μπάφλα ηχείου μπορεί να χάσει εύκολα 5dB ευαισθησία σε σχέση με το ίδιο μεγάφωνο σε ηχείο με μεγαλύτερη μπάφλα.
Το bass reflex γενικότερα δεν είναι πρόβλημα, και για να δημιουργήσει πρόβλημα θα πρέπει να πας να κολλήσεις το αυτί σου επάνω του για να ακούσεις τον θόρυβο από τον αέρα, κι αυτό υπό προϋποθέσεις (όπως η στάθμη που παίζει).
Στην τελική πρόκειται για ένα μηχανισμό που βοηθά το ηχείο να παίζει με περισσότερα dB σε χαμηλότερη συχνότητα και το «μπουμάρισμα» δεν έχει να κάνει με το bass reflex απ' ευθείας, αλλά με το πως διεγείρεται ο χώρος από ένα ηχείο που παίζει χαμηλότερες συχνότητες πιο «δυνατά» (πως διεγείρονται οι ρυθμοί του δωματίου)
Έχει τα μεγάφωνα και δεν χρειάζεται καμία καμπίνα souper για να αποδώσει όπως φυσικά και στην σχεδίαση των κροσόβερ .
Και το live πως θα το αποδώσει ;
Με πνίξιμο της καμπίνας και ηχοαπορροφητικού υλικού ;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,993
Αθήνα
Έχει τα μεγάφωνα και δεν χρειάζεται καμία καμπίνα souper για να αποδώσει όπως φυσικά και στην σχεδίαση των κροσόβερ .
Και το live πως θα το αποδώσει ;
Με πνίξιμο της καμπίνας και ηχοαπορροφητικού υλικού ;

Έχεις ακούσει δίπλα δίπλα Dali με Mission ας πούμε; Ή τα πολύ ωραία Wharfedale Evo που αναφέρθηκαν; Είναι σοκαριστικά καλύτερα από τις τσιρίδες των Dali που έτσι και γυρίσεις το Pot λίγο περισσότερο χάνεται η μπάλα.
Ποιο live βρε Μάκη; Ποιο crossover; Ποιο «πνίξιμο»; Εκείνο που έτσι και πας να ακούσεις λίγο πιο δυνατά νομίζεις ότι η φωνή προέρχεται από.... τη μύτη και έχει στραγγαλιστεί η τραγουδίστρια;
Βάλε εκεί πέρα καλύτερα μεγάφωνα και σωστή τοποθέτηση στην καμπίνα να δεις για πότε δεν χρειάζεσαι πολύπλοκα crossover και να δεις για πότε το ηχείο παίζει παπάδες! Αλλά να ακολουθεί και η καμπίνα, όχι με δήθεν υλικά που και καλά «παίζει και η καμπίνα μουσική». Άλλη είναι η δουλειά της.
 
  • Like
Reactions: mirage and Sonorus

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,993
Αθήνα
Το περίφημο group IAG .
Βγάζοντας τους audiolab με συγκεκριμένους πυκνωτές στα ενισχυτικά τους στα reviou …Είχαν άλλους πυκνωτές κινεζικούς όταν πήγαιναν στους κατόχους .
Θέλατε και άλλα ;
Το group IAG πέρα από το βιομηχανικό πάρκο που είναι δικό του και όλη η κατασκευή εξ' ολοκλήρου δική του, πλέον θα κατασκευάζει και στην Αγγλία ηχεία. Made in England κανονικά.

Πρέπει να κατανοήσεις ότι ένα ηχείο με αυτή την απόκριση:

64340-mission-lx-4-mk2-lab1.jpg


Ακούγεται πιο φυσικά από αυτό το ηχείο με αυτή την απόκριση:

50680-dali_spector6_audiocompl_lab2.jpg



Αυτά περί «φυσικότητας» Μάκη μου. Το δεύτερο ηχείο είναι αυτό που έχεις εσύ και όπως βλέπεις, δεν είναι και τόσο σπουδαίο σε... «φυσικότητα».
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,369
Προφανώς και διαφωνούμε .
Αλλά ξέρεις είναι διαφορετικό να πιάνεις την απόχρωση και τις δυνατότυτες της φωνής του εκάστοτε ερμηνευτή .
Αυτό φυσικά προδιαθέτει μεγάφωνα από φυσικά υλικά ,τα έχουμε ξαναπεί .
Προφανώς όταν έχεις το μεγάφωνο και γνωρίζεις τις ανοχές του δεν χρειάζεται περίπλοκο περιτύλιγμα -κροσόβερ για αυτόν λόγο και παίζουν ,χωρίς να σου βγάζουν την πίστη .
Από την άλλη φυσικά δεν έχω δει κανένα μουσικό όργανο από κοντά να ειναι τίγκα με ηχοαπορροφυτικό υλικό .
Φίλε Λεωνίδα μακριά από μένα το περίφημο group IAG.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,993
Αθήνα
Προφανώς και διαφωνούμε .

Από την άλλη φυσικά δεν έχω δει κανένα μουσικό όργανο από κοντά να ειναι τίγκα με ηχοαπορροφυτικό υλικό .
Φίλε Λεωνίδα μακριά από μένα το περίφημο group IAG.

Ναι προφανώς διαφωνούμε. Τα ηχεία δεν είναι μουσικά όργανα, αλλά ηλεκτρομηχανικοί μετατροπείς που οφείλουν να αποδίδουν τα μουσικά όργανα χωρίς να προσθέτουν ή να αφαιρούν κάτι ακόμα και όταν πρόκειται να ρυθμιστούν με όρους ψυχοακουστικής που επιβάλλει αλλαγές στην απόκριση σε συγκεκριμένα σημεία.

Πήγαινε και άκου τα Wharfedale Evo σε πρώτη ευκαιρία.
 

dimmanoukas

AVClub Enthusiast
11 March 2009
900
ΑΘΗΝΑ
Να κάνω μία παρατήρηση.

Έχεις αρκετά μεγάλο χώρο και τα mission είναι ηχεία με midwoofer σχετικά μικρής διαμέτρου.

Αυτό σημαίνει πως 1,5 με 2 οκτάβες δεν βγαίνουν σχεδόν καθόλου (δηλαδή από 20 μέχρι περίπου 60-80 Hz ) και ίσως και η επόμενη να βγαίνει με δυσκολία και να ταλαιπωρεί το μεγάφωνο.

Το σημαντικότερο όμως είναι πως, επειδή συμβαίνει αυτό, οι πιθανότητες να μπουμάρουν τα mission είναι ελάχιστες οπότε μάλλον έχεις συνηθίσει ήχο χωρίς μπουμαρίσματα δηλαδή χωρίς να ακούγονται ιδιαίτερα οι ρυθμοί του δωματίου σου.

Μόλις λοιπόν πας σε ηχείο με μεγαλύτερη διάμετρο woofer θα αρχίζουν να φαίνονται τα προβλήματα του χώρου, να μπουμάρουν και γενικότερα να λερώνουν τον ήχο και να μην σε αφήνουν ικανοποιημένο.

Συνέβη και σε εμένα που, έχοντας χώρο με παρόμοιες διαστάσεις με τον δικό σου πήγα από βάσης με μικρό midwoofer 6" (S.F. Signum) σε μεγαλύτερο βάσης με 2x6,5" (Chario academy millenium II). Οι ρυθμοί του δωματίου έγιναν πολύ πιο εμφανείς και έχω πολύ δουλειά μπροστά μου στο στήσιμο και στη διαμόρφωση του χώρου ακρόασης.

Καλό θα είναι λοιπόν στις δοκιμές που θα κάνεις, αφενός να βλέπεις αν ο Yamaha μπορεί να οδηγήσει τα υποψήφια ηχεία και αφετέρου, οποιαδήποτε σύγκριση με τα mission να την κάνεις με near field άκουσμα, δηλαδή σε απόσταση από τα ηχεία 1,5 με 2 μέτρα για να περιορίζεται η συμμετοχή του χώρου σε ότι ακούς.

Μετά άκου και από απόσταση αλλά όχι συγκριτικά.
Με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο η συγκεκριμένη τοποθέτηση.
Στον δικό μου χώρο έχουν ενσωματωθεί πολύ καλά τα chario lynx αλλά και τα castle severn mk2.
Σαλόνι με συνεχόμενη κουζίνα με πάσο πάνω από 40 τ.μ. αλλά μεγαλύτερο ηχείο δυστυχώς φορτίζει αρνητικά το χώρο και έχουμε μπουμάρισμα.
Και το proad d15 που είχα σε αυτόν τον χώρο, δεν ήταν τόσο πλούσιο σε μπάσο, με αποτέλεσμα να αποδίδει αρκετά καλά σε αυτόν.
Ωστόσο ούτε οι ακροάσεις γίνονται σε μεγάλη ένταση, ούτε η δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου είναι εφικτή.
Άρα μένουμε σε αυτά που παίζουν σωστά με τις δεδομένες συνθήκες, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλύτερα ηχεία γενικότερα.
Όσον αφορά στα της castle, είχα πριν πολλά φεγγάρια το knight 4 όπου δυστυχώς δεν, αλλά τα severn, είναι πολύ μουσικά. Έχουν το χαρακτήρα τους, δεν αρέσουν σε όλους, αλλά δεν μπορεί να πει κάποιος ότι δεν είναι μουσικά.
Προσωπικά και δεδομένου ότι έχεις ηχεία να ακούς τη μουσική σου, θα άκουγα όσα περισσότερα μπορούσα και όταν κατέληγα κάπου θα προσπαθούσα να το ακούσω και στο χώρο σου για να δω πως θα ανταποκριθεί και εκεί.
Το θέμα είναι να γίνει επιλογή η οποία θα σε ικανοποιήσει περισσότερο από αυτό που έχεις τώρα.
Δεν ξέρω εάν ένα ηχείο με transmission line εάν θα βοηθούσε στο φαινόμενο του μπάσου και σίγουρα, με τη συμπεριφορά του proac εκεί, δεν θα παίξουν τα chario δαπέδου με την οπή εκτόνωσης κάτω.
 
  • Like
Reactions: Nikos6699

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,369
Εσυ τι λες να μην τα έχω ακούσει ;
Για μένα είναι ακατάλληλα για το live τους αυτό φυσικά έχει να κάνει με τις ακραίες φωνές ορισμένων audiophile που θεωρούν κάποια ηχεία φωτεινά …
Η δικιά μου απάντηση είναι ότι αγνοούν το live ,πως θέλεις βρε αδελφέ να ξεχωρίσεις το τύμπανο από τα πιατίνια στα ντραμς.
Αρχίζουν και χτυπούν τις καμπίνες των ηχείων για να δουν αν είναι ακουστικά νεκρές προφανώς δεν έχουν πιάσει ένα μουσικό όργανο στα χέρια τους αγνοώντας ξανά το live και γνωρίζεις ότι υπάρχει πολύ κόσμος ότι αρέσκεται σε αυτό .
Φυσικά είμαι συνειδητοποιημένος τι θέλω να ακούσω .
1) Τα ηχεία να μην επιβάλουν χαρακτήρα ,αλλά να ακούω το ηχόχρωμα των ενισχυτικών ,πηγών κτλ

2) Αποκαλυπτικά όσον αφορά την ερμηνεία .

3) Να έχουν ικανότητα να παίζουν off axis.

Υ.Σ Τι να της κάνω τις μετρήσεις όταν ένα ηχείο δεν επιβάλει χαρακτήρα και ακούς τα ενισχυτικά :)
Άλλο ο χώρος που καλούνται να τοποθετηθούν .
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,993
Αθήνα
Φυσικά είμαι συνειδητοποιημένος τι θέλω να ακούσω .
1) Τα ηχεία να μην επιβάλουν χαρακτήρα ,αλλά να ακούω το ηχόχρωμα των ενισχυτικών ,πηγών κτλ

2) Αποκαλυπτικά όσον αφορά την ερμηνεία .

3) Να έχουν ικανότητα να παίζουν off axis.

Υ.Σ Τι να της κάνω τις μετρήσεις όταν ένα ηχείο δεν επιβάλει χαρακτήρα και ακούς τα ενισχυτικά :)
Άλλο ο χώρος που καλούνται να τοποθετηθούν .

Στο 1. λες ότι δεν θες να επιβάλλουν χαρακτήρα για να ακούς το ηχόχρωμα των ενισχυτικών και στο υστερόγραφο γράφεις τι να το κάνεις ένα ηχείο που δεν επιβάλλει χαρακτήρα και ακούς τα ενισχυτικά...

Δες τι γίνεται στις μόλις 7 μοίρες off-axis στο σημείο του crossover στο ηχείο σου και πες μου πόσο κοντά ή μακριά είναι στην καταστροφή του Δράμαλη στα Δερβενάκια... .
 

MakisM

Μέλος Σωματείου
12 May 2009
5,369
Η διάσωση Δράμαλη στα Δερβανάκια έρχεται όταν αποκλείστηκα και μόνο κάθεσαι σε ένα συγκεκριμένο σημείο και περιμένεις να ακούσεις …οπότε ;
Από την άλλη γυρίζεις τον χώρο τον βλέπεις και μπορείς να τον χτυπήσεις (να ακούσεις ) το ίδιο παντού σε όλο τον χώρο .
Αυτό ονομάζεται ηλεκτροακουστική και θα πρέπει να έχεις κέντρο ερευνών για να το αναπτύξεις .
Φυσικά όπως έχω γράψει είναι ηχεία κράχτης ,εγώ φυσικά αν ήμουν αντιπρόσωπος αδιαφορώντας για το κέρδος που έχουν …
Θα τα έβαζα σε έκθεση με ενισχυτικά που να μην ξυρίζουν χωρίς καθίσματα και θα έβαζα τον κόσμο να κάνει βόλτες ..
Αυτό εξάλλου έκανε η Dali όταν παρουσιάστηκαν και απέσπασε το βραβείο eisa όπου φυσικά (Ξε)πούλησαν …
Εντάξει γνωρίζω ότι χαλάω την πιάτσα αλλά εδώ στο av club ,gr είμαστε χομπίστες και όχι επαγγελματίες όποτε κάποια πράγματα θα πρέπει να γράφονται με τα αρνητικά και τα θετικά .
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,993
Αθήνα
Μάκη στο προηγούμενο ποστ έχεις γράψει αντικρουόμενα πράγματα για το τι θέλεις από ένα ηχείο. Τη μια γράφεις ότι θες να ακούς το ηχόχρωμα των ενισχυτών και στο ίδιο ποστ γράφεις ότι δεν θέλεις να ακούς το ηχόχρωμα των ενισχυτών.
Όπως επίσης αντικρουόμενο είναι και αυτό που γράφεις τώρα για το ένα συγκεκριμένο σημείο στο χώρο, όταν το ηχείο που διαφημίζεις ως χομπίστας, στις 7 μοίρες έχει μεγάλη διαφορά απόκρισης σε σχέση με ένα άλλο που έχει διαφορετική τοποθέτηση μεγαφώνων προς τούτο μάλιστα. Φάνηκε στο διάγραμμα.

Φτάνει με το τσόφλι το Spektor Μάκη. Ένα βασικό ηχείο είναι και τίποτε άλλο. Χάνει άνετα σε όλα τα επίπεδα πια από πιο σύγχρονες σχεδιάσεις.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Sonorus