ίσως ένα δείγμα απ'αυτά που έρχονται ...

17 June 2006
535
ΞΑΝΘΗ
βρε παιδια μην τρελενεστε

μεχρι τωρα τι ποσοστο αθλιων και αμορφωτων υπαλληλων δουλευε στο δημοσιο καπως πρεπει να αναπληρωθει το κενο οταν βγαινουν στην συνταξη,αυτο θα γινει με ατομα του ιδιου επιπεδου για να μην χαλασει η συνταγη και αναγκαστουν να δουλευουν και οι υπολοιποι -bye-
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: ίσως ένα δείγμα απ'αυτά που έρχονται ...

Διδακτορικό κάνω τώρα πάνω σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας...Όντως εκτός από την κλασσική επαγγελματική αποκατάσταση στην επαρχία με κατάστημα με φάρμακα δεν υπάρχουν πολλές διέξοδοι χωρίς μεταπτυχιακό.

Εγώ πάλι είμαι στον τομέα της αγροτικής οικονομίας και ειλικρινά δεν έχω ιδέα τι είδους μεταπτυχιακό θέλω. Μπορεί να πάω προς τραπεζικές εργασίες μεριά και να εγκαταλείψω τελείως τον κλάδο.
 
17 June 2006
9,805
Ψάξε το για κανένα μεταπτυχιακό προσανατολισμένο περισσότερο στα οικονομικά/διοίκηση να έχεις περισσότερες επιλογές αργότερα...
 
Το δέντρο και το δάσος

Η συζήτηση που έχει αναπτυχθεί εδώ, εμπεριέχει πράγματι έναν έντονο προβληματισμόι από όλους τους συμμετέχοντες.

Παρ' όλα αυτά, νομίζω ότι χάσαμε το δάσος και ψάχνουμε να βρούμε τα δέντρα.

Άκρως ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που καταθέτει ο Βαγγέλης και σοβαρό ντοκουμέντο τα γραφόμενα του Βλάση (χαιρετώ και τους δυό σας).

κατ' εμέ (και όχι μόνο) το δάσος δεν βρίσκεται στο στενό νόημα που προσδίδουν στο άρθρο 16 (όπως αυτό προβλέπεται να αναθεωρηθεί) ή στον νόμο-πλάισιο, που πρόκειται να περάσει εντός των ημερών.

Το δάσος είναι το σύνοιλο της πολιτικής οπτικής γωνίας, με την οποία το κυβερνών κόμμα αλλά δυστυχώς και το κόμμα της αξ. αντιπολίτευσης (με κάποιες εξαιρέσεις, βέβαια, οι οποίες όμως επιβεβαιώνουν απλά τον κανόνα) βλέπουν την υπόθεση "Παιδεία" στο σύνολό της.

Και οι δύο θεωρούν ότι το κεφάλαιο "Παιδεία" πρέπει να εξυπηρετεί βραχύχρονα αλλά και μακρόχρονα τα συμφέροντα αυτών που κυριαρχούν στην Ελληνική κοινωνία και να καθορίζει τους κανόνες της αγοράς εργασίας.
Και το παραδέχονται ωμά και ξεδιάντροπα, δικαιολογώντας αυτή τους τη στάση με την ρήση: "Έτσι θα λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας".

Υπάρχουν φυσικά κι άλλα επιχειρήματα, όλα σαθρά για μένα, που επιστρατεύονται για να δικαιολογήσουν την πολιτική αυτή, αλλά ένα από τα κυρίαρχα, αν όχι ΤΟ κυρίαρχο, είναι το παραπάνω.

Κανείς τους δεν απαντά στα ερωτήματα της ήσσονος αντιπολίτευσης, όπως αυτό που λέει: "Σε ποιόν τομέα της κοινωνικής ζωής η ιδιωτικοποίηση βελτίωσε τα προβλήματα και μείωσε την ανεργία;"

Για μένα - το έχω ξαναπεί και άλλη φορά - η υπόθεση της Παιδείας, σαν τομέα της κοινωνικής δραστηριότητας, που κύριο (αν όχι αποκλειστικό) σκοπό έχει την μόρφωση των ευρύτερων κοινωνικών λαϊκών στρωμάτων και το συνοιλκό ανέβασμα του μορφωτικού και πολιτισμικού επιπέδου του λαού και της χώρας, δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σαν υπόθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, φοιτητές, διδακτικό προσωπικό).

Πρέπει να γίνει υπόθεση όλων μας και ΚΥΡΙΩΣ των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων, που υποφέρουν σε καθημερινή βάση. Και σαν τέτοια να εκφραστεί όσο γίνεται περισσότερο δυναμικά.

Τεράστιες οι ευθύνες - τόχω κι αυτό ξαναπεί - των ηγεσιών της ΓΣΕΕ της ΑΔΕΔΥ και των μεγάλων Ομοσπονδιών και Εργατικών Κέντρων, που θα έπρεπε να έχουν παρέμβει όσο γίνεται περισσότερο δυναμικά, όχι μόνο σε επίπεδο ηγεσίας, αλλά και προς τα κάτω, στη βάση των εργαζομένων, για το ζήτημα αυτό.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Χαιρετώ σε Παναγιώτη.

Συμφωνώ σε πολλά. Όμως εκείνο που βλέπω ότι ότι ΚΚΕ, Αριστεριστές και ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν να προτείνουν τίποτε. Το μόνο που ζητούν είναι τη διατήρηση ενός καθεστώτος που θεσπίστηκε το 1982 (μην το ξεχνούμε) για να ικανοποιήσει τις ανάγκες εκείνης της εποχής.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: ίσως ένα δείγμα απ'αυτά που έρχονται ...

Εγώ πάλι είμαι στον τομέα της αγροτικής οικονομίας και ειλικρινά δεν έχω ιδέα τι είδους μεταπτυχιακό θέλω. Μπορεί να πάω προς τραπεζικές εργασίες μεριά και να εγκαταλείψω τελείως τον κλάδο.

Προτείνω να κατευθυνθείς προς τη περιφερειακή ανάπτυξη.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Το σκέφτηκα, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορούσα να ζήσω στην επαρχία.
Μάλιστα ο συγκεκριμένος κλάδος δείχνει να έχει τις καλύτερες προοπτικές (από πλευράς ανεργίας τουλάχιστον).
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Ο Κος Παναγιώτης Μελάς έγραψε:
.......Για μένα - το έχω ξαναπεί και άλλη φορά - η υπόθεση της Παιδείας, σαν τομέα της κοινωνικής δραστηριότητας, που κύριο (αν όχι αποκλειστικό) σκοπό έχει την μόρφωση των ευρύτερων κοινωνικών λαϊκών στρωμάτων και το συνοιλκό ανέβασμα του μορφωτικού και πολιτισμικού επιπέδου του λαού και της χώρας, δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σαν υπόθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, φοιτητές, διδακτικό προσωπικό)..........
1. Μην το βλέπουμε ολιστικά το θέμα φοιτητική κοινότητα. Οι μαθητές-φοιτητές και η μόρφωση είναι το θέμα. Το διδακτικό προσωπικό, προσωπικό διοίκησης, εποπτικά μέσα, βιβλία κλπ είναι τα μέσα με τα οποία θα επιτυχθεί ο σκοπός και θα αναπτυχθεί το θέμα. Βλέπουμε λοιπόν ότι το διδακτικό προσωπικό είναι ενας παράγοντας του προβλήματος και όχι το κυρίαρχο θέμα, και τελικά είναι οι υπηρέτες του εκπαιδευτικού συστήματος και όχι οι κυρίαρχοι, (αυτό δεν είναι υποτιμητικό πρέπει να είναι η πραγματικότητα).
2. Πείτε εσείς τον πατέρα του φοιτητή-τρια απο την Αθήνα, Δράμα κλπ που έίναι υπάλληλος και αυτός και η γυναίκα του, και ο γυιός-κόρη πέρασαν στη σχολή Διοίκησης Έργων στην Λάρισα ή στο Ηράκλειο, ότι η σχολή μπορεί να μην έχει επαγγελματική αποκατάσταση εξασφαλισμένη, αλλά το παιδί θα μορφωθεί και θα χρειάζεται μηνιαία έξιοδα κοντά στο χιλιάρικο.
3. Πείτε εσείς στον Έλληνα επιχειρηματία να προσλάβει ´Εληνα πτυχιούχο και μάλιστα ο πτυχιούχος να διαπραγματευθεί την αμοιβή του (δηλαδή να απαιτήσει περισσότερα απο ότι ορίζει η ΣΣΕ). Είπαμε οι εξαιρέσεις υπάρχουν για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
4. Πείτε στον Έλληνα φορολογούμενο, ο οποίος πληρώνει το εκπαιδευτικό σύστημα (και όχι αυτόν που φοροαπαλάσσεται), να σφίξει τα λουριά και να πληρώσει και άλλους φόρους για να αυξηθεί η χρηματοδότηση στο 5% του ΑΕΠ για τα ΑΕΙ. Γιατί τα χρήματα που πάνε στα ΑΕΙ μαζί με τα ερευνητικά προγράμματα είναι πολλά και ούτε ΑΕΙ έχουμε, ούτε και μορφωμένους πολίτες έχουμε. Και οι καθηγητές των ΑΕΙ, παίρνουν καλά λεφτά για να είναι παραπονούμενοι.
Και πείστε τελικά εσείς τον Έλληνα πολίτη ότι με αυτό το διδακτικό προσωπικό (είπαμε εξαιρέσεις υπάρχουν), ότι μπορείς να αλλάξεις την Ανώτατη Παιδεία ή ότι αυτή η Ανώτατη Παιδεία έχει μέλλον και λύνει προβλήματα.

Εχει πολύ πλάκα, οι καθηγητές των ΑΕΙ είδαν το καλό των φτωχών Ελλήνων και πάνε να τους προφυλάξουν και φυσικά χρίσθηκαν και θεματοφύλακες της Παιδείας!!! χα χα χα χα ..........
Το διδακτικό προσωπικό της Α´βάθμιας και Β´θμιας δεν νομίζω να έχει σχέση με το θέμα των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Μην το βλέπουμε ολιστικά το θέμα φοιτητική κοινότητα. Οι μαθητές-φοιτητές και η μόρφωση είναι το θέμα.

Αν και δεν συμφωνώ με το παραπάνω, γιατί θεωρώ ότι αυτό είναι το θέμα μόνο από τη σκοπιά του μαθητή και του γονιού του και μόνο αν το δούμε κάτω από μια λογική μικοροικονομική και ανταποδοτικότητας, εντούτοις, θεωρώ λάθος το να λέμε ότι οι καθηγητές και η υποδομή δεν είναι σε άμεση συνάρτηση με τη μόρφωση.

Για εμένα το θέμα με τα ιδιωτικά ΤΕΕ που πούλαγαν "τίτλους σπουδών" δείχνει με τον πιο τραγικό τρόπο την κατάντια της χώρας μας όσον αφορά το επίπεδο των πολιτών της.

Δίνεις δηλαδή 20 χιλιάρικα για να μπορέσεις να αποφοιτήσεις από ένα ΤΕΕ;;; ΠΟΣΟ ΣΤΟΥΡΝΟΣ ΕΙΣΑΙ;;; Και εσύ που δεν μπορείς να το βγάλεις και ο πατέρας σου που δίνει τα φράγκα!!! Λες και δεν θα βγει ποτέ στη φόρα ο τρόπος που "πήρες" το απολυτήριο, ο τρόπος που πηρες το δίπλωμα οδήγησης, ο τρόπος που βολεύτηκες σε μια δουλειά είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα (παιζουν και εκεί ένα κάρο "γραμμάτια" υπουργών και γραμματέων). Λες και δεν φαίνεται από τον τρόπο που μιλάς, γράφεις και εκφράζεσαι καθημερινά. Από τον τρόπο που ασκείς το επάγγελμά σου. Όχι όμως, εσύ είσαι ο εξυπνάκιας και οι άλλοι που πάνε με το σταυρό στο χέρι -αλήθεια πόσοι έχουν μείνει να το κάνουν αυτό;- είναι οι μαλάκες.

Μου αρέσει που καθόμαστε και συζητάμε ακόμα για την παιδεία σε αυτή την χώρα. Είτε δημόσια είτε ιδιωτική. Όταν έχουν κλονισθεί βασικές αξίες της ζωής, τις οποίες η παιδεία όφειλε να κάνει συνείδηση στον μαθητή-πολίτη, στον βωμό του όποιου εφήμερου και προσωπικού κέρδους -που σιγά μην υπάρχει και αυτό με δανεικά δικαιολογείται- ψάχνουμε ακόμα να βρούμε αν τα ιδιωτικά είναι καλύτερα ή πιο διεφθαρμένα από τα δημόσια εκπαιδευτηρια ανεξαρτήτως βαθμίδας. Βγαίνουμε και τα χώνουμε στο σύστημα το οποίο εμείς οι ίδιοι χτίσαμε και συντηρούμε καθημερινά. Λες και αν είχαμε εμπρός το βάζο με το μέλι ανοιχτό, θα κάναμε τα στραβά μάτια...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
1. Μην το βλέπουμε ολιστικά το θέμα φοιτητική κοινότητα. Οι μαθητές-φοιτητές και η μόρφωση είναι το θέμα. Το διδακτικό προσωπικό, προσωπικό διοίκησης, εποπτικά μέσα, βιβλία κλπ είναι τα μέσα με τα οποία θα επιτυχθεί ο σκοπός και θα αναπτυχθεί το θέμα. Βλέπουμε λοιπόν ότι το διδακτικό προσωπικό είναι ενας παράγοντας του προβλήματος και όχι το κυρίαρχο θέμα, και τελικά είναι οι υπηρέτες του εκπαιδευτικού συστήματος και όχι οι κυρίαρχοι, (αυτό δεν είναι υποτιμητικό πρέπει να είναι η πραγματικότητα).

Συμφωνώ

2. Πείτε εσείς τον πατέρα του φοιτητή-τρια απο την Αθήνα, Δράμα κλπ που έίναι υπάλληλος και αυτός και η γυναίκα του, και ο γυιός-κόρη πέρασαν στη σχολή Διοίκησης Έργων στην Λάρισα ή στο Ηράκλειο, ότι η σχολή μπορεί να μην έχει επαγγελματική αποκατάσταση εξασφαλισμένη, αλλά το παιδί θα μορφωθεί και θα χρειάζεται μηνιαία έξιοδα κοντά στο χιλιάρικο.

Συμφωνώ

3. Πείτε εσείς στον Έλληνα επιχειρηματία να προσλάβει ´Εληνα πτυχιούχο και μάλιστα ο πτυχιούχος να διαπραγματευθεί την αμοιβή του (δηλαδή να απαιτήσει περισσότερα απο ότι ορίζει η ΣΣΕ). Είπαμε οι εξαιρέσεις υπάρχουν για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Συμφωνώ

4. Πείτε στον Έλληνα φορολογούμενο, ο οποίος πληρώνει το εκπαιδευτικό σύστημα (και όχι αυτόν που φοροαπαλάσσεται), να σφίξει τα λουριά και να πληρώσει και άλλους φόρους για να αυξηθεί η χρηματοδότηση στο 5% του ΑΕΠ για τα ΑΕΙ. Γιατί τα χρήματα που πάνε στα ΑΕΙ μαζί με τα ερευνητικά προγράμματα είναι πολλά και ούτε ΑΕΙ έχουμε, ούτε και μορφωμένους πολίτες έχουμε. Και οι καθηγητές των ΑΕΙ, παίρνουν καλά λεφτά για να είναι παραπονούμενοι.

Συμφωνώ

Και πείστε τελικά εσείς τον Έλληνα πολίτη ότι με αυτό το διδακτικό προσωπικό (είπαμε εξαιρέσεις υπάρχουν), ότι μπορείς να αλλάξεις την Ανώτατη Παιδεία ή ότι αυτή η Ανώτατη Παιδεία έχει μέλλον και λύνει προβλήματα.

Για την επιτυχία χρειάζεσαι πάντα και τη συνέχεια και όχι μόνο τη ρήξη.

Εχει πολύ πλάκα, οι καθηγητές των ΑΕΙ είδαν το καλό των φτωχών Ελλήνων και πάνε να τους προφυλάξουν και φυσικά χρίσθηκαν και θεματοφύλακες της Παιδείας!!! χα χα χα χα ..........

Εδώ να κάνω μια παρατήρηση. Αυτό αφορά την ΠΟΣΔΕΠ και όχι τους διδάσκοντες στα ΑΕΙ γενικά. Η ΠΟΣΔΕΠ δεν εκπροσωπεί ούτε το 10% του προσωπικού. Πρόκειται για συνδικαλιστική ένωση παλιών βοηθών καθηγητών, οι οποίοι μονιμοποιήθηκαν με το ν1268/82. Στο ΔΣ της η απόλυτη πλειοψηφία ανήκει πάντα στο ΚΚΕ. Η ΔΑΚΕ δεν μπορεί να βγάλει εκπρόσωπο και η ΠΑΣΚΕ έχει το πολύ 2.
 
Last edited:
Περί ΠΟΣΔΕΠ και άλλων

Βλάση, δεν είμαι σίγουρος ούτε για το εάν η ΠΟΣΔΕΠ εκπροσωπεί μόνο το 10% των διδασκόντων ούτε βέβαια για το εάν την πλειοψηφία στο συμβούλιο έχει κάποια παράταξη που υποστηρίζεται από το ΚΚΕ.

Οι πληροφορίες μου για το 2ο λένε πως στο συμβούλιο υπερισχύει μια αριστερή γενικά πλειοψηφία, όχι όμως (τουλάχιστον όχι για όλους) ενταγμένων σε κομματικά σχήματα, ειδικότερα στο ΚΚΕ.

Αυτό όμως δεν αλλάζει την ουσία της παρατήρησής μου. Ότι δηλαδή η ασκούμενη για την Παιδεία πολιτική στοχεύει στην ικανοποίηση των συμφερόντων ολίγων μεγαλοεπιχειρηματιών.

Κρατάω στα χέρια μου μια περίληψη μελέτης (περισσότερο μοιάζει με μεγάλο αρθρο) φίλου μου εκπαιδευτικού στη Μ.Ε., αλλά και μέλος της Ακαδημαϊκής κοινότητας, μιας και πριν από 4-5 χρόνια τελείωσε το Διδακτορικό του με θέμα την νεολαία μας και τις συμπεριφορές της, καθώς και τον ρόλο που παίζουν τα ΜΜΕ στην διαμόρφωση των χαρακτήρων, των συνειδήσεων και εν γένει της συμπεριφοράς των νέων.

Είναι πολύ ενδιαφέρον και εκφράζει έντονο προβληματισμό, και σε πολλά σημεία με βρίσκει σύμφωνο. Στέκομαι όμως στον τίτλο του:

"Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ Ή ΩΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ;"

Ρωτάω, λοιπόν, τους πάντες, που συμμετέχουμε στη συζήτηση: Είναι εμπόρευμα ή κοινωνικό αγαθό η Παιδεία;

Η δική μου απάντηση είναι βέβαια γνωστή.

Εσείς;
 

Costas Coyias

Banned
19 June 2006
1,964
Αυστρία
Αναμφιβόλως εμπόρευμα, που, μάλιστα, στην Ελλάδα είναι χείριστης ποιότητας, σκέτος κατιμάς. Εκτός και αν όλοι αυτοί οι κάθε λογής δάσκαλοι και καθηγητάδες, που κόπτονται και αλαλάζουν στους «κοινωνικούς αγώνες» για την παιδεία, δουλεύουν τζάμπα, χωρίς να παίρνουν μία.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Πιστεύω ότι ως εμπλεκόμενος στο θέμα δεν έχω δικαίωμα να ορίσω τί είδους είναι οι υπηρεσίες που καλούμαι να προσφέρω. Δεν μπορώ εγώ ο ίδιος να αξιολογήσω τη δική μου εργασία και αυτή των συναδέλφων, του διοικητικού προσωπικού και των -κυρίως- των φοιτητών. Αυτό θα πρέπει να το κάνουν οι άλλοι, εξωτερικοί αξιολογητές, είτε οι γονείς, είτε η κοινωνία, είτε εξειδικευμένα στελέχη.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,010
Λάρισα
Το να απαντήσω είναι εμπόρευμα, είναι το εύκολο και ίσως η κορυφή του παγόβουνου. Δεν ξέρω όμως τι είναι κοινωνικό αγαθό, ποιές κοινωνίες μπορούν να το προσφέρουν, σε ποιό είδος λαού μπορούν να προσφερθούν και τελικά σε ποιές κοινωνίες τα "κοινωνικά αγαθά" δεν πληρώνονται απο κάποιους για κάποιους και πως αυτά διαφέρουν απο τα εμπορεύματα.
 

VAG.NIK

Supreme Member
18 August 2006
3,073
Αθήνα
φυσικά και είναι εμπόρευμα (άλλο θέμα το τι θα έπρεπε να είναι). κι όπως όλα τα εμπορεύματα, γίνεται σιγά σιγά όλο και πιο ακριβό, χωρίς απαραίτητα ν'ανεβαίνει και η ποιότητα. φυσικά - για να μην ξεχνιόμαστε - υπεύθυνοι γι αυτό είναι "δάσκαλοι και καθηγητάδες που αλαλάζουν σε κοινωνικούς αγώνες" ενώ θα μπορούσαν μ'ένα απλό "yes master" να βοηθήσουν τα θεάρεστα σχέδια των αγνών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ιδιωτικών ιδρυμάτων που ετοιμάζονται να δώσουν ποιοτική δωρεάν παιδεία σε όλα τα ελληνόπουλα (απαραίτητη προϋπόθεση: "φέρ' τα φράγκα και τσάκω το φτυχίο" ...)